デススマイルズ
Kehittäjä: Cave
Julkaisija: Rising Star Games
Julkaisu: 18.2.2011
Lajityyppi: shmup
Pelimuoto: yksinpeli, paikallinen yhteistyö, Live-yhteistyö
Muuta: Leaderboardit, Score Attack Mode, pelien tallennus ja katselu
Ikäluokitus: PEGI 12+
Alusta: Xbox 360
Pelin kotisivut: DEATHSMILES (japaniksi)
Strategiaopas: Deathsmiles [Stragety Guide]
Rising Star Gamesin Scoring Strategy Guide liitteenä
Metacritic: Deathsmiles (77 - 4.3.)
Wikipedia: Deathsmiles
Gothic-Lolita-mausteinen Deathsmiles julkaistaan vihdoinkin myös Euroopassa, kunnia kuuluu Rising Star Games'lle.
[video=youtube;TcChaLM-QPs]http://www.youtube.com/watch?v=TcChaLM-QPs&feature=channel[/video]
Pelimekaniikka
Vaakatasosta kuvattu Shoot 'em up -peli, jossa pystyy ampumaan sekä vasemmalle että oikealle. Pelissä on myös auto lock shot -ominaisuus, eli pelaaja ampuu familiarin valitsemaa kohdetta. Pelaajalla on käytössään myös pommit. Napin pohjaan painaminen ja naputtaminen tuottavat erilaisia hyökkäyksiä. Pelaaja ei vahingoitu seiniin törmäämisestä, ammukset eivät mene läpi seinistä.
Poikkeuksena perinteisistä shmupeista, pelaajalla on aluksi kolme elämäpistettä. Yksi piste lähtee kun pelaajaan osuu ammus ja puoli pistettä kun törmää viholliseen tai saa osuman fyysisestä hyökkäyksestä. Hahmo parantuu saamalla esineitä. Maksimielämäpisteiden määrä nousee kun tietyt pelaaja saavuttaa tietyn pisterajan (vakioarvot 20 ja 45 miljoonaa pistettä).
Kun vihollinen on tuhoutunut, siitä lähtee keltainen vakioammusta pienempi vasta-ammus. Kun familiar (selitys myöhemmin) torjuu vasta-ammuksen, pelaajan esinelaskuri nousee.
Hahmojen hyökkäyskuviot (Rising Star Games Strategy Guide)
Familiar
Jokaisella hahmolla on kumppaninaan familiar, joka tekee omaa hyökkäystään sekä valitsee kohteensa auto lock shot'lla. Familiar estää vihollisten ammukset ja sen liikkuminen on vastakkaista pelaajaan nähden.
Esineet
Koruista saa pisteitä, LifeUp palauttaa elämäpisteitä ja Magic antaa yhden pommin. Kun pelaaja saa esineen, tai kun familiar torjuu vasta-ammuksen, esinelaskuri nousee (maksimi on 1000). Kun esinelaskuri on täysi, hyökkäysnappeja yhtaikaa painamalla pelihahmo ja familiar kumpikin ampuvat voimakkaampia ammuksia kuin normaalisti, tällöin esinelaskuri alkaa vähentyä. Kun hahmo powerupin aikana törmää viholliseen, ei siitä kulu elämää. Viholliset myös pudottavat enemmän esineitä tuhoutuessaan powerupin aikaisista ammuksista. Powerup kestää kunnes esinelaskuri putoaa nollaan.
Tasot
Pelissä on yhteensä yhdeksän tasoa (joissa vaihtoehtoisia reittejä), eivätkä tasot montaa minuuttia kestä joten kampanjan läpipeluusta ei kannata kovin pitkää odottaa. Tällaisia pelejä on tarkoitettu pelattavaksi uudestaan aina vain parantaen omaa suoritustaan.
Pelimuodot
Euroopassa pelistä julkaistaan Deluxe Edition:
Sisältö:
Kehittäjä: Cave
Julkaisija: Rising Star Games
Julkaisu: 18.2.2011
Lajityyppi: shmup
Pelimuoto: yksinpeli, paikallinen yhteistyö, Live-yhteistyö
Muuta: Leaderboardit, Score Attack Mode, pelien tallennus ja katselu
Ikäluokitus: PEGI 12+
Alusta: Xbox 360
Pelin kotisivut: DEATHSMILES (japaniksi)
Strategiaopas: Deathsmiles [Stragety Guide]
Rising Star Gamesin Scoring Strategy Guide liitteenä
Metacritic: Deathsmiles (77 - 4.3.)
Wikipedia: Deathsmiles
Gothic-Lolita-mausteinen Deathsmiles julkaistaan vihdoinkin myös Euroopassa, kunnia kuuluu Rising Star Games'lle.
[video=youtube;TcChaLM-QPs]http://www.youtube.com/watch?v=TcChaLM-QPs&feature=channel[/video]
Pelimekaniikka
Vaakatasosta kuvattu Shoot 'em up -peli, jossa pystyy ampumaan sekä vasemmalle että oikealle. Pelissä on myös auto lock shot -ominaisuus, eli pelaaja ampuu familiarin valitsemaa kohdetta. Pelaajalla on käytössään myös pommit. Napin pohjaan painaminen ja naputtaminen tuottavat erilaisia hyökkäyksiä. Pelaaja ei vahingoitu seiniin törmäämisestä, ammukset eivät mene läpi seinistä.
Poikkeuksena perinteisistä shmupeista, pelaajalla on aluksi kolme elämäpistettä. Yksi piste lähtee kun pelaajaan osuu ammus ja puoli pistettä kun törmää viholliseen tai saa osuman fyysisestä hyökkäyksestä. Hahmo parantuu saamalla esineitä. Maksimielämäpisteiden määrä nousee kun tietyt pelaaja saavuttaa tietyn pisterajan (vakioarvot 20 ja 45 miljoonaa pistettä).
Kun vihollinen on tuhoutunut, siitä lähtee keltainen vakioammusta pienempi vasta-ammus. Kun familiar (selitys myöhemmin) torjuu vasta-ammuksen, pelaajan esinelaskuri nousee.
Hahmojen hyökkäyskuviot (Rising Star Games Strategy Guide)
Familiar
Jokaisella hahmolla on kumppaninaan familiar, joka tekee omaa hyökkäystään sekä valitsee kohteensa auto lock shot'lla. Familiar estää vihollisten ammukset ja sen liikkuminen on vastakkaista pelaajaan nähden.
Esineet
Koruista saa pisteitä, LifeUp palauttaa elämäpisteitä ja Magic antaa yhden pommin. Kun pelaaja saa esineen, tai kun familiar torjuu vasta-ammuksen, esinelaskuri nousee (maksimi on 1000). Kun esinelaskuri on täysi, hyökkäysnappeja yhtaikaa painamalla pelihahmo ja familiar kumpikin ampuvat voimakkaampia ammuksia kuin normaalisti, tällöin esinelaskuri alkaa vähentyä. Kun hahmo powerupin aikana törmää viholliseen, ei siitä kulu elämää. Viholliset myös pudottavat enemmän esineitä tuhoutuessaan powerupin aikaisista ammuksista. Powerup kestää kunnes esinelaskuri putoaa nollaan.
Tasot
Pelissä on yhteensä yhdeksän tasoa (joissa vaihtoehtoisia reittejä), eivätkä tasot montaa minuuttia kestä joten kampanjan läpipeluusta ei kannata kovin pitkää odottaa. Tällaisia pelejä on tarkoitettu pelattavaksi uudestaan aina vain parantaen omaa suoritustaan.
Pelimuodot
- Arcade Mode - vastaa grafiikaltaan ja pelattavuudeltaan vuonna 2007 julkaistua Arcade-versiota
- Xbox 360 Mode - sama kuin aiempi, mutta korkearesoluutioisena.
- Version 1.1 - Xbox 360:lle tehty versio pelistä
- Mega Black Label - laajennettu versio pelistä, mukana uusi hahmo Sakura, uusi kenttä Ice Palace, aiempaa haastavampi pisteytysjärjestelmä ja uusi vaikeustaso 999
Euroopassa pelistä julkaistaan Deluxe Edition:
Sisältö:
- Itse peli
- Soundtrack
- Desktop accessory pack
Viimeksi muokannut moderaattori: