Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Deus Ex: Human Revolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dimppis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Deus Ex: Human Revolution

Tämä on kai se oleellisin "uutuus" tässä dir. cut -versiossa DLC-pakettien mukanaolon lisäksi:

In terms of the revamped boss battles, all the maps have been reworked to include options for stealth and hacking, allowing players to solve the encounters without firing a single bullet (although the bosses still have to be killed in some way). Eidos Montreal had originally made tweaks to the A.I. for the Missing Link DLC that has now been applied to the entire game.

Another gameplay tweak is that now two energy cells recharge in all but the highest difficulties, allowing for more experimentation and use of augmentations.

Tarkemmat tiedot (sivulla ei pitäisi olla spoilereita): Giant Bomb

Miten tässä directors cutissa oikein aktivoidaan se kehittäjein kommenttiraita? Monta tuntia jo pelannut enkä mitään sellaisia esineitäkään huomannut joka sen aktivoisi tai sitten olen sokea. Googlekaan ei paljon auta kun hakutuloksissa tuntuu olevan vain tieto siitä, että peliin tuollainen ominaisuus tulee.

edit: Olen sokea. No jos joku muu on ollut yhtä tyhmä niin pitää mennä extras valikosta laittamaan commentary päällä ja sitten tietyissä kohdissa tulee ilmoitus "incoming commentary" jonka voi sitten hyväksyä.

Pitää kokeilla noita kommenttiraitoja, jos ei nyt ensimmäisellä pelikerralla, niin toisella sitten.

Tuosta ensimmäisestä pomotaistelusta:
Kyllä Tirehtöörin versiossa olisi vissiin ollut muitakin vaihtoehtoja, kuin räiskiminen. Ilmastointikanavaa ja tikkaita pitkin pääsee yhteen kakkostasolla olevaan huoneeseen, josta löytyvällä koneella saa avattua ovia, joiden takana on jonninmoisia turretteja. Koska olin palikka tuota kohtaa pelatessa, niin en vain keksinyt miten noita käyttää. Hoidin homman sitten kuitenkin yhdellä (!) loistavasti ajoitetulla kranaatilla, joka aiheitti jonninmoisen ketjureaktion vissiin, kun hp laski 800 --> 200 aika nopeasti. Päälle pari laakia sniperistä, niin homma oli paketissa! Yritin kyllä keksiä useampaan otteeseen jotain nokkelampaa ratkaisua, mutta tuo oli kyllä todella viihdyttävä tapa hoitaa asia myös.

Hirveä lipastaja kun olen, niin inventorystä meinaa koko ajan loppua tila. Pitää kuitenkin antaa iso kehu Wii U:n GamePadin käytölle tässä. Esineiden käyttö, augmentointien valinta ja hakkerointi toimii kakkosnäytöllä mainiosti, eikä tartte töllön ruudulta noita hommia hoitaa. Myös joka paikassa lojuvien lehtien lukeminen on mukava hoitaa tuota kautta.

Eilen meni deus ex läpi ja sellaset 26-27 tuntia tuohon taisi mennä. Kaikki ebookit ja muut tuli luettua jotka vastaan tuli joten oli aika "raskas" pelattava paikoitellen kun muutaman askeleen välein sai taas lukea lisää tekstiä. Yllätyin kuinka pitkä missing link olikaan. Kelloa en huomannut katsoa, mutta taisi siihen joku nelisen tuntia mennä. Tosin paljon tuli kuoltua tai muuten vaan ladattua tallennusta. Vapaa tallennus on hieno asia tällaisessa pelissä jossa hiiviskely voi mennä kohtuu helposti vituiksi.

Joko kuvittelin tai sitten missing link oli graafisesti huomattavasti komeampi kuin muu peli. Läpipeluun jälkeen tuli boxin orkkis laitettua koneeseen ja itse en ainakaan graffoissa huomannut muuta eroa kuin muutoksen värimaailmassa eli itse en kyllä käyttäisi mitään "improved graphics" termiä kuten pelintekijät. Omasta mielestä dc versio kyllä näyttää luonnollisemmalta.

Tuli tuota levyllä olevaa strategia opasta testattua ja ilokseni huomasin, että missasin vain kaksi sivutehtävää ja toista niitä en olisi edes voinut saada omasta valinnasta johtuen.
Samoin yllätyin kun laitoin tutkan näkymään telkkarin ruudulle. Ensimmäinen ajatus oli "oliko tämä oikeasti näin paska". Eihän se näytä kuin vihollisten paikat kun gamepadin ruudulla näkyy seinät, ovet ja rappusetkin ja tuon ansiosta on huomattavasti mukavampaa suunnistaa niissä kaupungeissa. Joten eipä tuo ruudulla oleva tutka tee muuta kuin vie turhaa tilaa.

Eilen aloitin new game+:n ja tiedoksi vaan, että kaiken muun menettää paitsi augit joka ei ainakaan minua haittaa. Se augien säilyminen kun on minulle se isoin juttu. Kommenttiraidan kanssa tuota pelasin sinne tehtaalle asti ja ihan hyvää settiä siihen mennessä ainakin.

Hemmetin kova paketti varsinkin tällaiselle joka ei ollut vielä missing linkiä pelannut. En kyllä halua edes kuvitella millainen tämä olisi ollut pelata ps3+vita kombolla. Vitassa kun ei ole klikattavia tatteja eikä toisia päätynappeja niin juoksu, "rautatähtäin", kyykkyyn meno ja kranaatin heitto ovat kaikki vitan takana olevassa kosketuspaneelissa.

Kuviakin kertyi yhteensä 25 kappaletta tuonne albumiin. Harmi kun tuota hudia ei saa kokonaan pois ainakaan helpommilla vaikeustasoille ellen sitten missannut jotain. Yleensä otin kyllä ne objective markerit ja muut pois, mutta olisi ollut kiva saada ihan kaikki pois kuvan oton ajaksi.
http://www.imageshack.com/a/xiyb/1

Tuli tämäkin sitten ladattua eräänlaisena heräteostoksena, vaikka löytyy jo PS3:lle (ei tosin director's cutia). Tätä on ihan mukava pelata gamepadilla, vaikka se ei varsinaisesti tuo mitään mullistavaa. Ohjaimen näytöllä näkyvä kartta on kyllä paljon käytännöllisempi kuin ruudulle saatava tutka, kuten pelle tuossa aiemmin jo totesi. Myös nuo hakkeroinnit hoituvat huomattavasti sujuvammin kuin normipadilla. Onneksi en ehtinyt tätä PS3:lla paljoa pelaamaan, niin kokemus tuntuu muutenkin tuoreelta. Ei yhtään hullumpi peli sijoittaa 40€, mikäli kaipaa Wii U:lle pelattavaa, varsinkin jos peli ei ole ennestään pelattuna.

Joko kuvittelin tai sitten missing link oli graafisesti huomattavasti komeampi kuin muu peli. Läpipeluun jälkeen tuli boxin orkkis laitettua koneeseen ja itse en ainakaan graffoissa huomannut muuta eroa kuin muutoksen värimaailmassa eli itse en kyllä käyttäisi mitään "improved graphics" termiä kuten pelintekijät. Omasta mielestä dc versio kyllä näyttää luonnollisemmalta.
http://www.imageshack.com/a/xiyb/1

Minäkään en kyllä tuossa itse pääpelissä ole huomannut mitään merkittävää eroa PS3-versioon. Missing Linkiä en vielä ole päässyt pelaamaan, mutta siinä käsityksessä olen ollut jo aiemmin, että ne graafiset parannukset näkyvät lähinnä siinä. Ehkä joku päivä täytyy vertailla noita versioita keskenään ja katsoa, että onko tuossa pääpelissä jotain hiuksen hienoa eroa.

Wii U -versio meni tuossa parisen viikkoa sitten läpi. Hieno peli, jonka todennäköisesti jaksaa aloittaa alusta toisenkin kerran New Game+:n turvin etenkin.

Pientä napinaa pitää antaa siitä, että kerättävää oli törkiän paljon, etenkin kun oma etenemistapa oli enemmänkin hiipimistä ja vihujen tainnuttamista paljain käsin. Etenkin lopussa et-voi-nostaa-enää-lisää-tavaraa-ääni tuli tuttuakin tutummaksi. Aseitakin, erilaisia sellaisia, tuli puolenvälin jälkeen vastaan sen verran paljon, että olisi vaan kannattanut aiva vaihtaa uuteen uuden tussarin tullessa vastaan.

Loppunäytöstä lopusta täytyy sanoa...

...tai siis loppunäytöistä, joita on näemmä useita erilaisia, että olisin toivonut niiden olevan muutakin kuin videokuvaa ja Jensenin puhetta siinä päällä. Katselin niitä neljä (liekö niitä enemmänkin?), kun tallensin justiinsa ennen loppunäytön valintaa.

Wii U -versio meni tuossa parisen viikkoa sitten läpi. Hieno peli, jonka todennäköisesti jaksaa aloittaa alusta toisenkin kerran New Game+:n turvin etenkin.

Pientä napinaa pitää antaa siitä, että kerättävää oli törkiän paljon, etenkin kun oma etenemistapa oli enemmänkin hiipimistä ja vihujen tainnuttamista paljain käsin. Etenkin lopussa et-voi-nostaa-enää-lisää-tavaraa-ääni tuli tuttuakin tutummaksi. Aseitakin, erilaisia sellaisia, tuli puolenvälin jälkeen vastaan sen verran paljon, että olisi vaan kannattanut aiva vaihtaa uuteen uuden tussarin tullessa vastaan.

Loppunäytöstä lopusta täytyy sanoa...

...tai siis loppunäytöistä, joita on näemmä useita erilaisia, että olisin toivonut niiden olevan muutakin kuin videokuvaa ja Jensenin puhetta siinä päällä. Katselin niitä neljä (liekö niitä enemmänkin?), kun tallensin justiinsa ennen loppunäytön valintaa.

Onko WiiU versiossa grid-tyyppistä inventaariota mihin tavarat tulee sovittaa vai onko se erilainen? Itse menin (PC) hiipimällä myös mutta aseita en poiminut muutakuin EMP- ja kaasukranaatteja ja niistä parit miinat tuli tehtyä.

Mitä tulee tuohon lopetukseen niin olihan alkuperäisessä Deus Ex pelissä varsin huonot lopetukset sillä vain yksi (Illuminati) avasi paremmin mitä tapahtui sen jälkeen kun olit päätöksesi tehnyt. Muut vain loppuivat.

Onko WiiU versiossa grid-tyyppistä inventaariota mihin tavarat tulee sovittaa vai onko se erilainen?

Jeh, todennäköisesti justiinsa samanmoinen inventaario, jota GamePadin kautta hallinnoitiin. Vaikka laajennettuakin tuota sai, niin kovasti teki mieli aina hamstrata esineitä, joille ei sitten lopulta käyttöä löytynyt. Eri pyssyjen raahaaminen vain pomotaisteluja mielessä pitäen oli vähän hölmöä, mutta kyllä yksi niistä örmyistä meni matalaksi ihan näyttävästi raketinheittimellä! Olisi niitä erikoisempia aseita mielellään kokeillut enemmänkin, mutta ei tosiaan pomotaistelujen ulkopuoliseen pelityyliin vain istunut.

Joka tapauksessa hyvä seikkailu siis kyseessä!

Nyt kun jatko-osa on tullut, niin voisi olla hyvä syy pyyhkiä pölyt tästä ja kentiäs jopa pelata läpi. Julkaisussa aloitin ja pari tuntia pelasin kunnes se jäi hyllyyn jostain syystä. Mutta tulikos tähän originaaliin noita DC:n fiksauksia patchien muodossa vai olivatko vain DC:n antia?

Itse tuli tänään vedettyä läpi juuri ennen uutukaista ja olihan se suurimmaksi osaksi juuri niin hyvä kun muisti. Pomo taistot ja tuo DLC oli ne heikot kohdat, suosittelen normi version pelaamista koska tuo pakotettu DLC tuntu todella pahalta. No ei kai siinä, eiköhän jatko-osaan ole ongelmat ja puutteet korjattu ja on sitten lähempänä sitä huippu peliä kokonaisuutena [emoji4]

Tuli vedettyä läpi tämä. Kova peli (ja pelisarja). Lisäosa ei tuntunut liian pitkältä ja ainoa joka vähän haittasi, oli tosiaan nuo pomotaistelut. Loppuvaihdoehdoista otin alternativen, hukutin koko paskan siis mereen.

Seuraavaksi alle uusin versio. Human Revolution menee pommin varmasti uudestaan peluuseen myöhemmin.

Ylös Bottom