Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dante's Inferno [PS3]

Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Eilen tuli hakattua tämäkin sitten läpi.
Pelin alkupuoli oli mielestäni oikein loistava, mutta loppua kohti peli muuttuu tylsemmäksi. Kaiken kruunasi fraudin challenget, jotka eivät tuntuneet sopivan peliin ollenkaan. Pääpahis oli ihan ok, mutta jotenkin vaisu.

Lopulta ihan ok peli, kyllä varmaan jatko-osakin tulee hankittua.

Kyllä alkaa hermo palaa tämän pelin tasoloikkiin.
Oli itelläkin pari kohtaa joissa meinas hermot mennä. Tuntuu olevan ihan normaalia tällaisissa peleissä (DMC, GOW).
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Ei tuo niin vaikea ole. Ensin vedä alemmasta vivusta ja hyppää sinne tasanteelle ennen piikkejä ja vedä siitä vivusta. Ylhäältä aukeaa ovi. Sitten menet uudestaan vetämään alhaalta vivusta ja menet sinne tasanteelle ja hyppäät siitä siihen tason päälle mikä nostaa sut oven tasolle ja sit siitä nopeasti ovesta läpi. Toivottavasti auttaa.

Sehän se harmittaa, kun tuhat kertaa koittanu just noin, mutta ku se saakelin dante ei saa sillon kiinni siitä reunasta, kun pitäis äkkiä pujahtaa siitä välistä. Sit ku ei oo mitään kiirettä, niin joka kerta onnistuu ekalla yrittämällä. Pitää iltasella koittaa vielä kertaalleen, kun on vkäyrä laskenut.
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

En millään saa yhtä trophya aukaistua:

The Guide - Collect all Virgil commentaries

Voisiko joku joka on saanut tuon trophyn laittaa listan noista Virgilin keskusteluista, jotta tiedän missä välissä olen sen missannut. Yksi siis puuttuu ja 2 kertaa läpi mennyt, nyt ei ilman apuja enää jaksa uudestaan aloittaa.

Minulla lista on tämän näköinen:
Into the Blind World
Shores of Acheron
Limbo
Unblessed Infants
Hall of Kings
Winds of Lust
Semiramis
Helen
Gluttony
Valley of Mud
Greed
Earth's Treasure
Plutus
The Wheel of Fortune
Anger
Pigs in the Mire
The City Draws Near
Heresy
The Harrowing
Epicurus
Three More Circles
Violence
Wood of Suicides
Abominable Sands
The River Phlegethon
The Final Circle

Osaako kukaan auttaa? Kiitos jo etukäteen!
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

En millään saa yhtä trophya aukaistua:

The Guide - Collect all Virgil commentaries

Osaako kukaan auttaa? Kiitos jo etukäteen!

En ole peliä edes pelannut vielä, mutta Googlella löytyy tällaista:

The Guide Achievement in Dante's Inferno
(Kertoo kaksi mahdollista paikkaa, jossa keskustelu on voinut mennä ohi)

GameShark | Xbox 360 | Cheats/guides | Dante's Inferno Achievement Guide
If you're concerned about having missed a commentary, all of Virgil's appearances are logged in Dante's journal, accessed via the Start button. If you scroll through the list of commentaries and one is marked as "Locked" in the middle of unlocked commentaries then you missed that commentary. Either load from up a past save or be more careful on your second playthrough.

Toivottavasti näistä on apua...
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Loppuun olen nyt päässyt ja todella hyvä fiilis jäi pelistä. Pelattavuutta olenkin jo kommentoinut joten ei siitä enempää, mutta sitten juoneen:
Spoilaa violenceä, fraudia ja loppua!
Violence oli mielestäni lyhyt mutta mielenkiintoinen. Maisemat vaihtuivat todella paljon verisestä joesta, synkkään metsän kautta aavikolle. Pääkkäri oli todella vaikea ainakin mielestäni. Fraud oli TODELLA hauska/hieno. Pidin siitä että niillä areenoilla ei ollut pelkästään että tapa kaikki vaan oli erillaisia kuten: 8sekuntia ilmassa tai sit se ku piti suojella ''siviilejä''. Viimeisessä paikassa ennen luciferia se jääsilta oli hieno keksintö(hidasta menoa ennen kiivasta loppua). Itse pääkkäri oli todella hieno ja todella vaikea. Kyllä muutama kirosana tuli pääkkärin aikana, mutta voiton jälkeen tuli mahtava olo. Ihan loppu oli mielenkiintoinen(se kun dante tuli ulos luolasta ja ''repi syntinsä'' ihosta irti.
Ps. Niille jotka eivät ole perehtyneet tarkemmin alkuperäiseen Dante alighierin runoon: divina commedia. Tämä helvettihän oli ensimmäine osa tätä, mutta seuraavana vuorossa tulee kiirastuli ja tuo loppuvideon vuori on tehty danten kiirastulen kuvauksen mukaan.
ll_purgatory.jpg
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Nyt löytyi viimeinenkin. Oli näköjään viimeinen Virgil jonka olin molemmilla kerroilla ohittanut.
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Luin tuossa tiltin arvostelua ja vähän tuntuu siltä että arvostelija ei peliä ole edes pelannut, sellasta tekstiä oli kyllä. Esim. tämä:
Taistelussa demoneita vastaan Dantella on kaksi asetta: Kuolemalta pöllitty viikate ja rintakehän ihoon ommeltu valtava risti, joka ampuu ilmaan eteerisiä valoristejä.

Ei se ihossa oleva risti mitään ammu vaan se risti mikä on ihan oikea risti.
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Tämä peli tuntuu koko ajan vain paremmalta, kun vain pääsee aina joistain ärsyttävistä tasoloikista aina eteenpäin. Suorastaan nauttinut pelistä vaikka luulin arvosteluiden perusteella tämän olevan melko kökköä. Joutu kyllä välistä vaihtaa helpoimmalle pahimmissa uudelleen jyystökohdissa, että pysyy järki tallella :) Onneks tuli tämä hommattua jokatapauksessa.

Disiin tullessa oleva välianimaatio oli suorastaan mielettömän hyvin tehty. Nostatti fiilistä enemmän kuin hyvin. Oliko Blur tehnyt nämä animaatiot? Muutoinkin kaikki välianimaaiot on todella laadukasta työtä.
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

No kyllä tämä peli oli melkoista kökköä loppujen lopuksi. Aluksi tosiaan peli vaikutti oikein hyvältä, mutta muutamat asiat pistivät turhauttamaan liian paljon. Ensinnäkin spawn-paikkoja ei todellakaan oltu mietitty kovinkaan tarkkaan. Peli tuli aloitettua Hellish-vaikeusasteella ja muutamaa kohtaa piti koittaa uudestaan ainakin kymmenen kertaa, että pääsi pelissä eteenpäin; kylläpä sitten potutti ne kymmenen kertaa avata aina samat arkut aluksi ja/tai jutella sille siniselle hyypiölle ennen kuin pääsi taas taistelukohtaan. Francescon kohdalla tulikin sitten vaihdettua helpoimmalle vaikeusasteelle, kun ei koko peli jaksanut enää kiinnostaa yhtään. Pakkopullana piti kuitenkin pelata peli läpi, kun oli jo melkein loppuun asti päässyt.

Dante's Inferno ei oikein kehittynyt millään lailla pelin edetessä, vaan homma oli saman jauhamista alusta loppuun; minkäänlaisia yllätyksiä ei nähty. Suurin osa puzzleista oli tyyppiä "potkaise laatikko johonkin". Tarinakaan ei loppujen lopuksi jaksanut kiinnostaa pätkän vertaa. Kaiken kaikkiaan pelistä jäi hyvin EA:mainen jälkimaku eli pelistä paistoi kauttaaltaan läpi se, että sitä ei oltu jaksettu hioa loppuun asti. Ja vaikka en mikään grafiikan perään kuolaaja olekaan, niin ei tämä peli graafisestikaan tarjonnut kovin kummoisia elämyksiä. Tai no olihan ne välivideot ihan katsottavia.
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Kylläpä oli positiivinen yllätys tämä. Latasin talvella sekä Dante's Infernon että God of War III:n demot ja jostain syystä ensinmainittu iski vain kovempaa. Tai siis meinasin lopettaa pelin kesken siinä aivan demon ensimmäisessä tutoriaalityyppisessä vaiheessa, mutta onneksi en sitä tehnyt. Koska pelihän käynnistyi vasta kun se eteni helvetin syövereihin.

