Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Sector [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Sector

Peli nyt läpi ja täytyy todeta, että Pelaaja-lehden kutonen kummastuttaa kovasti...:confused:
Pelit-lehden 88 on ehkä hieman yläkanttiin, mutta paljon lähempänä totuutta.

Peli nyt läpi ja täytyy todeta, että Pelaaja-lehden kutonen kummastuttaa kovasti...:confused:

Itellää etenee pikkuhiljaa peli ja mitä olen pelaillut niin antaisin jotain 80 pintaa. Hyviä puolia on ja toivon mukaan tulee vähän nettimaistiaisia enemmän. Ainakin tuli peli hankittua missä toi netti osuus on kuitenkin toimiva (AoT ja R6V2 [tosin toimiihan se jo ok] ).

Millanes peli on??onko hankkimesen arvonen??:rolleyes:

jos huomenna kävis ostaa...

Yksinpeli ei paljoa tunnu antavan. Lähinnä harjoitusta nettipeliin. Nettipelit on kyllä mielenkiintoisia ja ihan mukaviakin. Hyvää vaihteluahan tuo on noihin muihin :) Itse en kadu, mutta en osaa antaa kylläkään päätöstä.

Ota nyt huomioon, että Pelaajan 6/10 taitaa aikalailla vastata Pelit-lehden 80+ pisteen arvosanoja.

Ota nyt huomioon, että Pelaajan 6/10 taitaa aikalailla vastata Pelit-lehden 80+ pisteen arvosanoja.

En ota, koska ei vastaa. Aiheesta olen jo avautunut pelaaja-lehti-keskustelussa. Joten siitä ei sen enempää.
Pelit-lehtikään ei toki, ainakaan konsolipuolella, ole mikään raamattu.

Peliä voi suositella ihmisille, jotka pitivät RE4:sta. Juoni on suurin piirtein yhtä pöljä ja meininki samantapaista, ehkä hieman toiminnallisempaa. DS on kuitenkin aivan pirun upean näköinen ja onnistuu olemaan välillä jopa tunnelmallinen.

Nooh... Järjellä ajatellen Pelit lehden 80/100 vastaisi Pelaajan 8/10 arvosanaa... Muutappa nuo desimaaleiksi :) Vai mitenkä tulee jos peleihin asetetaan 6.5/10 vastaisiko se sitten 89/100 ? Vai meinaisitko että niillä on jotenkin logaritminen asteikko :P ?

Nooh... Järjellä ajatellen Pelit lehden 80/100 vastaisi Pelaajan 8/10 arvosanaa... Muutappa nuo desimaaleiksi :) Vai mitenkä tulee jos peleihin asetetaan 6.5/10 vastaisiko se sitten 89/100 ? Vai meinaisitko että niillä on jotenkin logaritminen asteikko :P ?
Pelit-lehdellä on huonona tapana antaa heidän mielestään keskinkertaiselle pelille se (vajaa) 80/100 pistettä siinä missä Pelaaja yrittää käyttää koko 1-10 skaalaa ja keskinkertainen peli on tosiaan se 5/10 eikä 7 tai 8/10. Toisaalta, mikäli nyt muistan oikein, niin eikös Pelit-lehti ole lähiaikoina yrittänyt muuttaa käytäntöjään? Ihan vieläpä tämän vuoden puolella? Toki Pelaajakin lipsuu joskus periaatteistaan, mutta ne ovat ennemminkin vain eri arvostelijoiden henkilökohtaisia eroja käyttää 1-10 skaalaa kaikissa arvosteluissa kuin selkeästi koko lehden tapa pisteyttää.

En ota, koska ei vastaa.
Ei tietysti aina, mutta usein vastaa. Kuten jo sanoin, Pelit lehti antaa melko helposti pisteitä 80 tuntumaan. Tuntuukin, että pisteytys on ennemminkin asteikolla 50-100 kuin 1-100. Kun Pelaaja on antanut tälle 6/10, se tarkoittaa periaatteessa, että se on keskivertoa parempi peli, mutta että siinä on vikojakin, melko selkeitäkin sellaisia. Tosin mitä nyt olen itse pelistä lukenut, niin kaikkien muiden arvosteluiden perusteella kyllä Pelaaja-asteikollakin olisi Dark Sectorin luullut saavan ainakin sen 7/10. 6/10 tuntuu olevan hieman alakanttiin, vaikka pelissä on selkeitä vikojakin.

KErtokaapa nyt joku hyvä taktiikka noihin käveleviin minigun äijiin. Siis niihin joilla on se puku päällä. Eivät tunnu kuolevan sitten millään.

Pari tuntia peliä nyt takana ja täytyy sanoa, että on ollut positiivinen yllätys.

Itse peliä ostettaessa oli vähän varautunut, että millainenkohan tämä nyt sitten onkaan, mutta positiivisesti on yllättänyt. Peli ei sinäänsä ole tarjonnut juurikaan mitään erityisen uutta taikka mullistavaa, mutta kaikilla osa-alueilla peli on vain toteutettu sen verran hyvin, että ei voi muutakuin olla tyytyväinen hankintaan. Mutta...kommentoin vähän enemmän kun peliäkin on pelattu vähän enemmän.

KErtokaapa nyt joku hyvä taktiikka noihin käveleviin minigun äijiin. Siis niihin joilla on se puku päällä. Eivät tunnu kuolevan sitten millään.

Missähän chapterissä olet. Oletko jo saanut power thrown ? Eli heität glaiven kun tähtäin on keltaisella (Käsi aivan takana), jos olet käytä sitä niin lähtee torso kyllä heti irti :) Muuten neuvon vain olemaan suojassa ja heität glaiven kerran tai kaksi ja välttele "kipua" healtit paranevat kun olet ottamatta osumaa :)

Missähän chapterissä olet. Oletko jo saanut power thrown ? Eli heität glaiven kun tähtäin on keltaisella (Käsi aivan takana), jos olet käytä sitä niin lähtee torso kyllä heti irti :) Muuten neuvon vain olemaan suojassa ja heität glaiven kerran tai kaksi ja välttele "kipua" healtit paranevat kun olet ottamatta osumaa :)

Ilmeisesti sekoitat nyt johonkin tavalliseen sotilaaseen. Tarkoitin siis niitä joilla on se valtava armori päällä, eli tietynlaisia käveleviä robotteja. Omaavat minigunin sekä raketinheittimen.

Chapter on kahdeksan. Aikasemmin noita on pari tullut vastaan mutta ovat tuhoutuneet kohtuu vaivattomasti.

Power throwia oon koittanut myös mutta kaver vain vähän nytkähtää ja laittaa minigunin laulamaan suloisia säveliä :) Mutta ilmeisesti pitää vaan mättää tarpeeksi

Ilmeisesti sekoitat nyt johonkin tavalliseen sotilaaseen. Tarkoitin siis niitä joilla on se valtava armori päällä, eli tietynlaisia käveleviä robotteja. Omaavat minigunin sekä raketinheittimen.

Chapter on kahdeksan. Aikasemmin noita on pari tullut vastaan mutta ovat tuhoutuneet kohtuu vaivattomasti.

Power throwia oon koittanut myös mutta kaver vain vähän nytkähtää ja laittaa minigunin laulamaan suloisia säveliä :) Mutta ilmeisesti pitää vaan mättää tarpeeksi

Joo ite oon vast chapter kuutosessa eikä oikee mielee tu :(

Miten on tuon vaikeustason kanssa? Voisiko joku hardcore pelaaja kertoa onko tästä pelistä vastusta. Entä tuo jälleenpeluu arvo, en nyt tarkoita tuota online-puolta vaan että onko pelissä minkäänlaista ns. challenge osiota?

Miten on tuon vaikeustason kanssa? Voisiko joku hardcore pelaaja kertoa onko tästä pelistä vastusta. Entä tuo jälleenpeluu arvo, en nyt tarkoita tuota online-puolta vaan että onko pelissä minkäänlaista ns. challenge osiota?

Sanoisin pitkäaikaisena pelaajana että Dark Sector on melkoisen helppo. Vihut kuolevat poikkeuksetta yhdestä pääosumasta, toki pään alapuolelle ottavat iskuja ihan kivasti, sellanen +-10 luotia.
PowerThrowilla kun heität glaiven niin vihut katkeavat kivasti poikki kuin kuiva spagetti. Tai menettävät jonkin ruumiinosan joka on tulitaistelussa melko tärkeä (käsi/jalka).

Tässä on PS3 versiossakin pelin sisäinen Achievem.. siis "Entitlement"-systeemi, eli jos tapat 30 vihua headshoteilla niin saat Entitlementin "Tapoit 30 vihollista pääosumilla". Että ehkä se nostaa jonkin verran jälleenpeluu arvoa, sikäli mikäli noita jaksaa keräillä.

Online en ole koittanut vielä.

Sain itse pelin 30 eurolla niin mikäs siinä, ihan pätevää räimintää ollut tähän mennessä. Puzzlet nyt ovat vähän pateettisia eikä niitä aivopähkinöiksi voi kutsua. Vastukset olleet "ammu ammu, suojaan, ammu" tyylisiä, mutta ehkä loppu pelastaa.

Käyttäkää hyvät ihmiset niitä spoilereita, kun täällä turisette pelistä juonikuvioita, sun muita!!!
Ei pilata muilta yllätysten iloa ja oman löytämisen onnea, jookos? :)

Pelit-lehdellä on huonona tapana antaa heidän mielestään keskinkertaiselle pelille se (vajaa) 80/100 pistettä siinä missä Pelaaja yrittää käyttää koko 1-10 skaalaa ja keskinkertainen peli on tosiaan se 5/10 eikä 7 tai 8/10. Toisaalta, mikäli nyt muistan oikein, niin eikös Pelit-lehti ole lähiaikoina yrittänyt muuttaa käytäntöjään? Ihan vieläpä tämän vuoden puolella? Toki Pelaajakin lipsuu joskus periaatteistaan, mutta ne ovat ennemminkin vain eri arvostelijoiden henkilökohtaisia eroja käyttää 1-10 skaalaa kaikissa arvosteluissa kuin selkeästi koko lehden tapa pisteyttää.

Ei tietysti aina, mutta usein vastaa. Kuten jo sanoin, Pelit lehti antaa melko helposti pisteitä 80 tuntumaan. Tuntuukin, että pisteytys on ennemminkin asteikolla 50-100 kuin 1-100. Kun Pelaaja on antanut tälle 6/10, se tarkoittaa periaatteessa, että se on keskivertoa parempi peli, mutta että siinä on vikojakin, melko selkeitäkin sellaisia. Tosin mitä nyt olen itse pelistä lukenut, niin kaikkien muiden arvosteluiden perusteella kyllä Pelaaja-asteikollakin olisi Dark Sectorin luullut saavan ainakin sen 7/10. 6/10 tuntuu olevan hieman alakanttiin, vaikka pelissä on selkeitä vikojakin.

No, on se skaala 1-10 (Pelaaja) tai 1-100 (Pelit)(nämä aika hyvin suhteutettavissa toisiinsa), niin se Pelit-lehden arvosana on lähempänä totuutta. Mitä olen itse peliä pelannut (kohta toisen kerran läpi), kokemuksen sen pohjalta.
Asteikko 50-100 on vain omaa spekulaatiotasi. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että Pelit-lehden asteikko on kuitenkin tuo 1-100. Ja tässä pelissä se on paljon lähempänä totuutta.
Pelaaja jakelee numeroita (hyviä ja huonoja) siihen malliin, että itse en aina pysy oikein lehden linjasta kärryillä. Se on mielestäni epätasainen. Tämä siis ihan yksittäisiä arvostelijoita seuraamalla, ei yleistäen lehteä kokonaisuutena.

Eli edelleen toitotan: 6/10 ehdottomasti liian vähän, 88/100 liian paljon.

Asteikko 50-100 on vain omaa spekulaatiotasi.
Toki Pelit-lehti käyttää virallisesti 1-100 asteikkoa, mutta ainakin menneisyydessä (kuten sanoin, nykyään ovat taitaneet muuttaa jo käytäntöjä) on tuntunut ENEMMÄN siltä kuin Pelit-lehdellä olisi käytössä 50-100 skaalan numerot. Jotkut todella keskinkertaiset pelit vetävät jotain 75 pistettä, mikä ei vain ole oikein jos lehti käyttäisi todellakin 1-100 asteikkoa. Todella paskatkin pelit ovat toisaalta saaneet 50+ pistettä. En ole ainut joka tuon on huomannut.

Ja kuten sanoin, ei Pelaajakaan aina pysy kiinni omissa pisteytysperiaatteissan, mutta useimmiten (arvostelijan mielestä) keskinkertainen peli saa myös keskitason pisteen, eli sen 5/10, ei Pelaajan asteikolla ihan OK/hyvän tason pisteitä 7-8/10.

Toki Pelit-lehti käyttää virallisesti 1-100 asteikkoa, mutta ainakin menneisyydessä (kuten sanoin, nykyään ovat taitaneet muuttaa jo käytäntöjä) on tuntunut ENEMMÄN siltä kuin Pelit-lehdellä olisi käytössä 50-100 skaalan numerot. Jotkut todella keskinkertaiset pelit vetävät jotain 75 pistettä, mikä ei vain ole oikein jos lehti käyttäisi todellakin 1-100 asteikkoa. Todella paskatkin pelit ovat toisaalta saaneet 50+ pistettä. En ole ainut joka tuon on huomannut.

Ja kuten sanoin, ei Pelaajakaan aina pysy kiinni omissa pisteytysperiaatteissan, mutta useimmiten (arvostelijan mielestä) keskinkertainen peli saa myös keskitason pisteen, eli sen 5/10, ei Pelaajan asteikolla ihan OK/hyvän tason pisteitä 7-8/10.

Sorry, mutta kyllä Pelaajassakin annetaan arvostelussa ymmärtää, jotta paska peli, mikäli 5/10 numero. Minkä pitäisi tuon mukaan olla keskinkertainen.
Mutta tämä nyt tästä offtopikista ainakin omalta osaltani. Lehtiä varten on oma ketjunsa.

Sorry, mutta kyllä Pelaajassakin annetaan arvostelussa ymmärtää, jotta paska peli, mikäli 5/10 numero.
Tsori, ei anneta, ainakaan aina. Ehkä osalla arvostelijoista/arvosteluista voi sellaisen kuvan saadakin, mutta kuten esmes Puhan Dark Sector arvostelu osoittaa, eivät suinkaan kaikkien kohdalla. Hänen kohdallaan 6/10 ei tarkoita, että Dark Sector on susipaska teos. Lähinnä vain sitä, että se on kyllä keskinkertaisia tuotoksia parempi, mutta lopulta kuitenkin hengetön tuote.

Ylös Bottom