Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Ah vihdoin on peli masiinassa ja asettelee day one patchia. Yhteen kysymykseen kaipailen vastausta tosin. Suunnittelin toteuttavani samantyyppisen hahmon millä nautin kakkosen pelaamisesta, eli sorcerer jolla vasemmassa kädessä intin mukana skaalautuva ase. Kuinka myöhäisessä vaiheessa tällaisen aseen tosin saa kolmosessa?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vastaus: Dark Souls III

Aijai, nyt kaksi ensimmäistä bossia takana, molemmat kaatui ekalla yrityksellä ilman sen isompaa vaivaa, mutta fiilistä löytyi kyllä molemmista siitä huolimatta! Vähän ruokaa naamariin ja sitte takasin pelin pariin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Kiitokset hälle, joka käski laittamaan hyppynapin B:ksi (ympyrä). Ensimmäinen pomovastus kaatui viidennellä yrityksellä ja koko ajan oli selvää, että kyse on vain kärsivällisyydestä.

Kahdella miekalla huitova Mercenary saraseenin ulkonäöllä on ollut hyvä valinta, ainakin sen ekan tunnin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Pari tuntia takana ja ei voi sanoa kuin että huh huh... Eka pomomatsi oli yllättävän helppo
mutta kyllä se Uchigatana nakuninja oli jo oman tasonsa vastus. Eipä toki sitäkään olisi ollut pakko vielä listiä, mutta sainpahan katanan :)

Sen verran on pakko myöntää, että hieman olen kyllä kujalla miten Soulseja pelattiin, kun viimeksi olen hakannut Bloodbornea vuosi sitten ja sen pelimekaniikat on suhteellisen hyvin edelleen takaraivossa. Saas nähdä kauanko kestää opetella taas turvautua kilpeen.
Vähän hotsittaisi pyhittää huominen työpäivä pelkästään salille ja soulsille. :rolleyes:

PS. Apocalypse Edition on kyllä todella upea + mukana nykypäivänä erittäin harvinainen VÄRILLINEN MANUAALI.
 
Vastaus: Dark Souls III

Osaako joku kertoa, miksi teen 2h yhtä paljon damagea mitä 1h? Käytössä Uchigatana, imbuetattuna tulikivellä. Johtuuko tästä kivestä?

Entä onko arvosanoista S paras ja E huonoin vai miten tuo menee?
 
Vastaus: Dark Souls III

Ai että kun on hyvä peli :)

Velholla aloittelin ja sillä on hyvä mennä, eka bossi kaatu toisella yrittämällä ja toiseen meni muutama enemmän mutta kaatui sekin. Nyt vasta se seikkailu alkaa :) pelimaailma on taas tuttuun tapaan täynnä salaisuuksia joita on mukava etsiä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Kolmen tunnin jälkeen tasolla 16 ja ainakin yksi pomo kaadettu. Täällä mennään warrulla, kirveen ja kilven kera. Tarvittaessa kilpi selkään ja huidotaan kahdella kädellä laajalla kaarella. Yksi vilkkaampi miekanheiluttaja veti ilmeisesti omat johtopäätökset ja hyppäsi reunalta alas. Palkintona miekka, jota en pääse vajavaisten attribuuttien takia käyttämään. Lyön tälle hahmolle sen sijaan strenghtiä.

Bloodbornen opeilla mennään ja ihmetellään mitä tällä kilvellä tehtäisiin. Väistöt tulee luontojaan. Rakkaus lajiin tuli leveän hymyn kera ensimmäisen pomon kohdalla. Tätä hetkeä on odotettu vuoden päivät. Nyt loppu kädestä pitäminen ja pelaajan mielenrauhasta huolehtiminen. Kuolema korjaa, takuuvarmasti ja monta kertaa. Partyssa sai kuulla kirosanoja ja tuskaista itsetutkiskelua - parasta mainosta pelille!

Cf3geQ7WQAEfPav
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Osaako joku kertoa, miksi teen 2h yhtä paljon damagea mitä 1h? Käytössä Uchigatana, imbuetattuna tulikivellä. Johtuuko tästä kivestä?

Entä onko arvosanoista S paras ja E huonoin vai miten tuo menee?

Tuntuu aika pieni ero olevan 2h ja 1h huitomisessa damagen suhteen. Itellä sama että ei juuri eroa oo ku Lucernella vedän. Skaalauksessa S on paras ja E huonoin. Eli S > A > B > C > D >
Jos teet DEX buildia, niin välttämättä noita tulikiviä ei kannata noihin hyviin DEX aseisiin heti laittaa. Paremmin tehoa saat puhtaalla DEX varmasti loppupeleissä. Tosin alussa toi tuli on ihan ok kyllä varmasti.

