Sunkaan ei pitäs kirjotella tässä threadissa?Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
Itse olen harrastanut larppausta aka.p&p kohta vuoden --
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
?
mitä sä höpäjät? larppaus on pen&paperia
hmm..maybe i'm wrong. Mitä siis tarkalleen ottaen pen&paper hommassa tehdään jos kerta larppaus on tuota?..mutta se action..ungh. Kaikki mitä mä alotan, päätyy pilkun viilaukseen ennemmin tai myöhemmin(pelien suomenkieliset nimet)Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Ja siis P&P on pen and paper ja roolipeliä sikäli. LARPpaaminen on metsässä juoksemista hassuissa tamineissa.
Siis larppaaminen ja roolipelaaminen kynällä ja paperilla ovat kaksi aivan eri asiaa. Hörhöysindeksi kasvaa kyllä räjähdysmäisesti jos siirryt p&p:stä larppaamiseen![]()
ärgh. eli siis öh. "tavallinen" roolipelaus on p&p?Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Live-roolipelaaminen on tavallisesta roolipelaamisesta kehitetty pelimuoto, jossa kuvitteelliseen pelihahmoonsa eläytyvät pelaajat eivät tyydy pelkästään kuvailemaan hahmonsa tekemisiä suullisesti pöydän ääressä istuen (kuten tavallisessa p&p ropessa), vaan todellakin sonnustautuvat hahmonsa tamineisiin ja esittävät hahmoaan improvisaatioteatterin tyyliin.
Lähde http://live.roolipeli.net/larppaaminen/
Olen täysin erimieltä..kaikki kunnon ropet perustuu D&D maailmaan.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
LARPpaaminen ja D&D on pikkupoikien leikkejäkunnon pelaajat pelaa oikeita roolipelejä!
Olen täysin erimieltä..kaikki kunnon ropet perustuu D&D maailmaan.
? mitänyttaasLainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Johan vitsin murjasit!![]()
Olen täysin erimieltä..kaikki kunnon ropet perustuu D&D maailmaan.
Dungeons&Dragons--> forgotten Realms--> Baldurs Gatet-----> Neverwinter Nights, esimerkiksi.Ja Baldurit ja nwn oli siis ne pelit, Forgotteni on se maailma, ja DD on se sääntö juttu.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Kuuleppa zacharia asiasta on hieman keskusteltu jo, eli katsoppa:
http://konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=2009&highlight=roolipelit
Esim? En oikein nyt seuraa sun järjenjuoksua. Et taida oikein itsekään tietää mistä puhut, vai (niin eli perusteluja)?
Ahaa siis puhut tietokoneroolipeleistäLainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
P&P:ä siis heiteltiin sitä noppaa, ja siinä oli se PJ, noniin sitte se laitetaan tietokoneelle, jossa kaikki tapahtuu nopeampaa, koska noppien summat lasketaan automaattisesti(eikä yleensä tule virheitäkään........)
...kyllähän mä pelaan roolipelejä aivan hirvittävät määrät. FF:t, kaikenmaailamn netti ropet. tekstipohjaset rpgt. Snessin roolipelit, ja silti mun mielestä D&D ropet on parhaimpia, oli ne sitten tietokoneella tai siinä perinteisessä P&P muodossa. Mutta lopettakaa jo %"%¤ jauhaminen, ok?Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Ahaa siis puhut tietokoneroolipeleistäMä luulin, että puhuit "normaaleista" roolipeleistä, joissa nopan heitto ei suinkaan ole tärkeää vaan peli perustuu siihen, että jutellaan kavereiden kanssa. En halua mitenkään kiusata tms. mutta sulla on tommoinen "jenkki" käsitys roolipeleistä. Internet on oiva paikka oppia uutta, joten käytä vaikka googlea ja sivistä itseäsi hieman
![]()