Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Irithyl Dungeon
tuntui oikeasti ensimmäiseltä alueelta, jossa saa olla varpaillaan ja edetä varovaisesti. Mitenkään erityisen sokkeloinen paikka ei kuitenkaan ole jos vaikka vertaa samoja viboja aiheuttaneeseen Demon's Soulsin Tower of Latriaan. Ember muodossa kannattaa muistaa se että alueella tulee reippaasti violettejä hulluja inveidaamaan, näin ainakin itsellä kävi, joten suosiolla ilman.

Onhan tämä pienoinen pettymys bossien suhteen. Näyttäviä ja uniikkeja ovat kyllä, mutta haastavuus puuttuu täysin paria viimeistä lukuunottamatta. Bloodbournessa tuli melkein kaikissa bosseissa se mahtava saavutuksen tunne (varsinkin DLC) kun "prey slaughtered" pamahti ruutuun, tässä se tunne oli suurimmaksi osaksi "ai se kuoli jo". Ilmeisesti ajatuksena on saada enemmän casuaaleja kiinnostumaan sarjasta. Harmi vain että samalla pyllistetään niille ketkä oikeasti haluavat haastetta. Olisivat tehteet jonkun easymoden mielummin kuin nerfanneet suurimman osan bosseista

Samaa mietin itsekin edelleen. Peli ei ole vielä läpi mutta loppupuolella mennään
elikkä Lothric Castle.
Olen spoilannut itseäni sen verran että tiedän minkä nimiset bossit missäkin viimeisillä alueilla tulee mutta vähän vielä arvelluttaa että onko tässä ollenkaan Allant, Artorias, Alonne, Fume, Gascoigne, Gehrman, yms. tyylisiä intensiivisiä 1v1 matseja. Aika paljon gimmickiä osassa, joka tuo ikävästi mieleen Dark Souls II ja Demon's Soulsin vähiten vakuuttavimmat pomot. Bloodborne, vaikka nykyään meneekin todella helposti läpi, oli ensi pelikerralla mahtavan kuumottava kokemus. Dark Souls III ei ole valitettavasti aiheuttanut samaa fiilistä. Voi olla että perinteiseen Souls tyyliin parhaimmat taistot on jätetty DLC alueille.

Toki jos haastetta haluaa niin SL1 tai torch only runnia pöytään. :)

Ihan pikkasen oot ylilevelillä :D tolla tasolla pitäis otella loppupomoa vastaan. Mutta mikäs siinä, kukin menee omaa tahtiaan :)

Heh, on tullut liikaa vain pyörittyä ympäriinsä ja etsittyä lootteja ja soulit ovat kasaantuneet siinä samalla. Myönnän toki grindanneeni ehkä noin 20 leveliä, mutta kaikkein eniten tullut autettua muita pelaajia pomotaisteluiden kanssa. Shadow Dancerin ovella tulee kutsuja usein jopa alle kymmenen sekunnin.

Syynä levelien nopeaan nostamiseen ovat invaderit... rupesi ärsyttämään, kun aina tulivat häiritsemään, mutta korkealla levelillä on saanut mennä täysin rauhassa emberit päällä.

Huh huh, onpa loistava peli!

Itselleni nousee sarjan ykköseksi, borne mukaanlukien. Ainoa pieni pettymys ovat etenkin bloodborneen verrattuna boss fightit, joista suurin osa on liian helppoja, kuten moni on täällä jo todennutkin. Muuten pelistä löytyykin haastetta ihan tarpeeksi.
Invadet ovat jälleen hemmetin hauskoja. Usein tulee juostua ympäriinsä ember päällä, vaikka en summonointiapua käytäkkään, ihan vain jotta joku erehtyisi tulemaan vierasille :)
Itsekin olen harrastanut invadeilua ja onhan se jännää kun vastassa on usein kolmenkin henkilön mobi, on ainakin haastetta.

Diggaan myös siitä et aseiden vahvistuskiviä yms. löytyy nyt aiempia osia avokätisemmin, ennen kun oli vähän se meininki et ekalla läpipeluukerralla valitset yhden aseen, jonka kehität ja käytät sitä loppuun asti. Nyt voi viritellä tappiin asti useammankin!

Nyt olen jo valmis väittämään, että suunnittelijoilla on mennyt tasapainotus pieleen lumisen
Irithyll of the Boreal Valley'n
kanssa. Saavuin alunperin paikalle hahmo asianmukaisesti levelöitynä ja haarniskat + aseet päivitettynä lukemissa lvl 46 muistaakseni. Turpaan tuli niin että tukka lähti. Viikonlopun aikana katselin ohjeita netistä, kyselin kavereilta neuvoja ja pelasin PvP-kahinoita yhteensä noin 10h ajan. Päivittelin hahmoni ja varusteeni, jotka olivat nyt lukemissa lvl 74 + 7x Estus Flask +2 + Uchigatana+6. VIELÄKIN tuli turpaan heti alkumetreillä!

