Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DC Pelitrivia Osa 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pacdam
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pacdam

New Member
Tämä voi olla helppo ja kysymykseen lukuisia vastauksia, mutta laitetaanpa tyrkylle:

Kerro jokin julkaisu, joka on julkaistu sekä Euroopassa (PAL) että USAssa (NTSC), mutta eri nimellä. Nyt ei saa ehdotella Japsiversioiden nimiä vaan nimenomaan eroja USA/PAL versioiden nimissä.

Minulla on mielessäni vain yksi (1) sellainen peli. Tai heti tuli toinen, jonka tässä kertomalla suljen pois kisasta - Tokyo Xtreme Racing (1, 2) vs. Tokyo Highway Challenge (1,2). Eli yksi jäljellä ...

-=Pacdam=-

F355 Challenge sai Euroopassa lisänimen Passione Rossa, jota ei muistaakseni NTSC-versiossa ollut.

Le Mans 24 oli Test Drive: Le Mans Jenkeissä.

Tony Hawk's Skateboarding oli USAssa Tony Hawk's Pro Skater (jatko-osan nimi oli tosin sama kummallakin mantereella).

Jet Set Radio --> Jet Grind Radio.

---

On niitä muitakin, mutta nuo nyt ovat ne jotka muistan ulkomuistista.

Sega Sports Tennis 2k2 / Virtua Tennis 2
Le Mans 24 / Test Drive: Le mans
Donald Ducks Quack Attack / Donald Duck going Quakers (nää tulee ulkomuistista, mutta jotain tonnepäin)
JSR / JGR

hmmm... tuleekohan noita enää mieleen...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan From Finland
mikä hemmettin pakko mielle jenkeillä on tuohon test drive nimeen.
Heh, luulen, että kyseiset pelit olisivat myyneet paremmin ilman tuota Test Drive -lisänimeä. Itse sarjahan on mennyt alamäkeen TD3:n jälkeen, joka tuli ulos muistaakseni 1990.

Onhan noita näköjään paljonkin, yllättäen sitä minun hakemaani ei joukossa ollut ;)

Olin itse melkoisen yllättynyt laittaessani PAL-version koneeseen, minulle tuli Deja Vu -> oli pakko kaivaa kaapista backuppi USA-versiosta ja varmistaa. En ainakaan itse ollut koskaan edes ajatellut, että ko. pelit ovat sama. Eroja on alkuvalikoissa ja latausruuduissa, mutta alkuanimaatio ja itse pelin alku olivat samat. Voisin kertoa jomman kumman nimen, mutta sen jälkeen homma on liian helppo, kun esim. Gamefaqsistä löytyy vastaus heti ... onneksi en ostanut USA-versiota, kun PAL:kin kerran on olemassa.

-=Pacdam=-

Bust-a-Move -pelithän tunnetaan tavallisesti täälläpäin Puzzle Bobbleina (ainaskin useimmissa tapauksissa), mutta en muista oliko PAL DC:n versio minkä niminen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan From Finland
amerikassa nimellä speed devils online racing
euroopassa speed devils 2
Toisessa on online mahdollisuus ja toisessa ei?

Pacdam taitaa hakea tässä Star Gladiator 2 / Plasma Swordia?

Vai olisko kenties kyseessä:

Rippin' Riders Snowboarding Sega 11/10/1999 NA
Snow Surfers 2000 EU
Cool Boarders Burrrn (DriKore) UEP Systems 12/21/2000 JP

Vaikka näitä on näköjään älyttömästi, ei ole vieläkään osunut kohdalleen...

Pepto: Onko Star Gladiator USA-julkaisun nimi vai olisikohan kyseessä Japanin myyntititteli?

Nem: Bust a Move 4 löytyy hyllystä, PAL-versio.

-=Pacdam=-

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Pepto: Onko Star Gladiator USA-julkaisun nimi vai olisikohan kyseessä Japanin myyntititteli?

Nem: Bust a Move 4 löytyy hyllystä, PAL-versio.
Jooh, näin luulin. Ja eikös Plasma Sword ollut samannimisenä niin Jenkeissä kuin Euroopassakin? Japanissa se sensijaan tunnettiin Star Gladiator 2 -nimellä. Näinkö se oli?

viimeiset kaksi yritystä..tämän jälkeen en osaa sanoa..ja vetäydyn kilpailusta:D

capcom vs snk millenium fight 2000(amerikassa)
capcom vs snk(euroopassa)

Alone in the dark:new nightmare(amerikassa)
Alone in the dark 4(euroopassa)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Joo, Japanin versio oli kyseessä. Olis pitäny kattoo sitä gamefaqsii tarkemmin. :p

Ylös Bottom