Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dante's Inferno [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dante's Inferno [X360 @ 12.2.2010]

Hyvä pojat! Minun mielestäni kaikkien aikojen loistavinta toimintaseikkailu peliä (God of War, PARAS-OJATTAVUUS-IKINÄÄN) saakin kopioida varsinkin kontrollejen osalta. Näin juuri, napit ovat valmiiksi jo selkärangassa, eikä tarvii ruveta käymään optionseja läpi turhaan ja on valmiiksi tiedossa mitä odottaa.

Pyörää on turha keksiä uusiksi.

Odotan kyllä innolla koko-versiota. :)

Tuskinpa muuten kiinalaisilla olisi kopioinnilla ja oppimisella samaa merkkiäkään...

Itse asiasta sen verran ennenkuin keskityn rakettien katsomiseen, että mielestäni Saints Row(ja 2) on hyvä esimerkki pelistä joka kopioi paljon genren parhaasta(GTA), mutta samalla heitti joukkoon omia aineksia(joista joitain sitten GTA taas kopioi) ja oli kaikenkaikkiaan omaan makuuni esim. parempi kakkososansa osalta kuin itse GTA IV.

Eli ei kopioinnissa ole mitään väärää, jos samalla tehdään jotain omaa ja omalaatuista ja varsinkin sitten kokonaisuus kantaa eikä kopiointi ole vain se mikä peliä kantaa. Siis jos tekee oikeasti oman pelin johon kopioi jotain on täysin eri asia kuin tehdä pelkkä klooni, jossa ei ole mitään omaa/alkuperäistä parempaa(tai edes sen tasoista).

Demo oli hyvä ja pistin pelin jo tilaukseen. Tuntuukin kasaantuvan tähän tammikuuhun jo kolme peliä ja sitten Dante heti Helmikuussa perään...

Tuskinpa muuten kiinalaisilla olisi kopioinnilla ja oppimisella samaa merkkiäkään...

Itse asiasta sen verran ennenkuin keskityn rakettien katsomiseen, että mielestäni Saints Row(ja 2) on hyvä esimerkki pelistä joka kopioi paljon genren parhaasta(GTA), mutta samalla heitti joukkoon omia aineksia(joista joitain sitten GTA taas kopioi) ja oli kaikenkaikkiaan omaan makuuni esim. parempi kakkososansa osalta kuin itse GTA IV.

Eli ei kopioinnissa ole mitään väärää, jos samalla tehdään jotain omaa ja omalaatuista ja varsinkin sitten kokonaisuus kantaa eikä kopiointi ole vain se mikä peliä kantaa. Siis jos tekee oikeasti oman pelin johon kopioi jotain on täysin eri asia kuin tehdä pelkkä klooni, jossa ei ole mitään omaa/alkuperäistä parempaa(tai edes sen tasoista).

Demo oli hyvä ja pistin pelin jo tilaukseen. Tuntuukin kasaantuvan tähän tammikuuhun jo kolme peliä ja sitten Dante heti Helmikuussa perään...

Jep kloonaus on asia erikseen. :)

Vaikka toi maistuu melkein tarinan puoleltakin (ja se tapa millä se tarina esitetään) God of Warilta, silti siinä on oma kierre joka riittää ainakin minulle että peli tuntuu tarpeeksi tuoreelta.

Grafiikoista olen Pawen kanssa eri mieltä. Peli pyörii vakaasti 60fps (tai ylikin?), ja meininki on sen verran armotonta häkkenslässiä, että päätä huimaa. Grafiikat näyttävät tietysti pienten detaljien puuttumisen takia heikoilta läheltä tarkasteltuina, mutta niinhän ne tämä tyypin peleissä aina. Mielestäni peli näyttää aivan törkeän komealta, varsinkin noissa isoimmissa kohdissa, kuten esimerkiksi se, kun altasi murtuu maa kivenlohkareina.

Ah nyt täytyy selventää. Se, että sanoin tuon grafiikan olevan täyttä helvettiä, oli siis positiivista. En suinkaan tarkoittanut, että graafisesti peli jätti kylmäksi vaan täysin päinvastoin. Itse nautin tosi paljon siitä, että grafiikka tukee peliä kokonaisuudessaan. Jopa siinä alussa (oliko se Damaskos?) homma oli tarpeeksi rujoa ja hienoa. Kyllähän tämä demo vakuutti. Kontrollit, graffa... kaikki pelaa. Kyllähän tämä tulee ostettua.

Tulipahan demo testattua ja huh sentään että oli komeaa ja toimivaa menoa. Tunnelma on kohdallaan ( puhdasta helvettiä ;) ) eikä ruudunpäivitys kökkinyt ollenkaan kuten esim. Darksiderissa. Ehdottomasti tulee noudettua pelikaupasta kunhan hyllyyn ilmestyy.

Jokos ensimmäiset ovat päässeet kokeilemaan kokopeliä ? Tänään olisi tarkoitus hakea Gamestopista oma kappale ja pistää pelailuksi ilta :)

Melko heikkoja arvosanoja saanu. Harmi. Onneks nyt noissa Bayonettassa ja kuhan saan ostettua Darksidersin niin on pelattavaa.

Arvostelut ovat olleen useimmiten 4/5 ja 9/10. Se anime/sarjis oli ainakin saanut huonot arvostelut. Ethän sekoita sitä pelin arvosteluihin.

Olen aika pitkälle peliä pelannut, sanoisinko että loppu taitaa jo kurkistaa nurkan takana.

