Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

Jep, sinänsä huonoa suunnittelua jos peruspeli jää seasonien varjoon. En usko että.näin tosin käy, ei ainakaan vielä tässä kohtaa pelin elinkaarta.

Saisivat nyt esim necrolle miettiä uusiksi tuon linion buildin mahdollisuuden. Tällä hetken buildi vaatii Mendelin sormuksen ja vissiin minion buildi koki muutenkin nerffejä niin on entistä paskempi vaikka sormus löytyykin. Ja jos iha tarkkoja ollaan niin mendelin sormuksen kanssa buildi ei edes ole minion kun ei ne tee muuta kuin proccaa sormusta jos sitäkään.
Itselläkin summon necro, ja vaikka pientä buffia tulikin siihen suuntaan, niin enemmän olisi tarvittu. Tosin vasta 54lvl, eli en kunnon endgamesta vielä tiedäkään.
 
Itsellä ei ole aikaa tahi halua pelata seasoneita, niin olisi kiva jos se peruspelikin olisi pelattava.
Itsekään en oikein usko että Blizzardin havittelema "Game as a Service" systeemi tulee toimimaan pelkkien seasonien pohjalta: Sen rahantekomallin ajava voima ovat kuitenkin lopulta aina ne ns. kasuaalimmat peruspelaajat, eivätkä powergame-minmax streamerit.
 
Niin voiko ne lillith patsaat vieläkin keräillä? Pääasia että on kerättynä kun aloittaa uuden hahmon, vai päivittyykö ne kaikille sitten jos vaikka muutaman viikon päästä keräilee jollain hahmolla ne kaikki?
 
Kävin viel vähä pyörähtämäs tuolla noin ja eihä siitä mitään tullut. En saanu NM dunkussa edes oman tason vihuja kunnolla nurin että pelaaminen olisi ollut edes jollain tasolla mukavaa. Ilmeisesti xp:n määrää kanssa jotenkin nerffattiin koska palkki ei liiku sitte yhtään. Ei kiitos, deleteen meni tämä peli kyllä.

Mitä lukenu tuolla foorumia ja redditiä niin ei tätä päivitystä millään hirveän lämpimillä tunteilla vastaanotettu.
 
Niin voiko ne lillith patsaat vieläkin keräillä? Pääasia että on kerättynä kun aloittaa uuden hahmon, vai päivittyykö ne kaikille sitten jos vaikka muutaman viikon päästä keräilee jollain hahmolla ne kaikki?

Ne on nyt täysin jaettu eternal ja season hahmojen välillä. Jos sinulla on tänään eternal hahmolla kerättynä 30 patsasta ja keräät huomenna 20 uutta season hahmollasi, molemmilla hahmoillasi on 50 patsasta kerättynä.

Hardcore hahmot on erillään tästä eli niillä täytyy kerätä uusiksi, mutta niilläkin vain kerran.
 
Vissiin tuota ei pysty siis tuon 3h aikana pelaamaan ollenkaan? Tuli itelläki hommattua ja ihan alussa vasta, olis himotellu illalla jatkaa pelailua mutta ei vissiin sitte. :D
Tähän liittyen, pystyi pelaamaan tuon 3h aikana tiistaina. Tuntuu että battle.netissä osissa huoltokatkoissa sanotaan ettei pysty pelaamaan ollenkaan ja osissa että voi tulla katkoksia, mutta olen itse onnistunut pelaamaan useiden näiden aikana.

Pitää vaan kokeilla ja toivoa parasta.
 
Pelin Season tehtävät on datamiinoiteltu. 7 eri tasoa ja viimeinen taso vaatii jo paneutumista peliin, mutta loput on suht helppoja. Suurinosa tulee vaan peliä pelaamalla, siellä oli ainakin yksi pvp tehtävä mutta ei ole pakollinen koska kaikkea ei tarvitse suorittaa etenemiseen.

 
Tuo vika tier on kyllä sen verran kova että saas nähdä jaksaako vetää niin pitkälle. Muut näyttää ihan ok helposti saavutettavilta. 3kk on kyllä aika pitkä aika ja D3:ssa tuli monesti pidettyä kuukauden taukoa ennenkuin jatkoi season tehtävät loppuun.
 
On ollut kyllä melkoinen paskamyrsky internetissä tämä päivitys. On porukka jakanut tappo uhkauksia ja muuta paskaa blizzardin devien suuntaan . Ja vielä kun kukaan ei ole edes yhtä minuuttia pelannut varsinaista season 1. No itse ainakin odottelen vesikielellä että pääsen season 1 pelaan ja uskon että kaikki tämä paska haihtuu kun saadaan nuo corruptio gemit käyttöön yms.

Ilmeisesti tuo 10 miljoonaa myytyä peliä on saavutettu jo kesäkuun aikana. Yleensä Blizzard on nämä pelien myynnit lukuina ilmoittanut, mutta kaippa tuo yli 10 miljoonaa pelaajaa ajaa tuon saman asian, kun peliä nyt ei missään voi pelata ilmaiseksikaan.

 
Viimeksi muokattu:
Edelleenkin kuulostaa aivan totaalisen luotaantyöntävältä tuo season-pelaaminen, että en kyllä tule kokeilemaan sekuntiakaan. Ei kiinnosta pätkääkään alkaa enää uusia hahmoja tekemään jotain aikamääräistä kautta varten. Kehitän hahmojani silloin kun siltä tuntuu, ja pelaan muita pelejä pitkäänkin välissä. Eilen vasta meni Diablon kampanja druidilla läpi, joten jossain vaiheessa täytyy sitten varmaan jatkaa sorcererilla loppuun, kun pelasin sillä ensin vähän reilu 40 levelille, kunnes halusin vaihtelua ja tein druidin, johon tykästyinkin niin, että sillä meni sitten kampanja loppuun.

Jossain välissä pitäisi ehkä myös jatkaa loppupuolelleen kesken jäänyt FFVI loppuun. Se tosin ei oikein juuri nyt ole tuntunut kiinnostavalta enää. Ja Remnant II kun on juuri tulossa, niin taitaa pelaaminen suuntautua sinne ensisijaisesti. Ehkä sitten satunnaisesti Diabloa vielä välipalana.
 
Edelleenkin kuulostaa aivan totaalisen luotaantyöntävältä tuo season-pelaaminen, että en kyllä tule kokeilemaan sekuntiakaan. Ei kiinnosta pätkääkään alkaa enää uusia hahmoja tekemään jotain aikamääräistä kautta varten. Kehitän hahmojani silloin kun siltä tuntuu, ja pelaan muita pelejä pitkäänkin välissä. Eilen vasta meni Diablon kampanja druidilla läpi, joten jossain vaiheessa täytyy sitten varmaan jatkaa sorcererilla loppuun, kun pelasin sillä ensin vähän reilu 40 levelille, kunnes halusin vaihtelua ja tein druidin, johon tykästyinkin niin, että sillä meni sitten kampanja loppuun.

Jossain välissä pitäisi ehkä myös jatkaa loppupuolelleen kesken jäänyt FFVI loppuun. Se tosin ei oikein juuri nyt ole tuntunut kiinnostavalta enää. Ja Remnant II kun on juuri tulossa, niin taitaava pelaaminen suuntautua sinne ensisijaisesti. Ehkä sitten satunnaisesti Diabloa vielä välipalana.
Hyvä että pelissä voi myös olla pelaamatta seasonia. Tuntuu että tämäkin asia on joku vastakkainasettelu meinaan netti pullollaan tätäkin osastoa. Tai vastaavasti voi vaihtaa vaikka sitä peliä. Onneksi ei näitä pelejä tarvitse väkisin pelata.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä että pelissä voi myös olla pelaamatta seasonia. Tuntuu että tämäkin asia on joku vastakkainasettelu meinaan netti pullollaan tätäkin osastoa. Tai vastaavasti voi vaihtaa vaikka sitä peliä. Onneksi ei näitä pelejä tarvitse väkisin pelata.
Juu, hieno homma juuri noin, ettei ole pakko seasoneita pelata. Ja hienoa, että tuollainen on toisaalta tarjolla siitä pitäville. Itse olen sen verran kova vaihtamaan pelejä lennossa, etten jää yleensä pitkäksi aikaa yhtä ja samaa peliä oikein urakalla jollain aikataulutavoitteilla hinkkaamaan. Poikkeuksina itselleni aivan legendaariset pelit, kuten Elden Ring, Soulsbornet muutoinkin (Sekiroa lukuunottamatta), Days Gone, Cyberpunk 2077 sekä muutama muukin erityisen laadukas ja koukuttava RPG-peli.
 
Tänään ei sitten pelata. Näkymätön seinä estää pääsyn alueelle mihin pitäisi mennä, ja nyt ei pääse edes peliin sisään kun on loputon queue.
 
Tänään ei sitten pelata. Näkymätön seinä estää pääsyn alueelle mihin pitäisi mennä, ja nyt ei pääse edes peliin sisään kun on loputon queue.
Joo ei pääse edes vanhalla hahmolla ineen. Jos oottelis hetken, että hätäsimmillä palaa käämit…
 
Joo taisi olla Blizzardilla jotkut vuokraserverit launchissa, kun nyt on aivan jökissä ainakin EU puolen servut.
 
Tuli ekat 10 lvl aamulla testattua barbaarilla. Whirwind pisti kyllä vihuja nippuun äärimmäisen tehokkaasti, katsotaan miten asian laita kun pääsee pidemmälle. Serverit toimi aamusta normaalisti kun ei pelaajia linjoilla paljon. Tarinassa pääsin siihen kohtaan että pitää season journeyssä suorittaa 1 ja 2 tasot. Hauska oli palata pelin pariin.
 
Pari tuntia launchin jälkeen oli paljonkin ongelmia, mutta sitten peli alkoi toimia paremmin.

Aloittelin roguella ja taisin päästä tasolle 22. Pelaaminen tuntui hauskalta ja rogue vakuutti. Tuntuu huomattavasti paremmalta jo alkupelissä, kuin barbaari. Ehkäpä juuri tuolla uudella classilla pelaaminen onkin se paras anti tässä ollut.

Seasonal content tuntuu suhteellisen köyhältä ja vaikea nähdä, että tuo sydämien grindaaminen jaksaa kovin montaa pelaajaa motivoida useampaa viikkoa, saati kuukautta. Kuvittelisin, että moni joka upotti peliin satoja tunteja ennen seasonia, ei kovasti jaksa tästä innostua. Itse jätin suosiolla pelailun päätarinan jälkeen vähemmälle, että on sitten kiinnostusta seasoniakin pelailla.

Toivon kyllä, että jatkossa seasoneissa on myös enemmän kontenttia ja uusia aktiviteetteja. Vaikka uusien buildien testaaminen on hauskaa ja iso osa näitä pelejä, niin ei se ainakaan itseäni jaksa motivoida, jos kontenttia ei tule lisää.
 
joo oli loistava eilen tuo devaajien campfire tuli se eilen katseltua samalla kun itse pelasi Diablo 4:sta, tuossa vähä tarkemmin mitä kaikkea on tulevaisuudessa luvassa. hyvältä kyllä kuulostaa.

  • Sorcerer and Barbarian will be buffed in "the next few weeks."
  • There will be "substantial" increases to mob density in Helltides and Nightmare Dungeons. (hotflix joka julkaistiin eilen)
  • In the next patch, there will be an addition stash tab, and the elixir stack size will be increased to 99. A dedicated Gems tab will come in Season 2.
  • Skill respec cost will be reduced by 40% to encourage switching builds.
  • There will be "adjustments" to make leveling 50-100 feel "less like a job." There are plans to add more variety to endgame content.
  • There will be more opportunities to obtain uber uniques in the future. The drop rate will be made a "little bit" more common over time.
  • Build loadouts are being "discussed," but are not currently on the roadmap.
  • There will be a way to find particular unique items and/or particular legendary aspects in season 2.
  • Damage reduction system (armor, resistances) will be "reworked" in season 2.
  • There will be more options to modify gear in the future.
  • Legendary drop chance will be buffed for loot goblins. There may be different loot goblin types in the future.
  • There is a hotfix that will be rolling out this afternoon that includes changes to NMDs. (bumping mob density? lowering difficulty?)
 
Ylös Bottom