Tuli palattua Diablon pariin pitkän tauon jälkeen. Viimeksi taisin pelata 2. seasonin aikaan. Olin itseasiassa ostanut lisäosankin jo viime vuoden puolella, mutta ei vain ollut ehtinyt pelaamaan ja ei myöskään ehkä lopulta ollut innostusta.
Täytyy sanoa, että olin kuitenkin hyvin positiivisesti yllättynyt kaikkiin muutoksiin, joita peliin on tehty. Lisäosa oli mielestäni hyvä ja toi paljon uutta tekemistä peliin. Uusi Spiritborn classi on myös todella hauska ja mahdollistaa monia erilaisia buildeja. Mitä taas uuteen seasoniin tulee, niin se jätti parantamisen varaa, mutta ei sitäkään nyt huonoksi voi kuvailla. Sinänsä hauska, että juuri tässä 7. seasonissa on lähes täysin samanlainen mekaniikka, joka oli viimeksi pelaamassani 2. seasonissa. Jokaiselle hahmolle on mahdollista saada uudenlaisia iskuja, jotka tällä kertaa pohjautuvat "noituuteen", kun viimeksi ne olivat vampyyriteemaisia.
Kokonaisuudessaan Diablo 4 on kyllä mennyt valtavasti eteenpäin sen alkuajoista ja tekemistä on nyt valtavasti. Kaikkea ei tietenkään ole pakko tehdä, vaan voit vapaasti valita mihin aktiviteetteihin haluat keskittyä. Itse pidin erityisesti lisäosassa tulleesta "The Pit" aktiviteetista. Tässä aktiviteetissa valitset vaikeustason ja tavoitteena on tappaa X määrä vihulaisia ja lopulta pomo tietyssä aikaikkunassa.
PoE 2 jälkeen Diablo 4 tarjosi hyvin erilaisen ARPG kokemuksen. Vaikeustaso on huomattavasti matalammalla ja pelinopeus on tässä aivan eri sfääreissä, kun hahmo käytännössä teleportailee ympäri ruutua räjäyttäen viholliskasoja. Toki PoE 2 endgame lähentelee tätä, mutta ei se ole läheskään näin nopeaa.
Lisäosa ja Diablo 4 ylipäätään saa kyllä meikäläiseltä peukun tässä kohdin. Seasonien sisällöltä kaipaisin vielä vähän jotain enemmän, jopa battle passin sisältö vaikutti laiskasti tehdyltä. Harkitsin nimittäin sen ostamista, mutta kun katsoin mitä se pitää sisällään, niin ei siellä ollut juuri mitään mitä olisin edes halunnut.