Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny 2

Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Saa nähdä mitä Bungie tekee servereiden kanssa. Tuleekohan olemaan vielä P2P kun PC:lle julkastaan? Voi olla vähän rikkinäinen jos näin on.

Tätä itsekin olen miettinyt. Nykyinen P2P-ratkaisu ainakin Cruciblea ajatellen on ihan järjetön ajatus. Damage Referee ei paljon pelasta. Se ilmeisesti on siellä, mutta ei se tee mitään. Crucible on ihan rikki P2P:n takia. Toivottavasti PC:n mukaantulo tuo tähän pysyvän muutoksen dedikoitujen palvelimien muodossa.

Mites täällä, meinaako jengi siirtyä PC:lle vai vieläkö pysytellään konsoleissa? Itse aion pysyä PS-leirissä hamaan tulevaisuuteen saakka vaikka PC:llä saisikin varmasti parempaa grafiikkaa. Saa nähdä tuleeko mimmonen huuto PC-puolen huijareista. Kauhulla odottelen miten Destiny Reddit räjähtää käsiin näistä...
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Gameplay-julkaisu 18.5.

C9tVtCEVoAE4yvU.jpg


https://twitter.com/Bungie/status/854370790250131457
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Tosiaan huomenna on tuo gameplayprevikka, että Twitch vaan auki iltakasilta, jos jotakuta kiinnostaa millasta settiä on luvassa syksyiltojen iloksi. Toivottavasti sieltä nyt ainakin saadaan sulavampaa ruudunpäivitystä, parempaa serveritekniikkaa, jotain pelin sisäistä peliseurahakua (proximity chat yms.) ja sisältöä useammin kuin nyt. Sekin kiinnostaa mitä muutoksia ollaan tehty nykyisiin classeihin. Esimerkiksi nyt pääsee titaanilla tuhatta ja sataa ns. skeittaamalla ympäri mappia, mitä Bungie ei alun perin tarkoittanut tapahtuvaksi niin sanotulle tankkiluokalle, mutta päätti sen silti jättää peliin.

Bungie muuten alkaa taas julkaista omaa podcastia, jos jotain kiinnostaa kuunnella. Siellä ei tuoda esiin mitään jymypaljastuksia peleistä vaan käydään läpi pelien tekemistä, tunnelmia studiossa ja muuta sellaista.

Pitäisi löytyä nyt suht monesta podcast palvelusta, mutta tässä vielä iTunes linkki:
https://t.co/xzVe15CzZq
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Traileria:

[video=youtube;jn1dML6RC5w]https://www.youtube.com/watch?v=jn1dML6RC5w[/video]

Nyt näytetyn perusteella samaa vanhaa marginaalisesti kauniimmassa ja kulmista hiotussa paketissa. Aarrekartat ja entistä rikkaampien maailmojen tutkiminen kuulostavat hyvältä. Ykkösosan sandbox tuntui usein kovin tyhjältä. Yhteisöominaisuuksien ja soolopelaajien parempi huomioiminen on myös iso plussa.

Teknisistä ominaisuuksista ei puhuttu mitään, mikä ei Bungie/Activisionin kohdalla yllätä. Onko Bungie vielä jääräpäisesti jumissa 30 ruudun sekuntinopeudessa, ja kärsiikö PC-versio konsolien muista rajoituksista?

Destiny tulee PC:lle jakeluun Blizzardin Battle.netiin, mikä on sinänsä yllättävää siinä mielessä, että monet muut Activisionin pelit löytyvät Steamista. Veikkaan että tähän on johtanut Bungien halu pitää paketti paremmin kontrollissa.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Destiny on parasta kavereiden kanssa ja sinne panostavat jatkossakin. Kaikki se mitä tehtiin yhdessä oli kaiken panostuksen arvoista. Platformi sosiaaliseen pelaamiseen. Vakavan harkinnan paikka, silläkin uhalla ettei muuta sitten pelata kuukausiin.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

4v4 pvp ei jotenki tunnut sopivan tähän ollenkaan... Destiny 1:n 6 hengen pvp fireteameistä pääsi helposti joka activityyn (raidiin koko porukka, strikejä ja 3v3 modeja kahdessa ryhmässä)

Sitten tuo ei kyllä yhtään näytä taas olleenkaan uudelta peliltä; samat graffat (paitsi cinematiceissä oli kyllä hienot, mutta gameplayissä ei juurikaan), ei dedicated servereitä, ei 60fps konsoleilla, samat menut ja UI...

No hienona asiana nuo clan systemit mutta olis saanu olla jo Destiny 1:ssä ja olisi ollut sangen helppo varmaan lisätäkin ku oli jo jokseenkin mukana.

No ostoon menee silti koska niin youtube vetovoimainen....
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Eihän tuosta 30fps PS4 ollut vielä mitään oikeata faktaa tai puhetta? Testaajat vaan joutuvat pelaamaan tänään PS4 Prolla ja 4K näytöllä josta nämä huhut lähtivät. :rolleyes:
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Eihän tuosta 30fps PS4 ollut vielä mitään oikeata faktaa tai puhetta? Testaajat vaan joutuvat pelaamaan tänään PS4 Prolla ja 4K näytöllä josta nämä huhut lähtivät. :rolleyes:

Jos olisi niin luulisi että puhuisivat. Sama dedicated servereiden kanssa. Miettine ny että alkaako ne promossa puhumaan että peli on 30fps ja pyörii p2p servereillä. Ei ihan 'täyttä taloo' nyt kyllä tullut.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Eihän tuosta 30fps PS4 ollut vielä mitään oikeata faktaa tai puhetta? Testaajat vaan joutuvat pelaamaan tänään PS4 Prolla ja 4K näytöllä josta nämä huhut lähtivät. :rolleyes:

Kyllä sen silmällä erottaa onko 30fps vai 60fps.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Jos testaajat pelaavat PS4 Prolla ja 4K 30fps asetuksilla, miten siitä selviää 1080p 60fps? :rolleyes:

Ihmettelisin jos kilpailullisessa moninpelissä olisi mahdollisuus valita näiden välillä. Kuinka monessa PS4:n moninpelipainotteisessa julkaisussa on tämä mahdollisuus?
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Ihmettelisin jos kilpailullisessa moninpelissä olisi mahdollisuus valita näiden välillä. Kuinka monessa PS4:n moninpelipainotteisessa julkaisussa on tämä mahdollisuus?

Siis valita 30fps tai 60fps? Ei missään PS4 moninpelissä. Sony nimenomaan sano että ei halua luoda epäreiluutta tuolla.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Siis valita 30fps tai 60fps? Ei missään PS4 moninpelissä. Sony nimenomaan sano että ei halua luoda epäreiluutta tuolla.

Ok, sittenhän tuolla on turha spekuloida. Peli on siis joko 30 tai 60fps resoluutiosta ja konsolista riippumatta.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Sony ei kieltänyt missään vaiheessa sitä, että pelaajat saavat valita 1080p & 60fps ja 4k & 30fps välillä. Eri ps4 versioiden välillä ei vaan saanut olla 30 vs. 60fps lukitus eroa.

Mutta olisihan se täyttä p*skaa Bungielta tehdä FPS peli vuonna 2017 30fps lukituksella. :rolleyes:
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Polygonin toimittaja vetää striken läpi Destiny 2:ssa - Inverted Spire.

 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Paikanpäällä pelanneelta kaverilta twiitti:

Console 30 fps. PC 60 fps. Probably VSync enabled for smoothness during gameplay.

Lähde: https://twitter.com/DrLupoOnTwitch/status/865268883673956356


Sony puolestaan kertoo PS4 Prolla pelattavan 4K:lla:

What we can tell you right now is that, on PS4 Pro, you’ll explore the new worlds of Destiny 2 in all their 4K beauty.

Lähde: https://blog.us.playstation.com/2017/05/18/destiny-2-first-gameplay-details/
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Sony puolestaan kertoo PS4 Prolla pelattavan 4K:lla:

What we can tell you right now is that, on PS4 Pro, you’ll explore the new worlds of Destiny 2 in all their 4K beauty.

Tätä minä jo toivoinkin. Destiny 2:nen oli oikeastaan isoin syy, miksi ostin PS4 Pron. Tänään pitääkin laittaa ennakkotilaus vetämään, että pääsee beta karkeloihin mukaan. Harvemmin tulee odotettua, että kesä menisi äkkiä ja tulisi syksy tilalle.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Onhan se käsittämätöntä että herran vuonna 2017 kehtaavat julkaista tämän profiilin fps-pelin 30fps ruudunpäivityksellä. Trailerien perusteella hyppäys grafiikoissakaan ei ole niin suuri, että pitäytyminen 30fps:ssä olisi perusteltua. Myös resoluution pitäisi tässä genressä olla toissijainen ruudunpäivitykseen. Huono ruudunpäivitys oli minulle suurin huono puoli jo ensimmäisessä pelissä: pelitempo on paljon nopeampi kuin Halossa, jossa 30fps vielä jotenkin riitti, ja kaikenlaiset taikatemput sylkivät ruudun täyteen pätkivää valoshowta, joka huononsi pelattavuutta entisestään. Bungie on aina väittänyt tietävänsä asiat paremmin kuin yleisönsä, joten ehkä tämäkin on taas niitä vaikeammin käsitettäviä päätöksiä jota siellä tehdään. Alla tilannetta kuvaava kommentti redditistä:

So is this just on Bungie and their engine? They've never made a console game at 60fps. Yet 343i was able to re-work the Halo engine (which I believe Destiny uses too) to achieve 60fps for Halo 5, with some compromises like shadows at distance.

And I don't even know if you can say the 30fps limitation is hardware based.

60fps mp shooters this gen:
-Battlefield 4
-Battlefield Hardline
-Battlefield 1
-Rainbow Six Siege
-CoD Ghosts
-CoD Advanced Warfare
-CoD Black Ops 3
-CoD Infinite Warfare
-CoD WWII
-Titanfall
-Titanfall 2
-Overwatch
-Uncharted 4 mp
-Gears of War 4 mp
-DOOM
-Star Wars Battlefront
-Halo 5

30fps mp shooters this gen:

- Planetside 2 (a free to play game with over 1000 players on the same map)
- Destiny
- Destiny 2

PC-versio on kuitenkin minulle se jonka hankin, jos päätän pelin ostaa. Sille luvattiin PC-pelille kuuluvat perusominaisuudet rajoittamattomasta ruudunpäivitysnopeudesta useisiin kuvasuhdevaihtoehtoihin ja täydellisesti muokattaviin asetuksiin. Sen julkaisupäivä ei kuitenkaan ole sama kuin konsoliversioilla, eikä edes vihjailtu koska se lopulta olisi.

Moninpeliominaisuudet ovat edelleen p2p-pohjaiset (ainakin PC:llä), joten odotettavissa on jälleen lagia ja epäreilusti päättyviä tilanteita. Mutta pitäähän Activision-Blizzardin osakkaiden saada tuottoa sijoitukselleen, eikä siksi parane laittaa yhtään ylimääräistä pelin serveri-infraan.
 
Ylös Bottom