D&D,P&P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zacharia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

zacharia

New Member
P&P on sitten se mitä pelaan, jos larppaus on kerta sitä, että heilutaan jossain ihme vaatteissa. Kiitos kaikille jotka ystävällisesti tästä huomauttivat.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Pen&Paper, D&D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
Itse olen harrastanut larppausta aka.p&p kohta vuoden --
Sunkaan ei pitäs kirjotella tässä threadissa?

Re: Re: Re: Pen&Paper, D&D

?
mitä sä höpäjät? larppaus on pen&paperia

Eikö nämä p&p:t ole ihan tavallista RoPea? Larppaushan tulee sanoista Live Action RolePlay. Ja siihen kuuluu mm. bofferointi jne. jos oikein muistan.

Ja siis P&P on pen and paper ja roolipeliä sikäli. LARPpaaminen on metsässä juoksemista hassuissa tamineissa.

Siis larppaaminen ja roolipelaaminen kynällä ja paperilla ovat kaksi aivan eri asiaa. Hörhöysindeksi kasvaa kyllä räjähdysmäisesti jos siirryt p&p:stä larppaamiseen ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Ja siis P&P on pen and paper ja roolipeliä sikäli. LARPpaaminen on metsässä juoksemista hassuissa tamineissa.

Siis larppaaminen ja roolipelaaminen kynällä ja paperilla ovat kaksi aivan eri asiaa. Hörhöysindeksi kasvaa kyllä räjähdysmäisesti jos siirryt p&p:stä larppaamiseen ;)
hmm..maybe i'm wrong. Mitä siis tarkalleen ottaen pen&paper hommassa tehdään jos kerta larppaus on tuota?..mutta se action..ungh. Kaikki mitä mä alotan, päätyy pilkun viilaukseen ennemmin tai myöhemmin(pelien suomenkieliset nimet)

Live-roolipelaaminen on tavallisesta roolipelaamisesta kehitetty pelimuoto, jossa kuvitteelliseen pelihahmoonsa eläytyvät pelaajat eivät tyydy pelkästään kuvailemaan hahmonsa tekemisiä suullisesti pöydän ääressä istuen (kuten tavallisessa p&p ropessa), vaan todellakin sonnustautuvat hahmonsa tamineisiin ja esittävät hahmoaan improvisaatioteatterin tyyliin.

Lähde http://live.roolipeli.net/larppaaminen/

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Live-roolipelaaminen on tavallisesta roolipelaamisesta kehitetty pelimuoto, jossa kuvitteelliseen pelihahmoonsa eläytyvät pelaajat eivät tyydy pelkästään kuvailemaan hahmonsa tekemisiä suullisesti pöydän ääressä istuen (kuten tavallisessa p&p ropessa), vaan todellakin sonnustautuvat hahmonsa tamineisiin ja esittävät hahmoaan improvisaatioteatterin tyyliin.

Lähde http://live.roolipeli.net/larppaaminen/
ärgh. eli siis öh. "tavallinen" roolipelaus on p&p?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Kuuleppa zacharia asiasta on hieman keskusteltu jo, eli katsoppa:

http://konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=2009&highlight=roolipelit

Esim? En oikein nyt seuraa sun järjenjuoksua. Et taida oikein itsekään tietää mistä puhut, vai (niin eli perusteluja)?
Dungeons&Dragons--> forgotten Realms--> Baldurs Gatet-----> Neverwinter Nights, esimerkiksi.Ja Baldurit ja nwn oli siis ne pelit, Forgotteni on se maailma, ja DD on se sääntö juttu.

NWN:ä on D&D 3 gen. säännöt,eli nopalla ratkotaan kaikki hommat. Se sijoittuu jonku aikaa Baldur's Gateista eteenpäin (pelissä jopa viitataan siihen) Kummatkin pelit taas kuuluvat Forgotten Realmsiin. Ja jos ei vieläkään riitä niin..

P&P:ä siis heiteltiin sitä noppaa, ja siinä oli se PJ, noniin sitte se laitetaan tietokoneelle, jossa kaikki tapahtuu nopeampaa, koska noppien summat lasketaan automaattisesti(eikä yleensä tule virheitäkään........)

Niin, ja se oli vain mun mielipide:D

Viimeksi muokannut moderaattori:
Taas yksi thread, jossa yritetään leijua kun pelaa ropeja/larppaa. Tulee ihan mieleen MTV3-XäTtI, joka antaa useimmille sellaisen kuvan, että peelot ropettaa.

