Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Rising 2 [X360]

Healtti

KonsoliFIN Alumni
Maiskuttelu alkakoon! Tämähän on viimein vahvistettu. Ah, ihanuutta.

Ykkösosa oli loistelias, joskin tallennussysteemi oli helvettiä...
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Ykkösosaa en koskaan ole pelannut, mutta kyllä kiinnostusta löytyy.

Jotenkin aina jäänyt sellainen maku noiden footagien ja arvostelujen jälkeen, että mahtaa olla tämä Dead Rising hyvinkin yksitoikkoinen tekele. Joten rohkeus pelin ostamiseen n. 30+ hintaisena ei ole riittäänyt.

Voisi ensimmäisen osan jostain käsiin haalia, ja jos tykkään, niin sitten joskus tämän kakkosen kimppuun.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Lisäksi co-opin puute oli todella huono juttu..

No co-op tuo tietysti aina oman lisänsä peleihin, mutta en itse nyt kuitenkaan näe sitä aina pakollisena lisänä. Joidenkin pelien kohdalla otan mieluummin sen vaihtoehdon, että kehitysaikaa/rahoja on laitettu pelin muihin osa-alueisiin sen co-opin sijaan. Split-screen olisi varmasti kohtuu sekava ja vaatisi aika paljon hienosäätöä pyöriääkseen nätisti. Verkossa tietysti kaksinpeli olisi eri asia: herkulliset yhteisliikkeet warriorsin tyyliin kyllä olisivat maukkaita:D. Yksinpeliäkin kuitenkin pitäisi parantaa ja siinä haluaisin nähdä:

-paremman pääjuonen ja enemmän hyviä sivujuonia tai sivutehtäviä
-yksi tallennuspaikka!?
-edelleen samanlainen vapaa tekemisen meininki
-lisää zombien nöyryytystä muillakin tavoin, kuin esim. rasvalla ja kädellä
-tietysti aseita, ja että niiden tasapaino on yhtä hyvä kuin ensimmäisessä osassa, jossa esim. peruspisla oli aika paska.
-hauskuutta ja hauskuutta!

Itselleni peli on onnistuessaan todennäköisesti tämän sukupolven kärkikastia!
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

No co-op tuo tietysti aina oman lisänsä peleihin, mutta en itse nyt kuitenkaan näe sitä aina pakollisena lisänä. Joidenkin pelien kohdalla otan mieluummin sen vaihtoehdon, että kehitysaikaa/rahoja on laitettu pelin muihin osa-alueisiin sen co-opin sijaan. Split-screen olisi varmasti kohtuu sekava ja vaatisi aika paljon hienosäätöä pyöriääkseen nätisti. Verkossa tietysti kaksinpeli olisi eri asia: herkulliset yhteisliikkeet warriorsin tyyliin kyllä olisivat maukkaita:D. Yksinpeliäkin kuitenkin pitäisi parantaa ja siinä haluaisin nähdä:

-paremman pääjuonen ja enemmän hyviä sivujuonia tai sivutehtäviä
-yksi tallennuspaikka!?
-edelleen samanlainen vapaa tekemisen meininki
-lisää zombien nöyryytystä muillakin tavoin, kuin esim. rasvalla ja kädellä
-tietysti aseita, ja että niiden tasapaino on yhtä hyvä kuin ensimmäisessä osassa, jossa esim. peruspisla oli aika paska.
-hauskuutta ja hauskuutta!

Itselleni peli on onnistuessaan todennäköisesti tämän sukupolven kärkikastia!

