Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Lyhyt videokooste DigiExpoista kameran linssin kautta:

[MEDIA]3529[/MEDIA]
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=X-nbnDZxDUI

Editoidessa tuli mieleen vielä niitä pelejä, joita unohti tuossa aiemmassa viestissä listata. Yksi hyvä esimerkki on SSX, lumilautailu. Hyvinkin nostalginen pakkohankinta matskua monelle sieltä PS2:n julkaisusta alkaen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Lyhyt videokooste DigiExpoista kameran linssin kautta:


Editoidessa tuli mieleen vielä niitä pelejä, joita unohti tuossa aiemmassa viestissä listata. Yksi hyvä esimerkki on SSX, lumilautailu. Hyvinkin nostalginen pakkohankinta matskua monelle sieltä PS2:n julkaisusta alkaen.

Kiitos videosta! Itse en valitettavasti pääse paikalle, mutta on hyvä että muistit ottaa materiaalia talteen muiden iloksi.
 
Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Oman expon kohokohta oli se, kun pääsi testamaan Sonyn tulevaa 3d-Displayeriä (ns. "kakkuloita", jotka näyttää TVn kuvan suoraan silmille.)

Muuten oli kyllä vähän hiljainen tarjonta tänä vuonna. Olisi odottanut vähän parempia alennuksia VPDltä, olisi tarttunut jotain mukaankin.
 
Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Oli pakko käyttää pelaaja-lehden tarjousta hyväkseen, oli 4 kk pelaaja-lehti tilaus ja kaupan päälle tuli pelaaja 100-lehti ja dragon age 2 ps3 peli ja hintakaan ei päätä huimannut, 20 euroa :)
 
Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Itse pääsin myös videolaseihin tutustumaan.
Erittäin ammattitaitoinen oli esittelijä minulla.
Jotain epämääräisen tuttua kyllä miehessä oli.
Myös Pelit lehden osastolla törmäsin pariin kovaan luokan esittelijään.

Pikaisesti noista Sony HMZ-T1 HD-videolaseista 5.1 surround-äänellä.
Ensimmäinen henkilökohtainen murhe oli miten sopii päähän kun on silmälasit päässä.
Se huoli katosi jo siinä vaiheessa kun esittelijä itse laittoi lasit silmilleen omien silmälasien päälle.
Kevyet oli päässä, miten alkaa vaivaamaan pitemmän pelisession jälkeen en osaa arvioida.
Jopa kiihkeässä messutilanteessa käyttöönotto onnistui nopeasti ja silmät oli heti alusta mukana.
Videolasit päässä en kyllä suosittele lähteä kulkemaan, näkyvyys kun rajoittuu siihen mitä ruudulla näkyy ja todellista maailmaa näkyy ainoastaan kaistale alapuolella.
Sen verran kuitenkin että ohjaimen onnistuu itsekin noukkimaan pöydältä mutta ei kuitenkaan häiritsevästi.
Itse kuva oli sujuvaa ja ei aiheuttanut ainakaan minulle ongelmia. Kerrottakoon että testissä oli uusin Uncharted pelinä.
Kohtaus jota pelasin oli melko pimeä ja sinällään ei ehkä paras mahdollinen 3D efektin testaamiseen, mutta vastaavaa "väkinäistä" 3D efektiä mitä joillakin muilla tekniikoilla olen itselläni huomannut ei ollut läsnä.
Äänet välittyi hyvin ja kokemus oli miellyttävä kaikilta osin.
Pari miinusta toki on, pelimikrofonin puuttuminen ja vielä suhteellisen kova hinta.
Tuon mikrofonin puutteen toki saa korvattua laittamalla vaikka toiset peliluurit päähän (mahtuu kyllä) ja hinta toivottavasti tulee kuluttaja ystävällisemmäksi myyntien kautta.
Kyllä hankinta kuumetta nosti tutustuminen. Kiitos vielä Sonyn Playstation osastolle ja asiantuntevalle esittelijälle tutustumismahdollisuudesta. Expert expossahan jo kyselin videolasien perään mutta silloin ei ollut vielä varmuutta koska niihin oli mahdollisuutta tutustua.

Vielä kun olisi Vitaa päässyt hiplaamaan.
 
Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Itse pääsin myös videolaseihin tutustumaan.
Erittäin ammattitaitoinen oli esittelijä minulla.
Jotain epämääräisen tuttua kyllä miehessä oli.
Myös Pelit lehden osastolla törmäsin pariin kovaan luokan esittelijään.

Minäkin näin pari komeaa herrasmiestä. Harmillisesti kaikille ei ehtinyt kauheasti juttelemaan, kun turnauksen kanssa piti välissä säätää. Sunnuntaina ei pitäisi niin kiireistä olla sen suhteen, joten voi edelleen tulla lyömään turpaan. Tai vain sanomaan hei.

Lauantaina kävin Killin kaverina huonoilemassa lavallakin Halo Anniversaryn merkeissä. Kukaan ei tainnut tajuta ovelaa hogivitsiäni ja kuolin vielä, kun gruntti heitti plasmakranaatin hogiin tai sen kyydissä puljanneeseen jääkärismieheen kiinni.

Trialsia kiinnostaisi edelleen kokeilla.
 
Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Pelaaja tuli myös tänne tilattua Crysis 2:sen ja Max Payne 3 -paidan kera. Hieno tarjous.
Kinect ja erityisesti näkyvästi esillä ollut Dance Central 2 tekivät kyllä vaikutuksen, vaikkei sinne isolle lavalle kehdannutkaan mennä heilumaan. Pitää varmaan jo harkita sen kojeen hankkimista. :)

Muistaako muuten kukaan mitä autopeliä pelilavalla esiteltiin siinä iltapäivällä (lauantaina)? Ohimennen vain vilkaisin ja siistiltä näytti.
 
Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Muistaako muuten kukaan mitä autopeliä pelilavalla esiteltiin siinä iltapäivällä (lauantaina)? Ohimennen vain vilkaisin ja siistiltä näytti.

Ainakin Ridge Racer Unbounded siellä vilahti.
 
Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Halo-turnaus meni penkin alle jäädessäni naurettavasti neljännelle sijalle heti ensimmäisessä karsinnassa. Tästä syytän mm. varsin vierasta tuntumaa ja sitä, että muut olivat hakanneet peliä jo pitkin aamua, siinä missä minä kiireisenä ja tärkeänä miehenä tartuin ohjaimeen ensimmäistä kertaa itse kisassa. Paavi tuli kuitenkin tavattua ohimennen Pelit-lehden standilla, ja vaikka paljoa en kerennyt turnajaisjärjestelyiden pyörityksessä häärivän miehen kanssa kissajuttuja vaihtaakaan, ehti tämä kuitenkin antaa muistoksi ihanat Alan Wake -kahvikupin ja taskulampun. Komea mies on luonnossa tuo Paavi, pitkä kuin mikä ja leukapartakin korostuu seksikkäästi.

Itse Digiexpon tarjontaa tuli kisa-alueelta vähin äänin liuettuani käytyä jonkin verran läpi, vaikka henkilökohtaisesti kiinnostavia erikoisuuksia ei ollut nimeksikään. En voi sanoa odottaneeni Mass Effect 3:n demolta paljoakaan sen taistelupainotteisuuden vuoksi, mutta olihan se paska kun sen kerran läpi kerkesi ajaa. Demo oli pelimekaanisesti hyvin identtinen Mass Effect 2:n kanssa, visuaalisesti mitäänsanomaton eikä taistelu tyydyttänyt sisällöllisestikään millään muotoa. Ei tämä odotustani peliä kohtaan vähennä, mutta on hyvin kyseenalaista, kannattaako Mass Effectin kaltaisia pelejä ylipäätään demottaa messutapahtumissa, ellei otteessa ole kyseessä pidempi ja enemmän tarinallista substanssia sisältävä segmentti. Toinen mielenkiintoinen peli oli Trials: Evolution, joka vaikuttikin varsin pätevältä, vaikken piru vie sitä erästä Expert-rataa sadankaan yrityksen jälkeen päässyt läpi. Xboxin alue oli minulle muuten varsin yhdentekevä, kuten myös Playstationin. Nintendoa ei käytykään katsomassa.

Rakennuksessa tuli kuitenkin vietettyä koko päivä enimmäkseen Hifiexpo-puolella, jonne menin lähinnä seurani mukana, mutta jossa aloin välittömästi viihtyä digialuetta enemmän. Eri esittelytiloihin ja hotellihuoneisiin pakatut törkeän kalliit audiojärjestelmät olivat moninaista, rikasta ja inspiroivaa kuunneltavaa, ja esimerkiksi Steinway-Lyngdorfin tiloissa tuli istuskeltua tunti jos toinenkin vain musiikkia kuunnellen. Genelecin 150 000 euron teatterijärjestelmä teki potkullaan myös melkoisen vaikutuksen elokuvakäytössä, vaikka musiikin kuuntelussa ylikorostuneet bassot puurouttivatkin kokemusta. Myös pienemmistä investoinneista varsin viehkeää tekniikkaa olivat TDK:n uudet boomboksit, joihin sai kytkeä iPadin ja soitella haluamaansa musiikkia. Pienen mankan äänenlaatu oli huikean hyvä jopa Youtubesta ääntä striimatessa, ja esimerkiksi Charles Mingusin saksofoni soi ilman mitään varsinaista kritiikin aihetta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Tulipa bongattua Tontsa sekä Jarkko kuvausryhmineen messuilla, näytti olevan molemmilla muuvit hallussa kun jotakin tanssi peliä lavalla väänsivät. Jonkinlaista spessua on varmasti siis tulossa heille jotka eivät paikanpäällä olleet.

Tuli itseni osalta sitten korkattua kinect-neitsyys päälavalla, kun Killi hehkutti hyvistä palkinnoista. Noh sain palkinnoksi avaimen perän ja hikinauhan, sekä loppupäivän vittuilua kaverilta. Itse kun odotin että sieltä tulee viime vuoden malliin jotakin peliä taikka oheishärpäkettä, ja siksi annoin itselleni luvan mennä toljotettavaksi :rolleyes:
 
Vastaus: Digiexpo 2011 (4.-6.11.2011)

Mukavat messut olivat taas ja pari päivää meni aika nopeasti siellä. Peleistä päällimmäiseksi jäi mieleen SSX ja Mass Effect 3, joiden mukana olosta olin yllättynyt. Ihan mukavasti sai pelailla. Tuli otettua myös elämäni ensimmäinen kosketus Haloon. Tänään tuli kyllä vastaan kaksi messujen koho-kohtaa: Paavin seinäkiipeily ja Tanssi-tähdet Tontsa & Jarkko :D

PS. Tuli saatua Pleikan Move-esittelyn päätteeksi kahden hengen kutsu Real Steel-elokuvan ennakkonäytökseen. Se on 24.11, Helsingin Maxim teatterissa ja itse asun Turun suunnalla joten en itse pääse paikalle eli jos jotakin kiinnostaa niin voisin tuon kiinnostuneelle lahjoittaa.
 
Ylös Bottom