PS. Jos luulet että P&P (Pen&Paper) on yhtä sama asia kuin larppaaminen, kuluta tällainen tylsä aikasi vaikka niiden opetteluun.

P&P:ä siis heiteltiin sitä noppaa, ja siinä oli se PJ, noniin sitte se laitetaan tietokoneelle, jossa kaikki tapahtuu nopeampaa, koska noppien summat lasketaan automaattisesti(eikä yleensä tule virheitäkään........)
Ahaa siis puhut tietokoneroolipeleistä :D Mä luulin, että puhuit "normaaleista" roolipeleistä, joissa nopan heitto ei suinkaan ole tärkeää vaan peli perustuu siihen, että jutellaan kavereiden kanssa. En halua mitenkään kiusata tms. mutta sulla on tommoinen "jenkki" käsitys roolipeleistä. Internet on oiva paikka oppia uutta, joten käytä vaikka googlea ja sivistä itseäsi hieman :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Ahaa siis puhut tietokoneroolipeleistä :D Mä luulin, että puhuit "normaaleista" roolipeleistä, joissa nopan heitto ei suinkaan ole tärkeää vaan peli perustuu siihen, että jutellaan kavereiden kanssa. En halua mitenkään kiusata tms. mutta sulla on tommoinen "jenkki" käsitys roolipeleistä. Internet on oiva paikka oppia uutta, joten käytä vaikka googlea ja sivistä itseäsi hieman :D
...kyllähän mä pelaan roolipelejä aivan hirvittävät määrät. FF:t, kaikenmaailamn netti ropet. tekstipohjaset rpgt. Snessin roolipelit, ja silti mun mielestä D&D ropet on parhaimpia, oli ne sitten tietokoneella tai siinä perinteisessä P&P muodossa. Mutta lopettakaa jo %"%¤ jauhaminen, ok? :(

Jos mä pelaan kavereiden kanssa P&P, me pelataan yleensä KERPpiä, eli se on se keskimaan roolipeli. Ja mä olin siinä viimeksi..taisin olla joku örkki. Me ei vielä olla alotettu sillälailla kunnolla pelaaman, että oltas aina yks hahmo..mutta toivottavasti seki päästään alottamaan joskus.

=)

vaikka se on nyt selitettykkin niin tuo larp = p&p oli kyllä niin lol että ei mitään rajaa =))

ja kukaan oikea ropettaja (eli p&p pelaajat) ei sekoittaisi tietokone/konsoli roolipelejä p&p roolipeleihin =)

(A)D&D:n säännöt ovat kyllä toimivat ja maailmatkin ovat yleensä kohtuullisia, mutta suosittelen myös tutustumista muihin maailmoihin. Jotkut tulevaisuus/"skifi" ja ATM maailmatkin ovat varsin toimivia.

Yleensä parhaat pelit/maailmat/säännöt saa tehtyä itse, tarvitaan vain hiukan kokemusta p&p:stä ja siitä sitten kokoamaan sellaista pakettia mikä olisi parasta sinulle. Eli toisinsanoen millaista peliä haluat pelata.

Mielestäni myös monien p&p pelaajien kannattaisi lukea "alan" kirjallisuutta kuten nämä pakolliset Forgottenit ja Dragonlancet. Nälkä kasvaa syödessä, ja onkin tullut luettua muutamia tuhansia, ellei kymmeniätuhansia sivuja "alan" kirjoja.

LARP todellakin on myös aivan oma juttunsa, kyllä, esiintyyhän siinäkin sana "roolipeli" mutta se ei todellakaan oikeuta sen sullomista samaan säkkiin p&p:n kanssa.

T:Wombut

ps. en väitä olevani mikään alan guru vaikka p&p ropeja onkin tullu pelattua 10 vuotta.

En tiedä roolipeleistä, mutta ne jotka hilluu ihme vaatteet päällä ja vetää ihan tosissaan jotain roolia, ni niillä ei ole kyllä kaikki ihan kohdallaan. Noh, hulluilla on halvat huvit :)
Eikös niissä roolipeli hässäköissä saa harrastaa "nakujumppaa", ihan vaan sen takia kun se kuuluu rooliin? Ja eikös ne hulluimmat pelaa viikkojakin sitä?

Ne on nämä peelojen viestit erikseen :p

Joo..en mä sitten larppaakaan, en ole kaikkitietävä. Se on sitten P&P ja finito. Ei please enää yhtään kommenttia siitä.

Mä oon aikonu lukea näitä Forgotten kirjallisuuksia, muttei vaan oo koskaan tullu hankittua yhtään, mun kaverilla tosin saattas olla muutama kirja.

Ylös Bottom