Niitä alun ritareita kannattaa farmailla, pudottavat varusteita ja aseita. Lisäksi sepälle reinforce-kiveä.

Jo oli itellä pakko turvautua summonointi apuun, ei vaa jaksanut kolmos bossia yrittää enää ite. Menikin kaksi ensimmäistä liian helposti ensimmäisellä yrittämällä. Alla spoilerissa:
Eli se helvetin iso puu. Ensimmäinen yritys oli lähellä, mutta Estukset loppui jo alkuvaiheessa. Kyllä se ois yksin voinut mennä, mutta ajattelin säästää hermojani ja kutsuin pari kaveria apuun. Meni aika nopeaa nurin. Ärsytti yksin ne alussa ne heinäjussit siellä huitomassa talikoilla. :D

Sain yhden NPC ukonkin tapatettua sitten. Spoilaa kakkos-kolmosbossin välistä aluetta (Undead Settlement):
Onionbro heitti veivinsä. Se oli siellä ison tornin hissin puolivälissä ku hyppäs kielekkeelle. Siellä sit joku iso tulivihu vaelteli ja piruuttani jouskarilla ammuin. Se sit aggros ja Onionbro lähti taisteluun. Katselin vierestä kun se melkein tappoi sen, mutta kuolikin ihan lopussa. Nyt on sitten itellä ne armorit ja aseet, vaan jää hauska sivujuoni varmasti näkemättä. Säälittää. Noh hyvää kamaa löyty siltä polulta. Kannattaa käydä katsomassa. Pari hyvää sormusta ainakin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Pari tuntia tuli mätettyä, ja onhan se hyvä! Olen muuten ilmeisen huono pelaaja, kun ekaa bossia jouduin koittamaan ehkä viidesti ennen kuin kaatui. Tämä siitäkin huolimatta, että edellisissä osissa ja bornessa on suht kivasti tunteja mittarissa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ensimmäinen pelipäivä takana ja kirjoitanpa nyt ilman spoilereita, kun peli on vielä niin alkutekijöissään.

Olin kyllä aivan ruosteessa ensimmäisen bossin kanssa, tai oli se helppo ennen muuntautumistaan, tätä jälkimmäistä formia en meinannut oppia millään - mutta lopulta se oli helppo. DS ykkösen ja kakkosen pelasin molemmat läpi velholla, mutta nyt vaihdoin aivan toiseen luokkaan, vaihtoehdoista Assassin kiinnosti eniten. Tarkoitus olisi kuitenkin rakentaa tälle myös hieman loitsimistaitoja, mutta pääpaino melee-puolella. Lähestyessäni Firelink Shrinea jäin hetkeksi ihailemaan maisemia ja katselin, josko alaspäin veisi jokin salainen reitti, mutta kimppuuni kävi samurai, joka löi selkään, tipahdin kielekkeeltä alas ja vihu jatkoi liikesarjaansa tipahtaen samalla alas kielekkeeltä :D. Palasin paikalle noutamaan Uchigatana-aseen ja se onkin ollut varsin kelpo ase korvaamaan alussa käytössä olleen Estocin, piti vain nostaa statseja hieman sen käyttämiseksi.

Seuraavassa Firelink Shrinen jälkeinen alue (nimi ei jäänyt mieleen), johon pikamatkustetaan, siellä mm. eräs Dark Souleista tuttu vihollinen ja Lotric Knighteja.

Ja mitäpä olisi DS ilman lohikäärmettä? Ensimmäinen tuli jo varsin pian vastaan ja se kökötti ylempänä aluksi aivan kiltisti, mutta kun nousin portaat ylös, hypätäkseni erään vihollisen niskaan, niin siitäkös lohikäärme innostui ja poltti pitkältä suoralta ison kasan vihollisia. Suoran jälkeen vastaan tulleet Lotric Knightit olivat aluksi ärsyttäviä, mutta kävin vain houkuttelemassa ne mukaani ja juoksin saman suoran päähän, josta olin tullutkin ja annoin lohikäärmeen polttaa kyseiset ritarit :).

Mukavana lisänä pelin mukana tuli hieno teemakuva, jonka laitoin taustaksi käyttöjärjestelmään. Aijai, on se mukava saada taas uunituore DS pelattavaksi!

Edit: Lisätään spoilerit, vaikka peli onkin aivan alussa, niin vältytään mielipahalta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Niitä spoiler tageja saa käyttää, jos paljastaa pelistä kohtia ja taktiikoita.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tuntuu aika pieni ero olevan 2h ja 1h huitomisessa damagen suhteen. Itellä sama että ei juuri eroa oo ku Lucernella vedän. Skaalauksessa S on paras ja E huonoin. Eli S > A > B > C > D >
Jos teet DEX buildia, niin välttämättä noita tulikiviä ei kannata noihin hyviin DEX aseisiin heti laittaa. Paremmin tehoa saat puhtaalla DEX varmasti loppupeleissä. Tosin alussa toi tuli on ihan ok kyllä varmasti.

