Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ReQ-77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Täälläkin odotellaan vielä vaikka tilaus lähti matkaan jo tiistaina...

Alkuperäistä Dungeon Masteria pelanneena en muuten usko hetkeäkään, että tämä peli olisi oikeasti vaikea. Pullamössöpelaajien ininöitä.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Ilmeisesti juurikin noin. Arvosteluista olen ymmärtänyt, että pelaaja voi online-ominaisuudet päällä pelatessaan ainoastaan kutsua muita apuun, tai liittyä satunnaisten pelaajien peliin auttajana tai hyökkääjänä. Mitään keinoa kavereiden kanssa co-oppina pelaamiseen ei ole, vain sattumalta voi samaan peliin päätyä. Kommunikointimahdollisuudet ovat myös minimaaliset. Kertokaa toki peliin tutustuneet jos olen väärässä.

Voisi kyllä vähitellen oma ennakkotilattu kappale saapua, niin pääsisi itse kokeilemaan. Sääli, että ennakkotilasin vain pari päivää ennen ilmestymistä, niin varmaankin lähtenyt viimeisten joukossa lähetys.

Mitä olen katsonut streameja kun muut pelaa, niin aika helppo on järjestää kaverit mukaan peliin. Täytyy vaan läntätä se coop kutsu sen verran syrjäiseen paikkaan ettei sitä kukaan muu ehdi napata ennen kaveria :D vähän vaatii järjestelyä, mutta kyllä on mahdollista pelata kaverin kanssa.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Pärjääkö tässä maagilla?

En ole paljon vielä pelannut, mutta Royaltylla aloitin (casteri) ja hyvin pärjää - varsinkin ensimmäinen loitsu on aika kova sana. Hieman heikko, mutta kun pysyy kauempana vihollisista, ei hätää. Peli on huomattavasti helpompi kuin oletin.

1-2 menossa, kun piti vähän kerätä statseja hahmolle, että pääsee käyttämään Compound Short Bow'ta, että pääsee tappamaan Red Dragonin. Spoilerissa lisää siitä:

1-1:ssä pystyy Red Eye Knightin tappamaan kun houkuttelee siihen yläkerran sumun oikealla puolella olevan katapultin luokse. Siinä vain sitten ranged weaponilla hengiltä. 2000 sielua per laaki, lisäksi hoitelee ne yläkerran viholliset, rundin luvuksi jäi 2000-3000 sielua. Onhan tietty varmasti parempiakin paikkoja, mutta tuo nyt oli helppo tapa kerätä lisää sieluja.

1-2:ssa ensimmäiseen torniin menin ja jousella: tähtäys L2 sinne mistä lohikäärme tulee, L2 tähtäys pois, R1 lataus, kun lohikäärme tulee tarpeeksi lähelle R3 ja R1 irti.

Noin sata nuolta vei minulta ja jokusen minuutin. Palkkioksi 8000 sielua ja ne kamat mitä löytyy sieltä pesän luota.

Kaikenkaikkiaan aivan loistava peli.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Täälläkin odotellaan vielä vaikka tilaus lähti matkaan jo tiistaina...

Alkuperäistä Dungeon Masteria pelanneena en muuten usko hetkeäkään, että tämä peli olisi oikeasti vaikea. Pullamössöpelaajien ininöitä.

En tiedä muista, mutta kyllä täällä ainakin kirosanat lentää ja kuolen vähän väliä, näin kärjistettynä. Eipä sitä tarvi parhaimmillaan, kuin sen yhden iskun ja olet vainaa.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Siis onhan kauan tiedetty että Royalty on easy-mode, eli jos haluaa pelistä nauttia ja haastetta saada niin valitsee jonkin muun classin. Oma perhanan kopio vieläkin matkalla jossain, varmasti taas vain itellan hidasta palvelua...
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Pelissä ei siis ole tukea chatille "moninpelissä". Voiko tämän hoitaa pleikan omalla voice chatillä? Pystyykö tuohon voice chattiin kutsua enemmän kaverilistalta kuin yhden, kun ei tuota ole tullut vielä kokeiltua?

E. 12 henkilöä voi maksimissaan olla voice chatissä. Ne joilla peli jo on, voisivat kokeilla toimiiko voice chat pelin aikana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Pelissä ei siis ole tukea chatille "moninpelissä". Voiko tämän hoitaa pleikan omalla voice chatillä? Pystyykö tuohon voice chattiin kutsua enemmän kaverilistalta kuin yhden, kun ei tuota ole tullut vielä kokeiltua?

E. 12 henkilöä voi maksimissaan olla voice chatissä. Ne joilla peli jo on, voisivat kokeilla toimiiko voice chat pelin aikana.

Öh Ps3:lla ei ole crossgame voice chattiä, eli mikäli haluat kavereittesi kanssa demon's soulsissa jutella joudut
a) odottamaan että sony tuo moisen päivityksen myötä
b) käyttämään vaikkapa tietokonetta jossa kytkeydyt kavereittesi kanssa teamspeak tai vaikkapa skype keskusteluun.

http://www.konsolifin.net/bbs/ps3-peliapu/74470-demons-souls-peliapu.html
Tuli värkättyä tuo apuketjukin pelille sillä tästä luulisi riittävän kysyttävää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Siis onhan kauan tiedetty että Royalty on easy-mode, eli jos haluaa pelistä nauttia ja haastetta saada niin valitsee jonkin muun classin.

Minä kyllä nautin pelistä ihan tällä "easy-modellakin". Haastettakin on riittänyt alun jälkeen ihan mukavasti. Castereilla kun tykkään muutenkin pelata, niin oli helppo valinta.

Kuolo on korjannut monta kertaa, mutta eivät nuo kentät ole vielä mahdottomasti ärsyttäneet. Ne ovat kuitenkin lyhyitä ja kun availee oikoreittejä voi nuo juosta nopeastikin läpi. Yksi asia tosin ärsyttää suunnattomasti, automaattitähtäys, joka välillä ei toimi ollenkaan - en kuitenkaan ole paria kertaa useammin kuollut sen takia
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Öh Ps3:lla ei ole crossgame voice chattiä, eli mikäli haluat kavereittesi kanssa demon's sousissa jutella joudut
a) odottamaan että sony tuo moisen päivityksen myötä
b) käyttämään vaikkapa tietokonetta jossa kytkeydyt kavereittesi kanssa teamspeak tai vaikkapa skype keskusteluun.

http://www.konsolifin.net/bbs/ps3-peliapu/74470-demons-souls-peliapu.html
Tuli värkättyä tuo apuketjukin pelille sillä tästä luulisi riittävän kysyttävää.
Eipä tuota crossoveria vielä näytä olevan. Huhuillaan että 3.10 päivitykseen tulisi, mutta saapi nähdä.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eipä tuota crossoveria vielä näytä olevan. Huhuillaan että 3.10 päivitykseen tulisi, mutta saapi nähdä.

No niinhän minä sanoin.

Texti chat kuitenkin toimii että näppis vaan pleikkaan kiinni niin voi sitä kautta keskustella. Chat huoneeseen muistaakseni mahtuu se 15 ettei ainakaan tilasta luulisi olevan puutetta.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Arvostelun perusteella minun ei kannata tähän koskea, kun vedin herneet aika syvälle jo Eternal Sonatan reaaliaikaisesta taistelusta. PRKL, aidot japsiropet on vain vuoropohjaisia, nuffsaid. :D

No aika eri peli tuo eternal sonata kuitenkin. Demon's souls on enemmänkin Toimintapeli roolipeli elementeillä kuin perinteinen J-rpg. Meininkiä lähin jossain määrin olisi ehkä monster hunter mutta tämäkin vain hieman samankaltaisen meininkinsä vuoksi.

Levelit tietty löytyy mutta suurin kehitys pitää tapahtua pelaajan omissa taidoissa sillä jotkut viholliset vaan tekevät sen verran kovaa vahinkoa mikäli peeloilee.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eilen saapui VG+:lta paketti ja pari tuntia pelin kanssa vierähti kuin siivillä. Yleensä en ole mikään rpg fani (ei western, eikä jap), mutta tämä kyllä kolahti ja kovaa! Pelin vaikeudesta kaksi viikkoa hehkutusta lukeneena aloitin pelaamisen erittäin varovaisin askelin. Ja tämä tuotti tulosta: 1-1 meni läpi jo toisella yrittämällä. Tämän jälkeen itseluottamus kasvoi, minkä vuoksi mentiin perse edellä puuhun ja kuolo korjasi alta aikayksikön. Ainakin aluksi vaikeus tuntuukin olevan enemmän siinä, että malttaa seurata vihollisten liikkeitä ja jokaista vastustajaa pitää kunnioittaa.

Omaksi ohjenuoraksi laitoin, että kun kuolen kerran niin pelaaminen pitää lopettaa hetkeksi: itsellä taipumusta hermostua ja yrittää mahdollisimman nopeasti päästä samaan kohtaan uudelleen -> tuloksena väistämättä EPIC FAIL!

Eli ainakin vielä maistuu erittäin hyvälle, saas nähdä miten jatkossa käy. Statseja en vielä ehtinyt kehittämään. Tästä onkin pieni kysymys: eli jos ehtii vaihtaa kerätyt sielut krääsäksi, ne saa pitää myös kuoleman jälkeen. Mutta jos niitä yrittää säästää, niin silloin ne ovat lopullisesti mennyttä kuolon korjatessa pariin kertaan?
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

itsellä taipumusta hermostua ja yrittää mahdollisimman nopeasti päästä samaan kohtaan uudelleen -> tuloksena väistämättä EPIC FAIL!

Sama homma myös minulla. Eräässä kohdassa kuolin soul formissa varmaan 10 kertaa putkeen :p. Onneksi oli lyhyt matka edetä sinne.

Eli ainakin vielä maistuu erittäin hyvälle, saas nähdä miten jatkossa käy. Statseja en vielä ehtinyt kehittämään. Tästä onkin pieni kysymys: eli jos ehtii vaihtaa kerätyt sielut krääsäksi, ne saa pitää myös kuoleman jälkeen. Mutta jos niitä yrittää säästää, niin silloin ne ovat lopullisesti mennyttä kuolon korjatessa pariin kertaan?

Niinhän se on, myös kentistä keräämäsi tavara jää inventoryyn kuollessakin.

Liityy kolmosmaailman bossiin:
Onko kukaan päässyt vielä pelaamaan Old Monkina? Lähinnä mietin sitä, että pitääkö olla jossain tietyssä paikassa tai omistaa joku tietty tavara. Jollain tuolla näytti samanlainen hattu olevan kun cooppasin Maneataria.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Tulee luultavasti väärään ketjuun, mutta onkohan mahiksia saada kyseinen peli viikonlopuksi kun eilen oli lähteny tulemaan tänne päin videogameplussasta?

Viime viikolla jotkut joiden tilaus lähti tiistaina saivat perjantaina sen. Lue threadi kun siinä ei paljon edes juttua ole äläkä kysele tuollaisia.

Ja edit: Oma tilaus lähti valumaan keskiviikkona ja eilen saapui. Kyllä tuo CE on sen arvoinen ja mukana tulleessa guidessa on paljon näppärää tietoa. Peli itsessään on täyttä rautaa ja lagia USA versiossa huomattavasti vähemmän kuin Aasia versiossa jota kokeilin muutaman päivän ennen kuin myin.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Itse tilasin varhaisin lauantaina ja kaveri sunnuntaina. Itsellähän lähti eilen illalla tulemaan ja kaverilla on vielä tilana pending... Ja tiedoksi sellaista että maanantainahan oli kanadalaisten suuri Kiitospäivä joten posti ei ole silloinkaan kulkenut joten ei kannata hätiköidä.

Ei kyllä pitkään aikaa ole ollut minkään pelin kanssa tämmöistä jouluaatto-lapsena-oloa. Olisittepa nähneet sen ilmeen kun luin opistoni kirjastossa pelin lähtöilmoituksen. Suuria tunteita! Ja aika erikoista että tiedän vain että peli: on vaikea, anteeksiantamaton ja silti reilu, sisältää kantapäänkautta oppimista, tarjoaa oikeanlaista kuolemanpelkoa ja pelissä ei voi tallentaa(!!). Kuulostaa aivan minun peliltäni!! <3 ADOM

Kannattaa lukea kotakun kommentteja/keskusteluja pelistä. Hieno kamaa:
Here have some Demon's souls pics
"I try to put on Casual Face while purchasing it (DS) , lest my giddy school-girl face quivers betray my sheer joy at accomplishing a task that hasn't been this hard since the release of Super Mario Bros 3."

Edit: Tuntuu demons souls olevan loppuunmyyty monista paikoista amerikoissa ja kanadassa, joten kannattaa hommata kopionsa tästä huikeasta pelistä vielä kun mahdollista.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Ei kyllä pitkään aikaa ole ollut minkään pelin kanssa tämmöistä jouluaatto-lapsena-oloa. Olisittepa nähneet sen ilmeen kun luin opistoni kirjastossa pelin lähtöilmoituksen. Suuria tunteita! Ja aika erikoista että tiedän vain että peli: on vaikea, anteeksiantamaton ja silti reilu, sisältää kantapäänkautta oppimista, tarjoaa oikeanlaista kuolemanpelkoa ja pelissä ei voi tallentaa(!!). Kuulostaa aivan minun peliltäni!! <3 ADOM

Paikataan sen verran, että pelihän tallentaa taustalla käytännössä koko ajan. Mutta mitään itse valittavia tallennusslotteja ei tosiaan ole. Esim. allekirjoittaneella peliaika välillä on kortilla, joten on mainio tietää että pelin saa sammuttaa huoletta kun tulee tähdellisempää tekemistä. Kuolemanpelkoa tuo ominaisuus ei siis todellakaan poista. Ainoastaan tekee peliajan löytämisen helpommaksi.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Juuri tuota tarkoitinkin sillä että ei voi tallentaa TeRmoZ. Ja tuo on ehkä myös hienoimpia piirteitä pelissä. Et voi lähteä kokeilemaan jonkinsorttista suuntaa pelissä ja havaittasi sen huonoksi sen päätöksen kanssa on pakko elää. Jonkin sortin realismin immersiota.
Mitä jos Fallouteissa ja Elders scrollseissa ei pystyisikään perumaan tekosiaan. Vahingossa suututettuasi koko Megatonin, vaikka jäädessäsi kiinni näpistelystä, sinulla ei olisi pääsyä kylään, ainakaan vähään aikaan. :O Fallout potenssiin 3.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Peli tosin heittää pelaajan ulos pelistä jos nettiyhteys katkeaa (tämä siis jos olet loggautunut palvelimelle kun aloitit) Toivottavasti tallensi pelini, kun DNA dns serveri kusi ja meni yhteys siinä eilen illalla ja en jaksanut puolilta öin alkaa odottamaan toiminnan palautumista.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Aika huono homma oikeasti. En kyllä näe mitään syytä siihen että miksi pitäisi nakata pelistä ulos. Ohjelmoijien laiskuutta. Jospa jollain päivityksellä korjaisivat moisen. Ja kannattaa hommautua eroon DNA:sta. Itselläni kuopiossa asuessani DNA:lla saattoi olla DNS ongelmia viitenä päivänä viikossa...
 
Ylös Bottom