Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Desperados III

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Barca11910
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Barca11910

Well-Known Member
Nimi: Desperados III
Genre: RTS (Real Time Strategy)
Alustat: PC, PS4, XOne
Kehittäjä: Mimimi Games
Julkaisija: THQ Nordic
Julkaisupäivä: 16.6.2020

En ainakaan löytänyt tälle pelille ketjua niin luodaan sellainen.

Aluksi kerron että Gog.comissa on tästä kyseisestä pelistä demo ladattavissa. Mikäli sitä haluaa kokeilla sisältää ilmeisesti pelin 2 ensimmäistä kenttää.
Demo loppuu kesken kolmannen kentän jota ei saa pelata loppuun.

Itselläni meni demon jälkeen Steamista ostoon. :) Näitä Western pelejä ei ainakaan liikaa tehdä. Samalta studiolta on Shadow Tactics joka on loistava peli sekin.

Alla vielä video mistä on kyse.

Ykkönen ja kakkonen on yksi mun pelihistorian parhaita pelejä, joten tottakai tämä ostoon menee. Joko pleikalle, tai pc:lle. Hyvältä tämä näyttää ja ollut viime vuodesta asti yksi odotetuimpia pelejä itellä.

Edit: joo no ei tarvinnu kahdesti harkita. Pc:llä myös ohjaintuki, pyörii 4k resolla ja 200% scaalauksella upeasti. Kaikki toimii demossa jo niin upeasti, että Deluxe edition lähti 35 eurolla tilaukseen. Ai että, kyllä maistui demo hyvältä..

Edit2:
Muutamia mietteitä noin yleisesti:
- Peli näyttää todella hyvältä
- Kontrollit loistavat ja toimii aina

- Pelissä on pikatallennus ja se on koko pelin yksi iso idea. Tallenna, yritä, lataa, yritä jotain muuta. Lataus tapahtuu itsellä noin sekunnissa, toivottavasti konsoleilla tämä on myös lyhyt aika, koska tuo on todella hyvä idea ja toimii.

- Pelinähän nämä on aina olleet täysin hiiripelejä. Nyt mukana ohjaintuki kun tulee konsoleille. Ja voi pojat miten hyvin on tehty. Kun liikutat hiirtä, pelissä on tälläiselle peleille tyypillinen käyttöliittymä ja kaikki tehdään hiirtä naksuttamalla. Käsketään äijän mennä sinne minne ruksin hiirellä.
Mutta ohjaimella ei mitään kursoria liikutella. Vaan oikeasti ohjataan sitä haluttua ukkoa ja tehdään asiat kuin 3rd Person pelissä konsanaan. Kameraa voi kääntää, zoomata, vasen liipaisin tähtää, oikea ampuu jne. Ihan kuin täysin eri peliä pelaisi, on niin iso ero. Enkä todellakaan haluaisi tämän jälkeen pelata mitään tälläistä hiirellä. Kerrankin konsoleista oikeasti hyötyä ainaisessa taistelussa uuden haitoista pc puolelle. Tästä pitäisi kiittää. Huikeasti toteutettu. Koko ohkausmekanisni, käyttöliittymä jne muuttuu ohjaimeen siirryttäessä. Ei mikään puolivillainen rautalankaviritys siis.

- Ristinäppäin ylös ja peli pysähtyy. Voit siinä liikuttaa kaikki ukot haluamaasi paikkaan, tehdä ammunnat, tapot jne. Sit ku suunnitelma valmis, painat yhtä nappia ja ukot tekee suunnitelman mukaan työnsä. Todella siisti ominaisuus.

Kentän lopussa tulee sellainen karttanäkymä. Siinä näet kartalla vihut ja omat ukot, missä vaiheessa ne liikkui minnekin, mitä ne teki, millä tappoi jne. Todella siisti systeemi.

Ai että rakastan tätä jo nyt. Tätä on odotettu kauan.

Edit3: tein nyt myös videon tuosta demon kakkos kentästä. Näkee mekaniikoita hyvin:

Viimeksi muokattu:
Joo-o @Omenanraato katoin tuon sun videon.

Ajattelin tuossa kunhan kuulokkeet on taas latautunu pelata tuon saman kentän pädillä. Yllättävää että tuo annetaan puuceellä edes mahdolliseksi.

Pelasin jo sillä näppis hiiri kombolla kertaalleen kentän läpi.

@Omenanraato pisti sellaista viestiä nyt että nosti hypeä ihan kunnolla. Harmi kun se Last of Us 2 tulee pari päivää tämän jälkeen ja sen yli ei oikein mikään omilla listoilla pääse. Pitääkö se silti ostaa tämäkin vaikka hyllyyn odottelemaan... Shadow Tactics oli jo loistava, se studion aiempi peli siis, joten osasin odottaa tältäkin vähintään samaa.

Joo-o @Omenanraato katoin tuon sun videon.

Ajattelin tuossa kunhan kuulokkeet on taas latautunu pelata tuon saman kentän pädillä. Yllättävää että tuo annetaan puuceellä edes mahdolliseksi.

Pelasin jo sillä näppis hiiri kombolla kertaalleen kentän läpi.
Todella hyvä et annetaan, koska vaikka olen 20v sit tän tyyppisiä pelannu melkein pelkästään, niin meni niin nextille levelille tollanen kun itse liikutat sitä hahmoa, etkä vaan käske siirtymään paikkaan x. Todellakin @shamaniac ostoon!

Todella hyvä et annetaan, koska vaikka olen 20v sit tän tyyppisiä pelannu melkein pelkästään, niin meni niin nextille levelille tollanen kun itse liikutat sitä hahmoa, etkä vaan käske siirtymään paikkaan x. Todellakin @shamaniac ostoon!
En tiedä miksi mutta mulla ei tuo pädillä liikkuminen ole lähellekään noin sujuvaa. Hahmo kyllä liikkuu sinne minne haluan lopulta mutta se koko ajan vilkkuu kun se olisi kääntymässä johonkin. Suoraan ei kävele sitten millään. Myös selkeä juokseminen on todella epäselvä. Hiirellä klikkaa kahdesti niin hahmo juoksee eikä vain mene sinne minne haluan.

En tiedä miksi mutta mulla ei tuo pädillä liikkuminen ole lähellekään noin sujuvaa. Hahmo kyllä liikkuu sinne minne haluan lopulta mutta se koko ajan vilkkuu kun se olisi kääntymässä johonkin. Suoraan ei kävele sitten millään. Myös selkeä juokseminen on todella epäselvä. Hiirellä klikkaa kahdesti niin hahmo juoksee eikä vain mene sinne minne haluan.
Onkohan ohjaimen deadzonessa häikkää? Mulla ainakin menee meinaan just eikä melkein sinne minne pitää. Mikä ohjain? Mulla BT yhteydellä Xbox One S:n ohjain. (Pinkki Minecraft possuohjain. :D se on se tärkein kriteeri)

Miniatyyri-traileri:

Ja toinen jossa näytetään kulissien takaa miten se tehtiin. Nostan kyllä hattua tälle intohimolle peliään kohtaan.

Onkos tätä odottelevilla pelattuna se mainitsemani Shadow Tactics? Mikäli tällainen peli iskee niin ehdottamasti suosittelen lämpimästi!

Lisäksi voisin kysyä, että oletkos @Omenanraato sinä pelannut tuota Shadow Tacticsia? Muistaakseni jo siinä ohjattiin hahmoja suoraan, joten jos olet pelannut sitä niin millä lailla tuo vertautuu tuohon hehkuttamaasi ohjaukseen? Veikkaan että ehkä et ole sitä pelannut koska kirjoituksestasi saa sen kuvan että tuo padiohjaus olisi täysin uusi juttu.

Voin tosin muistaa väärinkin mutta olen hyvin, hyvin varma että se oli jo Shadow Tacticsissa. Siellä on herkkua sitten lisää luvassa jos tosiaan peligenre iskee eikä miljöön vaihto westernistä itämaiseen kuvastoon ole ongelma. Itselleni maistui paremmin kuin ne alkuperäiset Desparedosit, jotka on niitä harvoja pelisarjoja, joita voisin jopa sanoa ikinä fanittaneeni. Sen verran kovia teoksia olivat.

Toinenkin uusi peli sai tänään arvostelut mutta hukkui kokonaan Last of Us vouhotuksen alle, koskaan en ole näitä pelaillut ja arvostelujen perusteella ihan pätevä.

Meidänkin arviomme muuten meni tänään julki. Neljä tähteä viidestä!

Minä osasin odottaa timanttia juurikin Shadow Tacticsin takia. Olisi ollut suoranainen ihme jos sama studio olisi tämän sössinyt kun aiempi peli oli periaatteessa täysin sama mutta eri kuorrutuksella. Yksi traileri oli välissä, jonka jälkeen vähän aloin epäilemään mutta sen jälkeen tuli taas pelikuvaa, joka haivutti epäilykset.

Muistin myös että tämä tulee samalla viikolla kuin se eräs suurelle yleisölle tutumpi tapaus ja minullakin jää tämä odottamaan että se toinen peli on vähintään kerran koettu. Sen jälkeen kuitenkin mitä pikimmin hiippailemaan ja taktikoimaan villiin länteen.

Muistutanpa vielä uudemman kerran, että jos tämä tulee hankittua ja maistuu ja jää vielä nälkä, niin ei muuta kuin se Shadow Tactics ostoon. Löytyy samoille alustoille kuin Desperados 3 ja vielä parille extrallekin, kuten Linuxille, mitä wikipediasta äkkiä kurkkasin. Hintakin on varmasti reilusti vähemmän kun on jo aikaa julkaisusta.

Shadow tactics on kanssa ollut omasa tutkassa jo vuosia mutta ikinä saanut aikaiseksi hommattua, pakko kyllä jossain välissä saada aikaiseksi sekin hommata. Molemmat pelit on todella mielenkiintoisesta aiheesta, ST ehkä hivenen kiinnostavampi. Hiippailupelit on kuitenkin aina ollut todella lähellä sydäntä.

Meidänkin arviomme muuten meni tänään julki. Neljä tähteä viidestä!

” Välillä on myös mahdoton nähdä, aikooko hahmo nostaa ruumiin maasta vai hypätä kalliolta alas, sillä molemmissa toiminnoissa on tismalleen sama nappi. ”

Ainakin Pc demossa se valittiin oikean tatin painalluksella tms, jolloin näki joka kerta ihan selkeästi mitä on tekemässä. Kuvake vaihtuu eri paikkaan ja muistaakseni vielä lukee et mitä tapahtuu jos painat A/X.

Edit: vielä kun saatais Commandos sarja tällä samalla ohjauksella. :cool:

Onko tätä kukaan vielä konsolille hankkinut? Mietin että jos töiden jälkeen sattuu kaupassa tulemaan vastaan ps4 versio. Omena ainakin ylempänä kehunut PC:n ohjaintukea.

Ylös Bottom