Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 3

Vastaus: Diablo 3

Huttu, nyt sä kyllä panikoit taas ennen aikojas. Ota paperipussi. Hengitä sisään. Ulos. Sisään. Ulos. :D

PS4-latauksissa kannattaa muistaa se, ettei pelin aloittamiseksi tarvitse tietenkään ladata koko roskaa. The Last of Usissa riitti 9gb kokoinen paketti (48gb:sta). Sniper Elitessä muistaakseni 6gb (21gb:sta). Loput latautuu sitten hissuksiin peliä jo pelatessa. Täysin saman sisältö siellä levy-versiossa tulee olemaan. Se vie tasan saman verran tilaa. Enemmän jopa, jos tuon hämärän "kielipaketin" voi tosiaan jättää digiversiossa kokonaan lataamatta.

Ennakkotilaukset muuttavat myös muotoaan julkaisun lähestyessä. Näin kävi TLoU:n kohdalla (eihän siellä ollut julkkaria edeltävänä päivänä kuin erroria ja tyhjiä latauslistoja) ja niin käy takuuvarmasti tämänkin kohdalla. Sinne on nyt vain eksynyt jonkun toisen maan dubattu-versio pelistä (siksi kummankin setin mukana tuli ne Pauldron-lisärit). Kaikki jäjestyy. Automaattinen lataus kyllä hommaa kaiken tarvittavan julkkariksi. :)
 
Vastaus: Diablo 3

Huttu, nyt sä kyllä panikoit taas ennen aikojas. Ota paperipussi. Hengitä sisään. Ulos. Sisään. Ulos. :D

Nonsense!

Mä en tiedä vaikka mulla olis joku latausraja asetettuna Soneran puolesta joten se menee äkkiä umpeen jos tollasia jöllejä lähen lataamaan :) Käyn sen julkkarina hakemassa kaupasta niin pääsen yhtä nopeasti pelaamaan, täytyy muutenkin työpäivä ja sali hoitaa pois alta ennen illan huveja, ja oon ainakin satavarma että sieltä levystä tulee juuri ne oikeat tiedot kovolle
 
Vastaus: Diablo 3

Tai sitten vaan ostaa US Storesta, josta tulee pelkkä jenkkiversio ~20Gb ja maksaa sen $59,99 eli noin 48€. :cool:
 
Vastaus: Diablo 3

Väärä lukuhan siellä (mutta kuinka iso/pieni erotus?). Eurogamer raportoi:

It looks like the initial Sony listing for Diablo 3 where it's stated that the game would be 62.7 GB to download on PS4 isn't entirely accurate.

When questioned why it was so large, A Blizzard representative e-mailed us to explain that size Sony listed isn't correct.

"The file size as listed is inaccurate, " the developer said. "We'll be working towards finding the correct file sizes for you soon."

So until then, hold your horses. We'll update again once we get to the bottom of this.

Tähän (kuten niin moneen muuhunkin asiaan) kelpaa taas vanha sanonta:
keep-calm-and-don-t-panic-186.png
 
Vastaus: Diablo 3

Väärä lukuhan siellä (mutta kuinka iso/pieni erotus?).
PlayStation Store näyttää pakettien yhteenlasketun koon. Tässä tapauksessa käyttäjälle tarjotaan reilun 20 gigan kokoista versiota, jossa ei kai englannin lisäksi muita lokalisointeja ole. Vaihtoehtoisesti voi ladata lokalisoidun version, jolla on kokoa vajaat 40 gigatavua. Levyversio on sen n. 40 gigatavua, eli sekin sisältää lokalisoinnin useammalle eri kielelle. Mitä lokalisointeja Suomen Storesta sitten tulee, sitä en osaa sanoa.

Hyvänä esimerkkinä voi käyttää Vitan Sly Cooper: Thieves In Timea. Storen tuotetietojen mukaan sillä on kokoa 15,5 gigatavua, mikä on Vita-pelille tietysti sula mahdottomuus (koska fyysiselle Vita-pelikortille menee korkeintaan 4 gigatavua). Käytännössä pelistä onkin tarjolla peräti viisi eri kieliversiota, joista kukin on noin 3,1 gigatavua.
 
Vastaus: Diablo 3

PlayStation Store näyttää pakettien yhteenlasketun koon. Tässä tapauksessa käyttäjälle tarjotaan reilun 20 gigan kokoista versiota, jossa ei kai englannin lisäksi muita lokalisointeja ole. Vaihtoehtoisesti voi ladata lokalisoidun version, jolla on kokoa vajaat 40 gigatavua. Levyversio on sen n. 40 gigatavua, eli sekin sisältää lokalisoinnin useammalle eri kielelle. Mitä lokalisointeja Suomen Storesta sitten tulee, sitä en osaa sanoa.
Eli käytännössä digiversion ostaneet säästävät (niin halutessaan) kiintolevyltä n. 20gb:n verran tilaa, jos vertaa levyversioon? Ei paha. Digidigi pojat, digidigi!

Eipä ole muuten ensimmäiset arvostelutkaan pelistä hassumpia. Metassa PS4-versio seisoo 11 arvostelun jälkeen 91 pisteessä.
 
Vastaus: Diablo 3

Mutta jos se näyttää yhteenlaskettua tilaa niin eikö se lataa silloin molemmat paketit, varsinkin kun ne molemmat on latausjonossa? Jos mulla on se automaattisella latauksella ja se alkaa joskus yöllä valumaan, niin miten minä tiedän minkä paketin se sieltä ottaa, ottaako molemmat ja asentaako kahteen kertaan?

Tähän osoitteeseen ei tule digidigiä niin kauaa kuin storessa on asiat näin sekaisin. Siellä pitää olla asiakkaalle selkeästi laitettuna yksi tiedosto tai joku valintaruutu josta voi valita sen oikean tiedoston jota se sitten lähtee lataamaan. Maksavana asiakkaana mun ei pitäis joutua pohtimaan että mitäs tässä nyt oikein sitten tulee tapahtumaan.

PS Store, I'm Dissappoint
 
Vastaus: Diablo 3

Mutta jos se näyttää yhteenlaskettua tilaa niin eikö se lataa silloin molemmat paketit, varsinkin kun ne molemmat on latausjonossa? Jos mulla on se automaattisella latauksella ja se alkaa joskus yöllä valumaan, niin miten minä tiedän minkä paketin se sieltä ottaa, ottaako molemmat ja asentaako kahteen kertaan?
Tällaisesta tilanteesta ei taida olla ennakkotapausta, joten suoraan sanottuna en tiedä, miten tuossa mahtaa käydä. Joka tapauksessa kannattaa ladata vain se pienempi paketti, ellei nyt välttämättä halua nauttia pelistä esim. saksaksi (tai mitä kielivaihtoehtoja Suomen Store sitten tarjoaakaan).
 
Vastaus: Diablo 3

Tällaisesta tilanteesta ei taida olla ennakkotapausta, joten suoraan sanottuna en tiedä, miten tuossa mahtaa käydä. Joka tapauksessa kannattaa ladata vain se pienempi paketti, ellei nyt välttämättä halua nauttia pelistä esim. saksaksi (tai mitä kielivaihtoehtoja Suomen Store sitten tarjoaakaan).

Eiköhän nyt saada testatua. Foemanilla kummatkin latauslistalla, itse olen poistanut tuon isomman. Katsotaan mitä tapahtuu :)

Eli käytännössä digiversion ostaneet säästävät (niin halutessaan) kiintolevyltä n. 20gb:n verran tilaa, jos vertaa levyversioon? Ei paha. Digidigi pojat, digidigi!

Ei kait tuo levy versio tuota 40gb siirtää kovalevylle. Osan tuosta vain.
 
Vastaus: Diablo 3

Foemanilla kummatkin latauslistalla, itse olen poistanut tuon isomman.
Joo, mä lataan kummatkin. Ihan jo pelkästään testiksi (ja varmistukseksi). Olin jostain lukevinani että ennakkolataus aktivoituu 17. päivä. Eli tuollaisenkin roskan ehtii kyllä ladata julkkariin mennessä.

Uskon kuitenkin edelleen vahvasti siihen, että listaukseen ja nimiin tulee vielä selventäviä muutoksia.

Ei kait tuo levy versio tuota 40gb siirtää kovalevylle. Osan tuosta vain.
Itseasiassa levyversio asentaa kovolle koko 41gb:n paketin:

The retail version we've installed from disc to review, however, only occupies 41GB.
Eurogamer.
 
Vastaus: Diablo 3

Ei kyllä noilla grafiikoilla pitäisi fps tippua, tosin day1 patch puuttuu vielä. Ja mikä tuossa oikeasti vie noin paljon tilaa? Tuplasti sen mitä pc:llä?

Huvittava oli kyllä taas lukea noita kommentteja tuosta artikkelista.
 
Vastaus: Diablo 3

Blizzardilta kerrotaan, että yhdellä kielellä varustettu digiversio vie vain 16 gigatavua.

Blizzard has confirmed the inaccuracy of the Sony listing to Eurogamer and provided us with file sizes for the European PlayStation Store version of Diablo 3: Ultimate Evil Edition on PS4. An installation of the game with audio in a single language will only occupy around 16GB of space.

Se yli 37 gigan möykky sisältää useamman kielen (eli perinteisen "EFIGS"-kielivalikoiman - vaikka Eurogamerin tekstissä Italian onkin virheellisesti kahteen kertaan, pitäisi olla Spanish).

"The original Sony listing is an error - the actual size of the game client which is also comprised of the language files for the game in English, French, Italian, German and Italian, is 37.8 GB.

"When players actually download the game they will get the game and the language file of their choice, which will come in at around 16GB."

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Diablo 3

Eli sieltä valuu sitten kaikki kielet kerta molemmat asennus paketit ovat lataus jonossa?
Pitää varmaan laittaa pelkästään se 20.5gigan paketti latautumaan, kun en mikään suuri ranskan kielen ystävä ole.
 
Vastaus: Diablo 3

Testasin sekuntti sitten PS4:lla tuota pelin ennakkolatausta (Store, Diablo 3, klikkaa laskuria ja set to auto download). Ehdotti automaattisesti VAIN tuon pienen paketin (20,5gb) latausta ja siellä se nyt odottaa kiltisti aktivoitumista. Jätän tuon ^ varmistuksen myötä tuon ison paketin lataamatta. Nyt varmaan epäilijätkin uskaltavat ladata pelin digitaalisesti. Säästätte tilaa ainakin reippaasti yli 20gb.
 
Vastaus: Diablo 3

klikkaa laskuria ja set to auto download)

Aivan, mutta kumman latauspaketin laskuria klikkaan? Päällepäin kun ei näy kumpi on pienempi paketti :)

HUOM en muista siis miten saan ennakkolatauksen poistettua SENissä. XShava sen joskus jonkun pelin kohdalla selitti.....
 
Ylös Bottom