Mielestäni parasta hack-n-slash-meininkiä, mitä olen koskaan kokenut!

Pelattavuus on erinomaista, grafiikka hyvää (muutamat välianimaatiot aivan loistavia!), äänimaailma naseva ja kokonaisuus pysyy hyvin kasassa. Tämän tyylisiltä peleiltä ei pahemmin voisi enempää pyytää.

Täällä siis peukut pystyssä!

Itseäni ainakin Demon brutaali meininki innosti, tänään hakemaan oma heti jahka koulusta pääsen. Ja vaikka tätä GoW-kopioksi haukutaan niin jotenkin tämä innostaa sitä enemmän. Aikanaan pelasin God of War ykkösen ja se tylsytti siinä määrin etten jaksanut enää kakkosta pelata. Toki annan uuden mahdollisuuden niillekin jahka tuo Trilogia-paketti ilmestyy.

Hassua kyllä, Ninja Gaidenin ja Bayonettan jälkeen vain Conan peli 360:lle on innoittanut pelaamaan uudemman kerran vaikeammalla tasolla läpi :D Tissejä ja väkivaltaa, siinä mitä mies kaipaa, ja tämä peli ainakin demon perusteella näytti niitä tarjoavan :p

Itse luotan pelaajalehden kehuihin enemmän kuin ulkomaalaisiin saitteihin, jotka antavat huonoja arvosanoja. Huomenna pääsee itse pelaamaan.

Arvosteluissa on tullut miinusta lähinnä siitä, ettei peli ole varsin omalaatuinen tai tarjoa mitään uutta. Demo kuitenkin vakuutti itseni siinä määrin, että vähän myöhemmin tämän varmasti hankin.

Tänään tuli haettua oma kappale ja tunnin verran ehdin pelailla. Kyllä ainakin alun perusteella maistuu hyvältä. Tuleehan tuosta väkisinkin mieleen God of Warit. Suoraa kopiointiahan se on, mutta näin äkkiseltään tämä kyllä nousee niiden yli. Pitkästä aikaa on mukava huomata, että peli tempaisee heti mukaansa ja helvetti on kyllä miljöönä mahtava!

Vastaus: Dante's Inferno [X360]

Demo kyllä iski lujaa tänään kun vähän pääsin koittamaan. Nyt vaan rahat jostain kasaan ja kaupan hyllyille norkoilemaan

Itse diggasin demosta ainakin todella paljon ja pelin rujo ulkokuori iski minuun ainakin mukavasti. Pitää hommata kunhan kohtuu hinnalla jostain irtoaa. Arvosanat ovat tosiaan olleet aika karuja, mutta pitää vain koittaa ignoraa, koska en usko että peli niin surkea kuitenkaan on.

Demo iski tällekin suunnalle erittäin lujaa. Helvetti on tosiaan mitä mainioin ( tai tässä tapauksessa mitä helvetillisin) tapahtumapaikka tämäntyyppiselle pelille. Meikäläisen täytyy kuitenkin häpeillen tunnustaa, että itseltä on jäänyt kokonaan GoW- pelisarjan teokset kokematta. Sen takia on vaikea sanoa niiden kopioimisesta mitään. En kuitenkaan epäile hetkeäkään etteivätkö pelin kehittäjät olisi lainanneet lajityypin suunnannäyttäjästä toimivia palasia omaan peliinsä. Näin peliteollisuudessa toimitaan todella usein.

Olen sitä mieltä, että hienon pelin voi saada aikaiseksi, vaikka siinä käyttäisikin häpeilemättömästi lainattuja ainesosia. Varsinkin tämän pelin asenne, yleinen brutaali meininki ja tunnelma ovat sellaisia tekijöitä, jotka mitä luultavimmin kantavat tätä todella pitkälle. Hieno audiovisuaalinen toteutus ja taidesuunnittelu ovat tässä asiassa erittäin tärkeässä roolissa. Lopulta se tärkein asia on kuitenkin toimiva ja koukuttava taistelumekaniikka, jonka ansiosta peliä on nautinnollista pelata. Täytyisi varmaan huomenissa käydä noutamassa oma kopio pelistä GS:n huomasta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Todellakin kummastuttaa Eurogamerin 6/10.

Pari tuntia peliä takana ja olen kyllä nauttinut jokaisesta hetkestä. Hauska ominaisuus tuo sieluista päättäminen, pelastaako vai jättääkö ikuiseen kadotukseen :)

oma arvosana tämänhetkisen pelaamisen perusteella 8.5/10

Olen aika pitkälle peliä pelannut, sanoisinko että loppu taitaa jo kurkistaa nurkan takana.

Mielestäni parasta hack-n-slash-meininkiä, mitä olen koskaan kokenut!

Pelattavuus on erinomaista, grafiikka hyvää (muutamat välianimaatiot aivan loistavia!), äänimaailma naseva ja kokonaisuus pysyy hyvin kasassa. Tämän tyylisiltä peleiltä ei pahemmin voisi enempää pyytää.

Täällä siis peukut pystyssä!

Oletkos muuten kokeillu God of Wareja? Vai onko tämä helvetillinen maailma se mikä kiehtoo enemmän kuin tuo antiikin Kreikka? Mutta joo, täytyy sanoa että demon perusteella mättö oli aika siistiä, ajattelin itsekkin ostaa pelin sitten kun saan hieman rahaa. :)

(Täydellisten kontrollien lainaaminenhan ei ole synti ;) )

Ylös Bottom