Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo Immortal

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Diablo Immortalissa nyt lvl 46 ja olen suuresti nauttinut pelin pelaamisesta. Se ei ole täydellinen mutta ilmaiseksi mobiilipeliksi se on todella laadukas.

Grafiikat ovat todella komiaa katsottavaa puhelimen ruudulta ja sanoisin että omaan silmään hienompi kuin Diablo 3. Ääninäyttely ja musiikit myös ihan Diablo 3 tasoa.

Tarina on ollut myös ihan mukavaa seurattavaa. Tosin siinä on typeriä leveli tasoja mitkä pitää saavuttaa ennenkuin voi taas jatkaa, nämä alkaa lvl 30 jälkeen. Eihän siihen nyt tähän asti ole ihan järjettömästi mennyt aikaa kun sen saavuttaa mutta on se silti hölmöä ettei tarinaa voi vetää omaan tahtiin vaan pakko grindata. Tähän on apuna battlepass joka antaa ilmaisenakin versiona tuhottomasti expaa aina kun nousee bp tason.

Gameplay puolella on sitten mobiilipelille tyypillisiä piirteitä, alueet ovat kohtalaisen pieniä, combat on aika simppeliä ja peli on tähän asti ainakin ollut äärimmäisen helppo. Ainuttakaan bossia en ole kohdannut missä ei olisi voinut vaan seistä paikoillaan lyönti nappi pohjassa ja heittäen skillejä aina kun mahdollista. Dungeonit on äärimmäisen simppeleitä ja todella lyhyitä.

Mutta ehkä se on myös tämä yksinkertaisuus joka tekee tästä niin koukuttavan pelata. Voit vaan iskeä pelin päälle 30-60 min ja käydä tekemässä vähän dailyjä tai vähän edetä tarinaa, heittämässä pari dungeon runia sekaan ja muutaman riftin.

Nyt kun tuli tuo Immortal vai Shadow valinta eteen niin tekemistä tulee vain lisää. Shadow puolelle tietysti liittyttiin kun Immortal täynnä.

Mikromaksuja ei ole tullut muuten vastaan juurikaan mutta aina pääset jonkun tietyn pisteen yli pelissä se iskee aina myyntiin uuden arkun jonka voi ostaa, tavaran määrä aina kasvaa ja samalla hinta. Alkaen 0.99€ ja viimeisin taitaa olla jo 6.99€.

Kokonaisuutena kuitenkin todella miellyttävä ja leppoisa peli pelata, suosittelen mielummin kännykällä/tabletilla pelaamista vaikka ohjaimen kanssa koska PC versio on aika kökkö.

Katsotaan sitten kun joskus endgameen pääsee miten jaksaa pelata mutta ainakin on kiva nähdä tarina mitä tapahtuu 2 ja 3 välissä varsinkin kun todella laadulla tehty.
 
Tämän hetken suosituin mmo peli on ihme ja kumma Diablo Immortal. Taakse jäävät mmo pelit final fantasy , Wow, Lost ark jne. Toki peli on on vasta tullut, mutta silti porukka antaa pelille 0.9 metacritic arvosanaksi silti vaan pelaajia riittää. Tämä peli taitaa olla melkonen rahan teko kone blizzardille.
 
Tämän hetken suosituin mmo peli on ihme ja kumma Diablo Immortal. Taakse jäävät mmo pelit final fantasy , Wow, Lost ark jne. Toki peli on on vasta tullut, mutta silti porukka antaa pelille 0.9 metacritic arvosanaksi silti vaan pelaajia riittää. Tämä peli taitaa olla melkonen rahan teko kone blizzardille.
Tämä on ihan hurja rahantekokone. Peli on niin täysin suunnattu siihen, että pelaajat käyttäisivät rahaa - ja aivan varmasti käyttävät. Huonot arvosanat johtuvat juurikin tästä ja osittain siitä, että PC-versio on käytännössä suora porttaus kännykkäversiosta. En tiedä onko jo päivitetty, mutta aikaisemmin PC-versiossa oli esim. aloitusruudussa "Tap to play" :D

Josh käy videollaan aika hyvin kaikki eri tavat, jolla peli pyrkii lypsämään rahaa pelaajilta.
 
Quin69 ilmeisesti aikoo käyttää pelin niin kauan rahaa kunnes saa yhden 5 star gemin, ilmeisesti kaveri käyttänyt jo yli 22 000 NZ dollaria eli 14,000$ ilman että olisi saavut 5 star gemin, saa nähdä kuinka korkeaksi tuo luku vielä nousee, tänään taas jatkuu :D
 
Viimeksi muokattu:
Edelleen peli maistuu hyvälle nyt Monkki paragon lv 7 niin ja edelleenkään en ole käyttänyt peliin rahaa ollenkaan. Monkilla menen Hell 1 vaikeus tasolla nyt kun on paragon 7 vaikeus tasot määräytyy pargon levelin mukaan. Toki alttiakin nostellut siis necromanceria siinä sivussa dayly bountyt ja muut. Täytyy kyllä myöntää että pikkusen houkuttas varsinkin tohon mun monkkiin pari kymppiä laitaa ;) Niin sieltä löytyy vendoori meille köyhille joka myy niillä hilteillä tavaraa. Alla pikkusen freetoplay pelaajille juttuja




 
Edelleen peli maistuu hyvälle nyt Monkki paragon lv 7 niin ja edelleenkään en ole käyttänyt peliin rahaa ollenkaan. Monkilla menen Hell 1 vaikeus tasolla nyt kun on paragon 7 vaikeus tasot määräytyy pargon levelin mukaan. Toki alttiakin nostellut siis necromanceria siinä sivussa dayly bountyt ja muut. Täytyy kyllä myöntää että pikkusen houkuttas varsinkin tohon mun monkkiin pari kymppiä laitaa ;) Niin sieltä löytyy vendoori meille köyhille joka myy niillä hilteillä tavaraa. Alla pikkusen freetoplay pelaajille juttuja






Älä anna periksi pahalle, olet ikuisesti koukussa. Toki täytyy myöntää että olen 1,98€ käyttänyt itse peliin, häpeän syntejäni. :D
 
Älä anna periksi pahalle, olet ikuisesti koukussa. Toki täytyy myöntää että olen 1,98€ käyttänyt itse peliin, häpeän syntejäni. :D
Taidan nyt battlepassin ostaa siis sen 4.99e siinä tulee ihan hyvin kaikkea. sekin rankki on jo aika korkea monkilla toivottavasti saan ne tavarat näin jälkikäteenkin siis kaikki rankit mitä on jo kerännyt.

tässä asmongold reagoi kun joku on pistänyt pikkusen luottokorttia vinkuun ;)

 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa sitten säästää kaikki legendary kamat, myös low levelin. Niissä on eri skilleihin tärkeitä juttuja. . Niitä voi sitten vaihtaa ilmaiseksi uusiin kamoihin mitkä sopii omaan buildiin kun ne on käynyt hajottamassa essence transferilla. Tässä lyhyt selkeä video tähän. Todellakin tämä ei maksa mitään, pelissähän on vaikka kuinka ja paljon ilmasia juttuja ;)

 
Viimeksi muokattu:
Heh kovasti yritin ostaa pelin aikana sitä Battlepassia, mutta aina kaatu peli kesken maksukortin laiton, luulis että raha kelpaa kun on niin paytowin peli. No laitoin sit battle,net apin kautta balancee battlenettii kaikki 7 euroo, saa sillä battlepassin ja sen superhyper säästöpaketin eli sen 1.99e bundlen. Tämän myötä säästöä tuli pelin mukaan ainakin 800% huh en ole ikuna ostanut jotain missä säästöä tulee näin paljon kyllä se blizzard hemmottelee ;)


Menee jo vähän yksin jutteluksi, mut ei se mitään. Pelissä on järjetön määrä tekemistä endgamessa siis saa aikaa kuluun vaikka 12 tuntii päivässä. On shadow systeemit , battlegroundit, daily bountyt, raidi, contractit ja kaikenmaailman eventit jne. Tulee itselle pikkusen vanhat WoWi muistot mieleen kun tuli joskus koneella istuttua kaikki päivät. Tosiaan nyt käyttänyt peliin 7 euroa ja en näe tarvetta ainakaan vähään aikaan laittaa yhtään lisää, ehkä sit seuraava season passi joka on jo tossa ovella. Pelin seasonit ei kestä kuin noin kuukauden tai ainakin tämä eka.
 
Viimeksi muokattu:

Näiden uutisten myötä ei voi kuin todeta, että pelaajat ovat ansainneet mikromaksupaskansa. Sama firma näyttää kunnostautuvan myös tulevalla Overwatch 2-pelillä, jossa myydään season passia ja sen lisäksi vielä mikromaksuja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Diablo 3 tuotti 200 miljoonaa 24h, joten siihen nähden tämä on aika kärpäsen kakka. Mutta peliä ei ole vielä julkaistu suurimmilla Aasian markkinoilla niin numerot tulevat tuosta räjähtämään.
 
Näiden uutisten myötä ei voi kuin todeta, että pelaajat ovat ansainneet mikromaksupaskansa. Sama firma näyttää kunnostautuvan myös tulevalla Overwatch 2-pelillä, jossa myydään season passia ja sen lisäksi vielä mikromaksuja.
No tätä ei voi verrata overwatchiin, koska se peli on pelaajan taidoista kiinni eli tuskin tullaan näkeen mitää super gemmejä aseisiin ei toimi tälläinen skillipohjasissa peleissä tästä on muuten tehty tutkimustakin. Ja kun peli perustuu taitoon niin ei valaat juhli. Diablo Immortal on hyvä peli, mutta paytowin ja ehkä pahin sellainen mitä on koskaan tehty. Toki itse pelaan Diablo Immortalia eli olen osa ongelmaa ;) paitti rahaa oon käyttänyt 7 euroa, mutta kuitenkin.

tässä sitä tutkimusta valaista ;)


 
Viimeksi muokattu:
Noniin level 58 ja Skarn kaadettu, 5 kertaa kuolin ennenko sain sen päihitettyä.

Ylivoimaisesti vaikein taistelu tarinassa, ainut vaikea taistelu ja yksi todella ärsyttävä vaihe siinä. Tuntui kuitenkin että taistelu helpottui joka kerta kun kuolin, ainakin helat tuntu tippuvan nopeammin.

Kokonaisuutena pidin pelistä paljon, se on yksinkertainen mutta koukuttava. Tuotantoarvot kohdillaan, upeat grafiikat, äänimaailma on kohdillaan ja kaikki hahmot hoitaa ääninäyttelyn vähintäänkin kohtalaisesti.

Oikeastaan ainut mitä tästä puuttui graafisesti on Blizzardin maailman upeimmat CG cutscenet. Mutta kaikki pelimoottorilla tehdyt eeppiset kohtaukset oli yllättävän hienosti tehty varsinkin mobiili peliksi. Tarinatehtävien välillä oleva grindaus on välillä puuduttavaa mutta pelissä on imua niin paljon ettei niissä yleensä kauaa nokka tuhissut. Pelissä on myös miljoona eri resurssia joita voi keräillä ja levelittää eri asiota joten vähän pihalla mistä saa mitäkin.

Sillä ei myöskään ole mitään väliä mitä gearia sulla on niskassa, peli tuntuu alusta loppuun aika samalta ja ainut parannus mitä hahmossa näet on uudet liikkeet ja legendary gearista saatavat eri variaatiot liikkeisiin.

Kaikki uudet pelimodet mitä aukesi tarinan aikana oli suurinosa ryhmä kontenttia, eli solo pelaajille ei hirveästi ollut tarjolla vaihtoehtoja. Endgamesta tulee sitten kokemusta joskus kunhan saa hahmon maksimi levelille.

Mutta näin tarinan kokemisen näkökulmasta peli on todella viihdyttävä ja koukuttava. Ottaen huomioon että se maksaa 0€ niin arvosanaksi 4/5 ja ehdoton suositus Diablo faneille.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt munkki paragon leveli 25. Endgameen nyt tutustunut vähän paremmin. Shadow lotteryn kautta pääsiin tekeen shadow aktiviteettejä sieltä löytyy myös solo contracteja ja muita solona pelattavia aktiviteettejä. Shadow lottoon voi osallistua westmarchin baarista josta pääsee sit näihin aktiviteetteihin käsiksi jos siis lotto suosii ;). Pelissä on myös sivutehtäviä jotka on questlineja. Jos pelaa freetoplaynä niin kannattaa endgamessa mennä eri dungeonien oville hakeen partyä kun hell 1 tasolla ei pääse soolona niitä pelaan. Aktiviteetti listasta kannattaa katsoa mikä dunkku antaa isoimmat mahkut setti kamoihin eli siis vihreisiin armoreihin. Ittelle näitä jonkin verran pudonnut 2 osaa on setistä jonka antaa 15% primary attacciin lisää lämää. Shadowssa kannattaa koittaa liittyä klaaniin jonka myötä helpommin pääsee tekeen moninpeli aktiviteettejä. Toki tietenkin elder riftejä ainakin sen kerran päivässä kun saa sen ilmaisen crestin ja hilt vendoorilta saa myös ostettua hilteilla pari crestiä. Hitit on siis mitä tulee pelamalla ei siis maksa oikeata rahaa.
 
Nyt munkki paragon leveli 25. Endgameen nyt tutustunut vähän paremmin. Shadow lotteryn kautta pääsiin tekeen shadow aktiviteettejä sieltä löytyy myös solo contracteja ja muita solona pelattavia aktiviteettejä. Shadow lottoon voi osallistua westmarchin baarista josta pääsee sit näihin aktiviteetteihin käsiksi jos siis lotto suosii ;). Pelissä on myös sivutehtäviä jotka on questlineja. Jos pelaa freetoplaynä niin kannattaa endgamessa mennä eri dungeonien oville hakeen partyä kun hell 1 tasolla ei pääse soolona niitä pelaan. Aktiviteetti listasta kannattaa katsoa mikä dunkku antaa isoimmat mahkut setti kamoihin eli siis vihreisiin armoreihin. Ittelle näitä jonkin verran pudonnut 2 osaa on setistä jonka antaa 15% primary attacciin lisää lämää. Shadowssa kannattaa koittaa liittyä klaaniin jonka myötä helpommin pääsee tekeen moninpeli aktiviteettejä. Toki tietenkin elder riftejä ainakin sen kerran päivässä kun saa sen ilmaisen crestin ja hilt vendoorilta saa myös ostettua hilteilla pari crestiä. Hitit on siis mitä tulee pelamalla ei siis maksa oikeata rahaa.