Tuossahan nuo kaikki loput paikkaustarpeet sitten tulivatkin :p
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Myös ensimmäisen pelin arcademaisuutta saisi mielestäni karsia. Peliin saataisiin mukaan huomattavasti enemmän taktiikka jos zombiet ja tavarat eivät uusiutuisi aina alueelta aluelle hypittäessä. Tämä mahdollistaisi esim. barrikaadien väsäämisen. Olisi myös aivan mielettömän upeaa jos rikkomasi ikkuna altistaisi puhdistamasi alueen uudelle zombie ryntäykselle. Ja ja ja... Arcademaisuutta pyyhkimällä peliin saataisiin lisää syvyyttä. Ehkei tämä ole aivan mahdoton ajatus, onhan tällä kertaa mukana länskäri tiimi.. :rolleyes:

Still dreaming of the Ultimate Zombie game...
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Myös ensimmäisen pelin arcademaisuutta saisi mielestäni karsia. Peliin saataisiin mukaan huomattavasti enemmän taktiikka jos zombiet ja tavarat eivät uusiutuisi aina alueelta aluelle hypittäessä. Tämä mahdollistaisi esim. barrikaadien väsäämisen. Olisi myös aivan mielettömän upeaa jos rikkomasi ikkuna altistaisi puhdistamasi alueen uudelle zombie ryntäykselle. Ja ja ja... Arcademaisuutta pyyhkimällä peliin saataisiin lisää syvyyttä. Ehkei tämä ole aivan mahdoton ajatus, onhan tällä kertaa mukana länskäri tiimi.. :rolleyes:

Still dreaming of the Ultimate Zombie game...

Hienoja ideoita! Pelistä ei missään nimessä pitäisi kovin paljoa vähentää arcademaisuutta, mutta esim. nuo barrikaadien tekemiset voisi toteuttaa dead risingmaisen hulvattomasti tai vaikka perus kirjahyllyllä, jonka työntää oven eteen. Ja kait ny niitä zombieita riittää loputtomiin, kun kokonainen kaupunki on veren maku suussa siellä ostoskeskuksen tuntumassa;). Itse ainakin pidin siitä, että melkein joka paikassa noita eläviäkuolleita riitti. Vaarattomia kun yleisestiottaen olivat, niin oli mukavaa aina koettaa välilä, että lähteekö se kunnari vielä yhtä upeasti, tai monta zombikeilaa saa kaatumaan. Alkupuoliskollahan tämä oli tietysti hieman erilaista...
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Ensimmäinen osa oli kyllä parasta mitä boxille on ilmestynyt. Pahoja vikoja riitti, mutta kait ne nyt on jotain korjannutkin. Itse toivoisin mukaan vielä survival tyylisen 4hengen co-opin, jossa juuri tuollaisia barrikaadin tyylisiä suojausmenetelmiä käytettäisiin hyväksi:p
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Kovasti tätä odotellaan. Toivoisin näitä:
- ikäjakaumaa zombeihin myös vanhuksia ja lapsia kehiin
- jotain persoonallisia zombeja. Joku käytöstapa jäänyt päälle esim. vartialla jonkunlainen muiden zombien ohjausvimma, joka yhtäkkiä katkeaa ja hyökkää pelaajaa kohti. Tai johtajia kuten Land of the Deadissä.
- valoilla leikkimistä: esim. sulake palaa huoneesta, jossa on zombeja ympärilläsi tai pimeitä nurkkia, joista kuuluu vain muminaa (vaatisi tilanne dramatiikkaa)
- liikkumista myös ryömien ahtaissa tiloissa ja roikkumista esim. ilmastointi putkissa zombit tietysti nätisti alhaalla odottamassa

Toivottavasti ympäristö ei ole kuten edellisessä siten, että fiiliksenä on se, että tekstuurit olisi vain vaihdettu. Tämä vaikutelma kasinoteeman huomioonottaen arveluttaa. Olisi toivonut jotain muuta kuin kasinoteemaa. Sisäsiittoinen feodaali kylä, jollain metsäisellä alueella linnoituksineen, farmareineen ja maatalouskoneineen olisi ollut enemmän mun mieleen. Tarkemmin ajateltuna, ehkä peli olisikin sitten ollut joku muu kuin Dead Rising :D
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

- ikäjakaumaa zombeihin myös vanhuksia ja lapsia kehiin

Lapsia ei nähty ensimmäisessä Dead risingissa, mutta kyllähän siellä seassa sentäs vanhuszombeja oli monennäköistä. Yleensä nämä työntelevät ostoskärryjä pelaajan riesana.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Kukaan ei maininnut teknistä toteutusta, muutenhan se oli ihan hyvä mutta peliä riivasi aivan mahdoton screen tearing. Kuvaputkitelkkarilla tätä ei huomannut, mutta HD-telkulla se oli aika paha.

Itse toivoisin myös hieman vähemmän arcademaisuutta, esimerkiksi jo mainittu barrikaadien tekeminen olisi iso plus. Myös jonkinlaista hahmonkehitystä olisi mukava saada, vaikkei se taida konseptiin kuulua.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Minua ei oikeastaan ensimmäisessä pelissä muu kyrsinyt, kuin erittäin typerä tekoäly selviytyjien ja bossien kohdalla. Oli aika jäistä menoa joissain bossitaisteluissa, kun Brad riehuu apuna aseen kanssa ja ampuu yksi laukaus kerrallaan kohti vihollisia, käppäilee hetken ympyrää, ampuu uudestaan, pyörii hieman lisää ja toistaa samaa uudestaan ja uudestaan... Ja se, että vankikarkureita ei saa hengiltä järkevästi muuta kuin houkuttelemalla ne ajamaan armeija-ajokillansa päin puuta menemällä itse samaisen puun taakse piiloon, tuntuu hiukan naurettavalta. Niin tyhmää ihmistä ei ole olemassakaan, joka tuolla tavalla jäisi autollansa jumittamaan paikalleen.

Ja ne pelin loppupään sotilaatkin oli todella kankeita heppuja. Eivät edes ymmärrä tähdätä ylöspäin, jos seisoo esim. Warehousen hyllyjen päällä ja jos reittiä pelaajan luokse ei ole, niin sotilaat jäävät pyörimään ympyrää lähistölle.

Että minulle riittäisi pelkästään se, että tekoälyyn tehdään roimia parannuksia. Tuo arcademaisuus pelattavuudessa ja esinesijoittelussa ei niinkään haittaa.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Kukaan ei maininnut teknistä toteutusta, muutenhan se oli ihan hyvä mutta peliä riivasi aivan mahdoton screen tearing. Kuvaputkitelkkarilla tätä ei huomannut, mutta HD-telkulla se oli aika paha.
VGA:lla kiinni? ;)
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Lisättäköön valituslistalle myös ikävät kontrollit, rasittavat aikarajat sekä epämukavat NPC:t ;)
Tämä. Juuri tämä.
Tallennussysteeminkin olisi voinut sivuuttaa, ja sivuutinkin kunhan siihen totuin, mutta nuo aikarajat olivat niin pahasti sössityt, ettei tosikaan. Parhaana esimerkkinä se, että mennessä pomotappeluun, missä vastassa oli muistaakseni se latinonaikkonen prätkällä, aikapalkki oli keltaisella, eli ehdin siis taisteluun ajoissa. Tappelun voitettuani peli kuitenkin ilmoittaa, että hävisin, ja että pääjuoni meni mönkään juuri tämän takia. Luin netistä, että tämä on yleinen ongelma, ja että tähän taisteluun olisi pitänyt ehtiä vielä kun palkki on vihreällä. Game over ja peli vaihtoon, kiitos ja hyvää yötä.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

VGA:lla kiinni? ;)

Boxin olen mennyt myymään joten en voi varmistaa, mutta itselläni oli vga:lla kiinni eikä muistaakseni screen tearing ykkösosassa todellakaan ollut niin häiritsevää, kuten esimerkiksi Unchartedissa.

Jonkinlaista hahmonkehitystähän oli jo ensimmäisessä osassa. Tai ainakin itselleni riitti pelin henkeen sopien se kehitys, että pystyit repäisemään zombien sisukset irti jne. Funkeella oli kyllä hyvä pointti tuosta pelin tekoälyn puutteellisuudesta. Tosin pelimekaniikan takia ainakin meikäläinen olisi ollut kohtuu kusessa niiden solttujen kanssa, jos ne fiksumpia olisivat olleet. Vankikarkurit tapoin muuten muistaakseni kiikarikiväärillä ilman ongelmia.

