Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

cuben verkko?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan villep
Xboxilla on jo nyt mahdollista saada verkkopeli toimimaan ja siten xbox on tässä asiassa Nintendoa huomattavasti pidemmällä. Omasta mielestäni tämä on vähintäänkin harmittavaa, sillä tulevaisuus tulee varmasti olemaan enemmän verkkopuolella. Näkisin hyvin mielelläni jo nyt yhtälön Nintendon pelit ja toimiva verkkomahdollisuus.
Itseasiassa GameCubellahan on pystynyt pelaamaan netissä jo viime keväästä lähtien. Ensin PSOE1&2:n trial-versiota (beta-testi) ja 12.9 lähtien kokonaista PSOE1&2:ta. Itsekkin olen pelannut lokakuun puolestavälistä lähtien Cubella netissä Japanin PSOE1&2-servereillä.
Mutta vaikka PSOE1&2 onkin erinomainen peli, niin hyvähän se olisi jos noita nettipelejä tulisi Cubelle lähiaikoina enemmänkin.
 
Minulla on adsl (mikä 500 nyt olikaan) niin jos ostan sen Broadband Adapterin ja menen pelaamaan phantasy star onlinea niin pitääkö sen pelaamisesta maksaa erikseen?
Vai ihan netin tavallinen maksu?(kuukaudessa about 40-60)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Girgo
Minulla on adsl (mikä 500 nyt olikaan) niin jos ostan sen Broadband Adapterin ja menen pelaamaan phantasy star onlinea niin pitääkö sen pelaamisesta maksaa erikseen?
Phantasy Star Online Episode I & II:n Japanin ja USA:n versioissa on ensimmäinen kuukausi ilmainen. Sen jälkeen hinnat ovat seuraavat:

Japanin ver. 600 jeniä/ 30 päivää, 1500 jeniä (n. 12 euroa)/ 90 päivää.
USA:n ver. 8.95$ (n. 9 euroa)/ 30 päivää.

Vihaakohan Sonic Team jenkkejä, vai mistäköhän tuo USA:n version selvästi kalliimpi nettipelaamishinta mahtaa johtua? Dreamcastin PSO ver.2:ssa nuo maksut olivat vielä yhtä suuret Japanin ja USA:n versioiden välillä (esim. 90 päivän jaksot maksoivat 1200 jeniä).
Ensi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä(?) tulevan PAL-version hinnoista ei ole vielä tietoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tardini
Phantasy Star Online Episode I & II:n Japanin ja USA:n versioissa on ensimmäinen kuukausi ilmainen. Sen jälkeen hinnat ovat seuraavat:

Japanin ver. 600 jeniä/ 30 päivää, 1500 jeniä (n. 12 euroa)/ 90 päivää.
USA:n ver. 8.95$ (n. 9 euroa)/ 30 päivää.

Vihaakohan Sonic Team jenkkejä, vai mistäköhän tuo USA:n version selvästi kalliimpi pelaamishinta mahtaa johtua? Dreamcastin PSO ver.2:ssa nuo maksut olivat vielä yhtä suuret Japanin ja USA:n versioiden välillä (esim. 90 päivän jaksot maksoivat 1200 jeniä).
Ensi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä(?) tulevan PAL-version hinnoista ei ole vielä tietoa.



No en minäkään jenkeistä pidä...=)
Mutta kiitos kuitenkin tiedosta taitaa tuo phantasystar nyt kyllä ostamatta....harmi...
 
multa ei taida jäädä pso ostamatta sen takia että netissä pelaaminen maksaa koska pelihän on yksinkin aika helvetin pitkä (ainakin sen käsityksen olen saanut arvosteluista ja sisältäähän se 2peliä)
 
Kyllä se kannattaa jättää sinne kaupan hyllylle, jos ei aio pelata netissä. Phantasy Star ON-line.

Peli on toki tavallaan pitkä, jos aikoo esim. päästä tasolle 200, pelata cmodea riittävästi saadakseen totaali ajan alle neljän tunnin tai vaikka yrittäessä yli tuhatta battle-mode voittoa, mutta sinänsä ne pääpelin kaikki kentät pelaa läpi päivassä tai kahdessa.

