Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise

Pelistä ei kyllä ole näytetty kauheasti pelikuvaa niin se vähän nostaa epäilyksiä näin julkaisun kynnyksellä, toivottavasti olis hyvä tekele.
 
Taisi edellisessä pelissä olla taso vähän liian korkealla niin lasketiin tässä vähän alemmaksi vielä ;)



Ja mitä tulee pelin korjaamiseen niin 2:13 :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti mitä ymmärtänyt niin peli on teknisesti aivan hirveä. Rumempi kuin edellinen peli ja framerate tekee siitä lähes pelikelvottoman.
 
Tällä hetkellä reilu 10h peliä pelanneena voin kertoa, että se ei tule pääsemään edeltäjänsä tasolle. On suorastaan anteeksiantamatonta, että jatko-osa ottaa takapakkia lähes kaikissa asioissa, kun edeltäjäkin oli mitä oli mekaniikoiltaan. Sitä faktaa ei muuksi muuta mikään. Vaikka loppupeli olisi juoneltaan seitsemän Oscarin veroinen, se ei korvaisi sitä tuskaa, mitä pelatessa joutuu kokemaan.

Enempää en sanaista arkkuani avaa. Sen aika on hiukan myöhemmin.
 
Muutama tunti pelattu ja on tämä nykyään teknisesti ihan ok ainakin vielä ollut.
Jos ykkösen switch versioon vertaa niin skeittailu rullaa paremmalla ruudunpäivityksellä mitä ykkösen autoilu kylän keskustassa ja jalkaisin liikkuessa ollaan aika samalla tasolla.
Sisätilat kuitenkin häviää ykköselle koska siinä ne rullasi yleensä 50-60fps ja tässä taitaa olla 30fps lukko.
Jos ykkösen ps3 versioon vertaa niin tässä on kaikki paremmin aina ruudunpäivityksestä tähtäykseen asti.
Lisäksi tämän värikäs ja tavallaan cellshading tyylinen visuaalinen puoli miellyttää silmää paljon enemmän mitä ykkösen paikoitellen masentavan harmaat maisemat.

Mitä itse pelaamiseen tulee niin tykkään rullalaudan käytöstä paljon autoa enemmän, koska sen saa käyttöön ihan vaan nappia painamalla kun taas ykkösessä oli aina pakko juosta takaisin autolle. Lisäksi nyt voi kätevästi oikoa ruohikkojen yli.
Kartankin saa zoomattua tarpeeksi kauas, siinä näkyy paikkojen aukiolot ja voit lisätä oman waypointin.
Ainakin vielä ainoa valittamisen aihe on latausajat avoimeen maailmaan siirtyessä, mutta nekin on paljon lyhyemmät mitä digital foundryn videossa.
 
Eilen rullasi lopputekstit. Mulla ei ollut mikään kiire missään vaiheessa joten lopulta kellossa oli yli 39 tuntia.
Tarina oli hiukan heikompi mitä ykkösessä ja tuntui, että kolmos episodin lopusta olisi leikattu pomomatsi pois.
Eniten kuitenkin häiritsi se, että episodi kolmosen jälkeen..
Hypättiin suoraan taas vuoteen 2019 ja vedettiin tarina loppuun.
Mä olisin halunnut nähdä kun Zach ja Patti hyvästelee toisensa kun Zach lähtee pois kaupungista, mutta nyt ei nähty mitään tuollaista.
Edes sitä ei kerrottu onko ne ollut yhteyksissä ollenkaan kuluneen 14 vuoden aikana.
Ne kirjeet viittaa siihen, mutta Zach vaan sanoo ettei siitä ole mitään todisteita, että ne olisi juuri Pattin lähettämiä.

Lisäksi Keysen sanoo lopussa kirjoittaneensa ne kirjeet ja kun tuosta tyypistä on kyse niin ei voi tietää puhuuko se totta vai manipuloiko se taas kerran.
Kaiken muun lopun "sekoilun" voin hyväksyä sillä pelissä on muutenkin vaikka mitä outoa joten miksei York ja Zach muka voisi kirjoitella mesessä toisilleen :D

Muutenkin tarina eteni hieman liian reipasta tahtia välillä ja tärkeät tapahtumat ohitettiin muutamassa minuutissa.
Pelillisesti sitten tehdäänkin melkein kaikki paremmin mitä ykkösessä.
Skeittaus toimii paremmin mitä autoilu, tähtäys toimii paremmin, fast travelia ei ole piilotettu sivutehtävän taakse, useampi tallennuspaikka, parempi kartta, paremmat minipelit.
Monet on sanoneet talismaanien tekemistä täysin turhaksi, koska peli on niin helppo, että sen pääsee läpi ihan perus aseellakin.
Pitää paikkansa, mutta kyllä mä silti tykkäsin kerätä materiaaleja ja tehdä aseesta one shot kill tykin.
Lisäksi staminaa saa reippaasti lisää, skeittilaudasta reippaasti nopeamman ja paremmin kääntyvän ja jopa keilaus muuttuu oikeasti hyväksi kun saa talismaanin joka hidastaa ne mittarit järkevälle tasolle.

Sivutehtävien palkinnot oli myös huonompia mitä ykkösessä sillä aika usein niistä sai vain materiaaleja, mutta mulle se tehtävän dialogi olikin usein se oikea palkinto sillä niistä sai monet hyvät naurut. Sääli vaan ettei niitä ole ääninäytelty ollenkaan.
Myös kaikki sata fleur de lis collectiblea oli oikeasti kiva kerätä niiden kuvien avulla ja oikein hämmästyin miten helposti tunnistin paikan monesta kuvasta vaikka olin mennyt siitä ohi vaan pari kertaa.
Ehkä 15 mun oli pakko luntata netistä, mutta nekin oli tekstinä tyyliin "mene luoteeseen poliisiasemalta" joten silti sitä paikkaa sai vielä hieman etsiä.
Itseasiassa mä käytin kaikki ylimääräiset päivät lord hungers tehtävässä just noiden etsimiseen.
Jos joku ei tiedä mistä tuossa on kyse niin sun pitää käydä ostamassa papille punaisia papuja ja riisiä, mutta niitä myydään vaan maanantaisin ja minulla (kuten monella muullakin) oli tuossa vaiheessa keskiviikko menossa joten yleensä kaikki vaan nukkuu ne turhat päivät.

Luulisi, että nyt olisin jo täysin kyllästynyt, mutta tänään jatkoin kuitenkin free mission tehtävien tekemistä ja keräilin kohtuu helposti saatavia leimoja sillä jokaisen 40 leiman kohdalla saa uuden puvun.
Yhteensä noita on 400 ja mulla on nyt 160 ja siihen se taitaa jäädä sillä vaatimukset alkaa olemaan niin typeriä, vai miltä kuulostaa 100 game overia, yli 700 koiran, oravan ja alligaattorin tappaminen tai pelkkien kaatojen saaminen keilauksessa yhden matsin aikana. Ai liian helppoa vai, no tee tuo 30 kertaa.
 
Eilen rullasi lopputekstit. Mulla ei ollut mikään kiire missään vaiheessa joten lopulta kellossa oli yli 39 tuntia.
Tarina oli hiukan heikompi mitä ykkösessä ja tuntui, että kolmos episodin lopusta olisi leikattu pomomatsi pois.
Eniten kuitenkin häiritsi se, että episodi kolmosen jälkeen..
Hypättiin suoraan taas vuoteen 2019 ja vedettiin tarina loppuun.
Mä olisin halunnut nähdä kun Zach ja Patti hyvästelee toisensa kun Zach lähtee pois kaupungista, mutta nyt ei nähty mitään tuollaista.
Edes sitä ei kerrottu onko ne ollut yhteyksissä ollenkaan kuluneen 14 vuoden aikana.
Ne kirjeet viittaa siihen, mutta Zach vaan sanoo ettei siitä ole mitään todisteita, että ne olisi juuri Pattin lähettämiä.

Lisäksi Keysen sanoo lopussa kirjoittaneensa ne kirjeet ja kun tuosta tyypistä on kyse niin ei voi tietää puhuuko se totta vai manipuloiko se taas kerran.
Kaiken muun lopun "sekoilun" voin hyväksyä sillä pelissä on muutenkin vaikka mitä outoa joten miksei York ja Zach muka voisi kirjoitella mesessä toisilleen :D

Muutenkin tarina eteni hieman liian reipasta tahtia välillä ja tärkeät tapahtumat ohitettiin muutamassa minuutissa.
Pelillisesti sitten tehdäänkin melkein kaikki paremmin mitä ykkösessä.
Skeittaus toimii paremmin mitä autoilu, tähtäys toimii paremmin, fast travelia ei ole piilotettu sivutehtävän taakse, useampi tallennuspaikka, parempi kartta, paremmat minipelit.
Monet on sanoneet talismaanien tekemistä täysin turhaksi, koska peli on niin helppo, että sen pääsee läpi ihan perus aseellakin.
Pitää paikkansa, mutta kyllä mä silti tykkäsin kerätä materiaaleja ja tehdä aseesta one shot kill tykin.
Lisäksi staminaa saa reippaasti lisää, skeittilaudasta reippaasti nopeamman ja paremmin kääntyvän ja jopa keilaus muuttuu oikeasti hyväksi kun saa talismaanin joka hidastaa ne mittarit järkevälle tasolle.

Sivutehtävien palkinnot oli myös huonompia mitä ykkösessä sillä aika usein niistä sai vain materiaaleja, mutta mulle se tehtävän dialogi olikin usein se oikea palkinto sillä niistä sai monet hyvät naurut. Sääli vaan ettei niitä ole ääninäytelty ollenkaan.
Myös kaikki sata fleur de lis collectiblea oli oikeasti kiva kerätä niiden kuvien avulla ja oikein hämmästyin miten helposti tunnistin paikan monesta kuvasta vaikka olin mennyt siitä ohi vaan pari kertaa.
Ehkä 15 mun oli pakko luntata netistä, mutta nekin oli tekstinä tyyliin "mene luoteeseen poliisiasemalta" joten silti sitä paikkaa sai vielä hieman etsiä.
Itseasiassa mä käytin kaikki ylimääräiset päivät lord hungers tehtävässä just noiden etsimiseen.
Jos joku ei tiedä mistä tuossa on kyse niin sun pitää käydä ostamassa papille punaisia papuja ja riisiä, mutta niitä myydään vaan maanantaisin ja minulla (kuten monella muullakin) oli tuossa vaiheessa keskiviikko menossa joten yleensä kaikki vaan nukkuu ne turhat päivät.

Luulisi, että nyt olisin jo täysin kyllästynyt, mutta tänään jatkoin kuitenkin free mission tehtävien tekemistä ja keräilin kohtuu helposti saatavia leimoja sillä jokaisen 40 leiman kohdalla saa uuden puvun.
Yhteensä noita on 400 ja mulla on nyt 160 ja siihen se taitaa jäädä sillä vaatimukset alkaa olemaan niin typeriä, vai miltä kuulostaa 100 game overia, yli 700 koiran, oravan ja alligaattorin tappaminen tai pelkkien kaatojen saaminen keilauksessa yhden matsin aikana. Ai liian helppoa vai, no tee tuo 30 kertaa.
No huh huh, ei voi kuin hattua nostaa!

Siitä on tosiaan jo vuosi aikaa, kun tämän pelailin, joten pahin ärtymys on tässä ajassa laantunut. :D On mukava kuulla, että tekijät ovat saaneet tämän teknisesti siedettävään kuntoon. Pitää paikkansa, että skeittilaudalla on kätevämpää edetä kuin autolla, eikä kakkonen tosiaan aivan läpeensä huono ole, vaikka yhden tähden annoinkin, sillä viihdyin tarinan parissa kyllä suhteellisen hyvin. Ykkönen vaan iski aikoinaan niin paljon kovempaa ja kun miettii missä kuosissa kakkonen oli julkaisussaan, asioiden summana koin yhden tähden oikeutetuksi.

Jos tekninen puoli nyt pelittää, niin saattaisin antaa kaksikin tähteä. Täytyy kyllä katsastaa vielä omin silmin tuo. :D
 
Jos tekninen puoli nyt pelittää, niin saattaisin antaa kaksikin tähteä.

No niin no...



Eli en nyt sanois, että tekninen puoli pelittää, mutta kun tuohon hyppäsi suoraan ykkösen ps3 versiosta niin parempi kokemus tuo oli teknisesti ja onhan tuossa todella iso ero kun julkaisuun vertaa.
Ja kyllähän mä sittenkin jatkoin vielä pelaamista ja keräsin 80 leimaa lisää joten nyt on yli 60 tuntia kellossa :D
 
Noniin jos 12 fps Switch versio ei nappaa niin peli tuli yllätys julkaisuna PC:lle. Todella yksinkertainen porttaus joka ei sisällä mitään graaffisia ominaisuuksia, resoluutio on lukittu 1080p, pakko pelata ohjaimella. Mutta ainakin se pyörii paljon paremmin kuin Switchillä.

 
Ylös Bottom