Kyllä itellä kahdella kädellä huitoen tekee vähän enemmän vahinkoa, mutta mahtaisko tuolla kahdenkäden otteella olla enemmän nyt merkitystä niiden weapon arttien suhteen kun ne on nyt mukana pelissä. Nehän aktivoidaan tuolla otteella, kannattaa muuten niitä testailla.


Sain yhden NPC ukonkin tapatettua sitten. Spoilaa kakkos-kolmosbossin välistä aluetta (Undead Settlement):
Onionbro heitti veivinsä. Se oli siellä ison tornin hissin puolivälissä ku hyppäs kielekkeelle. Siellä sit joku iso tulivihu vaelteli ja piruuttani jouskarilla ammuin. Se sit aggros ja Onionbro lähti taisteluun. Katselin vierestä kun se melkein tappoi sen, mutta kuolikin ihan lopussa. Nyt on sitten itellä ne armorit ja aseet, vaan jää hauska sivujuoni varmasti näkemättä. Säälittää. Noh hyvää kamaa löyty siltä polulta. Kannattaa käydä katsomassa. Pari hyvää sormusta ainakin.

Ei jumalauta

Ei noin, ei todellakaan noin :D

Samaisessa tornissa, Undead Settlement
Toki ylhäällä on se jätti jonka kanssa voi jutella ja kaveerata, mutta siellä hissikuilun pohjalla, siellä oli aika paha matsi. Sellainen mini Vordt jäämiekan kanssa. Hitto että sitä tuli hinkattua, velholla oli aika kylmää kyytiä (lol) matsata sitä vastaan kun ei ehdi taikaa virittämään johtuen pomon agressiivisesta tyylistä joten pakko se oli miekalla tappaa. Longsword +1 ja charcoal pine resin päälle (tuli efekti) ja menoksi. Lopulta kun oppi miten se liikkuu niin se sitten kaatui.

Tämä on kyllä aivan huikean hieno peli, olin ihan fiiliksissä kun jatkuvasti tulee tienhaaroja ja kaikki vie vähän eri paikkaan samalla alueella, ja lopulta päätyy aina selkeään reittiin josta pääsee eteenpäin. Tutkittavaa riittää, ja kuten Nisu hyvin sanoi, kädestä pitelyn aika on ohitse :) Tutkiminen kannattaa, tuli löydettyä jonkun Estuskeittokamari ja Sun Bro's covenant merkki, jei! :)

Soundtrack tässä pelissä on aivan mieletön, varsinkin toisessa pomossa
(Vordt of the Boreal Valley)
musiikki on niin, niin hyvä, ja kun se toinen vaihe lähtee päälle, musiikin tempo muuttuu ihan tyystin ja se vastaa pomon uutta taistelutyyliä. Pulssi hakkaa ihan hulluna kun se viimein kaatui.
 
Vastaus: Dark Souls III

Selittäkään hieman te DS-konkarit muutama detalji. Kilpien ja aseiden vasemmassa alakulmassa on joku pieni merkki. Jonkun pallukan ja miekan olen ainakin nähnyt. Mitä ne ovat? Lisäksi seppä voi infusettaa aseet, eli saako sen avulla tehtyä esim. raw-aseen eli omasta aseesta perusversion, jota sitten voi alkaa kehittää uudestaan? Ja laitetaanko tämän infusen kautta ne erikoiskivet aseisiin?

Hyviä pelin alkupään vinkkejä löytyy täältä http://www.ign.com/wikis/dark-souls-3/Things_to_Find_Early_in_Dark_Souls_3

Etenkin tarpeeseen tuli
"THE SECRET OF FIRELINK SHRINE'S ROOFTOP"
 
Vastaus: Dark Souls III

Selittäkään hieman te DS-konkarit muutama detalji. Kilpien ja aseiden vasemmassa alakulmassa on joku pieni merkki. Jonkun pallukan ja miekan olen ainakin nähnyt. Mitä ne ovat? Lisäksi seppä voi infusettaa aseet, eli saako sen avulla tehtyä esim. raw-aseen eli omasta aseesta perusversion, jota sitten voi alkaa kehittää uudestaan? Ja laitetaanko tämän infusen kautta ne erikoiskivet aseisiin?

