Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Denon 1910 vs. Samsung HD850

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Napakettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Napakettu

New Member
Kumpi kannattaisi ostaa, jos hintaa tulisi about saman verran laitteille. Tulevasta TV:stä löytyy HDMI-tuki, että kummastakin soittimesta saa digitaalisesti kuvan. Plazassa oli kyllä kummastakin juttua, mutta en sitten oikeen osannut itse suht nyyppänä arvioida kumpi on parempi, kun toisessa on Faroudja -piiri, mutta on vanhempi malli jne. Saako tota Denonia muuten aluekoodivapaaksi, kun siitäkin oli epäselvyyksiä Plazassa, kun jotain postauksia luin?

Vastaus: Denon 1910 vs. Samsung HD850

Minulla oli tuo Denon, mutta en käyttänyt DVI:tä. Hifi-lehden testissä muistaakseni sanottiin, että kuva DVI:ltä olisi melko huonoa, olisiko ollut huonompaa kuin komponentilta?

Jollet ole käytettyä ostamassa, nythän saa jo uuden 1920:n.

1910:n saa helposti aluevapaaksi firmispäivityksellä, jonka voi asentaa itse poltetulta cd:ltä.

Ois mukava kuulla nimen omaan tuon Denonin laadusta DVI:n kautta liitettynä ja jos pystyy sitä vertaamaan Samsungiin kytkettynä HDMI-kaapelilla, niin saisi jotain kuvaa noiden kuvanlaadullisista eroista mun tapauksessa.

NapaKettu sanoi:
Ois mukava kuulla nimen omaan tuon Denonin laadusta DVI:n kautta liitettynä ja jos pystyy sitä vertaamaan Samsungiin kytkettynä HDMI-kaapelilla, niin saisi jotain kuvaa noiden kuvanlaadullisista eroista mun tapauksessa.

Mulla on toi Denon ja olen ihan tyytyväinen kuvaan DVI:n kautta, tosin musta palikoituu, mutta siitä ei taida päästä millään eroon, hommasin laitteen Kitupiikistä ja se oli valmiiksi aluevapaa.

Ostan kuitenkin luultavasti Oppo Digital DV971H -soittimen "euroversion" BBK DC971H:n, kun tuntuu olevan todella laadukas peli hintaansa nähden (200).

EDIT: Toisaalta tämä LG DVX9900H -soitin houkuttelisi puolet halvemman hintansa takia.

Minä en uskaltaisi ostaa mitään LG:n DVD-soitinta, niin paljon olen viima aikoina kuullut juttuja erinäisten levyjen toimimattomuudesta nimenomaan LG:n laitteissa.

Jari Tomppo sanoi:
Minä en uskaltaisi ostaa mitään LG:n DVD-soitinta, niin paljon olen viima aikoina kuullut juttuja erinäisten levyjen toimimattomuudesta nimenomaan LG:n laitteissa.
Juu, itselläni on kaksi LG:n soitinta ja kyllä seuraavaksi hankin jonkin muun, todennäköisesti jonkin Samsungin, vaikka mitä enemmän olen tuosta Opposta lukenut, sitä enemmän kiinnostaa.

Ensimmäiseen LG:n soittimeen olin ihan tyytyväinen, kun sen hankin joskus varmaan viisi vuotta sitten, mutta sepä maksoikin jotain 2500 markkaa. Nyt jotain vuosi sitten ostin kovalevyllisen polttavan, ja se on jopa halpaan hintaansa (500) nähden helvetin huono ostos. Tuollaisen LG 9900:n hankki pikkuveli juuri, ja se on periaatteessa ihan kiva perussoitin, mutta toisen veljen polttarivideosta tehty DVD toimii siinä vähän kehnosti (kelaaminen tai paussille pistäminen jumittaa kuvan). Muutama ostettu DVD toimii LG-soittimissa myös vähän epäluotettavasti.

Joululahjaksi ostankin itselleni nyt Topfieldin (tai Procasterin) kovalevy-digiboxin ja tavallisen toistavan DVD-soittimen (jossa täytyy olla Divx-toisto). Topfieldistä kun saa videot ulos ja ne voi sitten polttaa tietokoneella levylle.

Jari Tomppo sanoi:
Jaa no, tuollaisia ongelmia en osannutkaan ottaa huomioon. Joku on kuitenkin sanonut, että tuossa oli selkeästi tai ainakin jonkni verran parempi kuva kuin Samsungin HD850/950 -malleissa, joissa ei näiden parempien soitinten välisessä vertailussa kovin hyvä kuva ole. Halvemmalla hinnalla parempi kuva, niin ajattelin kysellä siitä, mutta jos LG:stä ei hyviä kokomuksia löydy, niin pitänee laittaa tilaukseen tuo varmasti hintansa väärti Oppo aka BBK.

Ylös Bottom