Keskimmäinen vaikeustaso oli juuri sopiva, tavallisesti tiukat paikat pääsi läpi aina juuri sillä hetkellä kun ajatteli että seuraavan kuoleman jälkeen vaihtuu vaikeustaso. Pari juttua piti tsekata netistä ja lievä häpeä iski kyllä sen jälkeen. Peli oli rytmitetty hieman pieleen ja tuntui että ne eeppisimmät jutut olivat jossain puolessavälissä ja loppua olisi venytetty väkisin. Mulla nimittäin peliaika näytti 12 tuntia läpipeluun jälkeen, vaikka jotkut ovat puhuneet kuudestakin tunnista. Jumitin kyllä niihin pahimpiin paikkoihin pitkäksikin aikaa, kun en suostunut vaihtamaan vaikeustasoa.

Plussaa pelin välianimaatioista, jotka olivat aivan mahtavan näyttäviä ja niitä kerrankin oikein odottamalla odotti.

Loppuvaiheen challenge-tasot tuntuivat täysin irralliselle koko pelistä ja homma olisi toiminut paljon sulavammin ilman niitä. Taisivatkin olla mukana lähinnä pelkästään houkuttelemassa ostamaan haastepaketteja netistä kunhan yksinpeli on läpäisty. Toisaalta saihan tuosta hieman kimmoketta pelata peli uudelleen, osaa kikoista kun älysi alkaa käyttämään vasta tuossa. Toisaalta siksi tuo olisi sopinutkin paremmin pelin alkuvaiheille.

Eniten hermoja raastoi se jatkuva kombo -haaste, jossa viimeisen ison mörön hävitin aina näkyvistä enkä osunut ristilläni. Että se kiehutti. Pelin loppuvastus taas onneksi ei ollut mikään älyttömän vaikea, vaikka sitä etukäteen pelkäsin. Jumitin moneen muuhun paikkaan huomattavasti pahemmin.

Meininki olisi muutenkin saanut muuttua loppua kohti groteskimmaksi, nyt kaikki paukut ammuttiin puoleenväliin mennessä ja aivan ne lopun vaiheet olivat itse asiassa tylsintä koko pelistä.

Mutta tosiaan, kova peli oli ja aivan ehdottomasti tulen ostamaan jatko-osan, jos sellainen on tulossa.
Toivottavasti pelin viimeinen lause ei siis ollut vain sanahelinää.

Parhaita pelaamiani PS3-pelejä tähän mennessä ja arvosanaksi erittäin vahva 8/10. Ilman noita pikkumiinuksia olisi helposti jopa ysi.
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

..ja seuraavaksi otin Danten työn alle. Pirhana, olen aika tavalla yllättynyt miten viihdyttävä ja muutenkin toimiva peli on kyseessä (tosin kohtuu alussa vielä). Tämä Jumalainen näytelmä/Taivas-Helvetti/ristiretki -miljöö on aika herkullinen ja taistelu on ainakin vielä omaan makuun sopivaa (=siis ettei tarvitse jotain mielettömiä komboja tms opetella joidenkin Japsi H&S-pelien tyyliin).

Se on kuitenkin sanottava, että harvoin törmää peliin, jonka pelimekaniikka ja lukuisat ideat ovat lähes täysin kopiotu toisesta pelistä (GoW-sarja, siis). Luulin aluksi noita puheita hiukan liioitteluksi, mutta lähes kaikki on mukautettu GoW-peleistä ainakin tähän mennessä. Mutta: Ei se kyllä menoa paljon haittaa, koska (kuten jo osa sanonutkin) hyvä, että on kopioitu edes genren parhaimmistosta. ;)

Paljonko muuten lie peli myynyt?
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Viivasuora kopio God of Warista, ollen silti aikamoisen upea elämys.

Langenneet sielut vaikeroivat isäntänsä hovissa karmivan piinaavasti. Vaikka Danten tarinat eivät olisi tuttuja, on näitä samantapaisia raamatullisia näkymiä helvetistä tarjonnut keskiaikaiset maalarit tauluissaan. Tässä vahvana tehosteena käytetään vielä äänimaisemaa ja unenomaisia kuvia saattamaan pelaajan mielenrauha viimeistään epätasapainoon. Välianimaatiot seuraavat uskollisesti esikuvaansa ja varsin onnistuneesti.