Hyviä pelin alkupään vinkkejä löytyy täältä http://www.ign.com/wikis/dark-souls-3/Things_to_Find_Early_in_Dark_Souls_3

Etenkin tarpeeseen tuli
"THE SECRET OF FIRELINK SHRINE'S ROOFTOP"

En ihan tarkkaan tiedä miten tuo infuse tässä toimii, mutta pääpiirteissään sä voit sillä muuttaa sun aseen skaalausta, esim ase joka ottaa damagen STR mukaan, voidaankin muuttaa vaikka ottamaan se damage INT mukaan. Sä voit tietääkseni silti vahvistaa sun asetta (lisätä siihen niitä +1 +2 +3 jne) vaikka oisitkin laittanut jo infusen siihen. Ja tämä reinforce myös parantaa sitä skaalausta, mikä nostaa damagea entisestään.

Alkupuolella ei ehkä kannata vielä käyttää infusea (eli lisätä elementtiä) mihinkään aseeseen, kun se skaalaus ei ihan vielä ole niin tarpeellinen, sitten kun se sun päästatti alkaa olemaan iso niin sitten voi lyödä jonkun gemmin kiinni jolloin saa damaget käännetty sille parhaalle statille. Noita juttuja kannattaa katsoa ajan kanssa, ettei ihan tuosta vaan lyö jotain satunnaista kiveä kiinni.

Niistä pallukoista en tiedä tarkkaan, kertoiskohan ne että mikä ominaisuus siinä on? Liekinkuva miekassa kertoo että siinä on liekki jo mukana yms.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tulihan se tämäkin sitten ennakkotilattua ja eilen pääsin jo vähän koittamaan.

Mielestäni ennen julkaisua jossain videossa näin, että hahmolla väisteltiin lyöntejä hyppimällä sivulta toiselle.
Miten tuo tehdään vai onko se hahmosta kiinni, että tuon liikkeen saa tehtyä? Nyt otin Warrior - hahmon ja tällä ei kyllä ole kuin tuo taaksepäin hyppy taikka sitten kierähtäminen.
Pienen kilven kanssa blokkaus + lyönti kombon löysin kanssa, mutta en tuota sivulle hyppäämistä.

Olenko nähnyt väärin?
 
Vastaus: Dark Souls III

Selittäkään hieman te DS-konkarit muutama detalji. Kilpien ja aseiden vasemmassa alakulmassa on joku pieni merkki. Jonkun pallukan ja miekan olen ainakin nähnyt. Mitä ne ovat? Lisäksi seppä voi infusettaa aseet, eli saako sen avulla tehtyä esim. raw-aseen eli omasta aseesta perusversion, jota sitten voi alkaa kehittää uudestaan? Ja laitetaanko tämän infusen kautta ne erikoiskivet aseisiin?

Ne pienet kuvakkeet kilvessä tarkoittaa sen kykyä. Pyöreä pallo tarkoittaa että kilpi on parry-kilpi ja sillä voi parrya. Miekan kuva tarkoittaa että kilvellä on jokin Art jota voi käyttää. Näin itse käsitin ne. En ole vielä kyllä testannut.

Infuse on sen verran uusi vielä että en ihan 100 % varmuudella uskalla sanoa. Samoja piirteitä on kyllä aiemmista Souls-peleistä, niin tässä mun mututuntuma niistä:

RAW = Parantaa aseen perustehoa, mutta huonontaa skaalausta minkään attribuutin perusteella. Eli jos teet hahmon jolle et nosta STR/DEX niin Raw voi nostaa aseen perus damagea korkeammaksi ilman panostusta mihinkään attribuuttiin. Näin ollut ainakin aiemmissa Souls-peleissä.

Jos oot tehnyt RAW-aseen, voi sen infusea tuliaseeksi, mutta se nollaa sen RAW kehityksen ja aloitat perus Fire-linjan aseella alusta. Eli ase ei ole sen tehokkaampi vaikka teet sen ensin RAW ja sitten FIRE. Sama tehdä suoraan FIRE-ase niin et kuluta kehityskiviä. Toki jos haluat vaihtaa niin sit sen ok. Pelissä löytyy suht nopeasti alun jälkeen kiviä joilla voi resetoida kehityksen ja palauttaa aseen perusmuotoon (ei kuitenkaan palauta materiaalia).

Infusen kautta laitetaan aseisiin erikoiskiviä. Demon's Soulsista näyttäis palanneen Sharp-kivi jossain muodossa, mutta ainakaan itse en vielä ole päässyt käyttämään. (kuka muistaa Pure Bladestone farmauksen ;))

Refined Stone tai mikä lie vissiin nostaa aseiden perus skaalausta paremmaksi vähän. En ole testannut, mutta sellaisen havainnon tein kun niitä vähän pelissä katselin sepällä.

En nyt laittanut spoilereihin, mutta muutetaan jos joku ei tätä kivimytologiaa halua kuunnella.
 
Ylös Bottom