Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Omassa pelissä tuntu että aikalailla sai kaikki tiet rakentaa itse :D Mutta välillä tuli wau fiiliksiä kun vaikeeseen reittiin oli joku kyhänny ratkasevaan kohtaan sillan joka helpotti paljon :D
 
Ei kaikki pelaajat, vain ne jotka on valittu sinun peliisi. En tiedä koska ja miten tämä tapahtuu ja en tiedä vaihtuuko ne pelaajat mutta kaikki eivät näe sinun teoksiasi.
Juuri näin, muuten olisi kaikki tiet jne. varmasti tehtynä jatkuvasti, jos aivan kaikkien pelaajien rakennelmat ja materiaalit olisivat jaossa.
Eli jonkinlainen joukko teitä vaeltelee itsekseen, mutta ei kuitenkaan yksin, erämaassa ja näette tämän joukon kesken rakennetut asiat. Kunhan siis pelissä etenee ja saa yhteydet kuntoon. Itsekään en ole mistään lukenut, että miten tämä "jonkinlainen joukko" arvotaan.
 
Juuri näin, muuten olisi kaikki tiet jne. varmasti tehtynä jatkuvasti, jos aivan kaikkien pelaajien rakennelmat ja materiaalit olisivat jaossa.
Eli jonkinlainen joukko teitä vaeltelee itsekseen, mutta ei kuitenkaan yksin, erämaassa ja näette tämän joukon kesken rakennetut asiat. Kunhan siis pelissä etenee ja saa yhteydet kuntoon. Itsekään en ole mistään lukenut, että miten tämä "jonkinlainen joukko" arvotaan.

Tätä voisi varmaan pelata kavereiden kanssa jonkinlaisena coop litenä, jos kaveri sattuu pääsemään samaan instanssiin ja tekee Bridge Link-välilehdellä ”strand contract” ja laittaa ”ystäväksi”. Sitten vaan puheyhteys kuntoon, niin voi varmaan tehdä yhteistyötä.

Wikissä luki myös, että mitä vahvempi linkki pelaajilla on niin sitä varmemmin rakentelut näkyy.

Wikistä poimittu:
58F5E7A0-DF55-4CF3-86B3-F9CD4DFDC808.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tuo viimeistään varmista sen, että on Sonyn luoma brändi heidän "PS5 Remastereille". DS ja GoT, lisää varmaan vielä luvassa. Bloodborne, Uncharted 4 ja Las of Us 1+2 voisivat mahdollisesti saada sen Directors Cut nimen ainakin.

Pelkkää huhua ja toivetta siis, katsellaan moniko noista huhutuista toteutuu.
 
Eiköhän tuo viimeistään varmista sen, että on Sonyn luoma brändi heidän "PS5 Remastereille". DS ja GoT, lisää varmaan vielä luvassa. Bloodborne, Uncharted 4 ja Las of Us 1+2 voisivat mahdollisesti saada sen Directors Cut nimen ainakin.

Pelkkää huhua ja toivetta siis, katsellaan moniko noista huhutuista toteutuu.

Aivan en edes muistanut että GoT lisänimi oli myös Directors Cut, voipi ihan hyvin olla perää noissa mietteissä.
 
Kojima on päättänyt nimetä pelin uudelleen juuri ennen julkaisua, peli tunnetan nyt nimellä Detah Stranding. :D



Pian se tämäkin tulee, kova luotto siihen että nyt saadaan Dualsenselle kunnon käyttöä.
 
Hyvä, jos tulee jatkoa, vaikka taisivatkin olla hieman pettyneitä myynteihin. Eikös tuo ole kuitenkin yli 5 miljoonaa myynyt, niin ihan hyvinhän se on omasta mielestä mennyt kaupaksi.

Se on tietenkin ihan eri asia, että paljonko myyntitavoitteet olivat, mutta ei tuo kuitenkaan flopilta vaikuta.
 
Mistä ihmeestä on kyse? Mies syö toukkia ja kantaa valtavaa kasaa laatikoita selässään, niin että meinaa kaatua?

Postimies

Syystä tai toisesta minua on todella alkanut kiinnostaa nämä 3person pelit, koska on hienoa nähdä hahmo ja miten se animoitu. Tämä peli kiinnostaisi myös sillä se on kokenut paljon muutoksia sitten julkaisun, mutta miten tämän selittäisi? Postman elokuva?
 
Jos tästä jatko-osa tulee niin sen kyllä on pakko olla erilainen, ei tällä samalla konseptilla jaksa toista peliä pelata, tuli kuskattua sitä tavaraa ihan tarpeeksi tässä 1 osassa. Itse kyllä toivon että Komijalta tulee seuraavana se paljon puhuttu kauhupeli.
 
Mistä ihmeestä on kyse? Mies syö toukkia ja kantaa valtavaa kasaa laatikoita selässään, niin että meinaa kaatua?

Postimies

Syystä tai toisesta minua on todella alkanut kiinnostaa nämä 3person pelit, koska on hienoa nähdä hahmo ja miten se animoitu. Tämä peli kiinnostaisi myös sillä se on kokenut paljon muutoksia sitten julkaisun, mutta miten tämän selittäisi? Postman elokuva?

Death Stranding on toki siinä mielessä "postimiespeli", että se on kolmannen persoonan toimintapeli, jossa merkittävä osa toiminnasta ja pelimekaniikkasta koostuu reitin suunnittelusta (sekä etukäteen kartasta että käytännössä tien päällä) sekä inventaarioiden selaamisesta ja optimaalisten kantaumuksien kasaamisesta. Ja toki siinä on myös perinteisempää kolmannen persoonan peleistä tuttua toimintaa kuten vihollisten välttelyä, tappelua, räiskintää, kulkuneuvoilla ajamista.

Pelkästään tämä kuvaus kuitenkin vähättelee peliä valtavasti.
Death Stranding on tosiaan yritys tehdä täysin uudenlaista pelimekaniikkaa. Ihan jo tämän ansiosta Death Stranding on nimenomaan videopeli eikä elokuva, jossa nyt vain sattuu olemaan peliosioitakin mukana (toisin kuin osa ison budjetin peleistä, jotka toimisivat ihan yhtä hyvin tv-sarjoina).
Death Stranding ei kerro oikeastaan pakettien, vaan yhteyden ja sitä kautta toivon viemisestä.

Se on sitten pelaajan omasta mausta kiinni miten hyvin Death Stranding onnistuu tavoitteissaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itseäni epäilyttää nämä mustat otukset. Koko se kuoleman rajamaa juttu. Minusta sitä puolta ei tarvitsisi lainkaan olla.

Toinen on tämä liikkuminen, jos se on todella tuskallista? Vaikeat, kankeat kontrollit?

Idea on mitä loistavin. Tämähän tarvitsee vain Destiny tyylisen mahdollisuuden hypätä peliin jossa on muita pelaajia. Elikkä joitakin asioita, taisteluja, puzzleja tai tehtäviä voisi hoitaa porukassa. Voisi olla jotain rakennustehtävää. Kaikki tuo audiovisuaalinen puoli on niin korkeaa tasoa, että panostus täytyisi saada tähän yhteisölliseen pelaamiseen. Muiden kanssa pelaaminen, yhdessä rakentaminen, muiden auttaminen.
 
Itseäni epäilyttää nämä mustat otukset. Koko se kuoleman rajamaa juttu. Minusta sitä puolta ei tarvitsisi lainkaan olla.
Eli Death Strandingissä ei olisi saanut tapahtua Death Strandingiä, johon koko pelin maailma perustuu? Believe me, kyllä sitä tarvitaan :D

Idea on mitä loistavin. Tämähän tarvitsee vain Destiny tyylisen mahdollisuuden hypätä peliin jossa on muita pelaajia. Elikkä joitakin asioita, taisteluja, puzzleja tai tehtäviä voisi hoitaa porukassa. Voisi olla jotain rakennustehtävää. Kaikki tuo audiovisuaalinen puoli on niin korkeaa tasoa, että panostus täytyisi saada tähän yhteisölliseen pelaamiseen. Muiden kanssa pelaaminen, yhdessä rakentaminen, muiden auttaminen.
...ja tällöin peli olisi taas yksi peli muiden joukossa. Koko idea on se, että jokainen pelaaja on tavallaan yksin armottomassa erämaassa, mutta jokainen meistä taittaa kuitenkin samaa matkaa. Emme koskaan konkreettisesti kohtaa muita, mutta silti autamme ja välitämme toisistamme. Jos pelistä haluaa riisua tämän, niin silloin voi ihan yhtä hyvin pelata jotain muuta.

Kontrolleista mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ne ovat erilaiset kuin monissa muissa kolmannen persoonan pelissä, mutta niin on koko pelattavuuskin. Ajavat asiansa oikein hyvin.

edit: Mainittakoon, että ymmärrän kyllä miksi tämän pelin kohdalla herää pelaajilla "olisipa tuo tehty eri tavalla, niin olisin kiinnostunut"-ajatuksia. Tekninen suorittaminen on huippuluokkaa, mutta Kojiman "visio" saattaa olla monelle turhan kaukana omalta mukavuusalueelta.
Itse kiroilen Naughty Dogin teosten kanssa vähän samalla tavalla, osaan heti antaa sata pientä viilausta jonka jälkeen pelit olisivat minun mielestäni erinomaisia. Ehkä kuitenkin hyvä, että pelintekijät pitävät päänsä :D Ainakin olen sitä mieltä Death Strandingin kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
No juu ja minulla ei tosiaan ole kokemusta pelistä. Moni vaan puhunut noista kontrolleista sekä siitä että kovin usein ollaan sateessa ja sitten taistellaan näiden mustien otusten kanssa.

Kiinnostava tietää että jos 2.osa tulee niin olisiko se jollain tavalla erilainen peli? Tuskin "samaa peliä" eri juonella.
 
No juu ja minulla ei tosiaan ole kokemusta pelistä. Moni vaan puhunut noista kontrolleista sekä siitä että kovin usein ollaan sateessa ja sitten taistellaan näiden mustien otusten kanssa.

Kiinnostava tietää että jos 2.osa tulee niin olisiko se jollain tavalla erilainen peli? Tuskin "samaa peliä" eri juonella.

No se on toki sanottava kontrolleista ja taistelusta, että tässä näkyy että peli on rakennettu nimenomaan tavaroiden kuljettamista varten. Toimintakohtauksiakin on eivätkä kontrollit niissäkään aiheuttaneet itselleni turhautumista, mutta kyllähän pelit jotka keskittyvät pelkästään räiskintään ja mäiskintään hoitavat nämä osuudet sulavammin.

Vaikka tämä taitaa olla heittämällä suosikkini PS4:n tripla-A-peleistä en silti tiedä mitä mieltä olen jostain jatko-osasta. Ehkä mielummin näkisin Kojimalta taas jonkun uuden pähkähullun projektin, tämä oli sen verran ainutlaatuinen tekele. Toki jos tälle jatkoa tehdään niin sitä mielenkiinnolla seuraan.
 
No juu ja minulla ei tosiaan ole kokemusta pelistä. Moni vaan puhunut noista kontrolleista sekä siitä että kovin usein ollaan sateessa ja sitten taistellaan näiden mustien otusten kanssa.

Kiinnostava tietää että jos 2.osa tulee niin olisiko se jollain tavalla erilainen peli? Tuskin "samaa peliä" eri juonella.
Itsellä on nyt se noin 14 tuntia takana PC-versiota, mutta pariin viikkoon en ole pelannut yhtään eteenpäin, kun peli jäi muiden uudempien julkaisujen jalkoihin. Kyllä, kontrollit ovat kankeat, vaikka luultavasti ainakin osittain tarkoituksella. Sadealueet ovat niin ikään scriptattuja, jotta kohtaamisia mustien otusten kanssa tulisi. Saat kyllä säätutkan käyttöön, ja siinä vaiheessa kuvittelin, että pystyn kiertämään näitä sadealueita, mutta ei. Väkisin joutuu välillä menemään läpi.

Vaikka valikkoselaaminen on kankeaa, liikkuminen on kankeaa ja itemeiden käyttö on kankeaa, niin silti pelin ehdottomasti ärsyttävin puoli on juuri sadealueiden läpi kulkeminen ja otusten välttely. Maailman tutkiminen ja siellä rauhassa vaeltaminen sen sijaan pelin parhaita puolia. Peli on hyvän näköinen ja maasto sopivalla tavalla vaikeakulkuista, jotta päämäärään saapuminen saa aikaan onnistumisen tunteita. Niitä tunteita tulisi siitäkin huolimatta, vaikkei otuksia tarvitsisi niin usein vältellä sateessa.

Pelin on aika raskas pelattava. Se on niin hidastempoinen ja jäykkä. Lisäksi rytmitys on hivenen pielessä. Toisin sanoen, kun alkaa pelaamaan, niin ei voi koskaan tietää milloin lähteekin pyörimään pidempi välivideo, joka on sitten tietysti katsottava loppuun. Tämä on toki Kojiman pelille hyvin tuttua.

Taustalla pyörivä tarina ansaitsee kehut. Se on maailman tutkimisen lisäksi asia, joka saa allekirjoittaneen palaamaan vielä pelin pariin. Tiedän jo nyt, että matka tulee olemaan pelitunneissa liian pitkä ja turhaan venytetty. Se tulee myös tuntumaan työltä (postimies ;) ), mutta pirun hienon maailman Kojima on rakentanut.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom