Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

No tuo kömpelö väistöliike nyt voidaan selittää pelin realistisella otteella fysiikkaan. Suopalloa joskus pelanneena voin kertoa, että kun on nilkkoja myöten mudassa, sieltä on vaikea ponnistaa, etenkin jos on klipissä nähty rinkka selässä. Skill Upin arvostelussa ainakin mainittiin hahmon animaatioiden muuttuvan varustuksen ja sen painon mukaan.

Mutta samaa mieltä siitä, että voi käydä aika pakkopullaksi jos tappelua on paljon ja pystyy kranaatteja vain heittelemään. Toisaalta tiedä sitten kuinka hyvin sopisi pelin teemaan, että peliukko kaivaisi takataskustaan minigunin ja alkaisi tykittämään.

Yongyea mainitsi arvosteluissaan että bossi tappelut on aika helppoja ensimmäiset 2/3 osaa pelistä mutta muuttuvat lopussa todella uniikeiksi ja haastetta tulee. Tosin tuo otus tuossa pätkässä ei ole boss taistelu vaan vähän isompi tavallinen mörkö.
 
Ei ole itsellä tämä peli herättänyt mitään mielenkiintoa noista trailereista. Ja nyt muutamia arvosteluita lukenut ja ign videon katsoin ja vaikuttaa todella hidastempoiselta. Varmasti loistava peli jos iskee mutta itsellä jää kyllä hankkimatta
 
Ei juoni paljastuksia, ihan yleismekaniikkaa mitä näkyi noissa arvioissa..
Arvostelujen perusteella sekaan on tungettu taas pakko-onlineä, tiettyjä pisteitä saa VAIN jos muut "tykkää".. voi pyhä sylvi.. jos ei nyt kiinnosta jättää köysiä tms. sinne lojumaan niin ei saa tykkayksiä joten hahmo kehittyy vähemmän tms..
Toinen mikä ärsyttää näissä on että arvostelijat on kiimassa koska kojima "se kun tekee silleen kivasti näitä pelejä.." Mitä väliä tekijällä, studiolla tai julkaisijalla, peli itsessään ratkaisee.
Noh, tykkään graafisesta ilmeestä ja scifi miljöö kiinnostaa joten toivotaan että tuo spoileri osuus ei tule häiritseväksi.
Mun käsittääkseni noi tykkäykset ovat yhtä oleellisia mitä ne oli facebookissa, eli eivät vaikuta yhtään mihinkään, ainoastaan hyvän olon tunteeseen kun joku "tykkää" tekemisestäsi.
 
Mutta samaa mieltä siitä, että voi käydä aika pakkopullaksi jos tappelua on paljon ja pystyy kranaatteja vain heittelemään. Toisaalta tiedä sitten kuinka hyvin sopisi pelin teemaan, että peliukko kaivaisi takataskustaan minigunin ja alkaisi tykittämään.
Ei tuosta kannata olla huolissaan. Mikä tahansa peli voidaan kiteyttää siten, että tämä vaikuttaa tympeän yksinkertaiselta. Muistan miten The Last of Usista sai lukea samanlaisia kommentteja gameplaysta ("pulmat ovat pelkkää tikkaiden siirtelyä") ja premissistä ("Uncharted zombie skinillä"). Vähemmän yllättäen nämä kommentit tulivat niiltä, jotka eivät ole pelanneet peliä. Itse peliä pelanneena on helppo todeta, että nuo olivat vain laiskaa trollausta :D
 
Huomattavan monissa arvioissa on aika kovaa ylistystä joissa tämä nostetaan kaikkien MGSien yläpuolelle (mm. Muropaketti) ja toisaalta monelle ei ole myöskään oikein toiminut. Tää on ihan fair enough -- ei kaikkien tarvitse digata samoista asioista tai Hideon tyylistä. Lainauksia:

"With gameplay that denies instant gratification, Hideo Kojima's unashamedly political game is this year's most interesting blockbuster game by far"

"Death Stranding is the most unique big-budget game I’ve ever played "

"Death Stranding is unlike anything else out there right now"

"Death Stranding is like nothing I have ever played"

"Death Stranding is dizzying, unshakable in its belief it is doing something worthwhile, and it's one of the most important games of this decade "

"Like any genre-pushing work of art, Death Stranding is sure to be divisive"

"As a “game” Death Stranding doesn’t do much. But as a work of art, Death Stranding is something mesmerising"

"Even from a man known for making love-them-or-hate-them projects, this may end up being one of the most divisive games ever created "

Itse arvosanoja enemmän kiinnostaa arvostelijoiden toistama merkityksellisyyden tunne (itse henkilölle ja koko pelialalle) ja miten metakerronta näyttäytyy kunhan tuota pääsee tarkemmin pureskelemaan. Hideo ei varmasti halunnut tehdä open-worldia mille löytyisi suora vastine, ja tämä näyttää toteutuneen. Eiköhän tämä iske aika kovaa mutta saa nähdä -- odotellaan mielenkiinnolla.
 
Viimeksi muokattu:
IGN:n arvostelun perusteella lähes pelkkää paikasta A paikkaan B kulkemista tehtävät. Jossain vaiheessa peliä vähän paranee, kunnes taas stoppaa ja alkaa sama. Tuossa sanotaan myös että pelistä voi nauttia, mutta se vaatii paljon vaivan näköä.

Tykkäsin esim. RDR2 hidastempoisuudesta, mutta Death Stranding vaikuttaa kyllä omaan makuun liian tylsältä.

IGN arvostelu, arvosana 6.8 "okay"
 
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että otan mieluummin hauskan kuin realistisen pelin. Ihan siis yleisenä mielipiteenä, sen kummemmin kommentoimatta juuri Death Strandingia.
Hauska ja realistinen pelituntuma eivät automaattisesti poissulje toisiaan. Mielestäni esim. The Phantom Painin ja The Last of Usin animaatiossa haettiin realistisuutta, mutta tästä huolimatta Snaken ja Joelin liikeet tuntuivat poikkeuksellisen hyvältä vrt. moneen muuhun 3rd person peliin - kuten vaikkapa Uncharted -sarjaan, missä Nathan Draken ohjaaminen tuntui aina hieman löysältä.
 
IGN:n arvostelun perusteella lähes pelkkää paikasta A paikkaan B kulkemista tehtävät. Jossain vaiheessa peliä vähän paranee, kunnes taas stoppaa ja alkaa sama. Tuossa sanotaan myös että pelistä voi nauttia, mutta se vaatii paljon vaivan näköä.

IGN arvostelu, arvosana 6.8 "okay"


IGN Italia antoi 98 ja espanja 87, tämä peli kyllä jakaa jonkin verran mielipiteitä.

84 metacritic on kyllä aika korkea, joten hyvän vastaanoton tämä on saanut.

Itellä ei ole koskaan ollut ongelmia hidastempoisten pelien kanssa, joten veikkaan että tämäkin iskee ihan kunnolla ja on pitkästä aikaa peli jonka käyn ostamassa heti julkaisupäivänä.
 
Mitä nyt lukenut täältä näitä pätkiä arvosteluista, niin niiden perusteella tämä peli menee kategoriaan "Tulen rakastamaan". Ei kaduta ennakkotilaus, aika pitkälti tulossa tarinapainotteinen ja tunteisiin vetoava pläjäys, aivan kuten aavistelinkin.
 
Mitä nyt lukenut täältä näitä pätkiä arvosteluista, niin niiden perusteella tämä peli menee kategoriaan "Tulen rakastamaan". Ei kaduta ennakkotilaus, aika pitkälti tulossa tarinapainotteinen ja tunteisiin vetoava pläjäys, aivan kuten aavistelinkin.
Jos näin niin tämä on just sitä mitä haluan Kojiman peleiltä ja just se missä Phantom Pain petti minut
 
Hieman tuo IGN arvostelu jätti sekavat fiilikset. Vaikka peliä kovasti odottanut, niin tuossa kuitenkin aika rehellisesti taidettiin epäkohtia kertoa. Tietenkin en tiedä miten hyvässä balanssissa tuo vaeltaminen paikasta a paikkaan b ja siinä välissä tapahtuvat kohtaamiset ovat. Joten ehkä tuo voikin toimia ihan hyvin. Mitä tulee pelaamiseen ja tyypin aikaisempiin peleihin niin kuitenkin aika samaa kaavaa ilmeisesti hiipimisen yms pelattavuuden kohdalla. Joten vaikka tämä ei mikään suora mgs klooni ole koska tässä myös vaelletaan, niin samankaltaista pelattavaa tämä kuitenkin tarjoaa.
 
EITEMFPWsAI4voE.jpg
 
Joku selvästi halunnut kerätä juuri ne parhaat arviot tuohon kuvaan, että näyttäisi mahdollisimman hyvältä. :)

Ei ole edes lähellekkään parhaat. Siellä on 75 arviota ja yli puolet on 9 tai enemmän.

 
Joku selvästi halunnut kerätä juuri ne parhaat arviot tuohon kuvaan, että näyttäisi mahdollisimman hyvältä. :)

Haluaisin kyllä sellaisen vaihtoehtoisen kotelon. Siihen kerätty kaikki paskimmat arvosanat. Se se vasta olisikin jotain.
 
Ylös Bottom