Otan seuraavaksi kavereita mukaan co-opissa, mutta oikeasti jotain on pielessä, jos 28:n levelin nosto varustepäivityksineen tuottaa edelleen lattioiden pyyhkimistä ruumiillani.

Otan seuraavaksi kavereita mukaan co-opissa, mutta oikeasti jotain on pielessä, jos 28:n levelin nosto varustepäivityksineen tuottaa edelleen lattioiden pyyhkimistä ruumiillani.

Itse sain tuohon saattajat mukaan, jolloin pääsin sytyttämään tarpeelliset kynttilät. Painelin ylivoiman alta

tunneleihin, jossa sitten meneekin se oma aikansa ja olet valmiimpi.

Pitää myös muistaa ettei ne levelit ja varusteet vielä mestaria tee, jos mekaniikan salat ovat avautumatta. Striimaajat vetää kalsarit jalassa peliä läpi.

No niin nyt onnistuu co-op-ihmisten kerääminen omaan peliin. Kuinka estän PvP-kusipäiden pääsyn peliini sotkemaan kaikkea?

No niin nyt onnistuu co-op-ihmisten kerääminen omaan peliin. Kuinka estän PvP-kusipäiden pääsyn peliini sotkemaan kaikkea?

Et mitenkään tuossa tapauksessa. Tunkeutujat kuuluvat peliin. Ovat olleet sarjan tavaramerkki Demon's Soulsista lähtien. Kuten todettua, joku hintalappu se pitää juustoamisellakin olla.

Vinkki Souls-sarjan peleihin: Kaikkia vihollisia ei ole pakko (tai edes tarkoitus) tappaa kun ne kohtaat ensimmäisen kerran. Kannattaa kokeilla tiukoissa paikoissa läpijuoksua ja palata joskus myöhemmin maksamaan kalavelat korkojen kera.

Et mitenkään tuossa tapauksessa. Tunkeutujat kuuluvat peliin. Ovat olleet sarjan tavaramerkki Demon's Soulsista lähtien. Kuten todettua, joku hintalappu se pitää juustoamisellakin olla.

Justiinsa eli ihan sama kuin alkuperäisen Gears of Warin moninpelissä haulikko: vaikka siitä ei itse pitäisi, vaikka se ei pätkääkään kiinnostaisi niin peli on koodattu siten, että se pakottaa pelaajan sitä haulikkoa käyttämään.

Juuri tällainen johonkin tiettyyn muottiin pakottaminen on se juttu, mistä nykyajan peleissä on päästy pääosin eroon jo 10 vuotta sitten. PvP niille joita se kiinnostaa, PvE niille joita se kiinnostaa, ja co-op niille joita se kiinnostaa. EI niin että sotketaan kaikki sekaisin ja pakotetaan tekemään sellaista, mitä itse ei halua eikä kiinnosta.

Justiinsa eli ihan sama kuin alkuperäisen Gears of Warin moninpelissä haulikko: vaikka siitä ei itse pitäisi, vaikka se ei pätkääkään kiinnostaisi niin peli on koodattu siten, että se pakottaa pelaajan sitä haulikkoa käyttämään.

Juuri tällainen johonkin tiettyyn muottiin pakottaminen on se juttu, mistä nykyajan peleissä on päästy pääosin eroon jo 10 vuotta sitten. PvP niille joita se kiinnostaa, PvE niille joita se kiinnostaa, ja co-op niille joita se kiinnostaa. EI niin että sotketaan kaikki sekaisin ja pakotetaan tekemään sellaista, mitä itse ei halua eikä kiinnosta.

Kuten todettua souls pelit on tarkoitettu pelata yksin, kädet hiestä märkänä täristen. Jos kutsut apua saat myös kestää sen seuraukset.

Strength+Faith buildilla mennään. Eihän noilla hyökkäys miracleilla juurikaan mitään tee. Blessed Claymorekaan ei kovin hyvin skaalaudu. Pontius Pilatus kuitenkin kaatui sadannen yrityksen jälkeen.

Sunlight covenantista:
Olenko missannut jotain kun vastaan ei ole tullut mitään alttaria mihin Sunlight Covenantin niitä tokeneita voi tarjota? 50 kpl taitaa olla joten olisi jees jos löytyisi kun aikaisemmissa peleissä parhaat miraclet on niiden takana.

Olet tehnyt valintasi Emberin kohdalla.

Kannatta ehkä myös pysähtyä hetkeksi miettimään Soulsin/Bloodbornen suosion syitä? Onko se muiden apinointi vai oman tien kulkeminen. Täällä tunkeutujat ovat osa pelin upeita ominaispiirteitä ja voitaisiin hyvin ulottaa pomotaisteluihin asti. Juustoamisella pitääkin olla korkea hintalappu, ollakseen Souls.

Voit tietysti liittyä Way of Blue - covenanttiin, niin siniset kaverit tullee sun maailmaan puolustamaan sua jos joku inveidaa sun peliin.

Pelin bosseihin yleisesti. Mun mielestä tän pelin bossit on olleet pääasiassa haastavia. Ei ehkä kaikkein vaikeimmat Souls-peleistä, mutta sen verran kuitenkin että kiroilua riittää. Varsinkin Lord of Cynderit on tuottaneet itkua. En muista aiemmista Souls-peleistä, että ois pitänyt väkisin summonoida apua, tässä on joutunu turhautuneena sen jo monesti tekemään. :D Ehkä se on vaan se oma pelityyli versus bossin tyyli joka joko toimii tai ei. Itsehän oon huonoin sellaisissa bosseissa, joissa pitää dodgea. Nykytrendi näissä Souls-peleissä on että pelkkä kova kilpi ei enää riitä. Demon's Soulsissa ja ekassa Dark Soulsissa taisi vielä kilven takana pysyä elossa.

Sunlight covenantista:
Olenko missannut jotain kun vastaan ei ole tullut mitään alttaria mihin Sunlight Covenantin niitä tokeneita voi tarjota? 50 kpl taitaa olla joten olisi jees jos löytyisi kun aikaisemmissa peleissä parhaat miraclet on niiden takana.
Vastaus kysymykseen:
Lothric Castlesta löytyy alttari, ennen alueen bossia. Piilossa oven takana.. ;)

Nyt olen jo valmis väittämään, että suunnittelijoilla on mennyt tasapainotus pieleen lumisen
Irithyll of the Boreal Valley'n
kanssa. Saavuin alunperin paikalle hahmo asianmukaisesti levelöitynä ja haarniskat + aseet päivitettynä lukemissa lvl 46 muistaakseni. Turpaan tuli niin että tukka lähti. Viikonlopun aikana katselin ohjeita netistä, kyselin kavereilta neuvoja ja pelasin PvP-kahinoita yhteensä noin 10h ajan. Päivittelin hahmoni ja varusteeni, jotka olivat nyt lukemissa lvl 74 + 7x Estus Flask +2 + Uchigatana+6. VIELÄKIN tuli turpaan heti alkumetreillä!

Ettei nyt vaan vika ois siellä ohjaimen päässä. Tolla setupilla ne vastustajathan kaatuu jo yhellä backstabilla ja korkeintaan yks lyönti päälle. Turha sitä on kirota jos ei pärjää, pitää vaan olla parempi koska peli antaa siihen reilut mahollisuudet.

Näiden viestien perusteella tuun päivystään aldrich covenant päällä ja red eye orbilla noihin maastoihin, nähdään kohta!

Pelin bosseihin yleisesti. Mun mielestä tän pelin bossit on olleet pääasiassa haastavia. Ei ehkä kaikkein vaikeimmat Souls-peleistä, mutta sen verran kuitenkin että kiroilua riittää. Varsinkin Lord of Cynderit on tuottaneet itkua. En muista aiemmista Souls-peleistä, että ois pitänyt väkisin summonoida apua, tässä on joutunu turhautuneena sen jo monesti tekemään. :D Ehkä se on vaan se oma pelityyli versus bossin tyyli joka joko toimii tai ei. Itsehän oon huonoin sellaisissa bosseissa, joissa pitää dodgea. Nykytrendi näissä Souls-peleissä on että pelkkä kova kilpi ei enää riitä. Demon's Soulsissa ja ekassa Dark Soulsissa taisi vielä kilven takana pysyä elossa.

Samaa mieltä, ei ehkä vaikeimpia mutta jokanen on ollut parempi kuin esim. DS2 emopelin bossi. Tuli itekin kirottua Aldrichia mutta sekin meni kyllä kun yritti ja opetteli tyylin, sama pontiffin kanssa, kuten aikasemmin sanoin ni siitä tuli isot fume fiilikset ja sai senkin matalaks kun vaan maltto ja opetteli dodget. Onneks on itellä kuulemma vaikeimmat jäljellä vielä ni pääsee nauttiin.

