Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [PS3/X360]

Vastaus: Dead Space [PS3]

Rigin upgradet toimii kaikkiin pukuihin, eli ei tartte erikseen parannella.

Impossible-kierros on chapter 10:ssa menossa, pelkällä plasma cutterilla. Hullu kun olin niin ajattelin yhdistää pari trophyä. :p Alku tuntui pahalta kun ammuksia menee 2-3x enemmän ja kaikkea pitää säästää, mutta parin damage-upgraden jälkeen homma helpottuu huomattavasti... kunnes joskus chapter 8:n jälkeen sitten taas tarvitaan lippaita niin pirusti. Toisaalta pelkällä PC:llä ammustilanne on helpommin hallittavissa ja nodejakin riittää enemmän.

Nodet iskin ensin aseeseen (damage ihan ensimmäiseksi), sitten stasis maksimiin ja loput rigiin. Rigin hp:llä ei tosin impossiblella ole kauheasti väliä, koska 1-2 osumaa kovilta öhköiltä tappaa joka tapauksessa. Kyllä tekee hyvää tämän jälkeen ottaa toinen trophykiekka mediumilla ja überaseilla.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kiitoksia Fang. Jos tänää sais ton Maxed out trofeen ni vois itekki alkaa pelata vaikeimmalla.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Ostin heräteostona (LBPtä odotellessa) ja parin kappaleen jälkeen vaikuttaa hyvältä. Koska omistan vain stereokaiuttimet niin lätkäisin hyvät kuulokkeet päähän, nice! Tunnelma pysyy korkealla vain räjähtääkseen katosta läpi mutta hieman kaavamaiselta se ököjen mutilointi alkoi tuntua, toivottavasti hieman tämä muuttuisi. SH2n tasolle ei vielä päästy kauhussa (allekirjoittanut itse muistaa hyvin tilanteet joissa huokaisi helpotuksesta kuollessaan).

Sitten: kesken pakokauhukohtauksen kun silposin ököt miljooniin paloihin, silmät selällään, kuuluu **pi-pling [ Olet Ansainnut Trophyn!!11! ]*. Saako noita ilmoituksia jostain pois, tuhoaa tunnelman varmemmin kuin, kuin.. no, tuhoaa nyt kuitenkin.

Ja vielä aikasmoinen glitch: chapter kahden lopussa astuttuani ulos hissistä, mitä näen; täyttä pimeyttä ja ilmassa leijuvat tason ovet. WOW trippy!! Hetken ihmettelin mutta jotenkin tuntui surrealistisuudessaan ja scifihenkisyydessään olevan osa peliä. Astuttuani ensimmäisen askeleen pimeyteen luonnollisesti tipuin ja jatkoa viime checkpointista... seuraavalla kerralla hissin jälkeen jo odotti tuttu huone.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Puuh, meni läpi ja Epic Tier 3 Engineer + One Gun saaliina. Helpottaa. Vielä yksi vinkki jos vastaavanlaista meinaa kokeilla - tai tämän jo mainitsinkin, mutta korostetaan vielä että ammuksia ei IKINÄ ole liikaa. Pahimmissa tappeluissa aloitin kuudella täydellä lippaalla ja savun hälvettyä oli ehkä yksi jäljellä. Enkä edes kauhean paljon ampunut paniikissa päin seiniä. :p

Vähän palautumista, sitten alkaa armoton kosto ja rankaisu toisen kierroksen mediumilla. Kylläpäs tämä onkin hyvä peli. Ihan RE4-ajat tulee mieleen.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kahdeksan chapteria hardilla takana, huomenna jatkuu yhdeksiköstä. Hyvää mättöä edelleen, tosin nyt ei ole säikähtänyt enää samalla tavalla, alkanut jo tottua tilanteisiin. Musiikki luo edelleen erinomaisesti tunnelmaa taistelutilanteisiin, siihen ei kyllästy. Jotain vinkkejä tällä tasolla pelaaville:

- Stasista kannattaa käyttää suht usein, tankkauspisteitä on yleensä se pari-kolme per chapteri ja niitä voi käyttää rajattomasti. Lisäksi löytyy suht paljon "Staseja" kenttäpakkauksina, jos meinaa loppua ja tietää pahan paikan olevan edessä.

- Line Gunin miinat ovat korvaamattoman tehokas ase, vaikka miinoilla tekeekin vain 25 pojoa vahinkoa. Viritä miinat, juokse hieman sen ympärillä ja sitten irti pari sekuntia ennen räjähdystä ja viholliset juoksevat kasana siihen. Teilaa kaikki pienemmät otukset kerralla ja napauttaa yleensä jalat poikki pitemmiltä.

- Jos on useita väyliä, mistä juosta, niin ammu pari kutia vihollista päähän. Tämä sokeutuu ja alkaa juosta suoraan eteenpäin silmittömästi huitoen. Helppo kiertää selkään.

- Kun käytät Kinesistä esineiden nostamiseen, niin tiedät kai, että niitä voi käyttää aseena "ampumalla" ne R1:stä? Tee seuraavasti: Ota esim. iso laatikko, joka ei hajoa osuessaan, heitä sillä vihollista ja nappaa laatikosta heti uudelleen kiinni, kun se osuu ja heitä taas uudestaan nopeassa tahdissa, säästät kivasti ammuksia. Toimii erityisen hyvin jos olet päivittänyt Kinesis-aseen ulottuvuutta ja etäisyys vihuun on pitkä.

- Ovet, jotka avataan power nodella, sisältävät aina ammuksia ja myytäviä tavaroita. Tavallisesti oven takaa löytyvien määrä korvaa myydessä yli sen 10 000 krediitin, jonka power node kaupassa maksaa, joten yleensä se kannattaa käyttää. Näin etenkin jos löydät Gold- tai Ruby -Conductoreita (Gold 3000cr ja Ruby 10 000cr).

- Ahtaat varastohuoneet, parissa tapauksessa olen löytänyt laatikoita heittelemällä ammuksia, laatikoiden takaa.

Chapterissa seitsemän törmäsin muuten bugiin - joku taisikin mainita siitä aiemmin tässä ketjussa, mutta näin vain "avaruuden" ja kävelin tyhjän päällä, joitakin esineitä näkyi siellä täällä. Jouduin tapattamaan itseni ja sitten huoneet näkyivät normaalisti. Painottoman tilan puzzlet ovat muuten olleet välillä rasittavia, kestävät joskus niin kauan ja alusta on aloitettava jos kuolee..
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

johan meni peli läpi. mediumilla tosin, mutta kumminkin. ehkä hieman lässähti tuo loppu, onneksi ei kuitenkaan voi puhua mistään täys katastrofista. pakko kyllä pelata uudestaan, mutta ensiksi pitänee hankkia uusi tv, jolloin saattaa hieman pelin luonne muuttua (40" full hd saattaa rökittää 28" putkitöllön:rolleyes:). alku oli (kuten jo aikaisemmin sanoin) kyllä ihan törkeen hienosti hoidettu.

mites, käyttikö kukaan muu tota rynkkyä? itelle jotenkin vaan sopi käteen paremmin kuin muut "aseet" ja kyllä sillä niitä raajoja sai ihan kiitettävästi irroitettua.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Nyt neljäs chapteri menossa vaikeimmalla ja aseina käytän pulse rifleä, Line gunia ja plasma cutteria. En usko että ostaisin muita aseita, noilla pärjää vallan mainiosti.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Tiistaina heilahti läpi, ja loppu oli kyllä eeppinen. 11. kappaleen juonenkäännettä en osannut ainakaan itse odottaa yhtään, siitä plussat. Mahtava kokemus kaikenkaikkiaan, ja mukavaa, kun pelillä oli oikea loppuratkaisu. Kuten IGN:n arvostelijakin totesi, tämä alkaa olla aika harvinaista nykypeleissä...

Toisaalta, mulle tämä oli silkkaa kertakäyttöviihdettä. Backstory logit kävin vielä lopputekstien jälkeen lukemassa, mutta uudestaan en lähtisi pelaamaan, sillä yhdellä läpipeluulla kuitenkin näkee aivan kaiken. Tulinkin jo vaihtaneeksi pelin pois miltei saman tien ja hain Fablen tilalle. DS on todella intensiivinen ja viihdyttävä, mutta eivät nuo saamatta jääneet achievementit ole mulle läheskään riittävä syy vetäistä peliä uusiksi. Helppo tätä on suositella, mutta mielestäni vain yhden pelikerran tiukkana viihteenä.

Jos (kun?) jatkoa tulee, niin se sitten hankitaan taas varmasti.

Ainiin, ja loppuun vielä PAHA spoileri, älkää siis kurkatko ellette ole peliä jo läpäisseet. Herättää mukavasti kysymyksiä siitä, että mitä on oikein tapahtunut.

Moni on varmaan huomannut, että mitä chapterien nimien ensimmäiset kirjaimet paljastavat.

Chapter 1: New Arrivals
Chapter 2: Intensive Care
Chapter 3: Course Correction
Chapter 4: Obliteration Imminent
Chapter 5: Lethal Devotion
Chapter 6: Environmental Hazard
Chapter 7: Into the Void
Chapter 8: Search and Rescue
Chapter 9: Dead on Arrival
Chapter 10: End of Days
Chapter 11: Alternate Solutions
Chapter 12: Dead Space
 
Kestää

Ääh. Tilasin Play.comista julkaisupäiväksi, mutta ei ole vieläkään tullut. Noh, kuvittelen pelaavani lukiessani raporttejanne :eek:
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Nyt neljäs chapteri menossa vaikeimmalla ja aseina käytän pulse rifleä, Line gunia ja plasma cutteria. En usko että ostaisin muita aseita, noilla pärjää vallan mainiosti.

Itse aloitin äsken seitsemännen vaikeimmalla. Plasma cutterilla mennään. Pidän siitä eniten.
Mielestäni Dead Space on ollut oudon helppo vaikeimmallakin vaikeusasteella. Tämä on tosin vain minun mielipiteeni, enkä väitä, että olisin joku superpelaaja ;).
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Platinaa tuli. Vaikeimmat trophyt oli varmaankin
impossible (lähinnä siksi että vedin samalla One Gunin) ja se hemmetin chapter 4:n asteroidiammunta 50% hull strengthillä. Piti treenata turhan monta kertaa että sai hinkattua peukaloherkkyyden sopivaksi.

Nyt voiskin taas tasoittaa verenpainetta ja pelata jotain äärimmäisen söpöä ja ihanaa. Pitäisköhän se LBP sittenkin ostaa. ;)
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Dead Spacea muutama tunti takana ja voin sanoa, että ihan mukavasti peli säikyttelee silloin tällöin. On todellakin ihme, jos ei kertakaan säpsähdä tätä peliä pelattaessa (HUOM. äänet ehdottomasti isolle ja huoneen on oltava pimeä =) ) Silloin tunnelma on taattu.

Avaruus sinänsä ympäristönä on erittäin jännä. Kaikki se kylmyys, äärettömyys ja pimeys ympärillä tulee aina välillä sopivasti esille, mikä on todella iso plussa. Siihen kun lisätään vielä avaruusalus täyteen kuhisemaan ihme möllejä, et voi kuin ihmetellä. Pelin edetessä et todellakaan voi tietää mitä tapahtuu seuraavaksi ja milloin seuraava mörkö kävelee vastaan. Kaikista paras taktiikka on vain olla valppaana ja valmistautua käyttämään välillä aivonystyröitäkin.

Kontrollit on ehkä hiukan tahmeat, mutta ehkä se on tarkoituskin. Muuten pelattavuus on hyvä ja kolmennasta persoonasta kuvatut tapahtumat tuovat sopivaa piristystä aina hakatuihin FPS-peleihin. Täydellistä kauhua tämä peli ei minusta varsinaisesti ole, mutta mielestäni sitäkin enemmän pelottava/jännä. F.E.A.R -peli on ehkä enemmin todellista kauhua, jossa pikkutyttö voi ilmestyä kuin pieru saharasta aina selkäsi taakse, mutta Dead Spacessa örkit vaikuttaisi olevan ihan kiinteää kamaa, jotka vain tarttee pistää lihoiksi. Nämä veriset kaverit tulevat aina, kukin mistäkin, rähinä päällä. Musiikkien muuttuessa vielä samalla kylmän hyytäväksi --> vellit houssussa.

Mutta niin, en ole mennyt läpi vielä edes toista kappaletta itse pelistä, joten tiedä mitä kaikkea vielä avautuu. Kaikinpuolin voin sanoa, että tämä peli tuo mukavaa vaihtelua ja jännitystä itsekunkin peliarsenaaliin, joten uskoisin näillä näkymin, ettei peli ole pettymys.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

3 Chapterissa tällä hetkellä menossa ja täytyy kyllä myöntää, että ihan hyvää menoa. Todellakin tämä on sellainen peli jota pitää pelata täysin pimeässä huoneessa kuulokkeet päässä. Tunnelma on onnistuttu saamaan todella hyväksi ja erityisesti äänimaailma on aivan mahtava. Harmi vain, että Isaac (kirjoitusasu?) ei puhu. Ikäänkuin heräteostoksena tämän ostin ja täytyy kyllä myöntää, että on maksanut jo nyt jokaisen pennin (tai no nykyään sentin) takaisin. Harmi vain, että ei ole oikein ollut tässä viimeaikoina aikaa pelata mutta joskos viikonloppuna saisi taas vähän tahkottua eteenpäin.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Platinaa tuli. Vaikeimmat trophyt oli varmaankin
impossible (lähinnä siksi että vedin samalla One Gunin) ja se hemmetin chapter 4:n asteroidiammunta 50% hull strengthillä. Piti treenata turhan monta kertaa että sai hinkattua peukaloherkkyyden sopivaksi.

Nyt voiskin taas tasoittaa verenpainetta ja pelata jotain äärimmäisen söpöä ja ihanaa. Pitäisköhän se LBP sittenkin ostaa. ;)

Nopeaa toimintaa! Itsellä alkaa seuraavaksi trophynmetsästyskierros, hardilla jatketaan haasteen säilyttämiseksi. Sen jälkeen voisi kokeilla Nightmarea. Viimeinen örmelö oli turhan helppo, ensiyrittämällä läpi. Tosin olin satsannut siihen kaikki mahdolliset apuvälineet ja überpaljon ammuksia. Majoroffille vinkkinä, ota ihmeessä Contact Beam neljänneksi aseeksi, tuo ase oli ratkaisevassa roolissa läpipeluun aikana.

Jatketaan vinkkilistaa:

- Viimeisiin neljään kenttään kannattaa säilyttää muutama Stasis-pack, tankkausautomaatit alkavat olla harvassa, viimeistä tasoa lukuunottamatta.

- Paukkuja tuntuu olevan koko ajan vähän, mutta silti niitä on riittävästi. Tärkeämpää on miten niitä käyttää. Upgradet vain lempiaseiden poweriin, niin pärjää mainiosti.

Laitanpa myös jotain aseista:

Plasma Cutter: Pelin tärkein ase kauas ammuttaessa, tarkka ja suht nopea. Yleispätevä kaikkiin tilanteisiin jos on tarkka ampumaan. Tehostettuna yli kaksi kertaa enemmän poweria kuin alussa. Mukavan iso lipas käsiaseelle.

Line Gun: Päätykillä on hyvä katkoa vihollisilta jalat, laaja osuma-alue varsinkin tehostettuna. Miinat tärkeitä erityisesti yhdistettynä Stasiksen kanssa, mikäli vihollisia on paljon. Pysäytys päälle ja miina vihun eteen.

