Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [PS3/X360]

Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Tänään tuli peli ja ensimmäinen chapter läpi, on loistava peli. Jos taso pysyy yhtä hyvänä loppuun asti niin saattaa olla yksi parhaista kauhu peleistä koskaan. Suosittelen jos vaan hermot kestävät niin ostamaan heti kun mahdollista :) Sanottakoon vielä että valot pois ja kunnon surround äänet niin ilman säikähdyksiä et selviä vaikka kuinka osaisit arvata mistä ne tulee...ihana peli.:D
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Okei okei, mutta pointtini oli alun alkaen se, että peliä ei sitten lopulta kielletty Suomessa ja hyvä niin :rolleyes:

Saksassa CODeista lähtee hakaristit ja aikoinaan kun sielläpäin asustin niin Vice Citykin tuli "riisuttuna versiona" kauppoihin, eli pelistä puuttui veri sekä jokunen tehtävä kokonaan, muiden maiden versioihin verrattuna. Kohtuullisen tiukkaa tosiaan ja ei oikein Suomeen voi verrata.
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Mitä helkkaria joko joku on saanut omansa,mulla ei oo vieläkään tullu vaikka viime keskiviikkona VG+ postittivat.Hitto kauhee himo päästä mättäämään!
Kyllä noissa VG+ toimituksissa yleensä menee AINAKIN se 5 ARKIpäivää. Eli ei ole kumma jos ei ole tullut vielä nyt viidentenä päivänä lähettämisestä. Huonolla tuurilla toimitus venyy vielä ensi viikkoon, mutta jos toimitus tapahtuu yhtä nopeasti kuin yleensä VG+:n tilauksien kanssa, niin kyllä sinun pitäisi päästä pelaamaan tätä loppuviikosta viimeistään. En siis vielä panikoisi.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Mitä nyt noita videoita pelistä on kattonut niin kyllä tunnelmaa ainakin riittää. Veri ja suolenpätkät lentelee. Itseäni kummastuttaa vain tuo päähenkilön asu joka on äärimmäisen ruma ja omituinen metallikasa, mut kun pelin pelaa läpi niin siitä pitäs saada jokin uusi asu kokonaisuus luin tämän jostain Gamefaq:n sivuilta. Muuten vaikuttaa todella hyvältä peliltä. Harmi kun ei vielä tällä viikol pääse testailee kun boksi on saksan maalla.
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Mulla kolahti vgp:sta lähetetty peli eilen postiluukusta ja ehdin pari tuntia pelailemaan. Aluksi oli jotenkin aika pettyneet fiilikset, mutta vähitellen pelin tunnelma parani ja tulipa siellä asemallla jo vastaan pari sellasta kunnon wow-fiiliksen aiheuttamaa kohtaa. Odotin ehkä liikaa jonkin sortin henkistä jatko osaa legendaariselle System Shock 2:lle, mutta pelin aloitus oli kuin suoraan jostain Doom 3:sta.

Eniten tossa alussa riso ihan liian pitkälle vedetty kädestä pitäminen. Kaikki tarpeellinen sanottiin vähintään kahteen kertaan ja kaiken kruunaa vielä nappi, jota painamalla näkee tien suoraan seuraavalle kohteelle. Sama homma jatkuu vielä karttaruudussa, jossa reitti näytetään samalla tavalla. Ei näin. Luulis, että tällänen ulkoisesti aikuisille suunnattu peli voitaisiin tehdä vähän älyllisesti haastavammaksi kuin perus putkijuoksu. Itse ainakin koen yhtenä tärkeimmistä elementeistä tämän tyyppisissä peleissä sellasen eksymisestä aiheutuvan "ikävän" fiiliksen. Tulisihan siinä pelillekin lisää mittaa, kun välillä joutuisi oikeasti miettimään etenemissuuntaa edes vaikka kartan avulla.

Mutta niin kuin sanoin, tunnelma parani vähitellen huomattavasti ja se jo yksistään nostaa tämän pelin pelaamisen arvoiseksi. Ja mistäpä sitä tietää millaisia yllätyksiä sitä on vielä luvassa, on kuitenkin vasta pari tuntia peliä takana. Raportoin lisää myöhemmin.