Auttakaa nyt kokeneet pelajaat mua. Eli ensimmäinen DS mun kohdalla. Pelasin siis jo kertalleen läpi varkaalla tämän peli ilman kilpeä ja melko kivuttomasti se meni läpi (about 335 kuolemaa :D). Nyt ajattelin pelata uudelleen läpi vaihteeks pyromancerilla. Aloitin täysin uuden pelin, uudella vahmolla kun olin vähän tyhmä NG+ suhteen. No mutta, oli miten oli. Olen nyt alkupuoliskolla ja voi että alkaa olemaan hermot aika kireällä. Haluan siis pelata käyttämällä mahdollisimman paljon loitsuja ja tarvittaessa apuna miekkaa. Mut eihän tämä peli anna käyttää loistuja. Miten nyt pyromancerilla kannattaa pelaja ja mikä kehittää? Sen loistun tekeminen kestää niin kauan, perus vihu saa sen aikana tehtyä niin paljon damaa pomoista puhumattakaan. Enkä nyt halua käyttää niin paljon miekkaa muuten taas menee varkaan puolelle.

Auttakaa nyt kokeneet pelajaat mua. Eli ensimmäinen DS mun kohdalla. Pelasin siis jo kertalleen läpi varkaalla tämän peli ilman kilpeä ja melko kivuttomasti se meni läpi (about 335 kuolemaa :D). Nyt ajattelin pelata uudelleen läpi vaihteeks pyromancerilla. Aloitin täysin uuden pelin, uudella vahmolla kun olin vähän tyhmä NG+ suhteen. No mutta, oli miten oli. Olen nyt alkupuoliskolla ja voi että alkaa olemaan hermot aika kireällä. Haluan siis pelata käyttämällä mahdollisimman paljon loitsuja ja tarvittaessa apuna miekkaa. Mut eihän tämä peli anna käyttää loistuja. Miten nyt pyromancerilla kannattaa pelaja ja mikä kehittää? Sen loistun tekeminen kestää niin kauan, perus vihu saa sen aikana tehtyä niin paljon damaa pomoista puhumattakaan. Enkä nyt halua käyttää niin paljon miekkaa muuten taas menee varkaan puolelle.

Ihan hyvin jos ekalla kerralla oot ilman kilpeä vetänyt!

Yleensä cast timet on pyroissa aika kovat, joten ajoitus tietysti on tärkein. Eli loitsu latautumaan kun tilanne antaa myöten. Pelkkää ranged taikuria tuskin voi tehdä, vaan kannattaa varautua myös meleellä huitomaan. Sen verran aggressiivisia vihut tässä pelissä on. Tee joku tulimiekka tai joku ja cosplayaa sillä sitten :D

En tiedä onko tässä sama, mutta aiemmissa Soulseissa DEX on lyhentänyt taikojen cast timea. Eli yleisesti DEX+Pyro on toiminut ok. Iso ero ei oo ollu, mutta kuitenkin. Lisäksi pelistä löytynee sormuksia, jotka boostaa pyroa ja myös tuota cast timea. En tiedä oliko pelissä suojuksia tai muita, mitkä myös nopeutti taikojen tekoa, ei ole tullut seurattua nyt itse ollenkaan.

Kuten todettua souls pelit on tarkoitettu pelata yksin, kädet hiestä märkänä täristen. Jos kutsut apua saat myös kestää sen seuraukset.

Heh... kuten brittiherra Jim Sterling videossaan sarkastisesti totesi kouluttaessaan kaveriaan:
"Repeat after me!" *ruoska napsahtaa kaverin selkään*
"They are perfect!" *ruoska napsahtaa kaverin selkään*
"EVERYTHING in Dark Souls is PERFECT! Repeat that!" *ruoska napsahtaa kaverin selkään*

Itse voisin vielä lisätä samaan tyyliin tuohon perään:
"Git Gud! EVERYTHING in Dark Souls is perfect!" *ruoska napsahtaa räkäisen naurun kera kaverin selkään*

Olen jo pidempään miettinyt, mikä tekee juuri Dark Soulsia pelaavista ajoittain uskonnollisella fanaattisuudella pelisarjaansa suhtautuvia. Huomasin ilmiötä jo alkuperäisessä Dark Soulsissa. Mahdollisesti jo Demon's Souls aiheutti samaa, mutta silloin en asiaa seurannut. Jos saan jotain reittiä pitkin asiaa tutkittua, voisi siitä kirjoitella ihan artikkelin KonsoliFINiin. Pelkkä yksinkertainen "fanipoikuus" ei minusta ole riittävä selitys, koska vastaan on tullut paljolti jo reilusti aikuisikään ehtineitä niin sanottuja normaaleja ihmisiä.

---

Kutsuin co-op-apua ja pääsin heidän avullaan yhden bonfiren verran eteenpäin sieltä
lumisten maisemien Ithryll of the Boreal Valley'n suihkulähteeltä.
Nyt taas peli on sujunut ihan odotetulla tavalla yksikseen edeten. Olen edelleenkin sitä mieltä, että tuo mainitsemani kohta on huonosti suunniteltu päälle käyvien vihollisten osalta, mikäli pelaa yksin.

Ylös Bottom