Vastaus: Darksiders [X360]
Aika toisenlaisia ajatuksia mitä em. kirjoittajalla. Pelin aloitettuani olin aikas lumoissani peliin, ja ihmettelin kun näin vähälle huomiolle täälläkin jäänyt. En enää ihmettele.
Peli on sisältöönsä nähden aivan liian pitkä, ja iso. Maailma näyttää alkuun hienolta ja mahtavalta, mutta ajan mittaan siihen kyllästyy ja alkaa huomaamaan kuinka lapsellisenkin pelkistetty se on.
Puzzlet on paikoitellen kivoja, mutta mittasuhteet ja toistuvuus on liikaa joissakin. Nettiin ON tarvinnut sortua, pienet puzzlet on mieleen, muttei isommat mahdu mun pieneen "äly"koppaan.
Kamera kusee tiukoissa, ja etenkin ahtaissa paikoissa. Samoin ohjaus, joka on todella ärsyttävästi riippuvainen kameran sijainnista ja kohteesta. Vaikka teet kaiken oikein, menee ketuiksi, koska kamera näyttää päin arsetta. Ei loogista. Tuohon hyppäämiseen varauduin, koska luin täältä vähän etukäteen juttuja...
Eli ei siitä valittamista sen enempää.
Taisteluissa on hyvää se, että kun on pomot, pienet ja isot, voittanut niin ei tarvitse voittaakseen rämpytellä sataa a/b/x/y- näppäintä erikseen, vaan voi rauhassa katsella hienoja loppukomboja.
Taisteluissa toistuu sama kuvio, jos haluaa vähällä päästä ja pitää energiat hyvällä tasolla.
Ostettavista jutuista liikkeet on turhia, ne pitäisi olla valmiiksi, tai ansaita pelin edetessä (kuten swing ja muu hömppä).
Erityisesti nyt loppuvaiheessa noita lentäviä p-reikiä on alkanut ilmaantumaan, joissa korostuu Warin hitaus. Aina myöhässä, mitä vaan tekee. Yksi pieni sirppi saa enemmän damagea aikaan kuin omat miljoonat täyslevelinen-Chaoseaterin iskut. Huippua!
Pomoja piisaa, ja varmasti muutkin tykkää niiden runsaudesta, mutta ne toistaa aina samoja kuvioitaan. Todella tylsää hakkaamista niissä etenkin. Joku voi laittaa jos muistaa, mikä oli sen penteleen hiekkamatovosun nimi. Tuntui, ettei ikinä lopu. Vaikka teit kaiken mitä pitikin, niin aina sama kuvio toistui ja pyssy huusi hoosiannaa IMPACT ROUNDEILLA.
Äänet on ajoittain aika laimeita. Pahin oli Silitha, joka aiheutti karmeat myötähäpeät.
Aineksia oli tosi pitkälle, mut todella maltillisestikin pelattuna pienissä annoksissa aiheutti totaali kyllästymisen peliin. Katotaan tuleeko pelattua loppuun. Heikkoa seiskaa tarjoan.