Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Deathsmiles [X360]

KJZeod

Member
デススマイルズ
deathsmiles.png


Kehittäjä: Cave
Julkaisija: Rising Star Games
Julkaisu: 18.2.2011
Lajityyppi: shmup
Pelimuoto: yksinpeli, paikallinen yhteistyö, Live-yhteistyö
Muuta: Leaderboardit, Score Attack Mode, pelien tallennus ja katselu
Ikäluokitus: PEGI 12+
Alusta: Xbox 360
Pelin kotisivut: DEATHSMILES (japaniksi)
Strategiaopas: Deathsmiles [Stragety Guide]
Rising Star Gamesin Scoring Strategy Guide liitteenä
Metacritic: Deathsmiles (77 - 4.3.)
Wikipedia: Deathsmiles


Gothic-Lolita-mausteinen Deathsmiles julkaistaan vihdoinkin myös Euroopassa, kunnia kuuluu Rising Star Games'lle.

[video=youtube;TcChaLM-QPs]http://www.youtube.com/watch?v=TcChaLM-QPs&feature=channel[/video]

Pelimekaniikka

Vaakatasosta kuvattu Shoot 'em up -peli, jossa pystyy ampumaan sekä vasemmalle että oikealle. Pelissä on myös auto lock shot -ominaisuus, eli pelaaja ampuu familiarin valitsemaa kohdetta. Pelaajalla on käytössään myös pommit. Napin pohjaan painaminen ja naputtaminen tuottavat erilaisia hyökkäyksiä. Pelaaja ei vahingoitu seiniin törmäämisestä, ammukset eivät mene läpi seinistä.

Poikkeuksena perinteisistä shmupeista, pelaajalla on aluksi kolme elämäpistettä. Yksi piste lähtee kun pelaajaan osuu ammus ja puoli pistettä kun törmää viholliseen tai saa osuman fyysisestä hyökkäyksestä. Hahmo parantuu saamalla esineitä. Maksimielämäpisteiden määrä nousee kun tietyt pelaaja saavuttaa tietyn pisterajan (vakioarvot 20 ja 45 miljoonaa pistettä).

Kun vihollinen on tuhoutunut, siitä lähtee keltainen vakioammusta pienempi vasta-ammus. Kun familiar (selitys myöhemmin) torjuu vasta-ammuksen, pelaajan esinelaskuri nousee.

Hahmojen hyökkäyskuviot (Rising Star Games Strategy Guide)

deathsmilespatterns.png


Familiar

Jokaisella hahmolla on kumppaninaan familiar, joka tekee omaa hyökkäystään sekä valitsee kohteensa auto lock shot'lla. Familiar estää vihollisten ammukset ja sen liikkuminen on vastakkaista pelaajaan nähden.

Esineet

Koruista saa pisteitä, LifeUp palauttaa elämäpisteitä ja Magic antaa yhden pommin. Kun pelaaja saa esineen, tai kun familiar torjuu vasta-ammuksen, esinelaskuri nousee (maksimi on 1000). Kun esinelaskuri on täysi, hyökkäysnappeja yhtaikaa painamalla pelihahmo ja familiar kumpikin ampuvat voimakkaampia ammuksia kuin normaalisti, tällöin esinelaskuri alkaa vähentyä. Kun hahmo powerupin aikana törmää viholliseen, ei siitä kulu elämää. Viholliset myös pudottavat enemmän esineitä tuhoutuessaan powerupin aikaisista ammuksista. Powerup kestää kunnes esinelaskuri putoaa nollaan.

Tasot

Pelissä on yhteensä yhdeksän tasoa (joissa vaihtoehtoisia reittejä), eivätkä tasot montaa minuuttia kestä joten kampanjan läpipeluusta ei kannata kovin pitkää odottaa. Tällaisia pelejä on tarkoitettu pelattavaksi uudestaan aina vain parantaen omaa suoritustaan.

Pelimuodot
  • Arcade Mode - vastaa grafiikaltaan ja pelattavuudeltaan vuonna 2007 julkaistua Arcade-versiota
  • Xbox 360 Mode - sama kuin aiempi, mutta korkearesoluutioisena.
  • Version 1.1 - Xbox 360:lle tehty versio pelistä
  • Mega Black Label - laajennettu versio pelistä, mukana uusi hahmo Sakura, uusi kenttä Ice Palace, aiempaa haastavampi pisteytysjärjestelmä ja uusi vaikeustaso 999

Euroopassa pelistä julkaistaan Deluxe Edition:

Deathsmiles1.jpg

Sisältö:
  • Itse peli
  • Soundtrack
  • Desktop accessory pack
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Pakko-ostos shmuppien ystävälle. Näytti olevan myös Guwange + Triggerheart Exelica verkko-asennuksena PAL alueelle. Ikarugakin toki, mutta siitä mulla on jo cube + dc versiot aiemmin.

Kokeilin Guwangen trialia vrt. MAMEn Guwange ja kyllähän Xboxilla kuva on tarkka, ei siitä mihinkään pääse. Deathsmiles vaikutti kyllä hyvältä, näytti löytyvän myös lokaalista gamestopista, hinta oli vaan jo yli 30 euron.

Vielä kun joku toisi Ketsuin ja aivan loistavan mushihimesaman Eurooppaan.
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

On kyllä ihan koukuttava räiskintä kyseessä. Tuli juuri neljän tunnin verran testailtua ja silmät tuntuu hieman väsyneiltä sen seurauksena.
Oletusasetuksilla peli on aavistuksen helpompi kuin olisin odottanut, mutta haastetta toki löytyy myöhemmissä kentissä tai asetuksia säätämällä.

Laadukkaita shmuppeja soisi Eurooppaan enemmänkin.
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Oma kopio pelistä tulossa postissa (Play.com ~23€). Jenkkilän julkaisun aikaan elättelin toiveita, että tännekkin saataisiin pelistä Limited Edition julkaisu. Faceplate ja tuo helvetin iso kotelo ois kyllä kelvannu.

Deathsmiles-Limited-Edition.jpg


No ehkä pitäisi olla vain kiitollinen siitä että peli ylipäätänsä julkaistiin täällä.
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Oletusasetuksilla peli on aavistuksen helpompi kuin olisin odottanut, mutta haastetta toki löytyy myöhemmissä kentissä tai asetuksia säätämällä.

Samat fiilikset tuli myös minulle. Replayta katsomalla pystyy hyvin opettelemaan parempien pelaajien taktiikoita ja reittejä.

Ruudunpäivitys takkuaa aika usein, saas nähdä miten hyvin co-op toimii.

No ehkä pitäisi olla vain kiitollinen siitä että peli ylipäätänsä julkaistiin täällä.

Sen verran vähän näyttäisi Leaderboardseilla porukkaa olevan, että ei varmaankaan paljon ole peliä myyty. Toivottavasti Rising Star Games kuitenkin jatkaa näiden erikoisempien pelien julkaisemista täällä, varsinkin kun jenkkiversiot eivät ole näissä pienissä julkaisuissa (Deadly Premonition, Deathsmiles) aluekoodivapaita.
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Ruudunpäivitys takkuaa aika usein, saas nähdä miten hyvin co-op toimii.

Paikoitellen meinaa kyllä hidastella. Varsinkin silloin, kun käyttää power upin ja alkaa niitä vihollisista saatavia palleroita sataa ruudulle. Siihen kun iskee vielä pommin päälle, niin pieni diashow on taattu. Onneksi tuokaan ei loppujen lopuksi ole niin suuri ongelma ja sitä ei kuitenkaan tapahdu koko aikaa.
Co-opia en ole itsekään päässyt vielä testaamaan, mutta täytyy toivoa, että se pääsisi jotakuinkin yksinpelin sulavuuteen.
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Käsittääkseni tuo ruudunpäivityksen "takkuaminen" on ominaisuus joka on tarkoituksella näihin tehty, kun meno alkaa hektiseksi niin se edesauttaa, alkuperäisessä arcade raudassa saattoi joskus tulla rajatkin vastaan, mutta juuri siksi ne on haluttu säilyttää.

Erittäin hyvältä vaikutti, saapui juuri jerseystä postissa. Moodeja oli ilahduttavan monta, mutta kokeilin nyt aluksi arcadea ja xbox 360 modea. Kumpikin vaikutti hyvältä.

Ihan ovela tämä deathsmilesin level systeemi, missä joudut valitsemaan tietyn vaikeustason kenttiä tietyn määrän. Hyvältä siis vaikutti!
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Jos haluaa perehtyä detaljitasolla asiaan, täältä löytyy 38 sivun verran pohdintaa hidastumisen oikeasta ajoituksesta vrt. arcade ja paljon muutakin. Lopussa enemmän PAL julkaisuun liittyvää.

Deathsmiles Xbox 360 port!

Luultavasti enemmänkin tietoa kun jaksaa lukea yhdestä pelistä, mutta onhan se hauska nähdä että maailmalta löytyy aiheeseen vihkiytyneitä. :D
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Jos haluaa perehtyä detaljitasolla asiaan, täältä löytyy 38 sivun verran pohdintaa hidastumisen oikeasta ajoituksesta vrt. arcade ja paljon muutakin. Lopussa enemmän PAL julkaisuun liittyvää.

Eli hidastus todella on tarkoituksellista. Eipä tuo haitannut, oli vain selvästi huomattavissa. Sen verran vähän tullut näitä pelattua, etten tiennyt sen olevan ominaisuus.
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Näköjään Oulun alueella muitakin shmupeista kiinnistuneita. :D
Pisteytyshän näissä on toinen taitolaji joka erottaa hyvät shmupit huonoista. Deathsmilessissä se ei liene vaikeimmasta päästä mutta taktiikkana on noukkia vastustajien tiputtamia palkintoja tai paremminkin jättää ne heti poimimatta jolloin ne maahan osumisen jäkeen antavat vielä enemmän item counteria.

Itse harjottelin eka kenttää level 3 vaikeustasolla ja pääsin jo item counteriin 1000 (lisäteho) ennen eka bossia. Opettelu palkitaan. Näköjään tuon item counterin jälken alkaa noita pääkalloja vasta kertyäkkin ja toisessa kentässä niitä pääkalloja tuli siihen malliin että meni kerralla jo 5 miljoonaa pistettä rikki, kun aluksi oli 3 miljoonaa tiukassa.

Mainitsitkin Zanis arvostelun kommenteissa mars matrixista. Jos kiinnostaa kokeilla muitakin niin suosittelen ehdottomasti halpahyllystä löytyvää psyvariaria (PS2 PAL versio löytyy). Pelin erikoisuus on siinä että se on shmup jossa parhaat pisteet saa olematta ampumatta oikeastaan lainkaan. :p Kolahti itselle aikoinaan 100-0 ja sen jälkeen onkin tullut kerättyä vino pino shmuppeja. Myös Gradius V on loistava.
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Pisteytyshän näissä on toinen taitolaji joka erottaa hyvät shmupit huonoista. Deathsmilessissä se ei liene vaikeimmasta päästä mutta taktiikkana on noukkia vastustajien tiputtamia palkintoja tai paremminkin jättää ne heti poimimatta jolloin ne maahan osumisen jäkeen antavat vielä enemmän item counteria.

Pisteytyksestä puheenollen, löysin Caven foorumilla nimimerkki EOJ'n tekemän pisteytysstrategiaoppaan, joka löytyy nyt aloitusviestin liitteenä.
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

EOJ:hän on muuten itse ko. foorumin ylläpitäjä, mutta foorumi sinänsä ei ole Caven, nimi on hiukan harhaanjohtavasti kyllä cave-stg.

Hyvältä vaikutti tuo opas ja itse ainakin tykkään siitä että ei ole liian monimutkainen tuo pistemekanismi, nytkin siinä on ihan riittävästi pohdittavaa kun 4 hahmoa ja 3 eri vaikeustasoa (joista 2 helpointa voi käyttää vaan kahteen kertaan).

Pakottaa tavallaan lentämään maan pinnassa jotta mahdollisimman moni bonus koskettaa maata ja muuttuu paremmaksi. Täytyy perehtyä tarkemmin mutta en ole niin taitava pelaaja etteikö perustiedoillakin jo pärjäisi. :D
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Näköjään Oulun alueella muitakin shmupeista kiinnistuneita. :D

Joo, on täällä minun lisäkseni ainakin yksi kaverini, joka pitää myös genrestä.

Nyt täytynyt pitää hieman taukoa Deathsmilesista, kun arvostelua tehdessä tuli otettua sitä useampana päivänä jopa kuuteen tuntiin venyneitä sessioita. Pisteytys pelissä on kyllä ihan toimiva, kuten monet muutkin osa-alueet.

Hieman kyllä parina viime päivinä tullut harmiteltua, että myin Dreamcastini pois vuosi sitten. Mars Matrixia on tullut ikävä. Gradius 5 on tuttu, mutta aikoihin ei ole tullut pelattua, kun en enää omista PS2:sta ja 60gb:n PS3:n Bluray-asema on ollut rikki jo puoli vuotta, enkä suostu maksamaan 190€ korjaamisesta. :(
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Empä ollut koskaan kuullutkaan Deathsmilesistä, saati koko genrestä. Sen verta hyvältä näytti räiskintä, että joutui pistämään tilaukseen. Hutista lähti about 12eur.
 
Vastaus: Deathsmiles [X360]

Luulin olevani ainot shmuppaaja Oulussa saati koko Suomessa mutta onhan meitä näköjään olemassa :)

Tuli hiljattain tilattua japanin x-laatikko ja muutama peli, death smiles odottaa vuoroaan nyt. Jos Oululaisia kiinnostaa co-oppina pelata esim. Raidenia tai mitä tahansa shmuppia niin minua ainakin kiinnostaisi. Tuntuu olevan tämän genren pelaajat niin kiven alla kun yhtään kaveria ei ole ikinä kiinnostanut juurikaan.
 
Ylös Bottom