Jos kaipaa vielä lisää synkkyyttä tähän syksyn pimeyteen, löytyy sitä kyllä tästä ihan sopivasti hack'n slashin muodossa.
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Muutama taso edettiin taas kohti pohjakerroksen hiilipannuja tässä Danten helvetissä. Joitain asioita tehty paremmin kuin esikuvassaan. Ärsyttävät sokkohypyt loistavat poissaolollaan. Kamera seuraa mukana aika hyvin, eikä turhia ajoja juuri tehdä. Toisaalta taas tästä löytyy niitä samoja helmasyntejä ja heikosti suunniteltujen tallenunspisteiden takia nämä vielä korostuvat.

Mikään ei ärsytä enempää kuin spawni jonnekin huitsin nevadaan, välissä vielä välianimaatiot ilman että pystyt skippaamaan niitä. Koska tallennuspisteitä on harvassa, joudut tekemään samat sinänsä aika turhakkeet uusiksi ennenkuin pääset taas kokeilemaan kepillä jäätä. Tätä toistona. Kaikki bonus-hässäkkä voisi aivan hyvin pitää otettuna, vaikka uusiksi muuten otettaisiinkin. Pelissä näkyy myös jonkin verran toistoa kenttäsuunnittelussa. Silti varsin mukavaa seikkailua itse langenneen enkeliruhtinaan hovissa.
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Muutama taso edettiin taas kohti pohjakerroksen hiilipannuja tässä Danten helvetissä. Joitain asioita tehty paremmin kuin esikuvassaan. Ärsyttävät sokkohypyt loistavat poissaolollaan. Kamera seuraa mukana aika hyvin, eikä turhia ajoja juuri tehdä. Toisaalta taas tästä löytyy niitä samoja helmasyntejä ja heikosti suunniteltujen tallenunspisteiden takia nämä vielä korostuvat.

Mikään ei ärsytä enempää kuin spawni jonnekin huitsin nevadaan, välissä vielä välianimaatiot ilman että pystyt skippaamaan niitä. Koska tallennuspisteitä on harvassa, joudut tekemään samat sinänsä aika turhakkeet uusiksi ennenkuin pääset taas kokeilemaan kepillä jäätä. Tätä toistona. Kaikki bonus-hässäkkä voisi aivan hyvin pitää otettuna, vaikka uusiksi muuten otettaisiinkin. Pelissä näkyy myös jonkin verran toistoa kenttäsuunnittelussa. Silti varsin mukavaa seikkailua itse langenneen enkeliruhtinaan hovissa.

Itse aloitin tänään uusintakierroksen ja pakko todeta että hyvä peli on kysessä. Voisin jopa sanoa että loistava jos Kratos olisi pysynyt ps2:lla :D Komppaan Mr. pullan kommentteja hyvin pitkälle ja eikös tästä jatko-osakin ole suunnitteilla ellei jo tekeillä ? Lisää tätä herkkua kiitos.
 
Vastaus: Dante's Inferno [PS3]

Eiköhän sieltä jatko-osaa pukkaa. Loppu kun antaa vahvasti viitteitä siihen suuntaan ja jos lukee wikipedian aiheesta Danten Jumalainen näytelmä, tulee jo sieltä vastauksia seuraavan osan sisällöistä.

Dante's Inferno on erinomainen peli, ei kuitenkaan 8 1/2 enempää. Kaikki peliin laitettu pyörii mukisematta ja taisteluissa noustaan välillä jo läiskintäpelien aateliin. Raamatullinen kuvasto ei lainkaan heikennä tunnelmaa, päinvastoin. Tässä on jotain tuttua. Jo aiemmin kehuttu äänimaisema yhdessä surrealististen kuvien kanssa tekee tästä kyllä eeppisen kokemuksen.

Vaikeustasoa pääsee säätämään ja täysin hack'n slashiin vihkiytymätönkin ui nopeasti sisälle pelin mekanismeihin. Ei vaadita mitään jättiosaamista. Pelistä pääsee nauttimaan kuvia myöten ja vain paikoin nostaa päätään tarkkojen ajoitusten vaade.

Miinusta tulee toistoista, kun samaa kaavaa tulee yhä uudestaan ja uudestaan. Enemmän olisi voinut olla vaihtelua, monipuolisempia pulmatehtäviä ja ehkä vieläkin synkempää meininkiä.
 
Ylös Bottom