Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Custom Soundtracks and You!

Tuli tälläinen aihe mieleen tänään Far Cryta pelaillessa, eli Xboxin upea lisä käyttää omaa musiikkia pelin aikana: miten te sitä käytätte, käytättekö ollenkaan? Onko olemassa jotain tiettyä musiikkia mitä tulee pyöritettyä useimmiten, vai menettekö soundtrackien mukaan pelin tunnelmaan liittyen?

Itselläni ihan pelistä riippuen on aina eri soundtrack soimassa taustalla. Harvoin olen törmännyt oikeastaan peliin jossa musiikki on nykypäivänä toiminut niin hyvin että sitä jaksaisi koko ajan kuunnella. Tietenkin poikkeuksia on, kuten pelit joissa äänimaailma on hyvin oleellinen ja dialogi saattaa jäädä musiikin alle.

Viime aikoina itse olen kuitenkin käyttänyt seuraavanlaista musiikkia pelien seurana:

Far Cry 2 - Blood Diamond soundtrack

Assassin's Creed - Kingdom of Heaven Soundtrack / Cutthroat Island Soundtrack / Pirates of the Caribbean: At World's End Soundtrack

Dead Rising - kokoelma ihan satunnaisia biisejä, mutta myös oikein toimiva Dawn of the Dead soundtrack joka sisältää myös klassisen tavaratalo pimputuksen leffasta :D

Mitenkäs muilla pelaajilla?
 
Vastaus: Custom Soundtracks and You!

Excite Truckissa on mukava pistää omaa musaa soimaan. Valikoima on vaihdellut Blue Dragonista psytranceen ja Lapinlahden Lintuihin. Pelin pisimpien ratojen aikana on mukava olla päällä pitkä hitaasti huipentuva teknokappale kuten Yuuzoo Koshiron versio Street Fighterin M. Bison (Balrog) Stagesta, luo hienon tunnelman Kanadan pisimpään metsärataan. :)

Muidenkin pelien aikana on tullut soiteltua muita musiikkeja, esim. Rhapsodya Advance Warsin kanssa ja Younger Brotheria Wii Sportsia* pelatessa. Final Fantasy X-2:n kohdalla taas tunnelmaan tuntuivat sopivan paremmin Soul Calibur -kappaleet kuin pelin omat luritukset...

*edit: Wii Sports + Chris Hülsbeckin Turrican 2 -musat: jotain tajuttoman legendaarista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom