Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny & Bungie, miksi hype?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jogi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jogi

Well-Known Member
En oikeastaan pelaa kilpailullisia FPS:iä mutta pelaan kyllä joitain tarinallisia ja coop FPS & TPS pelejä. Esim borderlandsit maistui ja jopa muutama kenttä codeja ja vastaavia. Sitten kun kokeilin kaikkien hypettämää halo (Joku 3..4 osa sarjasta) sarjaa vetää cooppina niin olipa aika heikko tekele, ei niin mikään pelissä tuonut wautsivau fiilistä, kaikki oli tylsää fiiliksetöntä puuroa.
Nyt sama fiilis on Destinystä ps4:lla... maisemat ja maailma on ihan ok (ok mutta ei sitä mitä voisi olla kun nämä last gen versiot on varsin samanoloisia muuten paitsi resoluutiolta) mutta hukattu tylsään keskinkertaisuuteen pelin muissa osissa. Vihulaiset typerän näköisiä halo supermario variksenpelättimiä, jatkuva spawnaus ja niin last gen animointi. Entä se vihu tekoäly... keskivertoa tyhmemmältä vaikutti vaikka tätäkin ylistetty?

Tässä on niinkuin poimittu toimivista peleistä monia seikkoja mutta tuloksena soppa joka ei loista missään osiossa.

Jos tässä se tarina loistaisi tai oikeastaan tarinanomainen tekeminen niin ok mutta minä epäilen demon perusteella että se ei ole yhtään enempää kuin toistuva kooste noista toistuvista demon spawnaus kökkö vihu esiintymistä.

Että mikä tässä bungiessa ja destinyssä oikein saa väkijoukot kuolaamaan? Onko tämä joku joukkohallusinaatio koska bungie?
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Että mikä tässä bungiessa ja destinyssä oikein saa väkijoukot kuolaamaan? Onko tämä joku joukkohallusinaatio koska bungie?

Eka Bungien peli pleikkarille, eipä kai muuta. Ihan ***** tylsälle ja geneerisellehän toi näyttää ja ei mitään sellaisia fiiliksiä herätä kuin vaikkapa Halo 1-3. Aluksi meinasi vähän harmittaa ettei PC-versiota tule ainakaan heti, mutta kun näki millainen peli on kyseessä niin eipä haittaa enää yhtään :cool:
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Minun kohdallani suurin hype peliin kohdistui siinä vaiheessa kun siitä ei ollut vielä näytetty mitään, juuri Bungien loistavan historian vuoksi. Yksikään traileri tai pelivideo ei kuitenkaan onnistunut vakuuttamaan tai herättämään fiiliksiä. Peliä PS3:lla pelattuani voin sanoa että se on varmasti yksi tasokkaimmista konsoliräiskinnöistä, jos huomioidaan tekniset näkökohdat, viimeistelyn taso, sisällön laajuus ja yleinen pelattavuus, ja tämä koskee molempia konsolisukupolvia.

Kuitenkin se jokin jää nyt puuttumaan. Beta on tietenkin vasta demo, mutta silti pelin maailma tuntui liian tyhjältä, ja jo ensimmäiset tehtävät tuntuivat toistuvine vihollisaaltoineen liialta toistolta. Moninpeli toimii, mutta ADS-tekniikan mukanaan tuoma autoaim-sirkus sekä sprint ja CoDin Predator-missileen vertautuvat Super-kyvyt vievät mielenkiinnon nopeasti. Ehkä Destiny vetoaa lootilla ja muulla kustomoinnilla enemmän sitä haluavaan yleisöön, ja toisaalta kaveriporukalla pelaaviin. Lisäksi nämä alpha- ja betatestit ovat selvästi olleet loistava markkinointi- ja hypetempaus Activisionilta ja Bungielta, jopa parempi kuin Battlefield-sarjalla. Itse kuitenkin haluan kiinnostavan tarinan ja yksinpelattavan kampanjan, jolla on muutakin uudelleenpelattavuusarvoa kuin parempi loot. Edes Halo: Reachin tasoinen peli tämä ei mielestäni ole, eikä tule koskaan saavuttamaan omissa kirjoissa samanlaista asemaa kuin Halo-sarjalla on.
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Täällä Bungie yhdistyy ennenkaikkea hyvään tunnelmaan ja edelläkävijän rooliin. Ymmärtänyt sosiaalisen pelaamisen päälle alusta lähtien. Ennen verkkopelejä se oli samalta sohvalta tarinaa yhteistyömuodossa. Toi matchmakingin parrasvaloihin.

Hyvään tunnelmaan on kuulunut elokuvien tapaan eri tunnetiloja vahvistava eeppinen musiikki. Tästä muistona kahden ensimmäisen Halon viralliset soundtrackit koristavat yhä hyllyä. Pelikentän iloiset värivalinnat, joita on ollut ikävä harmaita räimetä pelatessa. Örkkilauman lapsekkaat soturit; ei mennä otsakurtussa vaan mukana on myös huumoria. Väkivallalla ei varsinaisesti mässäillä. Pelaaminen on hauskaa.

Nämä kaikki ovat tekijöitä, jotka ovat tehneet Bungiesta sukupolvensa tärkeimpiä pelistudioita. On helppo rakastua Destinyyn kun voi havaita samojen avaintekijöiden yhä löytyvän repertuaarista.
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Kohdillaan tuo 75 on, hypellä tai ilman. Mun mielestä peli ei hyödynnä coopia, ei sosiaalista puolta, ei juonta, ei tehtäviä millään muotoa erikoisesti.

Missä oikein kunnolla toisistaan eroavat hahmoluokat? Ehkäpä liuta kykyjä joilla koko porukalle saa eri roolit? Moni muu coop peli tämän tekee, vuosia jo tehnyt. Nyt on lähes sama vaikka olisi 3 samaa hahmoluokkaa juoksentelemassa.

Missäs sitten vaikkapa auction house? Entäpä oikeasti kansoitettu tower? Miksi klaanisysteemi on vain kulissi? Tornissa voisi olka vaikka yksi alue, joka olisi oman klaanin tukikohta. Siellä voisi olla esim. Ilmoitustaulu, storage lootin jakamista klaanilaisten kesken.. Hemmetti vaikka pokeri minigame. Partiossa pitäisi kuulla halutessaan kaikkien lähellä olevien mikit. Lista on lähes loputon. Suurin osa näistä ei edes vaadi mitää ääriluovaa ajattelua, vaan on ihan peruskauraa. Listaa voisi vielä jatkaa ja pitkälle mutta kun ei puhelimella kirjoittelu irl sähellyksen keskellä nyt ehi. :D.

Lisätään vielä että osittain silti tykkään kyllä pelistä, onhan se "ihan kiva".
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Metacritic 75.. Pakko kysyä että onko tämä nyt niin hyvä peli ja kaiken sen hypen arvoinen tekele?

Ylittänyt odotukset kaikessa muussa paitsi tarinan esittelyssä. Porukan mukana pelatessa keskustelut menevät helposti ohi. Lopulta on jo niin pitkällä ettei edes enää juuri kaipaa. Koukku on syntynyt pelin muista osatekijöistä. Paljon auttaisi, jos välivideoissa mentäisiin voimakkaammin visuaalisella linjalla.

Itselle kyseessä on vuoden merkittävin peli *. Hype oli sikäli maanläheistä, kun peliin oli jo muuten päässyt tutustumaan kahtena vuotena Gamescomissa. Herkkua, kuten oli ensimmäinen Halo yhteistyönä pelattuna.


* jätetään pieni varaus loppuvuodelle; Assassin's Creed: Unitylle
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Tässä taisi käydä vähän samoin kuin Insomniacille: kovalla ryminällä mentiin ison julkaisijan suojiin ja multiplatform-kehittäjäksi. Lopputuloksena keskinkertaisia pelejä, sillä konsoliyksinoikeus oli todellisuudessa se vetävä voima.
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Jotenkin vaikuttaa siltä että peli on laitettu aika monta kertaa "uusiksi" koska sisältöä on niin vähän budjettiin nähden.

Activisionilta täydellinen markkinointisuoritus joka tapauksessa. Onnistunut beta takasi hypen/myynnit ja arvostelut tulevat vasta päiviä julkaisun jälkeen.
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Kaikki jaksaa vaan jauhaa tuosta 500m "budjetista" ja sen perusteella odottaa jotain jeesuspeliä. Kyseessä on Activisionin "sijoitus" ja pitkän tähtäimen suunnitelma, josta suurin osa on markkinointibudjettia. Toki peliä on silti tehnyt monisatapäinen joukko monen vuoden ajan, että kyseessä on tietysti ison budjetin AAA-peli.

Itse olen sitä mieltä, että tarinaa lukuunottamatta kaikki Destinyn ongelmat ovat sellaista sorttia, jotka Bungie pystyy halutessaan korjaamaan. Välillä olisi hyvä kuitenkin keskittyä myös siihen olennaiseen: Destiny tekee yhden, erittäin tärkeän asian paremmin kuin lähes kaikki muut fps-pelit. Vihollisia vastaan taisteleminen ja räiskiminen on Destinyssä hauskaa! Joka ikinen kerta kun pamautan Hand Cannonillani jotain mouhoa päähän ja näen sen keltaisen damageluvun niin tunnen sielussani syvää iloa. Ja onhan ne maailmat hienoja, ja niissä liikkuminen on mukavaa. Destiny on ensimmäinen PS4-peli, jonka pelaamisesta haaveilen kesken duunipäivän.
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Metacritic 75.. Pakko kysyä että onko tämä nyt niin hyvä peli ja kaiken sen hypen arvoinen tekele?

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/destiny

Sama ongelma on kaikissa MMO -peleissä. Arvostellaan pinta raapaisulla, kun pitää ekana saada arvostelu pihalle. Destinyssä kaiketi tulee olemaan paljon erilaisia juttuja, mutta ne aukeavat pikkuhiljaa. Nytkin ensimmäinen raidi lähtee käyntiin 16 -päivä.

Tosin vaikeaahan näitten arviostelut on. Milloin on hyvä aika tehdä arvostelu ja antaa pisteet. Vai olisiko erilainen kaava parempi -> ensin joku "esiarvostelu" ennen sitten lopullista niittiä. Tosin pelaajat kun vaativat arvosanaa, pelkkä teksti ei ole mitään.

Mutta omalle hypelle oli arvoinen tekele. Aivan mahtavasti peli, tosin juoni nyt oli mitä oli. Mutta laajenee kaiketi ajan myötä ja aijon mukana roikkua. Peoplez tapaan odottaa iltaa, että pääsee taas pelaamaan.
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Sama ongelma on kaikissa MMO -peleissä. Arvostellaan pinta raapaisulla, kun pitää ekana saada arvostelu pihalle.

Tästä saa syyttää Activisionia sekä Bungieta, kun eivät toimittaneet arvostelukopioita medialle. Kun media saa pelin käsiinsä vasta samaan aikaan kun muutkin, niin paine tehdä ***** hätäinen arvostelu kasvaa että sen saa pihalle nopeammin kuin muut ja sitä kautta enemmän klikkejä. Ilmeisesti Activision ei luottanut sitten peliin niin paljoa että olisi toimittanut arvostelukopiot, ja nähtävästi ihan hyvästä syystä kun noita arvosteluja katselee ja lukee... Luultavasti aika moni olisi perunut ennakkotilauksen kun näkee noita 60 pisteen arvosteluja.

Katoin parin MMO:n metascoret ja ne on seuraavanlaiset:

World of Warcraft 93
Star Wars: The Old Republic 85
Age of Conan 80
Final Fantasy XI 85
Lord of the Rings Online 86
Elder Scrolls Online 71
TERA 77
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn 86
Final Fantasy XIV eka yritys 49

Pikasella vilkaisulla kovin monella isommalla MMO:lla ei näin heikkoja pisteitä ole. Alkuperäinen XIV oli täysin rikki eikä mikään toiminut (ARR on iha jees-tasoa mutta silti aivan liian tympeä pelattava), TESO oli hirveetä paskaa, TERA:kin oli pitemmän päälle äärimmäisen tylsä. SW:TOR sai jopa 85 ja oli silti aivan helvetin ankea peli kaikin puolin ja meni alle vuodessa free to playksi. AoC, LOTRO myös menettivät nopeasti pelaajia ja ainut vaihtoehto selvitä oli muuttaa peli free to playksi.

Saa nähdä miten käy, onhan se vielä mahdollista että pisteet tuosta nousee kun moni isompi sivusto ei ole vielä arvosteluaan julkistanut.
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Nyt kun olen cooppaillut destinyssä tasolle 16..17 paikkeille niin voi sanoa että aikalailla n.1h otanta beta versiosta kertoi kaiken..että kyllä pelistä voi nopeastikin suht täyden kuvan saada.

PVP nyt on melko sontaa pelistä riippumatta. Yksi reilun tunnin strike tuli suoritettua, ihan kiva kerran mutta aikuisten oikeesti montako kertaa tuollaista 20min maalitauluun loputtomasti ampumista kukaan jaksaa. Tämä endgame höpötys mitä bungie ja fanit jaksaa vääntää on aika väsynyttä läppää.

Pelatun perusteella ne 6-7 arvostelut osuu naulan kantaan ja toisekseen monet kyseisen asteikon pelit olleet ihan hyvää viihdettä...niin varmaan tämäkin destiny.
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Alku on ollut erittäin koukuttava, saa nähdä miten pitkälle sitten kantaa tulevaisuudessa. Tässä isona tekijänä uuden sisällön julkaisutahti/hinta/laatu. Pelasin EverQuestiakin(2) 8 vuotta vaikka se oli "saman paskan jauhamista". En vielä lähtisi arvostelemaan, mutta jos olisi pakko, ehkä 8-9/10.
 
Vastaus: Destiny & Bungie, miksi hype?

Destiny ei ole mielestäni kympin peli - ei edes ysin. Se ei ole lajityyppinsä merkkiteos, ei niin FPS kuin MMO lajityypeissä, mutta on sitä vaan niin hiton hauska pelata. Ehkä näkökantani on puolueellinen, sillä olen pelannut lähinnä oikean elämän kavereiden kanssa. Räiskiminen on varsin mukavaa, kun Fireteam on täynnä porukkaa joiden kanssa voi jutella niitä näitä pelin tiimellyksessä. Vaikka tarina jää taka-alalle ja peli muuttuu varsin karmeaksi grindaamiseksi tason 20 jälkeen, niin tämä ei poista peli-iloa. Kuten Bungien peleissä yleensä, myös Destinyssä on kontrollit ja tuntuma kohdillaan. Peliä on vaan niin hauska pelata ja jos porukkaa pelailee esim. CoDejakin kymmeniä ellei satoja tunteja, en näe tässä suurta eroa. Destinyn Crusible = CoDin moninpeli, paitsi monipuolisemmalla hahmon kehityksellä. Okei onhan siinä miljöö, aseet ja paljon muitakin eroavaisuuksia. Kärjistin tarkoituksella loputtoman grindaamisen takia.
 
Ylös Bottom