Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DigiExpo 05

Pitää nyt kysyä varmuudenvuoksi, vaikka onkin vähän tyhmä kysymys. Siis onko messuilla samat pelit/härpäkeet perjantaina sekä lauantaina, että eivät vaihtele niitä?

Edit: Pohjakartta.
Tiong postasi tämän muutamaan paikkaan, niin kopioin heti silmittömästi ;)
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Messuilla jo käyneet, antakaahan messuraporttia ja ensikokemukset uusista hilavitkuttimista?
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Heikko on DigiExpon tarjonta. Ei voi oikein ilman vapaalippua suositella kenellekään.

Tarkoitus lieneekin olla vain mukava oheistapahtuma Skiexpolle.
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Luckyman sanoi:
Heikko on DigiExpon tarjonta. Ei voi oikein ilman vapaalippua suositella kenellekään.

Tarkoitus lieneekin olla vain mukava oheistapahtuma Skiexpolle.

Tähän on helppo yhtyä. Lisään vielä kokemuksiani Xbox 360:stä, lainattu Pelaajaboardilta:

PDZ-ketjusta lainattu:

zoukka sanoi:
Ohjaus on mätä. Uskokaa pois... esimerkiksi kaukana halon toimivuudesta. Myös tekoäly oli aika säälittävää kun vihut eivät huomanneet välillä joannaa ollenkaan ja tulittivat usein toisiaan. Toivotaan että Rare ehtii hioa peliä vielä lisää sillä tällaisenaan se kalpenee n64 version rinnalla. Kaunis grafiikka ei paljoa muuten auta.

Jees. Kokeilin tänään säätää ohjausta perusarvoa nopeammalle (ja kokeilin myös ensimmäisen PD:n älytöntä ohjausmallia), mutta vaikka se auttoi kääntymisen kankeuteen, tarkkuus kärsi ikävästi. Peli kalpeni Call of Duty 2:lle, jota on mielestäni varsin hyvä pelata. Lisäksi CoD2 näyttää hyvältä ja pyörii 60 fps. Savukranaatin vaikutus on uskomaton. :shock:

Muista peleistä King Kong oli ihan okei, mutta ensifiilisten perusteella ei mitenkään erityinen -- ehkä meluinen messualue ei ollut paras ympäristö elokuvamaisen pelin kokemiseen. Demossa oli vain pakenemista ja tappelua. Mukana oli muutamia kivoja graafisia kikkoja, joihin tosin ei lukeudu T-Rexin muuttuminen kokonaan siniseksi (lue: bugi, eikä edes ollut ainoa).

PGR3 ja Kameo olivat sitä samaa mitä Joannan kämpilläkin, joten niistä ei ole juuri uutta sanottavaa.

Kuvissa hämmästyttänyt FIFA 06 osoittautui melko keskinkertaisen näköiseksi räpellykseksi. Toki rankkareissa ja uusinnoissa näkee oikeaa nurmikkoa ja kolmiulotteista yleisöä, mutta kameran ollessa ylhäällä ei peli tarjoa visuaalisesti mitään erikoista. Pelattavuudesta en saanut kunnon otetta lyhyessä testissä.

Yleisesti Xbox 360:n esitys oli melko yllätyksetön. En sano sitä huonoksi, mutta koska olin jo päässyt joitain pelejä ennakkoon pelaamaan, DigiExpon tarjonta ei hämmästyttänyt. Liian montaa peliä (mm. Amped 3, NFS: Most Wanted, Top Spin 2, NHL 2k6) demottiin vain videon avulla ja poikkeuksetta kaikki pelit kärsivät jonkinlaisesta sahalaitaisuudesta tai karkeudesta. Verrokkina voidaan käyttää PC:n Quake 4:ää, jota pääsi pelaamaan HDTV:llä. Vaikka kuvan koko oli suurempi kuin Xbox 360:n demoyksiköissä, Q4 näytti silti selvästi 360-pelejä tarkemmalta.

Minulle messuilta jäi päällimmäisenä mieleen Windows Media Center / kotiteatterit, Nintendo (uusi Zelda ja hulppea Mario-futis) ja, ah, aito Ferrari. :)

Ja sitten 40 enemmän tai vähemmän piloille mennyttä kuvaa: http://hakkiz.1g.fi/kuvat/messut/DigiExpo+05/
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Täällä ollaan, ja ihan kivaa on. Ei nyt mitään maatamullistavaa. Muutamaa XO-peliä olen kokeillut. PD0 tuntui vähän kiikkerältä. Cod tuntui jo paljon paremmalta, mutta ei suoraan sanottuna vaikuta paljon edeltäjiänsä erilaiselta, paitsi tietenkin grafiikan osalta.
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Vähän turhan vähän tarjontaan 12 euron hintaan, mutta olihan sitä mukavaa tyypätä Zeldaa ja SCIII:a. DS:n Kirby (?), se pallopeli, oli aivan älyttömän hyvä ohjattavuudeltaan. Mutta missä oli PSP:n MGA? Tovi muuten tuli ihmeteltyä sitä mustaa ständiä keskellä EA:n osastoa, ja mietin, että mitäköhän peliä nuo horot oikein mainostavat, kunnes joku sanoi, että tuo kyltissä lukeva Axe on se dödömerkki :)
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Perustuu toisen käden tietoihin (pikkubroidin kertomaa). Vahvasti nousemassa iso pettymys uuden Microsoftin pelikonsolin kohdalla. Voidaanko jo puhua kenties flopista joulukuun 2. päivän osalta?
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Nisupulla sanoi:
Voidaanko jo puhua kenties flopista joulukuun 2. päivän osalta?

Siitähän sinä pitäisit.
No itsekin kävin piipahtamassa paikalla ja aika turhat messut olivat, broidin kanssa mietittiin, että eipä ole paljoa eroa jos vaikka olisi Gigantissa käynyt, ainut vaan, että tästä piti maksaa. X360.sta kävin katsomassa ja mielestäni Kameo ja PDZ näyttivät hienoilta, mutta yllättäen PGR3 oli mielestäni valjuimman näköinen... Itse laite oli tosiaan siromman näköinen mitä mittasuhteista vanhaan Boxiin voisi kuvitella.
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Nisupulla sanoi:
Perustuu toisen käden tietoihin (pikkubroidin kertomaa). Vahvasti nousemassa iso pettymys uuden Microsoftin pelikonsolin kohdalla. Voidaanko jo puhua kenties flopista joulukuun 2. päivän osalta?
Tarkoitatko nyt koko konetta vai julkasun yhteydessä julkaistavia "kökkö" pelejä? :confused:
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Kojo sanoi:
Tarkoitatko nyt koko konetta vai julkasun yhteydessä julkaistavia "kökkö" pelejä? :confused:

Koneesta tietysti paha vielä sanoa mitään, mutta Microsoft lupasi historian näyttävimmän pelivalikoiman koneen julkistamisen yhteyteen. Ainakin itseä eniten kiinnostaneet artikkelit ovat siirtyneet hämärään tulevaisuuteen ja tällä tiedolla jäljelle jääneistä ainoa joka hiukan voisi koukuttaa on Project Gotham Racing 3. Uuden koneen julkistamiseen näkisi mielummin täysin uudenlaisia pelejä kuin vanhojen jatkoja. Jatkosarjojen näkeminen hieman paremmalla karkilla ei hirveästi vakuuta.
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Dr Evil sanoi:
Siitähän sinä pitäisit.
No itsekin kävin piipahtamassa paikalla ja aika turhat messut olivat, broidin kanssa mietittiin, että eipä ole paljoa eroa jos vaikka olisi Gigantissa käynyt, ainut vaan, että tästä piti maksaa. X360.sta kävin katsomassa ja mielestäni Kameo ja PDZ näyttivät hienoilta, mutta yllättäen PGR3 oli mielestäni valjuimman näköinen... Itse laite oli tosiaan siromman näköinen mitä mittasuhteista vanhaan Boxiin voisi kuvitella.

Tottakai seuraava matolaatikko kodin täältäkin aikanaan löytää, mutta näillä näkymin polvet notkauttavaa ahaa-kokemusta on turha odottaa ainakaan julkkarin yhteyteen ellei jotain ässäkorttia ole mikkisoftin takataskussa. Messuista sen verran, että miksi kuluttajien pitää maksaa suolaiset oppirahat kaupallisesta mainostapahtumasta?
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Dr Evil sanoi:
Siitähän sinä pitäisit.
mutta yllättäen PGR3 oli mielestäni valjuimman näköinen...

Aivan, tuosta pitikin mainita - olikohan kyseessä nyt ihan viimeinen kauppoihin päätyvä versio pelistä? Yhtään hifistelemättä voin sanoa, että ne sahalaidat eivät näyttäneet nimittän kovin hyviltä.
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Vaahtomuovi sanoi:
Aivan, tuosta pitikin mainita - olikohan kyseessä nyt ihan viimeinen kauppoihin päätyvä versio pelistä? Yhtään hifistelemättä voin sanoa, että ne sahalaidat eivät näyttäneet nimittän kovin hyviltä.
Anti-alisiasing oli kuulemma laitettu pois päältä jostian syystä. Ilmeisesti sitten muissakin peleissä olelet sahalaidat johtuivat tästä. Kokoversioissa pitäisi näkyä sahalaidattomuus kuitenkin.
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

NapaKettu sanoi:
Anti-alisiasing oli kuulemma laitettu pois päältä jostian syystä. Ilmeisesti sitten muissakin peleissä olelet sahalaidat johtuivat tästä. Kokoversioissa pitäisi näkyä sahalaidattomuus kuitenkin.

Ei kannata odottaa täydellistä sahalaidattomuutta. Xbox 360:n tukemat resoluutiot ja anti-aliasointivoimakkuudet eivät yksinkertaisesti riitä siihen. Mutta loppujen lopuksi hyvän näköistä peliä ei tehdä sahalaidattomuudella, jos geometria tai tehosteet kärsivät tästä. Tärkeintä on tasapaino.
 
Vastaus: DigiExpo 05 4.11. - 6.11.2005

Hakkiz sanoi:
Ei kannata odottaa täydellistä sahalaidattomuutta. Xbox 360:n tukemat resoluutiot ja anti-aliasointivoimakkuudet eivät yksinkertaisesti riitä siihen. Mutta loppujen lopuksi hyvän näköistä peliä ei tehdä sahalaidattomuudella, jos geometria tai tehosteet kärsivät tästä. Tärkeintä on tasapaino.

Tiedätkä Hakkiz kuinka valmis versio tuo PGR3:n messuversio oli?, huomasin siinä myös outoa tarkempien tekstuureiden latausta yllättävän lähellä autoa, en tosin monessa kohdassa.
 
Ylös Bottom