Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Darksiders [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Darksiders [X360]

Kyllä on silmä ja mieli levännyt tämän parissa ensipurasut. Ei moitteen sijaa vielä tähän asti, kamera toimii,taistelu on näyttävää vaikka vasta alussa ollaan ja tarina sekä ääninäyttelijät on todella kovassa tikissä! Demonit ja enkelit on helkkarin hienoja designiltaan, ja kuten arvelin jo vuosi sitten melkein niin enemmän kuin kerran tuli Spawn mieleen.

Mahtava aloitus pelien saralla tälle vuosikymmenelle!
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Kaksi ja puoli tuntia takana. Huhhuh, iski kovaa! Peliä ei ole vielä hirveästi takana, joten ei voi sanoa riittääkö vaihtelua tarpeeksi. Mikäli pelin alkua on uskominen, on tässä sitä riittävästi.

Tekninen toteutus on ihan hyvä, ei tosin mitään erikoista. Grafiikka on minulle tarpeeksi nättiä, mitään suurempia moitteita ei sen saralla ole sahalaitojen lisäksi. Tällainen sarjakuvagrafiikka ei kuulu minun lempityyleihin, mutta tässä pelissä se toimii hienosti. Tyyli on tumma ja taistelu brutaalia, vielä kun ruumiit jäisivät maahan - pieni moite siitä. Screen tearingia näkyy jonkun verran, mutta ei esimerkiksi lähellekään niin paljon kuin Dead Risingissa. Ruudunpäivitys on pysynyt lähes kokoajan tasaisena, yllätyin miten sulava peli on vaikka sitä on tahmailusta huomautettu. En kokeillut peliä ilman asennusta, mutta asennettuna kiintolevylle peli lataa alussa (olisiko n. 15-20 sekuntia) ja sitten ei ylimääräisiä latausaikoja ainakaan itsellä ole näkynyt (pl. välivideoiden aikana tapahtuvat lataukset). Välivideot voi suurimmaksi osaksi ohittaa, paitsi jotain pieniä lyhyitä - hieman ärsyttävää, mutta jälleen kerran vain pieni asia.

Miksi sitten ohitin välivideoita? Ainakin Apocalyptic-vaikeustasolla on riittänyt itselle haastetta jopa ensimmäisessä pomossa, joka vaati useita kertoja mutta tipahtikin sitten viimeisellä kerralla todella helposti kun oli peliä oppinut pelaamaan. Vaikeustaso tuntuu reilulta, ja oma kehitys näkyy ja tuntuu pelimaailmassa - mikä on todella positiivista. Varsinaisesti mitään ohjeita ei peliin välähtele mässäilyn aikana, lukuunottamatta lopetusliikkeiden indikaattoreita tai arkkujen avaamis-nappia - mutta pelistä saa silti palautetta. Valikossa on myös Tips- eli Ohjeet-kohta joissa on vinkkejä eri asioihin pelissä. Jossain taistelua sisältävissä peleissä ei välttämättä ole edes mahdollisuutta torjua vihollisen hyökkäystä tai väistää sitä, mutta taitojen karttuessa Sota (War) on melko ketterä väisteljä ja uskomaton torjuja - on selvää mitä voi tehdä hyökkäyksen alla.

Entäs sitten taistelu? Mahtavaa, raajat lähtevät irti ja veri lentää tyylikkäästi. Lopetusliikkeet ovat hienoja, vaikkakin niitä on yhdestä kahteen per vihollinen, ja ne yhdistyvät taisteluun saumattomasti. Lopetusliikkeen voi tehdä heikoille vihollisille heti ja voimakkaammille kun niitä on ensin kurmottanut aseilla stun-tilaan asti. Mitä isompi vihollinen, sitä enemmän se vaatii iskuja "stunnautuakseen". Komboja on avattavissa eri aseille ainakin näin aluksi tarpeelliselta vaikuttava määrä jotta taistelu pysyy mielekkäänä. Eri viholliset ovat selkeästi eri luonteisia ja niitä vastaan kannattaa taistella eri tavalla mikäli haluaa olla mahdollisimman tehokas sotakone.

Tarina on perushässäkkää; maailmanloppua, enkeli- ja demonihässäköitä ja petosta. Ääninäyttely on kuitenkin sen verran kovatasoista, että tarinaa seuraa perinteikkyydestään (ja korniudestaan) huolimatta ihan mielellään. Pelaajan mukanahan häärii Tarkkaiilja (The Watcher), jota ääninäyttelee itse Mark Hamill. Myös muiden roolien ääninäyttely on ollut tähän menessä onnistunutta.

Peli on alussa edennyt aika suoraviivaisesti, mutta mitä pidemmälle on päässyt, sitä enemmän kaikkea annetaan pelaajan haltuun. Kehitys vaikuttaa lupaavalta. Turhia juoksutuskohtauksia tuskin pääsee ainakaan liiaksi syntymään, sillä pelissä on pikamatkustus ja tietysti hevonen, Tuho (Ruin). Seikkailusta ei vielä voi sen enempää sanoa.

Tässä alkufiiliksiä pelistä. Odotuksia kun ei juuri ollut ja noin viikkoa paria ennen muisti koko pelin, oli Darksiders todella positiivinen yllätys!
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Peli vaikuttaa kyllä lupaavalta ja mielenkiintoiselta mutta mutta ... tuo screen tearing latistaa tunnelmaa aika pahasti :confused: Toivottavasti tuo luvattu korjaus tulee pian ja se tosiaan toimii, siihen asti tämä peli odottelee jatkopelailua hyllyssä.
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Tumman siiderin X360-versio saa ruudun hyvin runsaan repeilyn korjaavan päivityksen huomenna.
Xbox 360 users, we're pleased to announce that a patch for the screen tearing issue experienced by some gamers will be available on Wednesday around 2am PST! Just fire up the game and the download will start automatically if you are connected to Xbox Live.

Lähde: THQ
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Tulihan tuo patchi ja mielen vetää synkäksi osaltaan. Hienoa että korjasivat tuo repeilyn, vaikka se ei missään nimessä haitannut pelaamista... miinuksena ruudunpäivitys on nyt sitten paljon huonompi. Olisikohan fps nyt siinä 30 hujakoilla kokoajan, kun ennen päivitystä peli tuntui menevän 60 paikkeilla (tippui kyllä siitä monesti). :(

Olen tosin menossa jo tuolla aika loppupuolella ja en ole vanhoissa mestoissa kerinnyt vierailemaan ja tutkimaan, mutta mutta... katsotaan huomaako muut samaa, vai onko minun aika mennä jälleen uusimaan kakkulat.

*Edit*
Tämmöinen löytyi Gafista:
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=19469142&postcount=3007
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Darksiders [X360]

^Jos noin on niin kyllä jää päivitys lataamatta.
Ihmettelin aiemminkin mistä ihmeen repeilystä porukka valittaa ja kuva rullasi tosiaan sujuvasti.
Mieluummin otan kuvitellun repeilyn kun huonomman ruudunpäivityksen. :D
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Ihmettelin aiemminkin mistä ihmeen repeilystä porukka valittaa ja kuva rullasi tosiaan sujuvasti.

Samaa hommaa itse ihmettelin, tosin jonkin verran repeilyä näkyi, mutta ei pahasti. Pelasin sitten pari tuntia peliä putkitelkkarilla ja voi herranjumala miten repeilee - karsean paljon. En tiedä, miten esimerkiksi Motionflow'lla tuo näkyy, joku varmaan on kokeillut?
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Myös Digital Foundryn analyysi vahvistaa saman asian; patchin myötä ruudunpäivityksen katto on 30 fps. Ennen päivitystä peli oli hetkittäin jopa 60 fps, mutta repeili sitten kahta kauheammin.
So, what happened? How has the tearing been reduced by a factor of over 50 per cent? Based on what the video above shows us, it looks to be more of a case of the original code running with no limit to frame-rate. The game seeks to pump out as many frames as possible (maxing out close to 60FPS in some places), resulting in more tearing. The patch seems to be capping maximum output from the engine at 30FPS, thus giving the game engine a bit more room to breathe in less strenuous scenes.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Ihan yleiseen tietoon niillekin jotka eivät GS:stä ennakkoon varanneet:
While in game, enter Pause menu.
Select Options
Under Game Options, select Enter Code
Enter the words - The Hollow Lord - using the keyboard entry screen. The code is case and space sensitive. Select Done.
The next time you visit Vulgrim, The Harvester will be available from the Weapons Menu.
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Darksiders tuli tietoisuuteeni ihan puun takaa, mutta se kuulostaa Zeldalta synkemmällä miljööllä eikä tässä ole mielestäni mitään vikaa. Arvostelutkin ovat olleet pääasiassa myönteisiä.

Siispä ostoon kunhan sattuu eteen kohtuuhintaan.
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Nyt kun peli on omalta osaltani ohi ja en siihen enää palaa, niin voisin jotain vielä pelistä sanoa. Peli on ensinnäkin aika hieno, suhteellisesti vaihteluakin löytyy ja kaikki on melkein kohdillaan. Ongelma on siinä että se melkein tuottaa aika ison ongelman. Pelissä kun tuppaa olemaan juuri niitä pieniä ärsyttäviä seikkoja, mihin ehti tottua jo kun pelasi peliä "putkeen" useampana päivänä, mutta jotka pomppaavat silmille kun peliin palaa muutaman viikonkin tauon jälkeen. Näistä suurin ärsytys on hyppynapin hidas reagointi. Se oikeastaan söi aikalailla peli-ilon raivosttavuudessaan, siis se ja muutenkin kontrollien tietty "jälkijunaisuus". Näinpä nyt jälkikäteen annettakoon arvosanaksi 7½.
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Tuo hyppynappi on ehkä jopa pelin heikoin kohta. Ei ole yksi eikä kaksi hyppyä mitkä on mennyt pieleen kun ukko vaan juoksee rotkoon jos ei osaa ennakoida tarpeeksi hyppäämistä. Lisäksi tuntuu, että jos on tarpeeksi reunalla, ei voi enää edes hypätä vaan ukko putoaa suoraan rotkoon. Monissa muissa peleissä aivan reunaltakin voi hypätä, eikä tarvitse olla metriä kahta kauempana :rolleyes:
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Tuo hyppynappi on ehkä jopa pelin heikoin kohta. Ei ole yksi eikä kaksi hyppyä mitkä on mennyt pieleen kun ukko vaan juoksee rotkoon jos ei osaa ennakoida tarpeeksi hyppäämistä. Lisäksi tuntuu, että jos on tarpeeksi reunalla, ei voi enää edes hypätä vaan ukko putoaa suoraan rotkoon. Monissa muissa peleissä aivan reunaltakin voi hypätä, eikä tarvitse olla metriä kahta kauempana :rolleyes:

Jooh tämä korostuu kun peli on tavallaan "tasoloikka", ainakin ajoittain siis.
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Eilen sain pelin ja ehdin muutaman tunnin pelata. Alotin heti vaikeimmalla vaikka vähän epäilyttää kun tämän tyylisis peleis tulee normaalillakin pataan. Nihkeen alun jälkeen tuntu kumminkin melko helpolta ja lueskelin et alku on pelin melkeen vaikeinta antia. Ei tää millään mun kirjoissa Bayonettaa voita mutta onhan nää melko erinlaisia pelejä.

Mitä tolle jäpälle kannattais päivitellä alkuun? Toi stoneskin (vai oliko nyt tällä nimellä) ilmeisesti ainakin kannattaa päivitellä mahd. pian maximiin?
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Eilen sain pelin ja ehdin muutaman tunnin pelata. Alotin heti vaikeimmalla vaikka vähän epäilyttää kun tämän tyylisis peleis tulee normaalillakin pataan. Nihkeen alun jälkeen tuntu kumminkin melko helpolta ja lueskelin et alku on pelin melkeen vaikeinta antia. Ei tää millään mun kirjoissa Bayonettaa voita mutta onhan nää melko erinlaisia pelejä.

Mitä tolle jäpälle kannattais päivitellä alkuun? Toi stoneskin (vai oliko nyt tällä nimellä) ilmeisesti ainakin kannattaa päivitellä mahd. pian maximiin?

Ite en käyttäny stoneskiniä kertaakaan (ok, kokeilin kerran) koko läpipeluun (vaikeimmalla myös) aikana, että tiiä sit kuinka tarpeellinen se on. Blade geysir oli varmaan ainoa jota käytin ja se on ainakin melko hyvä.
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Eipä tuossa oikeastaan tarvitse paljoa noita erikoisvoimia käytellä. Itse panostin alussa noihin käytettäviin aseisiin ja niiden päivityksiin.

Jos kuitenkin haluat ja ylimääräisiä souleja löytyy, niin tuota aiemmin mainittua Blade geysiriä kannattaa päivitellä. Ehdottomasti paras noista skilleistä.
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Tulipas tuossa ajankuluksi tyypitettyä tämäkin läpi.

Ensikosketus peliin oli aika laimeahko, yksinkertaista hakkaamista ja seikkailua. Kun peliin sitten pääsi sisälle, huomasi miten hienosti on rakennettu tarina ja kuinka rytmitys tämän tyypin peleissä pitäisi tehdä AINA.

Pidin todella paljon pelin ongelmanratkomisista, kivoja pikku pähkinöitä ja epätoivoon (tai internettiin) ei kuitenkaan tarvinnut koskaan ajautua.

Eniten miinuksia annan joidenkin hyppykohtien löytämiselle, tuntui että kriittisissä paikoissa oli jotenkin vaikeaa hypätä oikeaan aikaan ja turhauttavia putoamisia sattui jonkin verran. Tuo ominaisuus ei kuitenkaan peliä kaada. :)

Kevyesti kuitenkin minun kirjoissani semmonen ysi tulisi arvosanaksi.
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Aika toisenlaisia ajatuksia mitä em. kirjoittajalla. Pelin aloitettuani olin aikas lumoissani peliin, ja ihmettelin kun näin vähälle huomiolle täälläkin jäänyt. En enää ihmettele.

Peli on sisältöönsä nähden aivan liian pitkä, ja iso. Maailma näyttää alkuun hienolta ja mahtavalta, mutta ajan mittaan siihen kyllästyy ja alkaa huomaamaan kuinka lapsellisenkin pelkistetty se on.

Puzzlet on paikoitellen kivoja, mutta mittasuhteet ja toistuvuus on liikaa joissakin. Nettiin ON tarvinnut sortua, pienet puzzlet on mieleen, muttei isommat mahdu mun pieneen "äly"koppaan.

Kamera kusee tiukoissa, ja etenkin ahtaissa paikoissa. Samoin ohjaus, joka on todella ärsyttävästi riippuvainen kameran sijainnista ja kohteesta. Vaikka teet kaiken oikein, menee ketuiksi, koska kamera näyttää päin arsetta. Ei loogista. Tuohon hyppäämiseen varauduin, koska luin täältä vähän etukäteen juttuja... :D Eli ei siitä valittamista sen enempää.

Taisteluissa on hyvää se, että kun on pomot, pienet ja isot, voittanut niin ei tarvitse voittaakseen rämpytellä sataa a/b/x/y- näppäintä erikseen, vaan voi rauhassa katsella hienoja loppukomboja.
Taisteluissa toistuu sama kuvio, jos haluaa vähällä päästä ja pitää energiat hyvällä tasolla.

Ostettavista jutuista liikkeet on turhia, ne pitäisi olla valmiiksi, tai ansaita pelin edetessä (kuten swing ja muu hömppä).

Erityisesti nyt loppuvaiheessa noita lentäviä p-reikiä on alkanut ilmaantumaan, joissa korostuu Warin hitaus. Aina myöhässä, mitä vaan tekee. Yksi pieni sirppi saa enemmän damagea aikaan kuin omat miljoonat täyslevelinen-Chaoseaterin iskut. Huippua!

Pomoja piisaa, ja varmasti muutkin tykkää niiden runsaudesta, mutta ne toistaa aina samoja kuvioitaan. Todella tylsää hakkaamista niissä etenkin. Joku voi laittaa jos muistaa, mikä oli sen penteleen hiekkamatovosun nimi. Tuntui, ettei ikinä lopu. Vaikka teit kaiken mitä pitikin, niin aina sama kuvio toistui ja pyssy huusi hoosiannaa IMPACT ROUNDEILLA.

Äänet on ajoittain aika laimeita. Pahin oli Silitha, joka aiheutti karmeat myötähäpeät.

