Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls -peliapu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viper7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Demon's Souls -peliapu

Tuolla siis mainitaan, että 99 strengthilläkin CGS tekee "vain" 460 vahinkoa, DBS tekee siis 99 strengthillä 560. On great swordillakin toki puolensa, painaa vain puolet siitä mitä DBS. Vaikuttaa myös aika paljon lyhyemmältä, eli se on varmaan helppokäyttöisempi ahtaissa paikoissa. Aktiivisena DBS:n käyttäjänä voin kertoa, että ahtaissa paikoissa joutuu aika usein DBS:n kanssa improvisoimaan.

Eikös DBS ole myös hitaampi, en hirveämmin muista DBS:n liikesarjoja, mutta veikkaisin niiden olevan samanlaisia kuin Great Swordilla, tosin hitaampia vaikkakin tuhoisimpia. Normaaliin läpipeluuseen DBS on parempi kuin GS, mutta PvP:ssä luulisin DBS:n olevan aika heikoilla ellei sitten lagaa kumoon.

Jos en ihan väärin muista, niin samat liikesarjat ja yhtä nopeita. PvP:ssä noilla saa olla aika varovainen, tekevät kyllä mukavaa jälkeä, mutta jos ohi lyö niin voi joutua pahaan pulaan. Todella kivaa jälkeä tekee kyllä kun lisänä on vielä Light Weapon -buff. ;)

Toi Strength buildi on aika huono, imo. Näenhän mä siinä sen oman viehätyksensä tehdä hillitöntä niittiä tekevä mörssäri, mutta voi ne sielut paremminkin käyttää. Enkä puhu nyt mistään maagihömpötyksistä, vaan ihan lähitaistelua silmällä pitäen.

Itselläkin oli tarkoitus tehdä Strength build omasta hahmostani, mutta vähän tutkittuani asiaa päätin keskittyä Vitalityyn ja etenkin Enduranceen. Mulla on strength tällä hetkellä 30 ja Moon Flamberge +5 tekee damagea 360. Ei ihan huonosti mielestäni siihen nähden, että pystyn kantamaan raskasta panssaria, hyvää kilpeä, joutskaria sekä toista miekkaa ja tekemään quick rolleja. Ring of Great Strength tosin vaaditaan.

Mutta kyllä siinä on ollut maagit ihmeissään, kun otan satsin loitsuja kilpeen ja vedän vielä sarjan iskuja päälle. Eikä edes hengästytä. No, ehkä vähän.. :p

Paremmin ja paremmin, jokainen muokkaa statsejaan oman pelityylinsä mukaan niin miten parhaaksi näkee. ;)

Itsekin olen enemmän panostanut enduranceen ja vitalityyn, endurancea hieman päälle 40 ja vitalityä suunnilleen saman verran, kun strengthiä on 35. Endurancea ei kannata paljon nostaa yli 40:n, koska 40:n jälkeen stamina ei enää nouse. Itselläni se on jotain 42 sen takia, että pystyy pitämään kaikki kamat päällä ja tekemään quick rolleja. Lähitaistelua harrastavan onkin melko kannattavaa nostaa endurance siihen 40:n, että saa maximimäärän staminaa käyttöön. Vähemmälläkin tietenkin pärjää, mutta mitä enemmän, sitä enemmän. :D

Okei, "paremmin" ehkä väärä sana. Tarkoitin vain, että liikaa/pääasiassa Strengthiin panostamalla on helposti vaikeuksissa viimeistään, kun NG+ alkaa..

Mullakin Endurance taitaa olla 41, juurikin tuon maksimi Staminan takia. Equip Burden saisi olla vähän korkeampikin, mutta tiedä sitten, onko tarpeellista yrittää kammeta jotain Tower Shieldiä tai Brushwood settiä mukaan.

Perhana kun en tiennyt että kun onlinessa pelaa niin world tendency menee aika pelaajien keskiarvoksi kun peliin menee sisään. Nyt on paha ekalla pelikerralla faith -buildille saada tehtyä pure white world tendency -juttuja. Pure black tendency eventithän voisi myös tehdä jossain välissä...

Aloittelin nyt toista hahmoa, tarkoitus ois tehdä dex -buildi, Binded Cross -armorit ja jotain Sharp Uchigatanaa, Flambergeä tai Kilijiä käteen. Meat Cleveriä voisi käyttää tuolla kans (2h) ja saada jousipyssyihin pelin parhaan damagen :) Ja ehkä 18 intelligence ja Curse Weaponilla boostia MC:iin. Kilveksi Knight's Shield tai Steel Shield, pitää ehkä nostaa strenght 18->22 että saisi Purple Flame Shieldin käyttöön tulta vastaan :mad: Dark Silver Shield taas magic defenceä varten.

Tekis mieli tehdä myös strenght -buildi; Meat Clever, Dragon Bone Smasher tai Great Sword oikeaan käteen ja vasempaan kilpi, Large Brushwood Shield tai jopa Tower Shield, ois kunnon äijämeininki semmosella setillä :D Damage jää vaan kovin alhaiseksi, ellei Cursed Weaponia laita, tarkoittaen 18 pojoa intelligenceen..

Viimeksi muokannut moderaattori:

Muutama päivä tullut pelailtua kyseistä peliä.
Tällä hetkellä löytyy reilu 20 tasoinen royal.
Tällä hetkellä läpäistyt kentät: 1-1, 1-2 ja 2-1. Aseena toimii Winged Spear +5, kilpenä Purple Flame shield +4. Muuten aloitus-wizard kamat. Spelleinä/Miracleina tällä hetkellä Soul arrow, Weapon enchant sekä Heal.
Ovatko kamat ok:t?
Kannattaako koittaa huntata ensimmäisellä pelikerralla Moonstonea (Winged moon spear), vai valita joku helpompi löydettävä stone (mikä?), mikäli nyt kannattaa speari yleisesti ottaen säilyttää?
Mitään yleisiä, helposti löydettäviä puutteita taioissa tai muissa armoreissa, tai yleisesti ottaen muita vinkkejä?
Mitä ominaisuuksia kannattaisi ensisijaisesti kehittää?
Voisiko joku lyhyesti selittää tuon toisten maailmoissa "vierailemisen" ja tuon White/Black tendency jutun?

1.Ovatko kamat ok:t?
2.Kannattaako koittaa huntata ensimmäisellä pelikerralla Moonstonea (Winged moon spear), vai valita joku helpompi löydettävä stone (mikä?), mikäli nyt kannattaa speari yleisesti ottaen säilyttää?
3.Mitään yleisiä, helposti löydettäviä puutteita taioissa tai muissa armoreissa, tai yleisesti ottaen muita vinkkejä?
4.Mitä ominaisuuksia kannattaisi ensisijaisesti kehittää?
5.Voisiko joku lyhyesti selittää tuon toisten maailmoissa "vierailemisen" ja tuon 6.White/Black tendency jutun?

1. Ihan sopivat tasoisellesi. Tosin Purple Flame Shield kannattaa vaihtaa kevyempään.

2. Hanki Moonstonet mitä maasta löytämällä tai Crystal Geckoja tappamalla saat, Pure Moonstonen hankkimista en suosittele ensimmäisellä pelikerralla. Suosittelen kuitenkin Hardstonen/Sharpstonen hankkimista. Spearin voit säilyttää, mutta kokeile toki muitakin aseita ja löydä mieleisesi.

3. Taiat aika normaalit tasoisellesi.

4. Vitalitya ja Endurancea nyt aluksi. Strenght myös johonkin 20 asti. Loput on itsestäsi kiinni minkälaisen hahmon haluat.

5. Jotta voit käyttää Blue/Black/Red Eye Stonea tulee sinun olla Soul Formissa(sielu muodossa, eli muodossa jossa HP:si ei ole täysi, vaan esim. 3/4 siitä mitä se olisi Body Formissa(ruumis muodossa).
Blue Eye Stonen kanssa summonaannut jonkun maailmaan Blue Phantomina.
Black Eye Stonen kanssa tunkeudut toisen pelaajan maailmaan Black Phantomina. Kuollessa ei menetä Soul Leveliä
Red Eye Stonen kanssa summonaannut toisen pelaajan maailmaan, jossa häviäjä menettää Soul Levelin.

6.
World Tendency
#1. World Tendencysi menee kohti Pure Whiteä kun tapat bossi, nimetyn Black Phantomin(esim. Executioner Miralda) tai Primeval Demonin.
#2. World Tendencysi menee kohti Pure Blackia kun kuolet Body Formissa jossain maailmoista(ei The Nexuksessa) tai tapat nimetyn Body Formissa olevan tyypin(Esim. Old King Doran).

Character Tendency
#1. Kohti Pure Whiteä: tapa esim. Black Phantom Executioner Miralda tai sitten tapa maailmaasi tunkeutuva Black Phantom.
#2. Kohti Pure Blackia: tappamalla pelaajan jonka maailmaan tunkeuduit(Black Phantomina), tappamalla harmittoman NPC:n esim. Filthy Manin tai sitten tappamalla jonkun nimetyn Body Formissa olevan tyypin esim. Executioner Miraldan.

Loppuun hyvä sivusto lisätietoja varten. Demon's Souls English Wiki

Voitko tunkeutua NG:ssä toisen pelaajan maailmaan, joka pelaa NG+:aa (tai NG++ tai NG+++ jne)? Veikkaisin itse että kyllä, sillä autoin toista pelaajaa Flamelurkeria vastaan NG:ssä, ja sillä oli jo Old King's Doranin setti ja mahdollisesti Northern Regalia (saattoi olla myös DB tai SB) sekä itse tein kumman vähän damagea bossiin.. Jos pitäisi olla samalla NG:llä, PvP olisi myös aika perseestä.. Varmistusta vielä kaivattaisiin. :D

Tämmöinen vielä: vaikuttaako tunkeuduttavan pelaajan World Tendency tunkeutujan HP:n ja damagen määrään, sillä tunkeutujahan on sielumuodossa? :cool:

Voitko tunkeutua NG:ssä toisen pelaajan maailmaan, joka pelaa NG+:aa (tai NG++ tai NG+++ jne)?

Kyllä. Kaikkihan riippuu vain Soul Levelien läheisyydestä.

Tämmöinen vielä: vaikuttaako tunkeuduttavan pelaajan World Tendency tunkeutujan HP:n ja damagen määrään, sillä tunkeutujahan on sielumuodossa? :cool:

Ei. World Tendency ei vaikuta HP:n määrään, vaan Character Tendency, joka on taas jokaiselle henkilökohtainen. World Tendency vaikuttaa vain hostin damgeen maailman normaaleja vihollisia vastaan. PvP:ssä World Tendency ei vaikuta mitenkään.

Helvetin tyhmä kysymys, mutta mulla ois dragonstonesta kaikki osat (shard, chuck, pure) niin miten helvetissä ne yhdistetään kiveksi (stone) :confused:

En niitä yhdeksi kiveksi muuteta vaikka palasia ovatkin. Seppä Ed tekee aseisiin päivityksiä noilla maailmassa 2-1.

PAkko kyllä mainita täälä, peli tuli hankittua tuossa viime viikolla. Ja peliä on pelailtu kokeilun merkeissä. Jos se olisi vaikka hyvä peli. Ja onhan se todella mainio, oikean mahtava ja haastava..

Turhankin haastava, sillä en ole pääsyt ensimmäistä vastustakaan läpi. 2500 sielua meni hukkaan kun tuli ensimmäinen musta mönjä vastaan ja tipuin kuolemaan kun jossakin korkeassa paikassa olin.

Onko tuo ensimmäinen "alue" sellanen loputon reitti jota pitkin tyyliin pääsee pelin loppuun vaiko onko siis pakko haastaa tuo "isomustamönjä"? Tiedän vastuksen heikkoidet tulelle ja muuta, mutta tässä on tullu jo kuoltua joku 10 kertaa ja sieluja on menetetty aivan mahdottomia määriä (Kuten aikasemmin mainitsin niin suurin määrä kerralla oli 2500) Onko tässä enään mitään järkeä, vai kannattaisiko aloittaa alusta, kun tosiaan kaikki tuli pommit ja tumburinet (vai mitkä lie) jo käytetty??

Onko tuo ensimmäinen "alue" sellanen loputon reitti jota pitkin tyyliin pääsee pelin loppuun vaiko onko siis pakko haastaa tuo "isomustamönjä"? Tiedän vastuksen heikkoidet tulelle ja muuta, mutta tässä on tullu jo kuoltua joku 10 kertaa ja sieluja on menetetty aivan mahdottomia määriä (Kuten aikasemmin mainitsin niin suurin määrä kerralla oli 2500) Onko tässä enään mitään järkeä, vai kannattaisiko aloittaa alusta, kun tosiaan kaikki tuli pommit ja tumburinet (vai mitkä lie) jo käytetty??

Phalanx on pakko tappaa, jotta pääsee eteen päin. Sen jälkeen aukeaa tohon ykköskenttään uus mesta ja Nexuksesta pääsee muihinkin leveleihin sen jälkeen.

Millä hahmolla sä pelaat? Mä olin barbaarina aika kuutamolla alussa puunuijan ja kilven kanssa. Kävin sieluilla ostamassa ennen Phalanxia miekan ja kilven. Muistaakseni niitä tumburinejakin sai ostettua sieltä Nexuksesta, en oo varma. Mut joka tapauksessa tulimiekalla toi Phalanx kaatu helposti. Ne pikkuphalanxit kuolee yhdestä iskusta ja sit vaan kiertää sen isomman taakse ja huitoo. Tulipommeja ei tarvinnu ollenkaan. Tolpan takana ottaa välillä healthiä lisää niin kyllä se siitä. Mä en sinuna alottais alusta, mut olen kyllä itekin jo useamman kerran pohtinut ihan samaa :D

Oon nyt suorittanu levelit 1-1/1-2. Shot sword on levelillä 6 ja olikohan se nyt heater shield tms. myös 6. Sanokaahan, että löytyykö tässä vaiheessa jostain helpollaparemmat rensselit.

Yritin myös sitä 1-2 lohikäärmettä ampua jouskarilla, niin kuin aiemmin tässä ketjussa oli neuvottu. Onkohan siihen joku tietty paikka, mistä siihen osuu? Mulla ei ainakaan ollu mitään toivoa edes osua. Olin siellä alikulkutunnelin jälkeisen tornin päällä.

Oon nyt suorittanu levelit 1-1/1-2. Shot sword on levelillä 6 ja olikohan se nyt heater shield tms. myös 6. Sanokaahan, että löytyykö tässä vaiheessa jostain helpollaparemmat rensselit.

Yritin myös sitä 1-2 lohikäärmettä ampua jouskarilla, niin kuin aiemmin tässä ketjussa oli neuvottu. Onkohan siihen joku tietty paikka, mistä siihen osuu? Mulla ei ainakaan ollu mitään toivoa edes osua. Olin siellä alikulkutunnelin jälkeisen tornin päällä.

Noh, Heater Shield on pelin kevein kilpi, jolla on 100% resistance physical damageen. Scimitarin ja Purple Flame Shieldin (lohikäärmemesta) saa 1-1:stä ja Winged Spearin ja 1-2:sta. 4-1:sen alussa, kun menet porttien läpi huomaan vasemmalla vähän ylempänä mustan punasilmäisen katanaluurangon, sen luona on Crescent Falchion +1 jolla saa ihan kivaa damagea heti pelin alussa. YouTube - Demon's Souls Handicap Run: Getting the Crescent Falchion
2-2:sta löytyy laavamestasta Dragon Long Sword +1, joka kannattaa myös ottaa mukaan.

Itsellähän löytyy jo n. 60 SL tienoilla Crescent Falchion +4, jolla en tee oikein mitään kun magic on 6 :D

Phalanx on pakko tappaa, jotta pääsee eteen päin. Sen jälkeen aukeaa tohon ykköskenttään uus mesta ja Nexuksesta pääsee muihinkin leveleihin sen jälkeen.

Millä hahmolla sä pelaat? Mä olin barbaarina aika kuutamolla alussa puunuijan ja kilven kanssa. Kävin sieluilla ostamassa ennen Phalanxia miekan ja kilven. Muistaakseni niitä tumburinejakin sai ostettua sieltä Nexuksesta, en oo varma. Mut joka tapauksessa tulimiekalla toi Phalanx kaatu helposti. Ne pikkuphalanxit kuolee yhdestä iskusta ja sit vaan kiertää sen isomman taakse ja huitoo. Tulipommeja ei tarvinnu ollenkaan. Tolpan takana ottaa välillä healthiä lisää niin kyllä se siitä. Mä en sinuna alottais alusta, mut olen kyllä itekin jo useamman kerran pohtinut ihan samaa :D

Joo, wanderelilla vetelen. Ei siinä sillai mitään kyllä minä vihulaiset voitan. Mokat kun sattuu olemaan juuri ne health itemejen käyttö väärään kohtaan, tiput jostakin korkealta yms. En tiedä kuka arkkitehti noita linnoja rakennellut kun ei portaikoissa ole edes käsiraidetta. Vielä kun hahmo liikkuu hieman liitäen, niin siinä on välillä hengenlähtölähellä kun portaikkoa peittää tynnyrit ja pitää vierestä kulkea :)

Mutta kyllä tosiaan, varmaan alusta alkaa, kun kaikki tuli tumburinit käytettyä jo ja sieluja tällä hetkellä 0. Eli käytännössä lähtöpisteessä ollaan, ainoana miinuksena että enään ei ole niitä paikkoja josta saisi tamburineja yms. Täytyy siis sieluja alkaa keräilemään ja pelailemaan varovaisemmin.

Eiks tonne Flame Luerkerille oo mitään oikaria? Ite en ainakaan löytäny. On vähän veemäinen matka sieltä 2-2:n alusta asti. Kaippa se ois aika lopetella tältä päivää, tai siis illalla jatkuu....

Eiks tonne Flame Luerkerille oo mitään oikaria? Ite en ainakaan löytäny. On vähän veemäinen matka sieltä 2-2:n alusta asti. Kaippa se ois aika lopetella tältä päivää, tai siis illalla jatkuu....
On. Ensimmäisestä risteyksestä käänny oikealle. Vastaan tulee pudotus, mutta kun oikeista kohdista hypit niin pitäisi ihan parissa minsassa päästä bossille.
Video shortcutista (Youtube)

Ylös Bottom