Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls II

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls II

Älä sure FelisLeo, kyllä tässäkin tulee vastaan ne samat valituksen aiheet kuin kolmososan kanssa. On invadereita (jos vielä joku pelaa eikä ole siirtynyt kolmososaan) ja lisäksi on myös Se Yksi alue jossa vaikeustaso hyppää tilapäisesti ylöspäin, nimittäin

Shrine of Amana. Tää on edelleenkin oma inhokki kaikista alueista. Jopa muiden osien myrkkysuot ovat miellyttäviä tähän nähden.

Tuo alue oli kyllä todella veemäinen, never again!

Onneksi tuossa Dark Souls II:ssa on se ominaisuus että kun tarpeeksi monta kertaa tappaa vihollisen, se lakkaa spawnaamasta (muistaakseni 15 kertaa). Tuota harrastin tuolla kyseisellä alueella, tapoin niitä vihuja systemaattisesti varsinkin loppupuolella ja lopulta ne lakkasivat spawnaamasta kokonaan jolloin sain rauhassa tutkia alueen.

Sä voit FelisLeo sitten manuaalisesti tähdätä jousella kun otat sen kahden käden käyttöön. Helpottaa esim joidenkin vihujen houkuttelua kun ei tarvi saada varsinaista lukitusta päälle.
 
Vastaus: Dark Souls II

Invadereita ei kyllä juuri tule muualla kun niillä muutamalla ns. pvp-alueella (joita ei ole edes pakko läpäistä). Muilta osin saa kyllä olla rauhassa käytännössä koko pelin. Itselläni on pari pelikertaa mennyt läpi ilman yhtään invaderia. Mitä tuohon vaikeaksi mainittuun alueeseen tulee niin nimenomaan jos käyttää jousta ja etenee rauhallisesti, ei alue ole edes paha. Päinvastoin hyvä farmausalue mm. twinkling titaniten suhteen. Vaikka tietyllä tavalla itsekin pidän DS1:tä parempana, varsinkin tunnelmaltaan ja yhtenäisyydeltään, niin DS2:a on tullut pelattua paljon enemmän, koska pelimekaniikka on toimivampi ja sujuvampi ja erilaisia buildeja on helpompi luoda, eikä peli tunnu niin "raskaalta" pelata. Ja kolmen DLC:n jälkeen peli on kyllä kokonaisuudessaan täyttä rautaa. Vaikka alueet ei oo niin loogisia ja yhtenäisiä kuin ykkösessä, niin vaihtelua on kyllä todella mukavasti ja kaikenlaista kivaa on löydettävänä.
 
Vastaus: Dark Souls II

Jokunen erilainen lyömäase ja Adaptabilitylla agility ainakin 100? Pitääpä muistaa.

Kyllä, jos haluat nimenomaan melee-tyyliin edetä. Joku nuija (mace, club) on todella hyvä alueilla joilla on kovasti haarniskoituja vastustajia (ja muutamia pomoja vastaan), kun taas sitten miekat toimii hyvin toiselaisissa tilanteissa. Spearit on myös todella käytännöllisiä. Agility auttaa tosi paljon varsinkin jos ei käytä jatkuvasti kilpeä vaan perustaa taistelun väistelyyn, joten se kannattaa sinne vähintään 100 kieppeille nostella. Toki jos tykkää enemmänkin blokkailla, niin sit vaan strengthia, vitalitya ja endurancea kehiin ja kunnon greatshield käyttöön. Mutta mitä katsoin ekaa striimiäsi niin tykkäät kierähdellä ja käyttää nopeahkoja aseita joten siinä mielessä tosiaan agilityyn kantsii panostaa.
 
Vastaus: Dark Souls II

Onneksi tuossa Dark Souls II:ssa on se ominaisuus että kun tarpeeksi monta kertaa tappaa vihollisen, se lakkaa spawnaamasta (muistaakseni 15 kertaa). Tuota harrastin tuolla kyseisellä alueella, tapoin niitä vihuja systemaattisesti varsinkin loppupuolella ja lopulta ne lakkasivat spawnaamasta kokonaan jolloin sain rauhassa tutkia alueen.

