Vastaus: Colin McRae: Dirt 2 [Xbox360]
Oi niitä aikoja kun Colin kakkosta tuli väännettyä puuseellä ratti/poljin yhdistelmällä!
Pahoittelen jo etukäteen, että olen laiska ja en jaksa lähteä googlettamaan tietoa pelistä, joten utelen nyt sitten täällä, jos joku olisi jo peliin tutustunut tarkemmin.
Dirt ykköstä ei ole tullut testattua kuin demona, joten olen aika pihalla millaisia eri ajomoodeja kyseisessä pelisarjassa on totuttu näkemään.
Keskittyykö Dirt 2 edeltäjänsä tavoin myös muuhun kun ihan perus kilin kolin ralliin? Eli mukana myös muuta kalustoa kun wrc? Itse olen jäänyt kaipailemaan Rallisport challenge tyyppisiä pelejä. Itselle ainakin kolahtivat hyvin nuo ilmeisesti jonkun ruottalaisen stuudion tekemät pelit. Niissä ajaminen oli mielestäni monesti myös hauskanpitoa, pitkää laania mutkassa ja joissain ajomoodeissa myös kontaktia kanssakilpailijoiden kanssa. (Oih.. miksi en ole nähnyt Rallisport Challenge 3:sta pelihyllyssäni?)
Toivonkin siis että Dirt2 menisi enemmän Rallisport Challenge -pelisarjan suuntaan. Onko Dirt 1 ja kyseisellä sarjalla mitään yhteystä? (Edelleen vain demoa pelanneena)
Mielestäni vähän erikoista muuten, että miksi peli kantaa vielä edesmenneen kuskin nimeä, eikö pelkkä Dirt2 riittäisi?
R.I.P. CMcR
DIRTissä ainakin päästiin ajamaan rallikrossia, Dakar-tyyppistä aavikkorallia, Pikes Peak vuorikiipeilyä, sekä jenkeissä ajettavaa CORR pickuprallikrossia ja pelissä oli myös suurin osa 80-luvun B-ryhmän tykeistä. Eli vaihtelua riitti kyllä ainakin edellisosassa.
Jenkeissä se on aina ollut pelkkä DIRT nimeltään, mutta toivottavasti siellä on se Colinin nimi euroopan-versiossa edes. Mielestäni 90-luvun yksi suurimmista kuskeista ansaitsee tälläisen huomion.
TP eli tuttavallisemmin Travis Pastrana on sitten taas valikoissa äänenä, tai oli ainakin edellisessä osassa. Ken Block on varmaan myös messissä, kun ainakin sen 09 N-ryhmän Subaru on noissa ekoissa kuvissa
Ikävä kyllä olemme uutta RBR:ää kaipaavina varmasti vähemmistössä, sillä kyseessähän oli myös ehkä kaikkien aikojen vaikein rallipeli, tosin myös palkitsevin. Suurille massoille pitää olla tuommoista kilinkolinien tyylistä helposti lähestyttävää ja ennen kaikkea nätin näköistä rallia.
Tuo rallipelien nykytila kyllä lähinnä itkettää... Tuo Dirtin pelimoottori on minun mieltymyksiini nähden suorastaan vastenmielinen ja sillä on pilattu myös muuten kovin lupaava Grid. Laita codemasters asialle ja mene itse perässä
Oon miettinyt tota RBR:n kohtaloa jo tässä pari vuotta, mitä pelin ilmestymisestä nyt on aikaa. Warthogin nykyisestä omistuksesta ei ole mitään havaintoa.
Kyllä se vaan niin taitaa olla, että koska Suomi on niin kovaa rallikansaa, RBR:n jatko-osaa tuskin tullaan koskaan näkemään, sillä missään muualla ei ainakaan mulla oo havaittavissa minkäännäköistä realismin halua. Ehkä sitten pitää vaan ootella ite sitä kortin saamista.
Mitä Codemastersin ajopelien pelimoottoriin tulee, niin se on kyllä aivan perseestä. Realismista ei ole tietoakaan, vaikka peliä on pyritty silti rakentamaan sinne suuntaan mm. vaurionmallinnuksen kautta. Toivotaan, että tapahtuu suuria muutoksia.
Itse seuraan asiaa kyllä hyvin epäileväisenä..