Aineksia oli tosi pitkälle, mut todella maltillisestikin pelattuna pienissä annoksissa aiheutti totaali kyllästymisen peliin. Katotaan tuleeko pelattua loppuun. Heikkoa seiskaa tarjoan.
 
Vastaus: Darksiders [X360]

Kuinkas Warin ärrinmurrinvoima kasvaa? Eli se, minkä avulla muututaan helvetinperkeleeksi hetkellisesti. Kasvaako se enemmän mättämällä perusiskuja, vai vaikuttaako viimeistelyt kasvuun paremmin?

Viihdyttävä peli. Suunnittelu on hyvän näköistä, vaikka jonkinlaista ongelmaa tuntuu allekirjoittaneella olevankin jenkkien hahmodesignin kanssa - ne typerän paksut raajat. Rullauksen kanssa ei ole sinänsä ollut ongelmia, eikä grafiikka sen ihmeemmin ole repeillyt. Kamera on aika hidas liikkeissään, mutta liipasimella sen saa kohdistettua nopeasti johonkin. Tämän lisäksi vihujen viimeistelyiden aikana kameraa on hyvä pyörittää muutenkin - sen aikana kun on immuuni iskuille.

Lucasartsin Skywalker sinfonian äänitekniikka on ihan mahtavaa, joskin sävellyksellisesti ei mitenkään ihmeitä kuulla. Äänipuolella on muutenkin erinomaisia hetkiä - kärkinenässä aivan hemmetin hyvin muissakin jutuissa äänileikkejä harrastanut Luke Skywalker.

Taistelu vähän liikaa yhden napin hakkaamista, mutta alle kympin hintaan aivan loistava ostos.

MUOKS:

Perjantaina kuuden maissa töiden jälkeen jumitin jossain pomossa ja hetken hieromisen jälkeen se kaatui. Sitten piti vaan ihan pikkuisen katsella nurkan taakse. Havahduin klo 3 yöllä. Lauantaikin meni illasta aina pikkutunneille saakka. Alkaa todennäköisesti loppu häämöttää, mutta kerättävää vielä on.

Pelistä puuttuu tietynlainen taistelupelin finesse. Homma pelkästään toimii. Tavallaan tuntuu kuitenkin väärältä kaivata tähän moniulotteista taistelemista - tämähän on Zelda. Silti, kuinka hieno tämä olisikaan jos taistelemista ja eri aseilla toimimista olisi mietitty kunnolla? Warin jähmeys pakottaa paljoon ja aika moneen rotkoon on tiputtu sen iänikuisen seikan vuoksi, että liian pian liikkeelle lähtemisen jälkeen painettua hyppynapinpainalusta ei pelimekaniikka rekisteröi. Hahmolla on haettava tavallaan vauhtia ja pelille on juteltava kuin järkijättöiselle.

Hardilla taistelut ovat ... hmm, äh. Mikäs sen pelin nimi oli missä mentiin viikatetta heiluttavalla ritarilla? Jok'tappaukses, sen pelin tapaan pieniä vihuja saa hieroa ihan liikaa unten maille päivitettyjen aseidenkin kanssa. Tuota edm. (tai mainitsematta jäänyttä) peliä pelatessa tämä oli kyllä äärimmäistä. Se ei ole hauskaa ja tuntuu työltä. Miksei kaikki tällaiset pelit voi olla kuin Bayonetta? Vihut kuolee kun pelaaja osaa, eikä tätä rankaista turhalla hartiavoimia vaativalla urakalla. Rankaiskaa vain silloin jos pelaaja ei osaa. Josta kai pääseekin siihen, että lyököhän pomot prosentteja pois helabaareista - aina tuntuu että riippumatta siitä kuinka monta energiapalleroa on varastossa, tiputaan aina parille viimeiselle kun pomo lyö. Vähän semmoinen puijjaamisen maku.

Mutta juu. Hyvä peli. Jatko-osaa näköjään tekevät ja julkaisu ilmoitettu sijoittuvan vuodelle 2013. Ei uskaltaisi ajatella, että mitä hienoa mahtavatkaan saada näin pitkällä kehitysajalla aikaiseksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom