Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DC:n parhaimmat pelit...

Ashy

Member
Eli tarkoituksena olisi saada mahdollisimman paljon tietoja niistä peleistä, joita kannattaisi vielä hankkia. Jotta tämä threadi ei menisi sekaisin (monet tietävät miten...) niin pyytäisin kohteliaasti jokaisen käyttäjän vastaamaan vain kerran ja perustelemaan mahdollisimman lyhyeesti ja ytimekkäästi yhden tai muutaman pelin kera. Muistakaa, että se peli jonka annatte mielipiteen, kuuluvat siis mielestänne DC-n PARHAIMPIIN PELEIHIN.

Itse vastaan/aloitan seuraavilla peleillä.

Skies of arcadia (pal)
Peli on kuin luvattukin, yksi dreamcastin suosikeista. Peli vetoaa jatkamaan, kunnes loppu lähestyy. Grafiikka, äänet ynnä juoni olivat parhaimmista päästä.

Tokyo Highway challenge 2 (pal)
Paras dreamcastin auto-peli (ehdottomasti), varsinkin kun itse olen kiinnostunut enimmäkseen "driving"-peleistä. Autoja on riittävästi ja ohjaaminen sujuu mainiosti. Pelin juoni on vit*uilla muille autoille, mutta toisaalta itse joutuu välillä kohteeksi.


Hyvät pelit ovat aina niitä, joihin ei jää jumittamaan, juoni ei tylsiinny sekä kaikinpuolin hauskaa :D
 
DCFINin listaa

Pari laadukasta dc peliä (joku muu saa perustella miks shenmuet yms on loistavia):
  • Rez (Täysin uniikkia musaräiskimistä)
  • Capcom vs SNK 2, Marvel vs Capcom 2 ja Street Fighter 3 - Third Strike (DC:n kolme kovinta 2d mättöä)

ps. SF3 on parempi kun Garou. ;)
 
Shenmue on todellakin yksi DC:n parhaita pelejä. Peli on monipuolinen ja pelialue on kohtalaisen laaja. Siinä on kiinnostava juoni, mutta myös minipelejä on mukava tahkota. Tappeluosuudet on toteutettu VF:n tyyliin, eli todella hyvin. QTE- tehtävät ovat myös hauskoja. Peli on yksinkertaisesti loistava. Kyllähän se on vähän lyhyt, mutta uudelleen peluu arvoa löytyy kuitenkin ihan mukavasti. Harmi vaan, että tuli DC hankittua vähän myöhässä, sillä Shenmue 2:sta ei meinaa löytyä DC:lle enää mistään. Eikä viittis Xboxia yhden pelin takia ostaa. Jos joku tosta haluis luopuu tai tietää mistä tota vois vielä saada, niin kertokaa vain rohkeasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Viisi peliä, joita minä suosittelisin (laatupelejä on tietysti paljon enemmän). Pelit eivät ole paremmuusjärjestyksessä, joskin ensimmäisenä mainittu teki kyllä aikanaan selvästi muita suuremman vaikutuksen. Hyviä 2D-mätkintöjä olisi listaan voinut laittaa useampiakin.

  • Soul Calibur: Suurin syyni ostaa Dreamcast. Peli oli aikanaan uskomattoman hieno ja pelattavuus aivan loistava. Kertoo pelin laadusta, että peli on vielä nyt useamman vuodenkin jälkeen hienon näköinen ja pelattavuus tuntuu edelleen yhtä hienolta kuin silloin aikanaan. Paha melkein täydellistä onkaan parantaa, joten siksi jatko-osa parantaa lähinnä vain kuorrutusta, ei itse peliä.
  • Street Fighter 3 3rd Strike: Yksi 2D-mätkintägenren huipentumista. Pelattavuus on loistava ja animaatioframeja taitaa olla käytetty enemmän kuin missään 2D-mätkinnässä. Dreamcast on mahtava kone 2D-mätkinnöille. Capcomilta ja SNK:lta löytyy koneelle hurja määrä huippupelejä. Valitsin 3rd Striken siksi, että sitä ei saa muille koneille.
  • Crazy Taxi: Arcade-kaahailua parhaimmillaan. Meno yltyy hillittömäksi, kun oppii turbot ja muut kikat. Moni kertoo kyllästyneensä peliin nopeasti. Minä en! Kysehän on taitopelaamisesta, jossa tavoitteena on korkeampi pistemäärä. Jokainen peli on silti erilainen ja tunnelma todella hektinen, kun vauhti on hirveä, meno hillitöntä ja virheisiin ei ole varaa.
  • Ikaruga: Taattua Treasure-laatua. Old-school -räiskintää nerokkaalla musta/valkoinen -pelimekaniikalla, loistavalla pelattavuudella ja upeilla grafiikoilla. Eikä haaste lopu heti. Vaikeustasoruuvia on väännetty todella tiukalle. Ei kuitenkaan liian, eikä epäreilusti. Kun oppii selviytymään hengissä, voi ruveta pelaamaan pisteistä, joita karttuu roimasti combo-systeemin ansiosta.
  • Virtua Tennis 2: Todella kivaa yksin, vielä kivempaa kaksistaan, mutta nelinpelinä VT2 on parasta mitä on tarjolla. Monessa nelinpelissä joutuu tihrustamaan pientä neljäsosaa ruudusta, moni moninpeli taas ei ole hauskaa, jos pelaajien taitotaso vaihtelee. VT2:ssa ei ole mitään näitä ongelmia. Ja tennishän on tuttua kaikille!
 
Shenmue tuli jo mainittua ja molemmat osat ovat silkkaa hunajaa GD-muodossa. En silti ihmettele, vaikka Shenmue jättäisi kylmäksi, sillä sen verran erilaista asennoitumista se vaatii kuin mikään muu peli. Itse pidin pikkutarkasta japanilaisen arkielämän kuvauksesta ja moninaisista minipeleistä.

Ajopelien ystävälle Dreamcast on unelmakonsoli. Daytona USA 2001 on kolikkopelikaahailun arvon mukainen kotikäännös. Vauhtia riittää ja radat ovat mielikuvituksellisia. Ajaminen luonnistuu niin padilla kuin ratillakin, muttei onnistu ilman opettelua.

Ferrari F355 Challenge on sekin pelihalleilta tuttu, mutta realismiin painottuva. Ajotuntuma on armoton, mutta nautinto on suuri, kun sijoitukset paranevat. Aidot radat ovat plussaa, kun simulaatiosta on kyse.
 
Mäki sit boldaan kun kaikki muutki.

Grandia 2 Tätä ei vielä ehditty mainita. Asiansa ajava japskirope suht persoonallisilla hahmoilla. Upeat musiikit. Ei petä, joskaan ei älyttömästi yllätäkään.

Jet Set Radio Ulkoiselta ilmeltään varmasti omaperäisimpiä pelejä ikinä. Loistava soundtrack. Pelattavuutta voisi parhaiten kuvailla sanalla hauska. Ei välttämättä niitä kaikkein syvällisimpiä pelikokemuksia, mutta erittäin hyvä peli kuitenkin.

Samba de Amigo Party-pelien party-peli. Ilta vierähtää mukavasti kassien ääressä rehkiessä. Nekin jotka harvemmin pelejä muuten pelaavat saattavat hurahtaa tähän.
 
Koska on vaikeaa asettaa jotakin peliä toista paremmaksi, kun pelit nyt on vaan erilaisia, käytän mittarina sitä, kuinka paljon peliä on tullut pelattua yksin tai yhdessä.

The best of DC: TOP4
Virtua Tennis 2
Virtua Athlete 2k
Sports Jam
Cha Cha Amigo
 
Tässä muutama:
  • Mr Driller - Peli, jossa pärjää nopeilla reflekseillä ja aivot voi laittaa huoletta narikkaan roikkumaan. Pelin kruunaavat loistava tyyli ja hilpeät musat. Pelin ainoa suurempi vika on pelintekijöiden laiskuutta, peliin ei ole tehty minkäänlaista kaksinpelimoodia!
  • Cosmic Smash - Tämän sukupolven Breakout. Tronmainen tyyli tekee pelistä Jet Setin ja Rezin ohella konsolin vaikuttavimpia kokemuksia.
  • Power Stone - Tämä ja Soul Calibur olivat alunperin syyt, joidenka takia ostin koko laatikon. Mahtava pelattavuus ja pelin omaperäinen ote tekevät tästä yhden konsolin oikeista klassikoista. Kaksinpeli on vieläkin mielestäni parhaimpia mitä koko koneelta löytyy.
 
Oma top3:

Headhunter
Kontrollit ajoittain v-mäiset ja pari älytöntä "pähkinää" mutta kokonaisuutena aivan loistava.

Virtua Tennis 2
Ostappa 4 padiä ja hanki 3 kaveria. (tai no ei tarvii hankkia kun kuulevat että omistat tän setin) Loistavaa viihdettä vaikkapa ennen baariin lähtöä.

Shenmue
Täyttä rautaa.
 
Jet Set Radio: _Tämä_ on parasta huumetta, elämällä mitään tee (toimiva telkku tosin olis jee).
 
Vastaus: DC:n parhaimmat pelit...

Omat suosikit ovat:

Jet Set Radio (2000)
Rez (2002)


Jet Set Radio oli niin outo, kun ekan kerran kuulin koko pelistä.
Mutta alkuvieroksumisen jälkeen outouden alta paljastui täydellin peli, joka
oli niin cool, että oksat pois. Svengaava musiikki ja täydellinen pelattavuus
tekivät siitä todella rakkaan pelin.
Rez taas oli parasta digitaalista huumetta, jota olen nauttinut.
Omien serkkujen ensimmäinen reaktio oli: "Mitä järkeä tässäkin on?"
"Idioottimaisin peli jonka olen nähnyt!".
Minä vain ihmettelin sellaista vihaa tätä peliä vastaan. Tarinaa on
kyllä vaikea tajuta, mutta se ei ole niin huono, kuin voisi olettaa.
 
Ylös Bottom