Pulse Rifle: Nopea, mutta ilman tehosteita kuluu ammuksia turhankin paljon. Raajoja on suht vaikea napsia pienen rekyylin takia. Työntää vihollista taaksepäin ampuessa, tämän aseen paras puoli. Nopeutensa ansiosta omimmillaan silloin, kun lonkero tarttuu jalasta.

Ripper: Hyvä yhtä vihollista vastaan, etenkin jos sirkkelin toimintaa on tehostanut. Riittävän iso lipas jo alussa. Lentävät sirkkelit (kakkostulitoiminto) suht tehottomia. Katkoo yhden raajan 1-2 sekunnissa maksimitehoilla.

Contact Beam: Hidas viritys (2 sekuntia), mutta sitäkin tuhoisampi. Tekee jo ilman tehosteitakin 100 pistettä vauriota. Tappaa pienemmät laakista, isompia saa ampua kahdesti. Tehostettuna pelin voimakkain ase. Ohi ei ole varaa ampua nopeiden vihollisten kanssa, tulee liian kiire virittää uusi latinki. Kakkostulitoiminnolla on hyvä pyyhkäistä iso vihollislauma kumoon, kun pääsevät liian lähelle.

Force Gun: Päätoimintona tehokas "painepurskaus", joka tönäisee viholliset kumoon ja tekee vahinkoa. Toimii myös useampaan kuin yhteen jos ovat tarpeeksi lähekkäin. Sama periaate kuin Contact Beamissa, mutta huomattavasti nopeampi. Yksinkertainen taktiikka on tönäistä viholliset kumoon ja laittaa kranaatti (kakkostulitoiminto) perään.

Flamethrower: Liekinheitin on yleensä hyvä ase läheltä, mutta tämä kuluttaa ammukset todella nopeasti ja tehoa alkaa olla vasta nodeläjän lisäämisen jälkeen. Parhaimmillaan yhtä vihollista tai pientä alien-kasaa vastaan. Toimii parhaiten seinässä oleviin vihuihin, palavat nopeasti hengiltä. Kakkostulitoimintona lentävät tulipallot, jotka sytyttävät pieniä nuotioita lattiaan.

Onpas kiva pelata uutta kierrosta, kun aseet ja puku ovat valmiiksi upgradettuina:)

Älä lue allaolevaa jos et ole pelannut peliä läpi!

Tulipa säikähdettyä kivasti lopussa, kun Nicolen "haamu" (?) kirkaisi vieressä!
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Juu, sanoisin että paras asekombinaatio on Plasma Cutter + Line Gun + Force Gun. Muillakin on omat vahvuutensa, mutta noista saa eniten hyötyä irti. LG vihulauman alkurynnistyksen hillitsemiseksi ja miinat seinäkukkasia varten, FG haulikkotyyppiseksi tilanvaltaajaksi ja PC yleisenä työkaluna. Liekinheitin on surkea jopa täysillä tehoilla ja Ripper on ihan vaan älyttömän hauska. Kohtuullisen tehokaskin.


Älä lue allaolevaa jos et ole pelannut peliä läpi!
Tulipa säikähdettyä kivasti lopussa, kun Nicolen "haamu" (?) kirkaisi vieressä!

Heh, melkeinpä pelin pahimpia säikytyksiä vaikka jotain noin perinteistä kauhuleffalopetusta jo voi odottaakin. Olipahan vaan hyvin toteutettu ja iski sopivalla hetkellä pulssin tasaantuessa loppumatsin jälkeen.
 
Vastaus: Dead Space [multi]

Kopioin kaikki keskustelut alustakohtaisista ketjuista tähän. Laiteriippumatonta keskustelua tai vertailua eri versioiden välillä voi käydä tässä, mutta EI SITTEN TAPELLA!
 
Vastaus: Dead Space PS3

Alkuun on pakko sanoa että aivan helmi peli! Neljättä kertaa pelaan läpi trophyja metsästäen. Nyt on menossa "One gun" kierros, pari kenttää jäljellä. Toivottavasti tulee trophy vaikka käytössä on pleikkaristoresta ostettu tehokkaampi sininen "heavy damage" Plasma cutter..?
Seuraava kierros sitten Impossible tasolla.

Mulla odottaa kasa pelejä pelaamista mm. Left 4 dead, Halo3, Call of duty 3 yms. mutta silti tulee vaan pelattua Dead spacea kun se on niin pirun hyvä =) Jatko osaa odotellessa...


Onko kellään tietoa että onko se nelos chapterin meteoriittien ampuminen vaikeampi Impossible tasolla kuin normaalilla? Siitä kun vielä puuttuu se trophy.
 
Vastaus: Dead Space [multi]

Kyllä pitäisi irrota myös tuolla erikois "PC":llä One Gun ja ainakin itsellä meni varmaan 20 yritystä normaalilla tuohon spoileissa esiintyvään kohtaan, Impossiblella meni alle 5, joten kai se on yhtä vaikea vaikeustasosta riippumatta.
 
Vastaus: Dead Space [multi]

Pitää kyllä nostaa nyt vanha ketju ylös.

Tuli alennusmyynnistä taannoin napattua tää PC:lle kympillä, kun heila tykkää kauhupeleistä. No, päivitettiin ajurit ja DirectX diipadaapa ja asennettiin peli, vaan kaatui joka käynnistyksellä. Poistettiin asennus, kokeiltiin uudestaan, kaatui heti käynnistyksellä. Ei yksinkertaisesti saatu koko roskaa toimimaan alkuunkaan vaikka kumpikaan ei olla onnettomia PC:n sielunelämän kanssa - speksit osui yksiin, ajurit oli oikeat, mutta ei vaan suostunut toimimaan. Meni peli palautukseen.

No, pelaa tota 360:lläkin, mutta toi oli harvinaisen pahanlaatunen rimanalitus jopa EA:lta, luulis että PC-portteja edes yritettäis testata ja hioa ennen julkaisua.
 
Vastaus: Dead Space [PS3/X360]

Nyt tuli pelattua läpi ja yhteenvetona ensiksi sanon, että peli oli loistava!
Kauhua riitti, pientä puzzlen tynkää oli koitettu asetella sinne tänne ja tarina oli mitä mainioin. Olen iloinen, että ostin tämän pelin!

Muutamia ongelmia pelin kanssa oli. Jäätyminen, lagipiikki ja pienoinen bugi, mutta mikään ei toistunut. Eli sen puoleen aika ''puhdasta'' menoa.

Sen sanon, että juonenkäänteet olivat todella yllättäviä, eli ei sinänsä mikään kliseinen tarina IMO. Bossit tuovat peliin miinusta, sillä ne olivat aivan liian helppoja, vaikkakin kyllä todella rumia, mikä sopii peliin ku nyrkki silmään!! ;)

Arvosanaksi annan nyt tälle sitten... 9/10. Mielestäni reilu arvosana. Mahtava kokemus, vaikka muutamat bugit vaivasivat (vaikkakin TODELLA vähän) ja bossit olivat pelin helpoimmat viholliset.

Kiitos Visceral Games ja EA! :)

Niin joo ja pienenä lisäyksenä totean vaan, että pelin ärsyttävin kohta oli
ampua meteoriitteja
ja lopussa sain sydänkohtauksen, kun
Zombie Nicole hyökkää Isaacin kimppuun

Oma asevalikko oli seuraava: Plasma Cutter, Line Gun, Pulse Rifle ja Ripper
Inventoryssä en pitänyt mukana mitään muuta, kuin panoksia ja healthia ja peli meni helposti läpi. Kaikki ilmakannut ja staasipakkaukset sm. meni heti myyntiin.
 
Ylös Bottom