Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dance Dance Revolution with Mario

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dance Dance Revolution with Mario

Toivon mukaan tulee myös Eurooppaan. Tuollainen peli olisi "tarpeellinen" Gamecubelle...

(ja sitten vaan sellainen peli kehitteille, jossa tanssitaan, bongotellaan ja huudetaan mikrofoniin yhtä aikaa. :D)

Suosittelisin tätä kaikille! Jos vain vähäänkään kiinnostaa liikkua ja pelata koska itse omistan stepmania+ tx1000 maton ja sitä on tullut ahkerasti taottua ja kunto kohenee vaan! Hauskaa tästä varmasti riittää pidemmäksikin aikaa. Mutta minun ostos listalleni tämä tuskin pääsee johtuen jo omistamastani pädistä joka on varmasti x kertaa parempi kuin tuollainen matto.

Mikä idea tuota olisi myydä erillisenä? Jos joku on ostamassa tuota, niin eiköhän hän halua maton mukaan. Ei pelkällä pelillä tee (mitä ilmeisimmin) mitään. Saattaahan ne myydä pelkkiä mattoja sitten erikseen moninpeliä varten vrt. Donkey Konga bongot.

Itseäni kyseinen peli ei pahemmin kiinnosta, enkä ole sitä hankkimassa ellei sitä jostain saa parillakympillä. :D Muuten ihan hauska lisä Cuben pelivalikoimaan, mutta pitikö tähänkin tunkea Mario mukaan? Tosin, kun tämä tulee Nintendon konsolille, niin oikeastaan tuo oli itsestäänselvyys. Pitäisikö tehdä veikkauskisa, että montako Mario-peliä ilmestyy seuraavalle Nintendon konsolille (Revolutionille)? Cubelle tuli/tulee pikaisen laskemisen jälkeen 12 (tosin laskin vain ne, joissa pelin nimessä lukee "Mario").

Niin, ja pelin on tarkoitus ilmestyä lokakuun aikana. Japanissa on jo julkaistu...

Oxar sanoi:
Mutta minun ostos listalleni tämä tuskin pääsee johtuen jo omistamastani pädistä joka on varmasti x kertaa parempi kuin tuollainen matto.

:confused: :D

Mitä helv... sä oikein selität? Tanssitko pädin päällä? Onnea sulle.

Tonppa sanoi:
Mitä helv... sä oikein selität? Tanssitko pädin päällä? Onnea sulle.

Arcade-maisia "metallimattoja" sanotaan padeiksi, koska ei ne mitään mattoja ole :)

Toivottavasti Nintendolla ei ole välähtänyt jättää tästä kaikkia Konami originals -biisejä pois. Jos on, jää aivan takuulla ostamatta. Taitaa kyllä jäädä muutenkin, sillä DDR:ää saa jo ei-Mariolla-pilattuina versioina muille alustoille.

kaba sanoi:
Arcade-maisia "metallimattoja" sanotaan padeiksi, koska ei ne mitään mattoja ole

Jahas, no se selventää. :) Oppia ikä kaikki.

Ei kuitenkaan kannata luulla, että joka ikinen pelaaja tuon tietäisi. Siksi kannattaisi vähän selventää lauseitaan.

kaba sanoi:
Toivottavasti Nintendolla ei ole välähtänyt jättää tästä kaikkia Konami originals -biisejä pois. Jos on, jää aivan takuulla ostamatta. Taitaa kyllä jäädä muutenkin, sillä DDR:ää saa jo ei-Mariolla-pilattuina versioina muille alustoille.

Itse en ole kyllä koskaan ymmärtänyt Konami Originalisin hehkuttamista yhtään, koska ne kappaleet ovat 90 prosenttia ajasta kuin huonoa 90-luvun keskivaiheen europoppia joko englanniksi tai japaniksi laulettuna. Mutta silti... tuo paketti ei kyllä yleisellä tasolla ole lupaava. Pelin vaikeutaso on erään sitä E3-messuilla päässeen DDR-fanin mukaan samaa tasoa kuin japanin Disney Mixissä. Eli vaikka pelin kappaleissa on viisi vaikeustasoa, vaikeinkin vastaa yleisisesti perinteisen DDR:än Medium tasoa, joka ei todellakaan ole haastavaa.

P.S. Itse en pelaa tanssipelejä, mutta pikkuveli pelaa ja tiedän tästä johtuen niistä aika paljon (valitettavaa kyllä). :)

Teppo_Holmqvist sanoi:
Itse en ole kyllä koskaan ymmärtänyt Konami Originalisin hehkuttamista yhtään, koska ne kappaleet ovat 90 prosenttia ajasta kuin huonoa 90-luvun keskivaiheen europoppia joko englanniksi tai japaniksi laulettuna.[/I]

Eipä noita biisejä varmaan tulisi normaalisti kuunneltua, mutta sairaat ja silti selkeät rytmikuviot mahdollistavat helvetin siistit askeleet biiseihin. Siksi parhaat biisit on niitä joita on mukavin pelata, vaikkei itse biisi kuunneltuna kummoinen olisikaan.

Lisenssibiiseissä on yleensä liian helpot ja jotenkin epäloogisen tuntuiset askeleet, minkä vuoksi en pidä niistä juuri lainkaan. Ja tämän takia myös Dance UK on aivan perseestä :)

Teppo_Holmqvist sanoi:
Vaikeutaso on erään sitä E3-messuilla päässeen DDR-fanin mukaan samaa tasoa kuin japanin Disney Mixissä. Eli vaikka pelin kappaleissa on viisi vaikeustasoa, vaikeinkin vastaa yleisisesti perinteisen DDR:än Medium tasoa, joka ei todellakaan ole haastavaa.
Jos tuo pitää paikkansa niin julkaisu on roskaa. Itse koitin joskus sitä Disney Mixiä. Sitä ei voi edes kutsua DDR'ksi koska nuolet tulevat kerran ~minuutissa. Ei hyvä ei todellakaan hyvä!

Oxar sanoi:
Jos tuo pitää paikkansa niin julkaisu on roskaa. Itse koitin joskus sitä Disney Mixiä. Sitä ei voi edes kutsua DDR'ksi koska nuolet tulevat kerran ~minuutissa. Ei hyvä ei todellakaan hyvä!

Jos kyseessä olisi eurooppalainen, vain PSX:lle julkaistu Disney Mix niin asia olisi aivan toisin. Kyseinen mixihän sisältää muutamia DDR-historian vaikeimpia kappaleita. :)

Oxar sanoi:

Roskaa tai ei mutta itse en ainakaan peliä tule edes harkitsemaan jos vaikeustasoa ei löydy tarpeeksi. Konamilla on vaan pahana tapana aliarvioida eurooppalaisia noiden tanssipelien suhteen (verrataanpa vaikka DS Fusionia DDR Extreme -laitteisiin).

Kyllähän nuo pädit aina maton voittaa. Onnea vaan sille kuka esimerkiksi ITG:n (In the Groove)11 tai 12 jalkaisia edes viitsii kokeilla pehmomatolla.

Jep! Ja noilla pehmo matoillahan on tapana lähteä liikkeelle kovemmissa biiseissä siihen riitti minun logic 3sella Normalin kappaleet(vaikka noissa ei ole edes mitään vaikeata) ja sen jälkeen ne kosketus kohdat oli aivan sekasin: painoit vasen yläkulma = vasen. Eli matot ei sitten kovemmassa käytössä tule kauaa kestämään. Lik-sangista oman kullan tilasin ja siitä on nyt kaikki muut paitsi yläkulma nuolet kräkeillä mutta sepäs ei menoa haittaa!

Oliver sanoi:
Japanilainen mainospätkä: http://www.nintendo.co.jp/ngc/gwzj/top/movie_pre.wmv (7,4 megaa)
Kannattaa ensin tallentaa
Jos noi biisien vaikeudet ovat tuota luokkaa oikeasti niin ei muuta kuin nauraa (Mitä tosin epäilen)
Sinäänsähän peli on ihan hauska koska ilmeisesti jonkin näköistä juonta on saatu mukaan :). TAitaapi jäädä hankkimatta jos ei tule ~20 tarjousta joskus. Varmasti ihan menevää meininkiä niille jotka eivät ole harrastaneet DDR'ää. Mutta uskoisin kumimnkin sen vaikeus asteen olevan aika alhainen vaikka siinä saisikin valita vaikeus asteet

Viimeksi muokannut moderaattori:

Omasta mielestäni mukavan tuntuinen peli, jos paketissa tulee pelin lisäksi mukana matto, niin takuulla ostan. ;)

Itelleni ainaki pakko ostos jos vaan mattoa ei tarvi erikseen ostaa ja hinta ei oo mikään tähtitieteellinen.

Tässä on sitten pelin virallinen kappalelista:

01 Here We Go
02 Dokan no naka no Mozart
03 Puppet Dance
04 Para Para Karumen
05 Tsukiyo ni buchikowase
06 Jansu! Jansu! Jansu!
07 Minna de party time
08 Korogaru koin no yoo ni
09 Kaze no kanata ni
10 Suteppu Bai Suteppu
11 Oyoge yonfun ompu
12 Kue te baya Mario
13 Super Machine
14 Hoppin Choppin
15 Hige to taru to gorira
16 Ore sama ga staa da!
17 Kibun wa hai hoo
18 Mario no Carnival
19 Chuu Chuu Tekuno
20 Happy Happy Dance
21 Kooori no ue de rendez-vous
22 Mayonaka no doraibu
23 Kitto egao ga ichiban sa
24 Wagahai wa bosu de aru!
25 Zengo Sayuu
26 Midori no ue no daigashhoo
27 Hoppu Suteppu Mario
28 Deguchi wa doko da!
29 Pi ro ri

Kaikki kappaleet ovat siis jonkinlaisia Mariopelien kappaleiden remiksejä tai klassista musiikkia. Remixit ovat tyylillisesti hyvin uskollisia "normaaleille" DDR-kappaleille ja niistä kuulee selvästi että niihin on käytetty kohtuullisen paljon aikaa / vaivaa. Varsinaisesta askelten tasosta en pysty sanomaan mitään koska olen vain kuullut nämä kappaleet MP3:sina, mutta uudemmissa mainoksissa on näkynyt huomattavasti vaikeampia askelkuvioita kuin tuossa ensimmäisessä previkkavideossa. Silti epäilen että mitään MAX 300 tai Paranoia Survivorin kaltaisia ääritykityksiä ei nähdä.

Sain tämän pelin joululahjaksi ja on kyllä hiton hyvä. Peittoaa Donkey Kongan abt. kaikessa - mielekäs yksinpeli, tarpeeksi avattavia bonuksia, hienot taustat ja animaatiot. Ja todella hyvät biisit, joita tosin saisi olla lisää. Vielä pitäisi saada toinen matto jostain, ja se taitaakin tuottaa ongelmia ellei osta toista peli+matto-pakkausta. Onko PS2->Cube-ohjainkonverttereita olemassa, sitenhän voisin hankkia jonkun edullisen PS2-maton kakkosmatoksi?

Itsellä tämä myös tuli joululahjana ja tällaisena varsin hyvän rytmitajun omaavana tanssipelialoittelijana vaikeustaso tuntuu ainakin ihan kohtalaiselta. Tarinamoodi normal-tasolla menee toki läpi lähestulkoon silmät kiinni, mutta erillään tanssittaessa biiseissä on jo sopivasti very hardina (ja mikäs se vaiken taso nyt olikaan) haastetta jo hieman kokeneemmallekin DDR-pelaajalle (yksi mokoma tuota hieman kävi testaamassa).

Ylös Bottom