Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT 2 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Täytyy sanoa että tästä tykkään! Hankin tän alkuviikosta formulan odotusta lievittämään, mutta taidankin pelata tätä sittenkin enemmän. Ei tääkään mikään mestariteos ole, mutta ihan toimiva rennon letkeä kaahailu. :)
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Tässä vähän rallicross-rymistelyä onlinessa:

[video=youtube;g203VfyM5no]http://www.youtube.com/watch?v=g203VfyM5no[/video]
 
Vastaus: DiRT 2 [PS3]

Tämä hieman vanhempi title tuli hankittua uusimman DIRT3 sijaan. Eikä ole tarvinnut katua, erittäin hyvä peli.

Ainoa Colin McRae-sarjan peli jonka omistan ennestään on Colin 1 (PS1). Tämän jälkeen on tullut kokeiltua kaverilla Colin 4:sta. DIRT2 kuuluu genreltään enemmän kahden ensimmäisen Motorstormin kanssa samaan kategoriaan - ps1-ps2 WRC-peleistä ollaan siis matkattu jonkin verran.

Pelin yksinpelikampanja alkaa heti kun pistät levyn koneeseen. Meno on nopeatempoista - useimmat kisan kestävät parista muutamaan minuuttiin. Meno on nautittavaa, joskin ajomallinnus on aika keveän tuntuinen joten todella arcade-menoa tässä hurjastellaan. AI:kin saa kehuja ja vaikeustasoistan löytyi itselle heti sopiva, tasaisia kisoja olen ainakin itse saanut, alle sekunnin voittoja jo kohta kymmenen taskussa ja välillä sitten tiukkoja tappioita. Grafiikat ovat hyvät ja latausajat hämmästyttävän lyhyet!

Yksinpeli tarjoaa myös paljon vaihtelua, pelimuotojen vaihtelu on yhtä nopeatempoista kuin itse ajaminen ja ilahduttavan lyhyet latausajat! WRC-tyyppisiä lyhyitä erikoiskokeitakin pääsee ajamaan, mutta esim. rallin mm-sarjaahan tässä ei ajeta joten sarja on hyvinkin arcademainen nykyään, ei niinkään autourheilupeli. Vertailu Motorstormiin on ilmeinen mutta tämän pelin kunniaksi on sanottava että voittaa selkeästi Motorstormit lähes kaikilla osa-alueilla ja on yksi tämän genren parhaista peleistä ja eittämättä jatko-osa DIRT3 taitaa olla vielä tätäkin parempi.

Myöskin jos vertaa tekijöiden (Codemasters) F1 2010 ja F1 2011 peleihin niin tämä tuntuu olevan niitä paremmin tehty. Ei niin etteikö heidän formulatkin ole ihan hyviä pelejä mutta jokin niistä puuttuu ja paras osa-alue ei ainakaan AI ole, myöskin vaikeustasoista on ollut kritiikkiä noissa mainituissa peleissä kun menee liian helpoksi ja toisaalta career-tilassakin on ongelmia tallien tarjousten kanssa. Sen sijaan DIRT2:n yksinpeli on leppoisaa arcadekaahailua jossa ei tarvitse muuta kuin nauttia kilvanajosta joka on pääpiirteittäin erittäin laadukkaasti tehty.

Tällä hetkellä - tietysti nyt näin "tuoreen pelin" häikäisemänä - tuntuisi että pelissä on hauskin ja paras yksinpeli kaikista PS3 autopeleistä joita olen pelannut, ehkä Burnout Paradisea lukuunottamatta (lisäksi pelaamatta ovat DIRT3, GRID, GT5, Shift 2 sekä Mx vs ATV-sarja joten en vielä parhaaksi julista). Vain Blurin ja vastaavien nettipelit ovat enemmän peli-iloa tuottaneet PS3:n autopeleistä tähän asti.

Peli ei tosin sisällä split-screeniä joka on tietysti miinus. Myöskään moninpeliä en ole pelannut ja toisaalta parissa kolmessa tunnissa olen jo kolmasosan yksinpelistä pelannut joten aivan täyttä kuvaa pelistä ja sen pitkäaikaisuudesta ei ole. Kuitenkin kyseessä on erittäin hyvä peli jota suosittelen alelaarista nappaamista jos ei vielä DIRT-sarjaan ole tutustunut.

Arvosana **** / *****
 
Ylös Bottom