Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Daytona USA 2001 (PAL)

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Jes, on tämä aika kunkku autopeli! Varsinkin ratilla, ei tavallisella ohjaimella pääse kunnon fiilikseen!

Huomasin tässä että kannattaa laittaa peli päälle ja jättää kone siihen hengailemaan. Tällä tavoin "peliaika" lisääntyy (vaikket yhtään mitään tekisikään) ja se maaginen sata tuntia tulee täyteen 'vähän' helpommin kuin tavallisesti pelaamalla. Pelin viimeisen autonhan saa auki kun peliä on "pelattu" 100 tuntia!

Eli peli päälle ja jätä vaikka options-valikkoon odottelemaan. Näin peli ei edes lataile mitään eli kuluta koneesi lukupäätä jne. Tallentele välillä ja huomaat että pelin kello kulkee eteenpäin (SAVE-kohdassa peli kysyy että tallennetaanko tämän päälle ja näyttää samalla paljonko peliaikaa on kertynyt). Voit sammutella koneen / pelata muita pelejä välillä mutta kun lopetat, pistä taas Daytona päälle, lataa tallennus ja anna ajan taas kerääntyä.

Itselläni ei tuota viimeisintä autoa vielä ole, mutta kyllä se tällä viikolla tuo aika tulee täyteen...

Onko kukaan muuten löytänyt pelistä mitään jekkuja / bonuksia?
 
Hassu tunne pelissä. Vauhtia n 300 km/h ja mutkiin pitää mennä todella varovasti ettei lähde heittelehtimään. Kaverin kanssa ollaan ajettu parikin kertaa läpi ja ovaalilla varsinkin saa olla herkät sormet vaikka nopeutta on todella paljon.

Montako autoa olet saanut auki. Muistaakseni hassuja autoja sai monellakin tapaa. Esim kierrosenkka kaikille radoille mirror ja reversenä ja piti ehtiä kiertää joku rata väärinpäin määrätyllä autolla niin että pääsi maaliin.

Jeppepupu
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeppepupu
Hassu tunne pelissä. Vauhtia n 300 km/h ja mutkiin pitää mennä todella varovasti ettei lähde heittelehtimään. Kaverin kanssa ollaan ajettu parikin kertaa läpi ja ovaalilla varsinkin saa olla herkät sormet vaikka nopeutta on todella paljon.

Montako autoa olet saanut auki. Muistaakseni hassuja autoja sai monellakin tapaa. Esim kierrosenkka kaikille radoille mirror ja reversenä ja piti ehtiä kiertää joku rata väärinpäin määrätyllä autolla niin että pääsi maaliin.

Jeppepupu

Tuo herkkä pelattavuus on ihan jees, mutta lähinnä ratilla. Sillä siis peliä pelaankin, on nääs todella lähellä sen kolikkopelin tuntu!!

Autoista multa puuttuu enää se viimeinen. 90 tuntia on peliaikaa alla, joten pikkaisen täytyy vielä konetta pitää auki jossain vaiheessa niin menee se sata tuntia täyteen. Siitä save-kohdasta näkee monta autoa on hankkinut, siinä on niiden kuvat. Yksi aukko minulla enää. :)
 
Hups, onkin näköjään tullut unohdettua kertoa että se viimeisenä avattava "auto" (Javelin) joka siis tulee sadan 'pelitunnin' jälkeen on hirveä raketti jossa ei ole mitään pitoa. Vauhtia löytyy tajuttomasti mutta vähänkin kääntää liikaa niin johan pyöritään kuin viisivuotias Linnanmäen Kahvikupissa.

Silti tää geimi on ihan killeri kahdella pelaajalla ja kahdella ratilla!!!! Laivareissullakin oli ihan pakko iskeä pari euroa sisälle kun paikalta löytyi aito Daytona. :)
 
Hyvä ajopeli on tämäkin. Tosi hienon näköinen ja pyörii sulavasti, vaikka on 20 autoa radalla. Vaatii vaan opettelua se oikeanlainen mutkiin ajotekniikka, niin on vielä jäänyt vaan kokeiluasteelle. Ei pitäisi ostaa paljon pelejä kerralla :)
 
Rattia alle tämän pelin kohdalla. Tavallisella ohjaimella ei oikein luonnistu millään.
 
Kokeiluasteelle jäi Daytona minullakin. "Ajettavuus" on hyvin samantapainen kuin Sega GT:ssä, eli mielestäni ihan kauhea, mutta tämä onkin makukysymys.

Paras ajettavuus on F355:ssä. Toistaiseksi viihdyttävin ajopeli on ollut MSR, vaikka jääkin realismissa F355:lle. Le Mans on myös ihan jees ajotuntumaltaan, mutta vastustajat ovat expert-tasolla masentavan hyviä. V-Rally on tosiaankin aika hankala ratilla - paljon helpompi vakio-ohjaimella.

Vanishing Point on kokematta, mutta ehkä noita autopelejä on tarpeeksi. Viime aikoina olen tahkonnut jonkin verran F1-ratoja Ubisoftin F1 Racing Championshipillä ja PC:llä EA:n F1-pelillä... Kyllä tuo EA:n versio hakkaa Dreamcastin version ajettavuudessa, mutta kyllä Ubisoftinkin versiolla oppii tuntemaan radat aika hyvin, vaikka auton tuntuma onkin huonohko.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jmunkki
Kokeiluasteelle jäi Daytona minullakin. "Ajettavuus" on hyvin samantapainen kuin Sega GT:ssä, eli mielestäni ihan kauhea, mutta tämä onkin makukysymys.

Paras ajettavuus on F355:ssä. Toistaiseksi viihdyttävin ajopeli on ollut MSR, vaikka jääkin realismissa F355:lle. Le Mans on myös ihan jees ajotuntumaltaan, mutta vastustajat ovat expert-tasolla masentavan hyviä. V-Rally on tosiaankin aika hankala ratilla - paljon helpompi vakio-ohjaimella.

Vanishing Point on kokematta, mutta ehkä noita autopelejä on tarpeeksi. Viime aikoina olen tahkonnut jonkin verran F1-ratoja Ubisoftin F1 Racing Championshipillä ja PC:llä EA:n F1-pelillä... Kyllä tuo EA:n versio hakkaa Dreamcastin version ajettavuudessa, mutta kyllä Ubisoftinkin versiolla oppii tuntemaan radat aika hyvin, vaikka auton tuntuma onkin huonohko.

Aika paljon on joo kiinni pelin "hyvyys" siitä pelaako sitä ratilla vai ei. Kun molemmat vaihtoehdot löytyy täältäpäin (tietenkin, DC-fani kun olen) niin on helppo antaa pisteitä pelille kun pelille... Vanishing Point on ratillakin erittäin mainio, itse asiassa parempi kuin tavallisella ohjaimella. MSR on taasen parempi tavallisella ohjaimella. Daytona ratilla. Crazy Taxeilla ei pahemmin ole väliä. 18 Wheeler ehkä tavallisella ohjaimella. Jne...

Pääasia että DC:lle on paljon pelejä. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa


Aika paljon on joo kiinni pelin "hyvyys" siitä pelaako sitä ratilla vai ei. Kun molemmat vaihtoehdot löytyy täältäpäin (tietenkin, DC-fani kun olen) niin on helppo antaa pisteitä pelille kun pelille... Vanishing Point on ratillakin erittäin mainio, itse asiassa parempi kuin tavallisella ohjaimella. MSR on taasen parempi tavallisella ohjaimella. Daytona ratilla. Crazy Taxeilla ei pahemmin ole väliä. 18 Wheeler ehkä tavallisella ohjaimella. Jne...

Pääasia että DC:lle on paljon pelejä. :D

Minä en saa Vanishing Pointtiin tuntumaa ratilla, kun siinä on vaan 3 säätöpykälää. Ehkä se on vaan tottumuskysymys, tai voihan rateissakin olla eroja. Minulla on Ferrari-ratti. Daytonassa joutuu ratillakin menemään tiukkaan mutkaan sladilla, jonka saa aikaan jarrulla ja voimakkaalla ratin käännöllä. Tai siltä minusta ainakin tuntui, kun muutaman kerran olen kokeillut. En kai vaan osaa ajaa :rolleyes:
 
Ylös Bottom