Ps. Kannattaa muuten ehdottomasti pelata äänet tarpeeksi kovalla ja pimeässä huoneessa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Itseäni kummastuttaa vain tuo päähenkilön asu joka on äärimmäisen ruma ja omituinen metallikasa, mut kun pelin pelaa läpi niin siitä pitäs saada jokin uusi asu kokonaisuus luin tämän jostain Gamefaq:n sivuilta.

Muistanko nyt ihan väärin, mutta jostain olen kuullut että ensimmäiset pelin hankkineet saisivat Liven kautta heti pelin alkuun uuden puvun. Vahvistakaa joku paremmin muistava...
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Taisi olla että jokainen saa sen puvun. XO:lla ja PS3:lla on siis omat puvut.
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Mulla kolahti vgp:sta lähetetty peli eilen postiluukusta ja ehdin pari tuntia pelailemaan. Aluksi oli jotenkin aika pettyneet fiilikset, mutta vähitellen pelin tunnelma parani ja tulipa siellä asemallla jo vastaan pari sellasta kunnon wow-fiiliksen aiheuttamaa kohtaa. Odotin ehkä liikaa jonkin sortin henkistä jatko osaa legendaariselle System Shock 2:lle, mutta pelin aloitus oli kuin suoraan jostain Doom 3:sta.

Eniten tossa alussa riso ihan liian pitkälle vedetty kädestä pitäminen. Kaikki tarpeellinen sanottiin vähintään kahteen kertaan ja kaiken kruunaa vielä nappi, jota painamalla näkee tien suoraan seuraavalle kohteelle. Sama homma jatkuu vielä karttaruudussa, jossa reitti näytetään samalla tavalla. Ei näin. Luulis, että tällänen ulkoisesti aikuisille suunnattu peli voitaisiin tehdä vähän älyllisesti haastavammaksi kuin perus putkijuoksu. Itse ainakin koen yhtenä tärkeimmistä elementeistä tämän tyyppisissä peleissä sellasen eksymisestä aiheutuvan "ikävän" fiiliksen. Tulisihan siinä pelillekin lisää mittaa, kun välillä joutuisi oikeasti miettimään etenemissuuntaa edes vaikka kartan avulla.

Mutta niin kuin sanoin, tunnelma parani vähitellen huomattavasti ja se jo yksistään nostaa tämän pelin pelaamisen arvoiseksi. Ja mistäpä sitä tietää millaisia yllätyksiä sitä on vielä luvassa, on kuitenkin vasta pari tuntia peliä takana. Raportoin lisää myöhemmin.

Ps. Kannattaa muuten ehdottomasti pelata äänet tarpeeksi kovalla ja pimeässä huoneessa.

Millä vaikeusasteella muuten pelaat?
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Ensi fiilareita kehiin:

Pelin alku on kuin alkuperäisen Resident Evilin kuuluisa "Koira ikkunasta"-kohtaus kertaa kymmenen! Se mikä kertoo pelistä melkoisesti on se että peli onnistuu luomaan kauhua keskellä päivää. Ja heitettäköön kortit pöytään, itse olen Kauhu-elokuvien suur kuluttaja joten en helposta säpsähdä(en ole ainakaan säpsähtänyt moneen, moneen vuoteen oikein kunnolla). Minkä peli tekee todella tehokkaasti on se miten sinä, pelaaja olet aivan koko ajan tilanteessa mukana. Ei välinäytöksiä. Ei peliä pysäyttäviä valikoita. Kaikki tapahtuu tässä ja nyt. Immersio tässä pelissä on ainakin alun perusteella täysin kympissä!

Ja ei voi kuin kiittää EA Redwoodia siitä Old School Survival meiningistä mikä pelissä on! Olen oikeasti kaivannut sitä että jokainen luoti(plasma-paukku) merkitsee ja kaikesta on koko ajan hirveä pula. Tämä on se seikka mikä mielestäni erottaa jyvät papanoista puhuttaessa kunnon Survival Horrorista. Tähän kun lisää aivan uskomattoman teknisen toteutuksen, uskoisin edessä olevan melkoinen Hitti.

Ja lopuksi sanottakoon kaikille teille pottapäille - Tämä on oikeasti kaikkien Sci-Fi Kauhu fanien märkä uni. Yhtymäkohdat Alieniin, Event Horizonttiin, Sunshineen ja The Thingiin ovat niin vahvasti läsnä tässä raihnassa että lätty lätisee! Ja niin se itseasiassa tekeekin, kirjaimellisesti :D

Ostakaa, pelatkaa!! Ja ostaaka vaihto kalsareita! Alku on ainakin loistava(keskellä päivää!!), uskallan todellakin suositella!
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Jumankauta kyllä vakuutti sen verran että taitaa tilaukseen lähteä ( kunhan eka ehdin pelaamaan uusimmat alta pois..ehkä :D ) ja vaihtokalsareissa säästää kätevästi kun laittaa vaipat tai istuu potalla samalla :D
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Hemmetin Foeman nyt pistin taas pelin tilaukseen vaikka just ehtisin peruuttaa sen :D Toivottavasti peli pitää fiiliksen loppuun asti eikä lässähdä
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Itse laittaisin pelin heti tilaukseen ellei olisi jo 2 peliä tulossa kovaa vauhtia. Doh ostan sitten viimistään käytettynä joku kaunis päivä :D
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Hemmetin Foeman nyt pistin taas pelin tilaukseen vaikka just ehtisin peruuttaa sen :D Toivottavasti peli pitää fiiliksen loppuun asti eikä lässähdä

Tätä toivon itsekkin. Alkoi tosiaan tuon alun jälkeen mietityttämään(toivomaan) josko peli tosiaan kantaa tällä linjalla loppuun saakka. Jos Dead Space tämän tekee on tästä tulossa oikeasti niin suuri hitti Kauhu-pelien keskuudessa että silmätkin vuotaa verta. Parasta pelissä on se uutuuden viehätys ja se aivan uusi idea mitä jalostetaan. Ei hyvien pelien tarvitse aina olla isojen nimien jatko-osia(vai miten se Far Cry 2-nimi taas liittyikään siihen peliin?).

Mutta pitää vielä hehkuttaa pelin taiteellista suunnittelua. Jo itsessään alku oli niin täynnä yksityiskohtia että niiden tutkailuun meni kevyesti se 15min. Hämäriä tekstejä seinässä. Tausta tarinaa avaavia johtolankoja on kaikkialla ja niitä tutkaillessa tulee mukava Lost-fiilis :D Ja Ishimura täyttää immersion vaatimukset kyllä paremmin kuin kiitettävästi. Alus oikeasti tuntuu realistiselta ja toimivalta. Kaikki tarrat, mainokset, varoitukset, kaikki tuntuu tarpeelliselta ja juuri sinne kuuluvalta. Ishimura tuntuu oikeasti OIKEALTA paikalta mikä auttaa paljonkin tunnelmaan pääsyyn.
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Niille jotka on tätä jo pidemmälle pelannut.. Onko sen aluksen käytävät kuinka monipuolisia? Kun koko peli sijoittuu avaruusalukseen herää pelko että muuttuuko se liian samanlaiseksi pidemmän päälle?
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Tätä toivon itsekkin. Alkoi tosiaan tuon alun jälkeen mietityttämään(toivomaan) josko peli tosiaan kantaa tällä linjalla loppuun saakka. Jos Dead Space tämän tekee on tästä tulossa oikeasti niin suuri hitti Kauhu-pelien keskuudessa että silmätkin vuotaa verta. Parasta pelissä on se uutuuden viehätys ja se aivan uusi idea mitä jalostetaan. Ei hyvien pelien tarvitse aina olla isojen nimien jatko-osia(vai miten se Far Cry 2-nimi taas liittyikään siihen peliin?).

Mutta pitää vielä hehkuttaa pelin taiteellista suunnittelua. Jo itsessään alku oli niin täynnä yksityiskohtia että niiden tutkailuun meni kevyesti se 15min. Hämäriä tekstejä seinässä. Tausta tarinaa avaavia johtolankoja on kaikkialla ja niitä tutkaillessa tulee mukava Lost-fiilis :D Ja Ishimura täyttää immersion vaatimukset kyllä paremmin kuin kiitettävästi. Alus oikeasti tuntuu realistiselta ja toimivalta. Kaikki tarrat, mainokset, varoitukset, kaikki tuntuu tarpeelliselta ja juuri sinne kuuluvalta. Ishimura tuntuu oikeasti OIKEALTA paikalta mikä auttaa paljonkin tunnelmaan pääsyyn.

Mitä vaikeusasteita pelin alussa on auki? Onko hardia? Tekis mieli torstaina sillä aloitta, ellei ole liian murhaava... ( yes, i WANT to crap my pants;))
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Mitä vaikeusasteita pelin alussa on auki? Onko hardia? Tekis mieli torstaina sillä aloitta, ellei ole liian murhaava... ( yes, i WANT to crap my pants;))

Pelissä on heti ne kolme perus vaikeustasoa käytettävissä, Easy, Medium ja Hard. Itse pelailen totuttuun tapaan ensin Mediumilla ja jo tällä vaikeustasolla tuntuu varusteet/ammukset loppuvan. Kertakaan en ole vielä kuollut mutta käsikynkkää olen joutunut ammusten loppuessa käyttämään(en suosittele) :rolleyes:
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

Tuli hetki sitten Konsolinetistä ilmoitusta, että peli lähti tulemaan. Toivotaan nyt, että peli tosiaan on niin hyvä, kuin mitä esim. Foeman tuossa hehkuttaa. Onhan tätä jo odotettukin. :)
 
Vastaus: Dead Space [PS3 Hype]

On kyllä ihan kuningaspeli, ainakin sen perusteella mitä ehdin eilen yönä kokeilla eli kaksi ekaa chapteria. Tarina vain vaikuttaa turhan kliseiseltä, jotain oudompaa ja yllättävämpää elementtiä vielä tarvittaisiin jotta tästä saisi todellisen klassikon. No, DS:llä on vielä 10 chapteria aikaa lunastaa tuo status.

Eniten tossa alussa riso ihan liian pitkälle vedetty kädestä pitäminen. Kaikki tarpeellinen sanottiin vähintään kahteen kertaan ja kaiken kruunaa vielä nappi, jota painamalla näkee tien suoraan seuraavalle kohteelle. Sama homma jatkuu vielä karttaruudussa, jossa reitti näytetään samalla tavalla. Ei näin. Luulis, että tällänen ulkoisesti aikuisille suunnattu peli voitaisiin tehdä vähän älyllisesti haastavammaksi kuin perus putkijuoksu. Itse ainakin koen yhtenä tärkeimmistä elementeistä tämän tyyppisissä peleissä sellasen eksymisestä aiheutuvan "ikävän" fiiliksen. Tulisihan siinä pelillekin lisää mittaa, kun välillä joutuisi oikeasti miettimään etenemissuuntaa edes vaikka kartan avulla.

No ne tutoriaalit nyt hieman latisti tunnelmaa alussa, mutta toi objectiveen opastava nappi on oikeasti hyvä juttu. Eli nythän ollaan tulevaisuudessa, luulisi siellä olevankin tuollaisia kehittyneitä navigaatiokeinoja. Piristävä poikkeus ettei tarvitse itse jatkuvasti tutkailla sekavaa karttaa, vaan voi keskittyä miettimään mitä tekee jos ja kun kulman takaa hyökkää joku. En tosin ihmettelisi, vaikka jossain vaiheessa peliä tuo navigointiapu hajoaisi, voi tulla orpo olo...


Ps. Kannattaa muuten ehdottomasti pelata äänet tarpeeksi kovalla ja pimeässä huoneessa.

Kyllä. Yö, surround-ääni ja gamman säätö tarpeeksi alas ovat myös oleellisia tekijöitä maksimaalisen avaruuskauhukokemuksen saavuttamisessa.
 
Ylös Bottom