Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja draev
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Hahmon buildin muuttaminen nopeasti on järkevää ja kätevää, sillä erityisesti Diablo 2:ssa tuli tilanteita, jossa tulitaikoihin erikoistunut maagi sai vastaansa tulelle immuuneja vihollisia vaikeimmalla vaikeusasteella.

(Siksi pvm pitääkin vetää puhtaalla lightning sosolla ja mercille Insight.
Eri asia on tietty sitten pvp tohinat, ne on ihan eri buildit.)
Mutta eikös tässä pelissä ole tarkoitus korostaa ryhmäpelaamista edellisen painoksen yksingrindaamisen sijaan.

Onneksi D2 elää edelleen vahvana ja niitä modeja on tarjolla yllinkyllin.
*Kannattaa koittaa etenkin Median XL modia* ;)

Jotain krittiikiä kuulin siitä että peli on "tyhmennetty" versio D2 ajoista, joten kaikki edellytykset konsoliversiolle on siis kasassa :D
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Tyhmentämisestä puhuminen kertoo lähinnä puhujan suhtautumisesta realiteetteihin, kehitykseen yms. Diablo 2 on 12 vuotta vanha peli. Siis 12. Foorumeilta löytyy pelaajia jotka eivät välttämättä edes ole tämän ikäisiä. Paljon on ehtinyt tapahtua ja hyvä niin, sillä omakohtaisesti en haluaisi peliä yks yhteen D2:n kanssa. Jos sellaisen haluaa niin tulossa on Path of Exile, Torchlight II ja vaikkapa Grim Dawn. Ehkä näistä joku sopii paremmin D2-puristeille. D3:n "uudistukset & innovaatiot" ovat kuitenkin sellaisia, että sopisivat myös kuitenkin Diablokakkoseen työllä, joten ei kuitenkaan liian kaukana olla.

Enemmän ja vähemmän D3:n kommentoijien juttuja seurailleena tuntuu siltä, että ihmiset eivät kommentoi peliä vaan sitä, että Blizzard on tehnyt hybridipelin joka on sekä yksin- että moninpeli. Joka on jotenkin ihmeellistä koska sellainenhan D2 myös oli. Omakohtaisesti pidän ideasta paljon, mutta kaikille ei sama puuro maistu. Järkeviä vasta-argumenttejakin löytyy. D3:n vaatima jatkuva nettiyhteys voi korveta niitä joilla on oikeasti huono yhteys, mutta näinä päivinä se on kuitenkin harvinaista ja siellä mökilläkin saa ihminen luvan tehdä muuta kuin mokkulanvarressa itkeä. Ehkä järkevimpiä pointteja mitä on kuullut on yksinpelin kyseenalaistaminen - siinä suhteessa, että jos palvelimilla on tunkua niin et pääse yksinpelin pariin. Eli käytännössä et voi pelata ostamaasi peliä edes yksin. Ongelmat kuitenkin silitellään, ei siksi että Blizua huolettaisi jokaisen Pikku Patrikin mielipaha, vaan että jokainen linjoille pääsevä pelaaja on potentiaalinen oikeata rahaa käyttävän huutokaupan asiakas.

Jossain vaiheessa väännän videon jossa mussutan sitten enempi. Peliä on odotettu yli 10 vuotta ja julkaisusta on kulunut vasta kolme päivää. Tällä hetkellä tuntuu vahvasti siltä, että haluan keskittyä vaan pelaamiseen ja nauttia.
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Nightmare-vaikeusaste korkattu. Osui tämmöinen spoilerivapaa tilanne eteen:

[video=youtube_share;MctLCVmhO2o]http://youtu.be/MctLCVmhO2o[/video]
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Hurjaa tahtia on Diablo 3 myynyt. 3,5 miljoonaa kopiota ekan 24 tunnin sisään, ja 1,2 miljoonaa kopiota niille jotka tarttuivat tuohon 12kk World of Warcraft-syöttiin. Viikon jälkeen 6,3 miljoonaa ihmistä pelaamassa. Ei oikeastaan enää ihmetytä että jotain pientä ongelmaa servereissä ollut...

Ja onhan tuo huiman hyvä kyllä, joskin normaalilla turhan helppo tähän mennessä, joku ~8 tuntia nyt takana ja act 2:ssa menossa. Mut eiköhän se siitä kunhan vetää kerran läpi tuolla tasolla, ja nostaa vaikeusastetta :-)
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Itselläkin jotain 8+ tuntia kellossa ja Act II meneillään, Wizardilla tällä hetkellä tuuttaan. Aivan pelin alussa tullut eräänlainen hylkimisreaktio on pikkuhiljaa alkanut vaihtua tyytyväisyyteen. Eipä tätä pahemmin onneksi ollakaan kustu. Pieni sarjakuvamaisuus grafiikoissa edelleen kismittää, WoW:n graafinen tyyli kun ei ole hirveän lähellä sydäntäni. Mutta onneksi pelissä on näkynyt esteettisesti mahtavia, pitkälle piirtyviä maisemia, ja Diablomainen synkkyyskin paistoi Act I:ssä läpi kivasti. Vaikea noin muuten sanoa mitään konkreettista vielä, mutta fiilikset ovat onneksi positiiviset. On tämä edelleen se Diablo. :D
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Infernolla pelaillaan.

Hieman ehti tulla ähkyä kun peli täytyi pelata ympäri useaan otteeseen, mutta kyllä lopussa kiitos seisoo. Blizun WoWin tapaan peli vasta alkaa kun päästään ns. loppuun, eli kun saavutetaan taso 60. Ihan erilaiset fiilikset, mutta niistä enempi sitten podcastissa joskus.
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Paljon hyvää, paljon huonoa.

Päällisin puolin kaikki on kunnossa ja näyttää hyvältä, mutta hieman yllättäen suurimmiksi ongelmiksi muodostuvat asiat jotka ei pitäisi olla kovin vaikeata laittaa kuntoon. Etunenässä itemisaatio on täyttä paskaa ja tiivistettynä voi sanoa, että 70 tunnin pelaamisen jälkeen tullessa Inferno-vaikeusasteella Act II:een, tössää touhu seinään. Tuona aikana hankittu geari ja taito ei yksinkertaisesti riitä, ja vaikka riittäisikin niin johan Blizzard ottaa nekin avut pois joiden kanssa pärjää - taannoin maagien talentteja heikennettiin jotteivat suinkaan pääsisi Blizun kusimuurin yli kiipeämään. Puuttumatta itemisaation osaan siitä kuinka jokaiseen esineeseen arvotaan sen ominaisuudet, gearaus tarvitsisi selkeän login josta pelaaja näkee kuinka paljon tarvitsisi hipareita jotta selviäisi jostakin mällistä joka näyttää tappavan kerrasta. Logitietoja voisi käyttää myös oman vahingon tarkkailemiseen - tarpeettoman suurta vahinkoa voisi laskea esimerkiksi juuri oman kestävyyden kasvattamiseksi. Itse ajelin Normal, Nightmare ja Hell -vaikeusasteet liialla damakekilla. Toki viholliset lakosivat kerrasta ja hyökkäys on paras puolustus jne, mutta pelissä ei oikeastaan voi välttyä ottamatta osumaa silloin tällöin. Turhat corpserunit olisi voinut välttää jos olisi jotain käsitystä ollut siitä millä tasolla oma armor ja vitality täytyy olla. Ei huvittanut maksaa törkyhintoja huutokauppaan vain kokeilemisen vuoksi. Niin, huutokauppa. Sekin on ollut polvillaan tuon tuosta. En kyllä näillä kokemuksilla suosittele ketään käyttämään myöhemmin aukeavaa oikean valuutan huutokauppaa.

Lisäksi tarvittaisiin ryhmächatti ja postilaatikot. Vähintäänkin kummallista että MMO-rintaman ultrakeisari Blizzard ei ole tällaisia tähän laittanut. Lienee jonkinlainen pitemmän matematiikan ajattelu tuota Real Money Auction Housea silmälläpitäen - jos kommunikointia hankaloitetaan edes hiukan, nousee se prosentti kun ihmiset huutokaupan suuntaan käyvät. Romua tulee niin maan perkeleesti ja se on harvoin itselle käypää, mutta jos käytössä olisi postilaatikot voisivat pelaajat lähettää niitä helposti toisilleen. Nyt täytyy vierailla toisen pelissä ja tämä tarkoittaa vähintään sitä, että oma eteneminen pyyhkiytyy yli omassa pelissä ellei ole saavutettu tallennuspisteitä.

Onhan se kuitenkin helvetin hauskaa. Porukassa pelaaminen ja paskendaalin jauhaminen. Kokemus ei kuitenkaan ole päällisin puolin positiivinen. Totaalisen turhia läpäisykertoja jotta pääsisi juoksemaan edestakaisin ensimmäistä osaa Inferno-vaikeusasteella. Tuntuu puhtaasti siltä, että Blizulla varmistelevat ettei peliä pelata läpi ihan ensimmäisellä viikolla ja maistuu räkäripulilta jos asiaa yhtään pysähtyy ajattelemaan.

3/5

(Joo, juonesta ei kannata edes puhua eikä musiikissakaan ole kehumista. Mikäli nuo yllämainitut asiat fiksataan joskus niin 4/5)
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Blizzardhan jo sanoi että inferno on tarkoituksella niin vaikea ettei sitä pääse kukaan läpi. Ihme paskaa mutta tuttua jos on WoWia pelannut, esimerkiksi Lich King heroic oli ihan älytön ja aluksi se saatiin nurin vain exploiteilla, kuten kävi nyt myös noitten wizardien kanssa Diablossa, exploittihan se oli minkä avulla infernoa pystyi mättämään. Eiköhän sieltä jonkun ajan kuluttua tule joku pätsi joka asian korjaa, harmi niille ketkä on jo kerinneet sinne infernolle ja tulee seinä vastaan, itseänikin vituttaisi tuommoinen...
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Blizzardhan jo sanoi että inferno on tarkoituksella niin vaikea ettei sitä pääse kukaan läpi. Ihme paskaa mutta tuttua jos on WoWia pelannut, esimerkiksi Lich King heroic oli ihan älytön ja aluksi se saatiin nurin vain exploiteilla, kuten kävi nyt myös noitten wizardien kanssa Diablossa, exploittihan se oli minkä avulla infernoa pystyi mättämään. Eiköhän sieltä jonkun ajan kuluttua tule joku pätsi joka asian korjaa, harmi niille ketkä on jo kerinneet sinne infernolle ja tulee seinä vastaan, itseänikin vituttaisi tuommoinen...

Tokihan tässä nyt on yleistä vitutusta puolet. Infernon Act I on iisiä shittiä, mutta sitäkin turhempaa. Blizulla ovat sanoneet että porukka yrittää Infernon Act II:ta aivan liian huonoilla geareilla. Joka pitää kutinsa, mutta ei siksi että pelaajat olisivat tyhmiä, vaan siksi että Blizu ei ole osannut rytmittää peliä. Act I on yleisesti oletettu olevan farmialusta Act II:ta varten, mutta 99,9% dropeista on turhaa paskaa. Ei ole mitään järkeä siinä, että Act I:en saakka raivatessa ja sitä ziljoona kertaa ajaessa joutuu katselemaan jotain level 50 kamaa. Siis oikeesti. Sanovat että pelaajilla on paska geari ja sitten dropit ovat tuommosta kyrpärälbää.

Kyllä Act II:ta pääsee eteenpäin, mutta se on paikoitellen niin vaikeata että jotkut viholliset on vain kierrettävä. Niille ei yksinkertaisesti voi mitään ja monesti ne on kuolemien kautta vedettävä kulkureitiltä sivuun. Tällainen ylivoimainen vihollinen ei tietenkään haittaisi jos peli olisi erityyppinen. Jossain Dark Soulsin kaltaisessa tällaiset vaikeat viholliset olivat parhautta. Tässä tapauksessa touhu vaan tössähtää tosi väkinäisesti, sillä peli nojaa nimenomaan siihen että vihollistaa kaatuu kuin heinää ja luuttia tulee.

Kyllähän sitä Lich Kingiäkin hierottiin tuntikaupalla, mutta erotuksena tässä on nyt se että se oli kaikesta huolimatta hauskaa. Diablo 3:n tarjoamat äkkiraiskuut eivät ole.

Silti pelaan.

Suosittelen.
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Loisto peli ja monen vuoden odotus kannatti, mutta Battle.netissä kiinni oleminen on todella ärsyttävä ominaisuus. Pirun hyvä ja odotettu peli, niin ei voinut boikotoidakkaan. Mutta sen kait tiesivätkin. Mutta kun peliaikaa on iltaisin muutama tunti, niin alkaa kyllä korventamaan nämä errorit kun yrittää mennä pelaamaan. Taitaa olla kahden viikon sisällä nyt kolmas ilta, kun erroria pukkaa. Huoh.
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Tuli sitten ostettua tämä peli Macbookille ja ilmeni seuraavanlainen ongelma:

Kun pelaan peliä, voin tehdä vain skillejä jotka ovat hiiren vasemmassa painikkeessa. Hiiri on ihan perus Logitechin langaton, ja toimii internetissä hyvin. Tiedättekö mistä johtuu tai miten voi saada toimimaan ne secondary skillitkin?
 
Vastaus: Diablo 3 [PS3/X360/PC Hype]

Ei kait tätä enää hypetetä?
No joka tapauksessa, löytyisikö Diablo 3 peliseuraa täältä? Itse olen vasta alkaja (juuri asentelen peliä) Diablo 3:sa, mutta Diablo 2 tullut jauhettua satoja tunteja. Hc:na tai normina, molemmat käyvät minulle ja uudet hahmot olisi tarkoitus aloittaa. (Ah Diablo 2:sen ainainen buustiminen, en tiedä toimiiko tässä :D)
 
Vastaus: Diablo 3 [PC/PS3/PS4]

Bumpataan kun pleikkariversiotkin on varmistuneet nyt 100% varmaksi.

Onkos kukaan pelaillut tätä enää, kuulemma nuo uusimmat pätsit on korjailleet pikkuhiljaa pahimpia ongelmia ja siksipä tässä on tullut mietiskeltyä josko pitäisi tälle pelille antaa uusi tilaisuus. Mielenkiinto tähän hävisi kyllä aika nopeasti julkaisun jälkeen mutta nyt voisi antaa uuden tilaisuuden lähiaikoina jos muilta peleiltä kerkeääpi...
 
Vastaus: Diablo 3 [PC/PS3/PS4]

Itsellä ei ole tehokasta pctä, vaan koneena on kohta jo neljävuotias Macbook Pro, pelit pelataan pleikkarilla.

Kyllä täytyy myöntää, että vähän harmitti Diablon julkaisussa, kun testasin Macbookilla pelata eikä tehot riittäneet sujuvaan pelaamiseen. Aiemmat Diablot on tullut tahkottua pcllä läpi monet kerrat. Mukava uutinen siis tämä Diablon pleikkarille tuleminen. Vähän vaan huolestuttaa, miten Diablo taipuu padilla ohjattavaksi.
 
Vastaus: Diablo 3

Torchlight toimi minusta padilla varsin kätevästi, eikä D3 PC:lläkään ole mikään nippelihirviö joten tuskin nyt valtavia ongelmia tiedossa. Toivon että tulisi myös XO'lle - vaikka omistankin tämän jo PC'llä niin ostaisin toistamiseen ihan coopin takia(kaverikanta suurimmaksi osaksi X0 leiriä).
 
Vastaus: Diablo 3

Vihdoin myös aitoa peikuvaa PS3-versiosta. Samainen pelihän on tulossa myös PS4:lle:

[video=youtube_share;CqHvko4saRo]http://youtu.be/CqHvko4saRo[/video]
 
Vastaus: Diablo 3

Kamera on selvästi lähempänä pelihahmoa kuin PC-versiossa, aika huono homma omasta mielestä.
 
Vastaus: Diablo 3

Lisää pelikuvaa. Tätä pelaisi mielellään myös PSVitalla. Ehkä PS4-version myötä tämäkin onnistunee.

[video=youtube_share;0RP7wZmaiGM]http://youtu.be/0RP7wZmaiGM[/video]
 
Ylös Bottom