Grindaamiseen voi silti käyttää menemällä co-op-avuksi tietysti, vaikka omassa pelissä alueen vihut jo poissa olisivatkin.

Striimin takia kun ei voi edetä ihan omaan tahtiin, taidan käyttää välipäiviä levuttamiseen. Kävin aikani kuluksi paria jannua auttamassa co-opissa. Taitaa olla kasuaaleja liikkeellä, kun avuksi pääsi noinkin vanhassa pelissä alle minuutin odottamisen jälkeen.
 
Vastaus: Dark Souls II

Tästä alueesta:

Shrine of Amana

Oli kyllä pelin vittuimaisin alue eli olen samaa mieltä kaikkien kanssa, ahdistava ja pienikin harha-askel niin henki lähtee.. Mutta miten tuo spawnaus homma niin onko Dark Souls 3 samaa ja Bloodbornessa?
 
Vastaus: Dark Souls II

Jos scholar of the first sin versioo on pelannu niin toi shrine of amana on yks paikka muiden joukossa, ei siinä oo mitään vaikeeta tai ylitsepääsemätöntä. Kaikki ne reunatkim huomaa helposti ilman soihtua, casterit joko jousella tai yksitellen. Orkkisversion nillityksen voi juur ja juur ymmärtää mutta ei jälkimmäisen.
 
Vastaus: Dark Souls II

Nyt alkaa olemaan päätarina ihan loppusuoralla 40 tuntia on mittarissa ja level 120. Hain myös kaikki DLC avaimet, pitää niihin sitten keskittyä jossain vaiheessa.
Tosi hyvä peli, välillä vaan meinannut usko loppua ja tullut pidettyä taukoja. Nyt tuo oma hahmo alkaa olemaan iskussa ja bossit kaatuu kohtuu helposti, Greatsword+10 pätkin :)
 
Vastaus: Dark Souls II

Munki pitää muuten korjata tota mittaria, 155 LVL ja 26 tuntia meni kun pääsin pelin läpi :) elikkä ei mennyt 30 tuntia :D nyt on Doom tulossa postissa niin pitää miettiä että hommaanko DS3:n sen jälkeen vai aloitanko Bloodbornen joka kuumottaa hyllyssä :o valintojen vaikeius on paha.
 
Vastaus: Dark Souls II

nyt on Doom tulossa postissa niin pitää miettiä että hommaanko DS3:n sen jälkeen vai aloitanko Bloodbornen joka kuumottaa hyllyssä

Suosittelen Bloodbornea, koska se on mukavan erilainen ja samalla mukavan tuttu. Saat vaihtelua.

---

Grindailin Lady of Hervantan leveliä ylöspäin ja nuuskin paikkoja menemättä tarinassa eteenpäin. Tämän seurauksena Estus-putelini ovat lauantain suoratoistossa 3=>5 ja cartographerin tönö on auki, koska löysin jannun luolan nurkasta ja hänpä antoi House keyn, jolla oven sai auki.

Totesin myös, että kilven käyttäminen on Dark Souls II:ssa parempi ratkaisu minulle: ne iskevät vihut seuraavat 360 astetta perässä pyörien, joten sivusta pois alta hyppääminen onnistuu liian harvoin minun makuuni.
 
Vastaus: Dark Souls II

Suosittelen Bloodbornea, koska se on mukavan erilainen ja samalla mukavan tuttu. Saat vaihtelua.

---

Grindailin Lady of Hervantan leveliä ylöspäin ja nuuskin paikkoja menemättä tarinassa eteenpäin. Tämän seurauksena Estus-putelini ovat lauantain suoratoistossa 3=>5 ja cartographerin tönö on auki, koska löysin jannun luolan nurkasta ja hänpä antoi House keyn, jolla oven sai auki.

Totesin myös, että kilven käyttäminen on Dark Souls II:ssa parempi ratkaisu minulle: ne iskevät vihut seuraavat 360 astetta perässä pyörien, joten sivusta pois alta hyppääminen onnistuu liian harvoin minun makuuni.


Jos kerran siltä tuntuu että kilpi sopii pelityyliin (nimenomaan blokkaamisen, ei parryn takia), kantsii varmaan panostaa aikalailla strength-endurance-vitality buildiin, niin pystyy käyttämään pelin edetessä greatshieldejä, joiden stability on kovaa luokkaa ja helpottavat etenemistä melkoisesti. Vitalityä paljon koska isot kilvet painavat ja sit siihen kunnon haarniskat (jotka kans painavat) ja tehokas strength-ase, esim joku halberd tai ultra greatsword. Kunnon naistankki-buildi. :) Varsinkin pelin alkupuolella ei muuten kannata shardeja käyttää muuhun kuin aseiden vahvistamiseen, kuitenkin parempaa haarniskaa löytyy aika piankin (huomasin että striimissä käytit shardin haarniskaan) eikä niiden kehittäminen anna suhteessa samaa hyötyä kuin aseiden kehittäminen.
 
Vastaus: Dark Souls II

Jos kerran siltä tuntuu että kilpi sopii pelityyliin (nimenomaan blokkaamisen, ei parryn takia), kantsii varmaan panostaa aikalailla strength-endurance-vitality buildiin, niin pystyy käyttämään pelin edetessä greatshieldejä, joiden stability on kovaa luokkaa ja helpottavat etenemistä melkoisesti. Vitalityä paljon koska isot kilvet painavat ja sit siihen kunnon haarniskat (jotka kans painavat) ja tehokas strength-ase, esim joku halberd tai ultra greatsword. Kunnon naistankki-buildi. :) Varsinkin pelin alkupuolella ei muuten kannata shardeja käyttää muuhun kuin aseiden vahvistamiseen, kuitenkin parempaa haarniskaa löytyy aika piankin (huomasin että striimissä käytit shardin haarniskaan) eikä niiden kehittäminen anna suhteessa samaa hyötyä kuin aseiden kehittäminen.

Levuttelin Ladyn nyt tasolle 40 ja nostelin Vigoria, Endurancea, Vitalityä, Strengthia, Dexteritya ja Adatabilitya. Kunhan nuo kaikki ovat jossain parinkymmenen korvilla, painotan Vitalitya, Strengthia ja Endurancea. Ostelin myös Titanite Shardeja ja kohottelin tulimiekkani +4 muistaakseni ja samoin Short Bow +4.

Huomenna aamulla pääsee pitkästä aikaa etenemään, kun suoratoistan klo 10 alkaen.
 
Vastaus: Dark Souls II

Kiitokset katsojille ja ennen kaikkea vinkkejä antaneille. Niistä oli suuri apu aloittaen siitä, että kannattaa kiertää vihun kilpikäden puolelle väistäessään.
 
Vastaus: Dark Souls II

Kiitokset katsojille ja ennen kaikkea vinkkejä antaneille. Niistä oli suuri apu aloittaen siitä, että kannattaa kiertää vihun kilpikäden puolelle väistäessään.

Otan kunnian tuosta vinkistä. :)

Hyvä striimi oli. Mukavan leppoisasti seikkailu eteni, kolme pomoa kaatui helpohkosti ja nyt on useampi reitti jota pitkin voi edetä kohti uusia haasteita.
 
Vastaus: Dark Souls II

Nyt rullaa lopputekstit 49 tuntia ja LVL 139. Kaikki pomot tapoin mitä vastaan tuli
lukuun ottamatta Vendrickia joka pitää ehkä käydä jossain vaiheessa tappamassa
Seuraavaksi sitten DLC kimppuun:)
 
Vastaus: Dark Souls II

Nyt rullaa lopputekstit 49 tuntia ja LVL 139. Kaikki pomot tapoin mitä vastaan tuli
lukuun ottamatta Vendrickia joka pitää ehkä käydä jossain vaiheessa tappamassa
Seuraavaksi sitten DLC kimppuun:)

Suosittelen hommaamaan kaikki 5 jättiläisen sielua kyseiseen taisteluun ellet ole jo niitä hommannut
 
Vastaus: Dark Souls II

Suosittelen hommaamaan kaikki 5 jättiläisen sielua kyseiseen taisteluun ellet ole jo niitä hommannut

Eipä niitä ole enää kuin 3 jäljellä, kun en tiennyt että niitä tarvii. Kävin vähän testaamassa ja Greatsword+10 tuli ihan kohtuu vahinkoa.
 
Ylös Bottom