Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

Taisi uusi versio tuoda sitten uusia bugejakin (huitsin yllättävää). Nyt kun on kartalla kulkenut siellä sun täällä niin aina välillä on näkymättömiä seiniä avoimilla paikoilla tai kylälle vievällä tiellä. Quit/reload auttaa. Nytkin erään strongholdin luona oli näkymätön seinä, joka sitten tätä kirjoittaessa katosi samalla kun tuli ilmoitus lähellä olevasta strongholdista. Latausongelmia, ettei ehdi ladata kaikkea ajoissa?

Ja nyt sitten stronholdin valtaamisen jälkeen kun on aktivoitu se alttari hahmo jäpittää paikallaan ja fast travelille sanoo 'Cannot do that in this area'. Välillä ruutu tummenee hetkeksi ikään kuin jotain tapahtuisi, muttei mikään sitten kuitenkaan muutu. Leave game sentään onnistui ja ladatessa olin strongholdin edessä joka oli tehtynä. Go figure.

Lisäys. Ei vissiin sittenkään taida olla uusi bugi vaan ihan vaan uuden seasonin suosion takia verkko ei vaan jaksa.
 
Viimeksi muokattu:
Satunnaisena pelaajana päätin koittaa uudelleen ja tutustua Season touhuun yleensäkin, yleensä pelannut pelisarjasta vain tarinan ja that´s it.
Ja kyllähän maistuu, Sorcerer hahmoksi jolla en ole koskaan pelannut missään Diablossa aina ollut Barbarian tai joku vastaava huitoja mutta nyt mennään sitten enempi far distance tyylillä.
En siis ole HC pelaaja Diablossa vaikkakin aikoinaan pelasin hemmetisti LAN:ssa Diablo 2:sta, kuitenkin annoin mahdollisuuden Season touhulle ja ihan vain Questeja suorittaen omassa rauhassa eikä sweating pasketta ja näinollen on ollut kivaa.
Jokin Helltide juttu sattui tänä aamuna ja tykkäsin, vielä opeteltavaa itse Season systeemissä mutta näin tarinapelaajallekin tämä voi siis toimia jos sille antaa vain mahdollisuuden.

Ei siis kannata uskoa kaikkea mitä internetin syöverit pelistä kertoo, ei ehkä tätäkään otantaa mutta kaikkia ei voi miellyttää ja se vain menee näin.
Minä tykkään pelistä, eteenpän.
 
Taisi uusi versio tuoda sitten uusia bugejakin (huitsin yllättävää).
Mulla on kanssa nyt välillä peliin mennessä jotkin asiat jääneet lataamatta. Esim bloodtide ei näy kartalla, mutta paikalle mennessä se on siellä. Kuitenkaan cinderit tai sydämet ei näy kartan vieressä. Hahmonvalinnassa käväseminen tuntuu kylläkin korjaavan kaikki nämä.
 
Ei siis kannata uskoa kaikkea mitä internetin syöverit pelistä kertoo, ei ehkä tätäkään otantaa mutta kaikkia ei voi miellyttää ja se vain menee näin.
Minä tykkään pelistä, eteenpän.

Olet oikeassa että mielestäni peli on saanut suhteettoman paljon kuraa niskaan. En ole aiemmin pelannut Diablon kaltasia pelejä ja ihmettelen miten joku haukkuu pelin aivan lyttyyn.

Esim. julkaisussa kun ostin pelin, niin peli oli kaikkinensa varsin viihdyttävä aina lopputeksteihin saakka. Sitten se end game, jota muut veteraanit kehuvat että tämä on tämän pelin se pääpihvi, eihän minulla ole tuota perspektiiviä edes fiilistellä mitä end gamen pitäisi olla. Oma kokemukseni alkoi tarinan suorittamisella, joka oli siihen pisteeseen asti hyvää.

Nyt kun pelaa peliä kausittain niin tässä on toisenlaista kulmaa, joka saa pitämään pelissä. Itselle se on season journey, joka on nyt se tarinapolku jota suoritan eteenpäin. Jos minä saan oikeasti tuon kaiken kasaan, jossa siis polun lopuksi on pelin pahimmat bossit(?) niin luultavammin homma loppuu osaltani siihen ja olen varmasti aivan tyytyväinen kyseisen urakan läpipääsystä.
 
Pelaajia on paljon nyt pelissä. Kaupunkien blacksmithit on piiritettyinä kun porukka on laittamassa varusteitaan sota iskuun millä saadaan demonit takaisin sinne helvetin porteille. Helltide on kyllä todella hauskaa, katsoo vaan kartasta missä se bossi luuraa niin sie on aina porukkaa pelaamassa, eikä tartte tehdä partyjä sekaan vaan mäiskiin. No väliin heittää itsekin niihin tolppiin summoomis itemin näin saa myös parempaa luuttia.


Nyt myös season 4 myötä kriittisemmätkin äänet on muuttumassa positiivisemmiksi.

 
Pelaajia on paljon nyt pelissä. Kaupunkien blacksmithit on piiritettyinä kun porukka on laittamassa varusteitaan sota iskuun millä saadaan demonit takaisin sinne helvetin porteille. Helltide on kyllä todella hauskaa, katsoo vaan kartasta missä se bossi luuraa niin sie on aina porukkaa pelaamassa, eikä tartte tehdä partyjä sekaan vaan mäiskiin. No väliin heittää itsekin niihin tolppiin summoomis itemin näin saa myös parempaa luuttia.


Nyt myös season 4 myötä kriittisemmätkin äänet on muuttumassa positiivisemmiksi.

Joo, nyt lv 64 ja levelit vaa juoksee silmissä ku painaa tuol bossilla. Wt4 ja henki lähtee helpol mut auttaa ku levu nousee lähemmäs sitä 70:iä.
 
Wt4 ja henki lähtee helpol mut auttaa ku levu nousee lähemmäs sitä 70:iä.
Varmaan tämän tiesitkin, mutta elemental resistancet pitää olla lähemmäs 70 %(cap) ja physical 85% siis noin 9.3k armoria on cap.

Jokaisella on Season 4 mahdollisuus uber uniikkeihin aseisiin/armoreihin. Itseasiassa montakin tapaa noita yrittää ja toki ihan world droppinakin saattaa saada joskin droprate 1% luokkaa. Alla juttua tästä.



edit: olikin aikasempi väärä video. nyt on se mikä piti olla alunperin.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan tämän tiesitkin, mutta elemental resistancet pitää olla lähemmäs 70 %(cap) ja physical 85% siis noin 9.3k armoria on cap.

Jokaisella on Season 4 mahdollisuus uber uniikkeihin aseisiin/armoreihin. Itseasiassa montakin tapaa noita yrittää ja toki ihan world droppinakin saattaa saada joskin droprate 1% luokkaa. Alla juttua tästä


Juu tiesin toki. Sain vastikään just sen wt4 auki niin en ole vielä niin paljoa ehtiny optimoimaan. Vähän noi uudet systeemitkin vaatii totuttelua.
 
Nyt kun sai vähän parempaa kampetta päälle ja resistejä ylöspäin niin alkanu pysyy vähän hengissäkin. Ekan setin buildin varusteitakin jo rakentanu ja alkaa toimii aika kivasti. hyvää menoa ollu, tulee D3 vahvasti mieleen hyvällä tapaa.
 
ihan kelpo viihdettä oli tällä kertaa näin poe veteraanillekin tosiaan tunteja kertyi sellainen 25-30 yhteensä. hahmo max levulla eli level 100 ja aikalailla min maxailty, ja pääsin 85 tasolla piteissä, keskiverto pelaajalla uskoisin että helposti saa sen +50h kulumaan, ehkä lopulta kumminkin omaan makuun kaikki on liian helposti saatavilla, sama homma poe:n tradessa sen takia nykyään itse pelaan poe nykyään Solo Self Foundina, koska trade tekee pelistä liian helpon
 
Noniin nyt on aikalailla saatu kaikki Season 4 purkkiin, ensimmäinen hahmo lvl100, joten kyllä ne on jotain tehnyt oikein että jaksoi hakata peliä viikon verran tiiviisti! Necromancer blight-raatopommikone päätyi lopulta omalle kontolle.

Lopun seasonin bossit ovat pikkusen liian suolaisia omaan makuun ja en jaksa lähteä grindaa tuota settiä. Myös Tier 5 oli yksi saavutus joka oli aivan hanurista: piti päästä mukiloimaan kaikki Helltide Commanderit, jotka ilmestyy eventsien kautta. Vaikuttaa siltä, että niistä eventeistä toimii vain osa ja silloinkin se on täysin arpapeliä kuka sieltä tulee. Pelaaminen meni siis pelkäksi hevosen ratsasteluksi ympäri kulmia ja eihän se ole tuon pelin tarkoitus lainkaan etsiä sopivaa eventtiä. Jätin tekemättä suosiolla.

Jotkin bossien alue-iskut, voi kiesus kun olisi edes pikkusen selkeämmällä värityksellä näkyvillä mitä tulee! Montahan kertaa kuolo korjasi johonkin vesilammikkoon, joka on lähes näkymätön. Tekisivät noista aluejäljistä vaan heti selkeät niin olisi mukavampi väistellä ettei homma mene arpapeliksi.

Mutta kaikkinensa oli mukavaa kehittää hahmoa ominpäin ja muutokset suoraviivaisti statsien seurantaa. Tämä on hyvää vaihtelua tarinavetoisille peleille jota yleensä tulee pelattua.
 
Season 4 on tuntunu niiku peli olis saanu uuden julkasun, todella mukavalta on kyllä tuntunut ja tässä on hyvä alusta minkä päälle on hyvä kehittää peliä eteenpäin. Ainoa asia mitä ite muuttaisin on tarinan osa pelissä. Tuossa kun s4 hahmon teki ja heti alusta voi lähteä helltideen tuntuu hieman oudolta. Ite tykkäisin jos tarina kuuluis vetää joka kerta ja sitten vasta aukeis muut jutut, tulis sellanen "progressio" ja hahmolle oma tarina. Tuon helltiden pistäsin kyllä muutenkin aukeemaan vasta wt3. Oon jonkin verran törmännyt samanlaiseen palautteeseen että monet haluis tarinan olevan isompi osa peliä, mitä mieltä täällä muut tästä?
 
Ei kyllä kiinnostais joka kerta vetää tarinaa ala POE. Voithan sie valita sen tarinan jos haluat.

Helltidekin on just hyvä. Alteillakin suoraan vaan helltideä vetämään. Kokeilin necroa niin 35 leveliä tuli yhessä helltidessä.

Mutta on kyllä hyviä uudistuksia tullut. Mikä parasta niin käytiin eilen durielia 20 kertaa kurmuuttaa tarkotuksena saaha 2 tiettyä yber uniikkia ja molemmat tippu. Shako ja starless. Ehkä semmoset 200 kertaa tullu sitä grindattua yht kaikkina siisoneina enkä ollut saanu yhtäkään.
 
Joo, tarina on kerran pelattu, ei sitä toistamiseen tarvitse vetää. Jos tarvii, niin vähemmälle jäisi kyllä pelailu. Jos kampanjan skippaa niin hyvähän se on helltidejen alkaa heti, nopeuttaa sitä alkua reippaasti.
 
Season 4 on tuntunu niiku peli olis saanu uuden julkasun, todella mukavalta on kyllä tuntunut ja tässä on hyvä alusta minkä päälle on hyvä kehittää peliä eteenpäin. Ainoa asia mitä ite muuttaisin on tarinan osa pelissä. Tuossa kun s4 hahmon teki ja heti alusta voi lähteä helltideen tuntuu hieman oudolta. Ite tykkäisin jos tarina kuuluis vetää joka kerta ja sitten vasta aukeis muut jutut, tulis sellanen "progressio" ja hahmolle oma tarina. Tuon helltiden pistäsin kyllä muutenkin aukeemaan vasta wt3. Oon jonkin verran törmännyt samanlaiseen palautteeseen että monet haluis tarinan olevan isompi osa peliä, mitä mieltä täällä muut tästä?
Ei missään nimessä tarinaa uusiksi enää. Ei Diabloja tarinan vuoksi pelata :D
 
Ei missään nimessä tarinaa uusiksi enää. Ei Diabloja tarinan vuoksi pelata :D
Täällä kylläkin pelataan. Siksi ei olekaan itselleni ollut yhdenkään Diablon osalta kyse muusta kuin korkeintaan muutaman kymmennen tunnin toimintaropelluksesta. Tunnelmasta ja pelattavuudesta olen sinänsä tykännyt jokaisessa Diablossa, joten kyllä sitä juuri tuon tarinan takia on jaksanut jokaisen hyvin loppuun pelata, ja sitten siihen onkin kiinnostus kutakin Diabloa kohtaan loppunut kuin seinään.

Kakkosessa taisin joskus aikoinaan jaksaa jopa toisen hahmon kehittää ja pelata sillä kampanjan vielä uudestaan läpi, mutta sitten iski totuus kuin märkä rätti naamalle - miksi hitossa pelaisin sitä samaa mekaniikkaa yhä uudelleen ja uudelleen jollain näennäisellä progressiolla, jossa ei oikeasti ole itselleni mitään mielenkiintoa lopulta? Tämä toki koskee itselläni kaikenlaista endgame-tyyppistä sisältöä ja pelaamista - ei vaan ole millään minun juttuni. Siksi odotankin varsin suurella mielenkiinnolla Diablo 4:n uutta tarina DLC:tä. Siihen asti Diablo 4 seasoneineen sekä muine lukuisine päivityksineen saa pysyä tiukasti virtuaalisessa naftaliinissa.
 
Täällä kylläkin pelataan. Siksi ei olekaan itselleni ollut yhdenkään Diablon osalta kyse muusta kuin korkeintaan muutaman kymmennen tunnin toimintaropelluksesta. Tunnelmasta ja pelattavuudesta olen sinänsä tykännyt jokaisessa Diablossa, joten kyllä sitä juuri tuon tarinan takia on jaksanut jokaisen hyvin loppuun pelata, ja sitten siihen onkin kiinnostus kutakin Diabloa kohtaan loppunut kuin seinään.

Kakkosessa taisin joskus aikoinaan jaksaa jopa toisen hahmon kehittää ja pelata sillä kampanjan vielä uudestaan läpi, mutta sitten iski totuus kuin märkä rätti naamalle - miksi hitossa pelaisin sitä samaa mekaniikkaa yhä uudelleen ja uudelleen jollain näennäisellä progressiolla, jossa ei oikeasti ole itselleni mitään mielenkiintoa lopulta? Tämä toki koskee itselläni kaikenlaista endgame-tyyppistä sisältöä ja pelaamista - ei vaan ole millään minun juttuni. Siksi odotankin varsin suurella mielenkiinnolla Diablo 4:n uutta tarina DLC:tä. Siihen asti Diablo 4 seasoneineen sekä muine lukuisine päivityksineen saa pysyä tiukasti virtuaalisessa naftaliinissa.
Mmm joo? Mutta kyse tais olla nyt näitten sesonien kohdalla kun hahmo aloittaa aina tasolta 1, niin tuossa kohden se päätarina on jo kertaalleen pelattu, miksi pelata uudelleen kun voi suoraan mennä tekee niitä season aktiviteetteja.

Toki itekki päätarinan oon kertaalleen läpäissy. En koe kuitenkaan että sitä olisi mitenkään järkevää pelata uusiksi, koska näissä peleissä se fokus on ihan muualla kuin tarinassa lopulta.
 
Täällä kylläkin pelataan. Siksi ei olekaan itselleni ollut yhdenkään Diablon osalta kyse muusta kuin korkeintaan muutaman kymmennen tunnin toimintaropelluksesta. Tunnelmasta ja pelattavuudesta olen sinänsä tykännyt jokaisessa Diablossa, joten kyllä sitä juuri tuon tarinan takia on jaksanut jokaisen hyvin loppuun pelata, ja sitten siihen onkin kiinnostus kutakin Diabloa kohtaan loppunut kuin seinään.

Kakkosessa taisin joskus aikoinaan jaksaa jopa toisen hahmon kehittää ja pelata sillä kampanjan vielä uudestaan läpi, mutta sitten iski totuus kuin märkä rätti naamalle - miksi hitossa pelaisin sitä samaa mekaniikkaa yhä uudelleen ja uudelleen jollain näennäisellä progressiolla, jossa ei oikeasti ole itselleni mitään mielenkiintoa lopulta? Tämä toki koskee itselläni kaikenlaista endgame-tyyppistä sisältöä ja pelaamista - ei vaan ole millään minun juttuni. Siksi odotankin varsin suurella mielenkiinnolla Diablo 4:n uutta tarina DLC:tä. Siihen asti Diablo 4 seasoneineen sekä muine lukuisine päivityksineen saa pysyä tiukasti virtuaalisessa naftaliinissa.

Juuri tätä vähän hain takaa, omasta mielestä tarinan peluu tuo peliin lisää tunnelmaa ja jotenkin myös luonteva osa hahmon "matkaa". Path of exilessakin tarina pitää vetää aina uusiksi, toki näistä ollaan montaa mieltä. Itse tosin tykkään sitten endgame grindistakin eli jaksaa tahkota tarinan peluun jälkeenkin. Saa nähdä miten blizzard reagoi kun tästä on nyt noussut keskustelua, jopa noissa haastatteluissa mitä raxxit jne pääs tekemään.
 
Juuri tätä vähän hain takaa, omasta mielestä tarinan peluu tuo peliin lisää tunnelmaa ja jotenkin myös luonteva osa hahmon "matkaa". Path of exilessakin tarina pitää vetää aina uusiksi, toki näistä ollaan montaa mieltä. Itse tosin tykkään sitten endgame grindistakin eli jaksaa tahkota tarinan peluun jälkeenkin. Saa nähdä miten blizzard reagoi kun tästä on nyt noussut keskustelua, jopa noissa haastatteluissa mitä raxxit jne pääs tekemään.
No mutta eikö siellä ole ihan valittavissa että skippaako vai ei? Miksi siitä pitäisi erikseen keskustella tai toteuttaa jotain? Aloita season ja älä skippaa?
 
Kyllhään se qika taas hävisi kun tätä pelasi. World tier 3 avasin juuri ja menivän se aika ennätysajass ja vaivattomasti. Se dungeonkin on nyt nerffattu niin että sä vaan kävelet sen läpi. Selkeästi pelaajat halutaan lvl 50 jälkeiseen tohinaan niin pian kuin mahdollista. Seasonal tarina ja pomo oli heikko mutta gameplay ja QoL muutokset tekevät tästä selkeästi parhaan seasonin tähän mennessä. Jospa tällä kertaa näkisi myös mitä se peli on siellä 70+ leveleillä kun koskaan sinne asti jaksanut.
 
Ylös Bottom