Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DCFINin tulevaisuus? RetroFIN tilalle? Täh?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Vaikka pahalta tuntuukin, olisi varmaan järkevämpi väsätä RetroFIN, kun ruveta dcFINniä herättelemään eloon (vaikka onhan tolle Dreamcastille vielä the peli tulossa :D ). Sinne voisi lykätä kaikki kuolevat konsolit, eli ei tarttis heittää vaivalla tehtyä materiaalia pois.

Eli ton mukaan sinne voisi laittaa XBOX, PS2 ja GameCuben kanssa..
nehän on kuolevia konsoleita kanssa. PS3 tulosa vissiin 3-4v sisään :D
 
Mä olisin vähän kallistumassa vähän sille kannalle että väsätään RetroFIN ja tehään sinne erillinen DC osio (juttua riittää kun siirtää DCfinin sisällön sinne). DCfinistä alkaa mennä vähän maku tän nykyisen meiningin kanssa (kun eräitä ei kiinnosta pätkääkään).
 
Joo, ja RetroFin nousee yhtä nopeasti kuin GBAFIN.

Ei huono idea tuo DCFinin muutos retrofiniksi. Tosin sinne saattaa tulla aivan liikaa kamaa.
 
Ennen kuin pistätte mitään retropuolelle ja suljette tämän mestan tällaisenaan, niin antakaa nyt meidän pitää edes kunnon hautajaiset sitä ennen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Ennen kuin pistätte mitään retropuolelle ja suljette tämän mestan tällaisenaan, niin antakaa nyt meidän pitää edes kunnon hautajaiset sitä ennen.

Hautajaiset?
vittu sellaset bileet pystyyn, että DCFINnousee haudasta ohi muiden KonsoliFIN alueiden.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Ei huono idea tuo DCFinin muutos retrofiniksi. Tosin sinne saattaa tulla aivan liikaa kamaa.

Liikaa?
eihän retrokalustoa ole vastakun muutama tuhat laitetta..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Kopiot peleistä on yhä laittomia ja vaikka tossa Joren kommettissa on järjenhiven, niin ei ole mielekästä muuttaa nykyistä linjaa mitenkään.

Joo no tarkoitin ehkä sellaisia todella kuolleita konsoleita. Mitä nyt olen tutustunut C64-skeneen, niin noinhan homma toimii. Tosin, eihän tämä kopiointimahis koske kuin uusimpia, CD-levyä käyttävieä vekottimia.

RetroFINissä voisi sitten olla myös emulaattorijutut IMHO. Pysyttäisiin edelleen tarkasti konsolipelaamisessa, vaikka PC:tä emulaattorin tarvitseekin.

RetroFINhän tekisi saitista sitten ikuisen, sinnehän siirtyvät myös PS2, Xbox ja Cube vielä tällä vuosikymmenellä :D
 
Ja tämä tapahtuisi koska?
Ei pahalla, mutta vaikka tästä kuinka nyt puhutaan, ei asia etene ennenkuin oikeat ja oikeutetut tekevät jotain.
Halukkaita on, ja ei designedkään kaikkea ehdi tehdä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Ja tämä tapahtuisi koska?
Ei pahalla, mutta vaikka tästä kuinka nyt puhutaan, ei asia etene ennenkuin oikeat ja oikeutetut tekevät jotain.
Halukkaita on, ja ei designedkään kaikkea ehdi tehdä.

...sitä ennen DCfinin artikkelit ehtivät mädäntyä jo madonruoaksi. Kun ei niitä pääse päivittämään...

Rehellisyyden nimissä sanon kuitenkin, että DCfin-puolella on huomattavasti enemmän aktiivisuutta kuin GBAfinissä...

No mutta retropuolella jos olisi oma DC-osio niin mikäs siinä. Jos sinne saisi noi kaikki vaivalla rustatut listat messiin.
 
Re: Poltettujen pelien myyminen DCFIN:ssä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ihmetyttää, että DCFIN:n osto/myynti -alueella käytännössä saa myydä kopioituja pelejä. Kyllähän ne myytävien koneiden "mukaan pistettävät" poltetut pelit ovat ihan yhtä paljon piraatteja, kuin jos joku täällä pistäisi piraattikaupan pystyyn. Tällä hetkellä myyntipalstalla näkyy kaksi koneenmyynti-ilmoitusta, joissa mukana tulee poltettuja pelejä. Ylläpito ei tunnu tekevän asialle mitään, vaan toinen ilmoitus on jopa paisunut useamman sivun keskusteluksi poltettujen pelien buuttaamisesta yms.

Jokaista Konsolifinin aluetta hoitaa oma ylläpito tiimi. Toki käyn välillä itsekin katsomassa muutakin aluetta kuin PS2FINiä. Mutta aina aika ei riitä.

Itse olin tietoinen Tonppan tilanteesta, mutta luulin että oikeudet oli jo tehty. No korjaamme tilanteen mahdollisimman pikaisesti.

Ja käyttäkää tuollaisissa tilanteissa tuota p33l0 alert toimintoa. Tuolla ilmoitettuihin viesteihin joku konsolifinin ylläpidosta kyllä kiinnittää huomion.

Kopioitujen pelien myymistä ei sallita, mutta valitettavasti DCFIN on näköjään jäänyt vähäiselle valvomiselle. Mutta risuja myös DCFINin ylläpitäjille ja lukijoille. Asian olisi voinut ottaa puheeksi jo aikaisemmin.
 
Re: Re: Poltettujen pelien myyminen DCFIN:ssä?

Kävin tuhoamassa ketjut, joissa kaupattiin poltettuja pelejä. Mikäli niitä sieltä vielä löytyy, niin heittäkää privalla.
 
Ei tossa muuta, mutta retro puolen pystyyn pistäminen syö vitusti resursseja..
Sen olen itsekkin huomannut. tässä vuoden verran yrittänyt yksin laittaa sivua pystyyn ja vielä kaikki materiaali on koneessa osaksi suomennettuina..

Toisekseen tosta RetroFIN systeemistä tulee helposti Pelikonepeijooneita suurempi paikka..

Itse yrittäisi ensin elvyttää DC osastoa.

**antaa tekohengitystä**lääh*puuh*läääh*puuh** :D
 
Jos RetroFIN halutaan perustaa, voisi se olla parasta tehdä aluksi ilman Dreamcastia. Kyllähän DC sinne tavallaan sopisikin, mutta sivustosta tulisi käytännössä uusi DCFIN, jossa on myös vähän juttua muista koneista. Parempi voisi olla ensin tehdä RetroFIN-sivusto ilman DC:tä, kasvattaa sitä ja tuoda DC mukaan sitten kun sille löytyy "vastapainoa" ja kone muutenkin olisi retrompi.


Tänään tuli postissa loistokuntoinen Sega Nomad. :D

On muuten järkyttävä mötikkä.
 
Vaikkei mulla sinänsä ole asian kanssa mitään tekemistä, niin kivempi olis jatkossakin selailla dcfiniä, kuin pelkästään retrofinin dreamcast-osiota.
 
Tuntuu kyllä vähä pahalta jos DCFin menee Retrofiniin piiloon. Just eilen tuli sähköposti Sega-Europelta ja sielä sanottiin et DC:llä selattava Sega-Europe lopettaa toimintansa. Sinne menee 12000 DC-ihmisen foorumi hautaan. Me eletään surullisia aikoja.:(
 
No, minä voin kyllä sanoa tähän asiaan, että jos minä tulen joka päivä kotiin about yhdeksän - kymmenen aikaan, niin eipä silloin jaksa/muista/kiinnosta tehdä mitään . No lupaanpa nyt pyhästi, että tänään illalla teen tuon. Jos en tätä tee, niin en saa enää ikinä naista.
 
Säätö on just nyt menossa.Alotin säädön eilisen puolella, joten pitää toivoa, että se lasketaan lieventäväksi asianhaaraksi naisten suhteen. Ongelma johtuu puuttuvasta passufilestä.

No niin, otin yhteyttä sigmaticiin joten säätö jatkuu vastauksen saatuani. Koettakaa kestää vielä hetki... Pohdin jo mahdollisia hyvityksiä teille, jotka nyt olette saaneet tästä kärsiä. Ehkä julkinen häpäisy tulee kysymykseen ;P
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Loke
Pohdin jo mahdollisia hyvityksiä teille, jotka nyt olette saaneet tästä kärsiä. Ehkä julkinen häpäisy tulee kysymykseen ;P

Ei mitään häpäisyjä, kun vain tulisi kuntoon...

(hiipuu jo epätoivoon)
 
Ylös Bottom