Destiny: Raid

Keskustelu osiossa 'Destiny' , aloittajana Huttu, 19.08.2014.

  1. jiivee84

    jiivee84 New Member

    PSN:
    janne_vee
    Vastaus: Destiny: Raid

    Nyt kun King's Fall on pelailtu - voitanee alkaa täällä puhumaan raidista ja kyselemään neuvoja niin pidetään tuo yleinen -osio puhtaana spoilereista.

    Meidän tiimi tosiaan aloitteli perjantaina heti klo20 aikoihin ja lopeteltiin yöllä Golgorothin kohdalla kun rupesi ajatukset tökkimään.
    Todella hyvin älyttiin ns. oikeita strategioita mitä nyt näkee muillakin. Fragmenteistä löydettiin ilman ohjeita kaikki muut paitsi labytintin fragmentti, joka jäi taakse.

    Arkuista napattiin ilman ohjeita hyppykohdan arkku. Raidin eka sala-arkku oli myös todella lähellä löytyä, mutta kokeiltiin päästä sinne väärältä puolen seinää - siellä se
    kuitenkin olisi ollut, mutta ei huomattu(!). Labyrintistä arveltiin löytyvän arkku jos käynnistää platet tietyssä järjestyksessä, mutta ei jaksettu jäädä kokeilemaan sen enempää.



    Alkukohta älyttiin ihmeen nopeasti kun yksi meistä ammuskeli seiniä ja huomattiin että siitähän ne tuhoutuu. Loppu olikin tavallisen kaavamainen - raidimekaniikoista ajoituksen tärkeys opetetaan jo tässä vaiheessa.


    Kun ensimmäinen hyppelykohta avautui kaikkien eteen - jäätiin katselaan vain maisemia. Näkymä oli oikeasti todella eeppinen. Omasta mielestä ehkä jopa raidin upein kohta.
    Tässä kohtaa ei ongelmia ollut. No okei... toki pari kuolemaa. :rolleyes:


    Toteemit eivät tuottaneet ongelmia. Taisi pari kokeilukertaa olla ja sen jälkeen onnistunut runi. Tässä ehkä käytettiin hieman väärää tekniikkaa, mutta meni silti.
    Meillä siis oli toteemeilla vain yksi henkilö, jolla oli Brandi ja kun se loppui, otti toinen henkilö spawnikohdasta uuden. Tämän olisi voinut tehdä myös niin, että
    toteemeilla on kaksi henkilö ja kun Brandi loppuu, se nähtävästi siirtyy automaattisesti toiselle joka seisoo Brandin sisällä.



    Warpriest oli ensimmäinen kohta, jossa alkoi näkymään jo suurempaa mietintää ja ongelmien ratkontaa. Väsymys alkaa painamaan ja pari pientä hyppelytaukoakin taidettiin pitää. Mekaniikka selville ja sen jälkeen taisi mennä toisella runilla läpi. Tässä kohtaa alkaa jo näkyä DPS:n tarve. Sniput aika must!


    Pitkän pitkän mietinnän ja kokeilujen jälkeen, Golgorothiin käytettiin tekniikkaa, jossa molemmilla puolin oma agroaja ja DPS tiimi on alhaalla ampumassa. DPS tiimi liikkui aina puolelta toiselle agroajan puolelle.


    Siskokset eivät sinänsä tuottaneet ongelmaa kun älyttiin pleittien järjestys. Tämä taisi olla helpoin ja nopein osuus koko raidista.


    Oryx tuotti meidän tiimille eniten ongelmia. Mekaniikka saatiin suht hyvin selville kun lähdettiin testaamaan pieni pala kerrallaan miten mikäkin osa käyttäytyy. Pitkään hinkattiin tekniikalla joka todettiin, että voisi olla oikea, mutta ei vaan saatu toimimaan. Päädyttiin sitten katsomaan ohjeita ja sama kyseinen tekniikkahan niissäkin oli, eli kaikki mekaniikat löydettiin itse ja olen kyllä todella tyytyväinen oman tiimin raidiin tämän ansiosta.

    Jokin siinä vain tuotti ongelmia kun monesti päästiin niin lähelle viimeistä laukausta, mutta joku kuoli aina johonkin. Lopulta kun mietittiin yhdessä ja löydettiin ratkaisu kuolon aiheuttajiin niin alkoi homma sujumaan paljon paremmin ja saatiin toistuvasti onnistuneita kierroksia. Tuhotkaa ne perkeleen Acolyten silmät aina!

    Huom. Oryxissä ei tarvitse viimeisen pleittimiehen mennä ollenkaan pleitille - platformi ilmestyy ilman sitäkin. Tämä auttaa todella paljon, koska silloin keskellä on kaksi miestä auttamassa ogreissa!



    Eli tässä raidissa pitää kyllä pysähtyä monesti miettimään se pieninkin asia, koska suorituksien pitää olla puhtaita. Kuolemat rankaisee suoritusta paljon.


    Team S.E.D.R. arvosana: Ten motes out of ten

    Kiitos Bungie!
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 22.09.2015

Jaa tämä sivu