Hupi PSO:ssa on On-Line tilassa
 
Rupesi tuo PSO yllättäen kiinnostamaan kun huomasin että sen julkaisuun on enää vajaat kaksi kuukautta (lyökää vain jos olen erehtynyt)...toivottavasti verkko saadaan ongelmitta kuntoon. Ja jonkinlainen "ensimmäinen kuukausi ilmaiseksi"-tarjous varmasti lisäisi kiinnostusta.
 
Phantasy Star Offline olisi kieltämättä kätsy. Onlinena en ole varma, pitäisi kai ensin testata sitä kunnolla ennen kuin viitsii alkaa maksamaan kk-maksua.

PSO = seuraava offline-nelinpelin messias? Ei ehkä ihan, mutta hauska se varmasti on...
 
Kun sitten joskus nettipelimahdollisuus GameCubelle tulee eurooppaan pystynkö pelaamaan 64kb kiinteällä isdn:llä?:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Juuso_Alm
Kun sitten joskus nettipelimahdollisuus GameCubelle tulee eurooppaan pystynkö pelaamaan 64kb kiinteällä isdn:llä?:confused:
Pystyt jos jaat yhdellä tietokoneella yhteyttä muihin laitteisiin. Helpoin tapa on ostaa isdn-kortin lisäksi verkkokortti jakokoneeseen ja sitten vedät isdn-piuhan isdn-korttiin ja parikaapelin verkkokorttiin (joka jatkaa matkaansa hubiin, josta voit jakaa yhteyttä vaikka kymmenelle tietokoneelle/konsolille).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Pystyt jos jaat yhdellä tietokoneella yhteyttä muihin laitteisiin. Helpoin tapa on ostaa isdn-kortin lisäksi verkkokortti jakokoneeseen ja sitten vedät isdn-piuhan isdn-korttiin ja parikaapelin verkkokorttiin (joka jatkaa matkaansa hubiin, josta voit jakaa yhteyttä vaikka kymmenelle tietokoneelle/konsolille).

En ymmärtänyt tuosta mitään, mutta toimiiko tuo myös kiinteällä kaapeli-liittymällä. Ja pitääkö maksaa se kuukausimaksu kahteen kertaan, jos käyttää liittymää sekä GC:llä pelaamiseen on-linena että nettihäröilyyn PC:llä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
En ymmärtänyt tuosta mitään,

Rautalankamalli: Asennat Verkkokortin tietokoneen vapaaseen pci-laajennuspaikkaan(kyllä, juuri ne ainoat laajennuspaikat tietokoneessa, mm. äänikortti, modeemi, jne), kytket piuhan tietokoneesta Cubeen ja jaat nettiyhteyden. Windows XP:ssä tuon pitäisi sujua ilman mitään kikkailuja verkkoasetusten kanssa.

Minun ei käsittäkseni tarvitsisi edes sanoa, että tietokoneen tulee olla päällä aina kun olet tuon mallin mukaan Cubella netissä.


mutta toimiiko tuo myös kiinteällä kaapeli-liittymällä.

Tuo malli toimii kaikilla mahdollisilla nettiyhteyksillä.


Ja pitääkö maksaa se kuukausimaksu kahteen kertaan, jos käyttää liittymää sekä GC:llä pelaamiseen on-linena että nettihäröilyyn PC:llä?

Ei tarvitse.



Ihan vain vinkiksi kaikille kyselijöille, että uusimmassa Pelitissä on äärimmäisen selkeä rautalankamalli tuohon nettiyhteyden jakoon, artikkeli on otsikoltaan Xbox nettiin nyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tae
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Ja pitääkö maksaa se kuukausimaksu kahteen kertaan, jos käyttää liittymää sekä GC:llä pelaamiseen on-linena että nettihäröilyyn PC:llä?

Ei tarvitse.
Ainakin omassa kiinteistöliittymässäni on useamman koneen verkkoonkytkeminen kielletty ja samoin serverien/palvelimien ylläpito.
 
Minun kiinteistöliitymässä saa olla maksimissaan kiinni kolme konetta. Kannattaa varmistaa asia ja jos ei saa, niin laittaa salaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia

Ei tarvitse.
Ainakin omassa kiinteistöliittymässäni on useamman koneen verkkoonkytkeminen kielletty ja samoin serverien/palvelimien ylläpito.

No tämäkin on tulkinta kysymys. Yleensä tuolla tarkoitetaan sitä, että IP-avaruudesta sinulle on varattu yksi IP, joka estää suoran kytkennän esim. HUBilla. Myös WindowsXP:n tai Win2000 nettijako on kyseenalainen, koska ne saattavat jakaa DHCP-palveluita nettiin, joka taas sotkee vähän helvetisti nettiliikennettä (pahimmassa tapauksessa). Helpoin ja turvallisin ja taatusti laillisin keino on hankkia joku Internet gateway (kuten D-linkin DI-604 Verkkokauppa.comista n. 60 euroa), jolla netti voidaan jakaa turvallisesti ja todella helposti (piuha vaan kiinni). Itselläni sellaisessa on kiinni kaksi konetta ja välillä Xbox. Tulevaisuudessa neljänteen reikään mahtuu vielä Gamecube. Tämän nettijakajan hyvä ominasuus on myös se, että sitä voi käyttää turvallisesti myös sellaisessa liittymässä, jossa netin jakaminen on kielletty. Ulospäin kaikki kodin koneet näkyvät yhtenä koneena, jolloin se ei häiritse muun netin toimintaa.

http://www.dlink-fi.com/products/PCategoryBroad.asp?ProductCategory=Laajakaista

(Niin, en ole D-Linkillä töissä, olen vain tyytyväinen asiakas. :) )
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Voiko Cuben nettipelejä pelata NATin takaa, itselläni 5 vaihtuvaa IPtä. Maksulliset verkkopelit taitavat vaatia luottokortin, elleivät sitten tee vaihtoehtoista maksusysteemiä.

Miten on tuon NATin laita? Kellään tarkempaa tietoa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
Voiko Cuben nettipelejä pelata NATin takaa, itselläni 5 vaihtuvaa IPtä. Maksulliset verkkopelit taitavat vaatia luottokortin, elleivät sitten tee vaihtoehtoista maksusysteemiä.

Miten on tuon NATin laita? Kellään tarkempaa tietoa?

NAT toimii tietääkseni ok. Itsellä ADSL 512 ja Telewellin 4x hub jossa sisäinen NAT jakaa liitetyille laitteille sisäset ip:t...
Cuben kanssa en voinut vielä testata koska en kerinnyt tuota broadband adapteria ostamaan (ostoslistalla kyllä), mutta esim. xboxilla ja xbconnect softalla on toiminut loistavasti.
Teknisesti NAT ei häiritse tuota linjaa mitenkään, koska sisäiset laitteet näkevät "ulos" aivan normaalisti ja NAT suorittaa käännön paketti tasolla, joten ulkoisista lähteistä tulevat paketit kääntyvät oikeisiin sisäisiin osoitteisiin... tästä nimi Network Address Translation...
Tietyissä konfiguraatioissa voi esiintyä ongelmia, mutta yleinen tietämys dhcp, NAT ja IP teknologioista on aina hyödyksi...

Verkkopelien rajoitus tässä tapauksessa on juuri tuo luottokortti, eli pitäisi tästä minunkin käydä pankkitädin juttusilla ja tilata VISA, kun en ole sitä tähän mennessä muuten tarvinnut... PSO:ta kun haluaisin kovasti vääntää online!:p
 
Omistan Telewellin 256 TW-EA100 ADSL boxin. Boxin perässä on paikka USB liitännälle (joka menee koneeseen) ja puhelinjohdolle (joka menee seinään).
Miten saisin jaettua yhteyen myös cubelle?
Onko minkäänlainen ristikytkentä mahdollista puhelinjohdon kanssa? Uutta boxia en jaksaisi sittenkään hommatta, sillä se tulisi liian kalliiksi. Eli mitä ehdotatte? (Tätäkin on varmasti usein kysytty, mutta auttakaapas silti)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Little Girl
Omistan Telewellin 256 TW-EA100 ADSL boxin. Boxin perässä on paikka USB liitännälle (joka menee koneeseen) ja puhelinjohdolle (joka menee seinään).
Miten saisin jaettua yhteyen myös cubelle?
Onko minkäänlainen ristikytkentä mahdollista puhelinjohdon kanssa? Uutta boxia en jaksaisi sittenkään hommatta, sillä se tulisi liian kalliiksi. Eli mitä ehdotatte? (Tätäkin on varmasti usein kysytty, mutta auttakaapas silti)
Ainakin tällä sivulla tuota asiaa on käsitelty.
 
Ylös Bottom