Kiinnostava nähdä, että miten casinolta löytyy sitten näitä erilaisia tappovehkeitä. Vai onko kyseessä joku jenkkiläinen Grand casino, josta löytyy sitten putiikkiakin laidasta laitaan...
Jotenkin tuntuu muuten, että kohtuu moni toivoisi Dead Rising 2:n sijaan tehtäväksi täysin uutta zombiepeliä...
 
Vastaus: Dead Rising 2 [hype]

Jotenkin tuntuu muuten, että kohtuu moni toivoisi Dead Rising 2:n sijaan tehtäväksi täysin uutta zombiepeliä...

Siltä tosiaan näyttää. Toivotaan vakavuutta ja arcademaisuuden vähentämistä.
Ei missään nimessä! Ei se ole enää Dead Rising 2 silloin vaan joku Resident Evil wannabe.
DR:n parasta antia on juurikin se arcademaisuus ja kieli poskella meininki.

Kunhan hiovat teknistä toteutusta ja järkeistävät tehtävien aikarajoja ja tallennussysteemiä niin pelistä tulee loistava.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360 Hype]

Oih, ykkönen vasta puoliväliin pelattu ja uutta tulossa. Hitaasta etenevästä multipelaamisesta on sittenkin jotain iloa. :)

Onhan Dead Risingissa puutteensa ja kömpelyytensä (yllämainitut tallennusmutkat, aikarajat, vähä-älyiset ja jumittavat pelastettavat, tuliasekontrollit, jne) mutta kokonaisuutena Capcomin henkiinjäämiskärvistely ostoskeskuksessa toimii ainakin omalla kohdalla yhtä tykisti kuin saman sompailuteeman pykälän verran adrenaliinipitoisempi Zack Snyder-leffa. Yhtä roisia, viihdyttävää ja megalomaanisen massiivista zombiekarkelointia saa hakea.

Dead Rising 2:een kun saadaan nuo muutamat epäkohdat tikattua umpeen, pikkuisen lisää variaatiota tehtäviin ja NPC-hahmojen roolitukseen, lisää vellovaa zombie-massaa pelaajan iloksi sekä monien toivoma kahden pelaajan yhteistyötila, niin sehän on jotakuinkin survival-hittinä siinä. Toivottavasti Las Vegasin/kasinoteeman sisätiloja nähdään reippaasti laajennettuna, jotta tilaa jää edelleen raikkaalle ulkoilmamuilutukselle. Traileripätkien perusteella näin lieneekin asia.

Itse toivon myös että arcademainen toteutustapa säilyy, sillä sutjakka ja suoraviivaisena loppuun asti viimeistelty toimintahakkelus toimi erinomaisesti edukseen jo ekassa osassa. Tunnelmaan voisi tosin pykälän verran tummemmalla visuaalisella ilmeellä tuoda ripauksen dramaattisuutta ilman, että menee liiallisen kauhujäykistelyn puolelle. Ja ekan osan höyhenenkevyitä RPG-elementtejä hahmonkehityksessä voitaisiin niitäkin jossain määrin lisätä. Esimerkiksi antaa pelaajalle eri vaihtoehtoja, mihin suuntaan hahmon erikoistaidot voisivat kehittyä automaattisen tasonoususysteemin sijaan jne.

Uudesta kehittäjästä on paha sanoa oikein mitään. Sporttipeleihin keskittyneen BCG-studion täytyy taustastaan huolimatta olla ilmeisen osaava tai ainakin vahvasti motivoitunut DR2:n työstöön, sillä muuta syytä ei Capcomilla voi eksoottiselle valinnalle olla. Toivotaan parasta, että hyvä tulee. Ainakin pesismailan käsittely pitäisi hanskautua jatko-osassa vähintäänkin rutiinilla, kun tiimin männätyöstölistalta löytyy muun muassa jenkkilämä Major League Baseball 2K8...=)

Eli juu, odotellaan tätä. Dead Rising 2 to the win!
 
Ylös Bottom