Joo olin tuossa Shadow jonkin aikaa ja ne contractit anto hyvin expaa ja gearia. Mutta aina kun Shadowt saa Immortalit voitettua niin kaikki nollataan, eli jokainen aloittaa puhtaalta pöydältä js menettävät shadow/immortal statuksen. Samalla siis menettää oikeuden kaikkiin shadow tehtäviin ja taas pitää lotota.
 
Joo olin tuossa Shadow jonkin aikaa ja ne contractit anto hyvin expaa ja gearia. Mutta aina kun Shadowt saa Immortalit voitettua niin kaikki nollataan, eli jokainen aloittaa puhtaalta pöydältä js menettävät shadow/immortal statuksen. Samalla siis menettää oikeuden kaikkiin shadow tehtäviin ja taas pitää lotota.
Juu ittelle just kävi niin, mutta onneksi kävi heti lotossa säkä ja pääsi takaisin.

Freetoplay pelaaja myös pystyy tekeen gemmejä mitkä saa sitten myyntiin sinne huutokaupaan jolla saa site kerättyä sitä platinaa. Toki tämä on pikkusen hidasta mutta kuitenkin. Niissä crafti gemmeissä on se marketplacen merkki, näillä saanut kerättyä melki 3000 platinaa.
 
Viimeksi muokattu:
Täysin mahdoton ajatus itselleni periaatteellisesti, että koskaan pelaisin Diablo Immortalia. Kammottava bisnesideologia kun on siinä taustalla, kuten toki lähes kaikessa muussakin mobiilipelaamisessa. Siksi ne ovatkin minulle saatanasta. Tai siis vielä saatanasta alaspäin.
 
Täysin mahdoton ajatus itselleni periaatteellisesti, että koskaan pelaisin Diablo Immortalia. Kammottava bisnesideologia kun on siinä taustalla, kuten toki lähes kaikessa muussakin mobiilipelaamisessa. Siksi ne ovatkin minulle saatanasta. Tai siis vielä saatanasta alaspäin.
Toki näinkin, mutta itte olen niin sulaa vahaa kun kyseessä on Diablo, ei vaan voi jättää pelaamatta. Tuskin olisin edes tälläistä peliä huomioinut jos peli olis ollut joku muu. Itte tätä pelaan pc.llä meinnan kun en omista edes älyluuria ;) vanhalla nokialla mennään edelleen. Eikä tämänkään Diablon kohdalla se taika mikä pelisarjassa on niin ole mihinkään kadonnut yhtä koukuttavaa pelattavaa kuin Diablo 2 ja 3. Toki itse olen enemmän Diablo 3 pelaaja kuin Diablo 2 eli siinäkin mielessä tämä Immortal uppoaa todella lujaa. Mutta joo itte meen sillä periaatteella että seasonpassin ostan niin kauan kuin peli maistuu ja se riittää mulle, niin no hairahdin vielä siihen superhyper säästöpakettiin mikä maksoi sen 1.99e pakettiin, eli tämä season maksoi 7 euroa. Enkä taloudellisesti kuulu valaiden piiriin eli siihen kuuluisaan 1% jotka voi heitää tälläseen peliin tuhansia. Toki näissä peleissä pitäisi olla ehdoton k18 ikäraja, koska onhan tämä uhkapelaamista vastaavaa.
 
Täysin mahdoton ajatus itselleni periaatteellisesti, että koskaan pelaisin Diablo Immortalia. Kammottava bisnesideologia kun on siinä taustalla, kuten toki lähes kaikessa muussakin mobiilipelaamisessa. Siksi ne ovatkin minulle saatanasta. Tai siis vielä saatanasta alaspäin.

Tässä komppaan täysin, sillä kuvaamasi asennoituminen mobiilipelaamiseen on ainoa oikea vaihtoehto.

Toki testasin itsekin peliä, mutta lähinnä tänne raportoidakseni. Testin aikana totesin saman kuin kaikkien muidenkin mobiilipelien kanssa. Lähti kyllä laitteelta nopeammin kuin Karpo lanttukukon ostoon.
 
Ylös Bottom