Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cursed Mountain (Wii)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kastle

KonsoliFIN Alumni
http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=cube&id=2573

Pelistudio Deep Silver julkaisee ensi vuonna Wiille yksinoikeudella Cursed Mountain -nimisen selviytymiskauhupelin.

80-luvun loppupuolelle sijoittuvassa tarinassa pelaaja pääsee kiipeilemään Himalajan vuoristoille, josta hän etsii kadonnutta veljeään. Veljensä sijasta pelaaja kohtaa ikivanhan kirouksen Varjomaailmassa, jonne kuolleiden ihmisten sielut ovat jääneet loukkuun. Haamut ja demonit yrittävät estää pelaajan etenemisen, mutta toivo veljen löytymisestä elää aina "game overiin" asti.

http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=cube&id=2603

Deep Silverin kehittämän Cursed Mountain -selviytymiskauhupelin grafiikkamoottorista vastaa itävaltalainen pelinkehitysstudio Sproing.

Peliä varten kehitetyn Athena-grafiikkamoottorin luvataan mahdollistavan useita erilaisia tekniikoita, joiden avulla Cursed Mountain ottaa kaiken irti Wiin raudasta "ennennäkemättömällä laadulla".


-----------------

Kameralla kuvattu traileri, varsinkin loppupuolella näyttää varsin mallikkaalta. RE-henkistä meininkiä?

[GT]38797[/GT]
 
Vastaus: Cursed Mountain

Nostellaanpas ylös! Peli on helposti wiin vähiten huomiota saava laatupeli. Idea on mielenkiintoinen ja cursed mountain on yksi wiin parhaimman näköisistä peleistä, aika kirkkaastikkin vieläpä. 150 henkeä kyhää pelin parissa, mutta en ole nähnyt vieklä kunnollisia mainoksia. Pitäisi olla ensi kuussa ulkona jo :)

Kuvia:
Cursed Mountain se prépare - Wii - LiveWii

Luminen vuoristo on varmasti vaikea ympäristö mallintaa, mutta hyvin on pojat onnistunut. Todella hyvin. Komea.

Tässä pätkä kun ihmiset pelaa pimeässä huoneessa. Hauskoja ilmeitä :D


Mtv:n Jason Cipriano löpisee pelin tunnelmasta omassa blogissaan:

'
Cursed Mountain' Recalls Simpler, Less iPhone-y Times

Posted 1 hr ago by Jason Cipriano in Previews, Wii

It’s not hard to make a scary game these days. The recipe is pretty simple; a pinch of dark atmosphere, a sprinkle of ghosts here or there, mixed together with something jumping out from behind a corner. A lot of those techniques have been done to death already.

After checking out Deep Silver’s upcoming survival horror game, “Cursed Mountain” for the Wii, there was one aspect of the game that I just couldn’t shake after walking out of the demo. It wasn’t the Himalayan mountain setting, or the ghosts of Monks that prey on anyone that ventures on their sacred ground, or the fact that the game pulls from Tibetan and Buddhist folklore to create something that could have actually happen. No, it wasn’t any of that.

It was the fact that the “Cursed Mountain” developers set the game in the 1980s to intentionally strip the game’s main character of modern day technology, and that, scared me more than anything else I’ve ever seen in a game. Think about it; you’re trapped on a “haunted” mountain, miles away from civilization, looking for your missing brother, and you don’t even have a cell phone to call for help when a giant bird starts attacking you. Yeah, that’s scary.

In case you’re not convinced yet, here’s a short list of modern day conveniences that the characters in the game wouldn’t have available to them:

- GPS
- Laptop Computers
- E-Mail
- Google Maps
- The Internet
- Portable CD Player
- The NEC TurboExpress

Sure, there have been other survival horror games that are set in different time periods, but “Cursed Mountain” made a very conscious, definitive decision about their setting, and that brings a distinct level of authenticity to the game
linkki: MTV Multiplayer Blog Archive ‘Cursed Mountain’ Recalls Simpler, Less iPhone-y Times

Lainattua:
Sure, there have been other survival horror games that are set in different time periods, but “Cursed Mountain” made a very conscious, definitive decision about their setting, and that brings a distinct level of authenticity to the game

Vaikuttaa hyvälle kaikinpuolin, vaikken suurin kauhupelien ystävä olekkaan. Onko konsolifinisssä paljonkin kauhupelien ystäviä? Wiillä näyttäisi olevan genressä reilusti tarjontaa..
 
Vastaus: Cursed Mountain

Samoihin aikoihin ilmestyy Wiin Dead Space niin voivat kilpailla keskenään suosiosta.
 
Vastaus: Cursed Mountain

Samoihin aikoihin ilmestyy Wiin Dead Space niin voivat kilpailla keskenään suosiosta.

Wou! Pitäisiköhän tämä olla kohta jo ulkona? Sillä ainakin joku saksalainen oli neogaffissa tämän käsiinsä saanut. Onko joku pelin ostanut? Fiiliksiä?
 
Vastaus: Cursed Mountain

Nintendo.fi sivulla lukee että 30.09.2009 ilmestyy Suomessa. Se voi olla että pitää lampsia suoraan Gamestoppiin jos tämän pelin aikoo ostaa Suomesta ja mieluiten ennakkovaraa että itselle riittää kappale. MadWorld ketjussa nimittäin oli kommenttia että "ostin viimeisen kappaleen Gamestopista, olipa vaikea löytää".
 
Vastaus: Cursed Mountain

Olin lukevinani arvostelusta jostain, että peliin on tehty Resident Evil -tyylinen ohjaus. Siis tehty tahallaan epälooginen konfiguraatio, eli epämiellyttävä pelikokemus, eli eipä tullut minulle tästäkään pelistä sitä kauhgenreen käännyttäjää ... voi voi... ja juuri kun ehdin iloita siitä, että vihdoin tulee kauhupeli ilman typeriä zombeja.
 
Vastaus: Cursed Mountain

Brittiläinen GamesTM-lehti antoi tälle 5/10.
Gamespot 7.5/10 ( Cursed Mountain Review for Wii - GameSpot ).
IGN 7,5/10 ( IGN Advertisement ).

Olisiko siellä "ihan ok, muttei mitenkään loistava"-osastoa... Tätä olen melkein odottanut eniten viime aikojen Wii-peleistä, joten eiköhän tämä tule jossain vaiheessa hankittua. Mutta ehkä kuitenkin alesta sitten.
 
Vastaus: Cursed Mountain (Wii)

Nyt kun jonkin aikaa tätä pelaillut, niin fiilikset ovat positiiviset. Hiukan näin alussa tuntuu kuitenkin itseään toistavalta, mutta toisaalta oppii paremmin näitä liikkeentunnistuksella toteutettuja loitsuliikkeitä, joilla taistellaan haamuja vastaan. Ei ainakaan tässä vaiheessa ole juuri valittamista kontrolleista, mutta jos vihaa RE4:n ohjausta niin ei välttämättä tämäkään maistu. Nunchukin tatilla ohjataan, A-nappia samaan aikaan painamalla tyyppi juoksee, B:llä lyönnit, C-napilla "Third Eye" -tila joka on käytännössä kuin RE4:n aseella tähtääminen (paikaltaan).

Oikein mainio tunnelma. Vaikka grafiikka ei ns. häikäise, niin erittäin toimivan näköistä ja maisemat on suunniteltu tyylillä.

Varoituksen sanana: Cursed Mountain on aika hidastempoinen, mutta se kuuluu ilmapiiriin. Arvostelua sitten joskus.

By the way, mulle tulee koko ajan enemmän sellainen käsitys, että ruotsalaiset vihaavat Wiitä kaikista eniten... http://gameplayer.se/game_info.php?game_id=8480&section=1#main
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom