Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Myös haastekisat on tuotu nettiin:
https://dirtrally2.com/community-events
---------------
Clubien kisojen kestoon tullut myös minuutit eli vaikka 1t15min 12EK:n kisalle, jolloin kaikkien pakko startata miltei samaan aikaan.
---------------
2h, Walesissa maaliin josta pitää olla jo tyytyäinen viimeisimpiin suorituksiin nähden.
Kovempaa en näillä takavetoisilla pääse, en ymmärrä tuota Gröönholmin vauhtia o_O

Pistetään huomisellekin Walesia, luokkana B-ryhmä ja 4WD.

Nyt suurajoja seuraamaan TV:stä :)
 
Viimeksi muokattu:
2H Wales rapsaa

Oli tolkuton kiire ajaa kisa läpi kun piti keritä käydä vielä saunassa ennen Harju EK livelähetystä.

Alku tuli taas kovin hihkeän tuntuisesti mutta liki virheettömästi.

6:lla kirustaipaleella etujousitus hajosi pätkän puolivälin terävissä hypyissä kunnon rysähdyksen kera.
Oikea etukulma oli ihan lötkö joka aiheutti spinnauksen pari mutkaa myöhemmin. Luulin että meni rengas ja tulin varovasti loppupätkän maaliin ja yllätys oli suuri kun rengas näyttikin ehjältä.

Toivottavasti lähes puhdas ajo tuottaa tällä kertaa hyvän sijoituksenkin. Tuloksia en näe kun sivu herjaa klassista 500 erroria :mad:
 
2H Wales ei paljon raportoitavaa.
Kisaan panssarivaunu Cossu Sierralla, mikä
ekan pätkän suti jopa vitos vaihteella. Kakkonen virheitä täynnä ja kolmosella etu rengas hajalle.
Laitoin sit pelin parkkiin ja lähdin töllöstä seuraamaan Harjun Ek:ta ja vanhan kilpakumppanin pojan suoritusta. Pohjat vetäs odotetusti WRC2Pro luokassa!
 
2h/Wales:

Ei jäänyt paljon jälkipolville kerrottavaa tästä.
Maa ja auto, joita ei ole tullut juurikaan ajettua, niin tiesihän sen kuinka siinä käy. Ei vaan tuo takatuuppari istu omaan käteen sitten niin yhtään. Eka pätkä meni jopa vain yhdellä spinnauksella, mutta seuraavalla sitten ei pysynyt tiellä ei sitten niin millään ja rengaskin meni.
Kolmannella pätkällä sitten vallit heitti auton alas tieltä ja puihin. Ei suostunut yleisö tulemaan työntämään vaikka kuinka huutelin apuvah! :D
Siinä sitten nytkyttelin pitkän aikaa edes taas, kunnes auto suostui lopulta nousemaan takaisin tielle. Seuraavaksi sitten moottoriongelmia ja lisää spinnailuja...Huoh.
Koitin yhden pätkän ajaa vielä täysin tehonsa kadottaneella bemmillä, mutta v-käyrähän siinä vaan nousi ja mulle riitti.

Halvatun kovaa Kröönholmi ja kärki painaa menemään näillä vehkeillä tuolla! Rispektit! Ne on eri rattimiehet, jotka osaa nuo pitää hallussa. Vai syöttekö te vain eri puuroa? :D

Tekis melkein mieli laittaa video siitä kolmospätkän kohelluksesta...siinä vasta hupivideo ;)
 
Pitää kattoa jos sais taas ittensä revittyä ajohommiin.

Oli nuo helteet ja kämpässä 33 astetta niin ei tehnyt mieli ajaa.
Pitäis myös jostain repiä taas motivaatiota, ei viitsi ihan turhaa käydä keskeyttämässä vaan pitäis saada tuntumaa peliin takas.

Pitää kattoa että löytyykö sitä motivaatiota enää ajaa, hyviä sarjoja kyllä ois.
 
Ihan piruuttani laitoin nyt samat pätkät offline ja kokeilin uudestaan kolme ekaa pätkää ja sain vähän harjoitusta.
Ek1 meni jo paremmin 3:44.
Ek2 aikaan 6:56
Ek3 aikaan 7:08

Eli opettelua ja tiukkaa keskittymistä nuo tuntuu vain vaativan, mutta hetken saa näemmä opetella pysyäkseen Kröönholmin vauhdissa.
Vaikeita ajettavia tuolla Walesissa ja hattua nostan kärkiporukalle kuinka kovaa ovat vetäneet.
 
Vaikeita ajettavia tuolla Walesissa ja hattua nostan kärkiporukalle kuinka kovaa ovat vetäneet.

Siinähän se, pyrkimys ajaa tasaisesti virheitä vältellen joissa yleensä se aika tuhraantuu.
Jos totta puhutaan niin kyllä oma ajo tuntui kovin nihkeälle ja olin varma että jään ihan pystyyn.

Mutta kyllä se vaan on nautinto noilla kardaanipeleillä laskea menemään :cool:
 
Mutta kyllä se vaan on nautinto noilla kardaanipeleillä laskea menemään :cool:
Varmaan nautinto kun sen osaa ja auto pysyy hyppysissä, mutta sellainen joka ei käyttäytymistä hanskaa, niin enemmänkin melko raskaan tuntuista vetää ralli näillä läpi.
Ite ainakin huomaan koko ajan pelkääväni spinnausta ja että perä lähtee holtittomasti karkuun eikä sitä saa enää korjattua, kuten usein on tapahtunutkin. Risteykset ja tiukimmat mutkat mennään siis ihan köröttelemällä.
Nelivedoilla meno on paljon rennompaa.

Muutin illan 2h rallin alkamaan klo 18, että ehtii hyvin ajamaan sekä ennen että jälkeen Harju 2:sta.

Ajattelin näin viimeisen lomapäivän uhrata polkimien (G29) korjaukseen, siinä menee helposti 2-3 tuntia.
Jarrupoljin tahmasi taas eilen huolimatta deadzonesta, se jää välillä sinne 10-15% kohdillekin jumittamaan.
Kait se kannattaisi samalla avata taas kaasupolkimenkin potikka ja puhdistaa kontaktipinnat.
Pistin nyt 6kpl:tta uusia potentiometreja tilaukseen, että kun tulee se 3. huolto niin askartelen niistä tähän sopivat (jos niistä saa tehtyä) ja jatkossa voi vaan vaihtaa uuden tilalle.

Otin nyt samalla kuvat ja mitat potikasta kun kerran on osat levällään.
Jos joku löytää jostain ihan vastaavan, ni ilmoitusta kiitos.
Logitech G29 pedal potentiometer.jpg

edit:
Nyt olis taas polkimet huollettu, aika hyvin se meni kun otti ne pöydälle ja siinä purki.
Avasin kaikki kolme potikkaa ja putsasin alkoholiin kastetulla vanupuikolla, tuli taas mustaa ihan huolella sieltä.
Toivottavasti ne nyt muutaman kuukauden menis taas.
 
Viimeksi muokattu:
Siinähän se, pyrkimys ajaa tasaisesti virheitä vältellen joissa yleensä se aika tuhraantuu.
Jos totta puhutaan niin kyllä oma ajo tuntui kovin nihkeälle ja olin varma että jään ihan pystyyn.

Mutta kyllä se vaan on nautinto noilla kardaanipeleillä laskea menemään :cool:

Joo ja kun se ralli lähti mollivoittoisesti liikkeelle ja ek2 melko alussa lipsahti ulos ja rengas meni samassa rytäkässä, niin eihän siitä ajamisesta tullut enää mitään. Hävisi keskittyminen täysin ja sen jälkeen se olikin yhtä tuskaa ja selviytymistaistelua :)
Kokeilin offline uudestaan ja alkoi jo löytymään vähän edes sinne päin tuntumaa. Pienet säädötkin taisivat auttaa. Isompi ohjauspyörä varmaan avittaisi myös tuossa. Tuntuu ettei tuolla G29 ratilla ehdi aina mukaan riittävästi niihin jakamisiin.
Hauskojahan nuo on ajaa, mutta vaatii huomattavan paljon enemmän totuttelua kuin FWD ja 4WD. Pitänee ottaa oikein tehtäväksi totuttelu H3 ja H2-luokan autoihin.
Siihen tottumattomuuten kun vielä lisättiin ralli, jota ei ole tullut juurikaan ajettua tässä uudessa versiossa, niin härdelli oli valmis :D
Oppia ikä kaikki.
Kovia aikoja olet kyllä vetänyt takatuuppareilla!
 
Konsolifin_1 avattu kausi 2 (jos toimii, kun mulle heitti jotain erroria taas vaihteeksi)

-6 osakilpailua
-Ajoaikaa 7pvää
-Hardcore Damage
-Kaikki kuvakulmat sallittu
-Ajoavut sallittu

1. Australia (H2 FWD)
2. USA (H3 RWD)
3. Wales (R2)
4. Puola (NR4/R4)
5. Ruotsi (Up to 2000cc 4WD)
6. Monte (B 4WD)
 
Ajelin walesin bimmerillä..
Kovilla kumeilla alotin ..aika liukasta oli..kyllä ykkös dirttiin verrattuna selkeesti vaikeempi ajaa..tarviis varmaan urissa pysyä enempi tai jotain..toisinaan nakkeli miten sattuu
Ja nippa nappa lapasessa pysy..mut ei topiakaan kärkikahinoihin..
Luulenpa et jos tässä tosiaan tuo tie muuttuu..ni hyövääkö sitä paljon käydä "hinkkaamassa"?
Ja uskotella kovia aikoja ajavansa
 
Flying Finn Wales

Meni sitte Racenet nurin EK8 jälkeen joten ei aikaa=DNF. EK8 aika 6,19,828
Ajoin vielä EK9:n kunnes näin tulokset ja veetutti niin paljon että vedin vehkeet sivuun.

Olisi tullut tasainen vääntö ainakin Jcarelian kanssa.

Tana :mad:

EDIT: Ja toisella kierroksella pätkät käytännössä samoille sekunneille ensimmäisen kanssa=ei ainakaan itselle hyötyä juurikaan.

2H Wales

Yritetettiin taas lyödä kiilaa Lancia rintamaan, katsotaan mihin riittää, olosuhteet paikoitellen melko haastavat.

PS:Kuulin sivukorvalla tallipääliköltä että HB Audi Teamissa olisi muutamalle nopealle kuskille tallipaikka avoinna ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ei tää G29 poljinhuolto ole mennyt ihan odotetusti...
- Purin polkimet pöydälle, avasin kaikki potikat ja putsasin.
- Löin nippuun ja toimi muuten, mutta kaasupolkimen liike vain 85%
- Taas auki ja potikka uudelleen atomeiksi ja kasaan.
- Testaus ja nyt toimii eli ei muuta kuin koteloa ruuvaamaan takas.
- Kokeilu ja ei toimi enää koko ratti...polkimet irti ja ratti tunnistuu.
- Taas auki ja oli jäänyt johto ruuvin alle ja johdot poikki...ei muuta kuin juottamaan.
- Kokeilu, ratti tunnistuu ja liikkeet kaasussa ja jarrussa ok.
- Paketti nippuun, kalibrointi ja piti mennä pelaamaan.
- Ei liiku koko auto...kytkinpolkimelle bindattu käsijarru pohjassa eli kytkinpoljin ei toimi.
- Taas auki...
edit: - Oli sit mennyt kytkinpolkimen johdot väärinpäin.
- Nyt toimii, ei mennyt ku 7-8 tuntia että helppo homma :rolleyes:

Oon tätä värkkäillyt joku 6 tuntia ja ei näy valmista tulevan!
Toivottavasti ei ihan heti tarvitse alkaa samaan hommaan uudelleen kun tämän saa joskus nippuun.
Edellisessä duunissa automaatiosähkärinä toimiessa oli työpuolesta kaikenlaista sähköhilpettä, Molex pihdit, liittimiä jne...jos olis vielä ni laittaisin molexin poljinkaapeliin ettei sitä tartte joka kerta purkaa ratista.
Nippusiteetkin on jo jonkun kerran tullut asennettua uudelleen Wheel Stand Pro:hon :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Flying Finn Wales

Meni sitte Racenet nurin EK8 jälkeen joten ei aikaa=DNF. EK8 aika 6,19,828
Ajoin vielä EK9:n kunnes näin tulokset ja veetutti niin paljon että vedin vehkeet sivuun.

Olisi tullut tasainen vääntö ainakin Jcarelian kanssa.

Tana :mad:

EDIT: Ja toisella kierroksella pätkät käytännössä samoille sekunneille ensimmäisen kanssa=ei ainakaan itselle hyötyä juurikaan.

Voihan persaus, ei tartteis tommosia teknisiä ongelmia tulla! Ois meillä näköjään ollut tosi tiukka mittelö menossa. Mulla kisa meni ihan ok, pieniä töplömejä melkein joka pätkällä, mutta ei pahempia rysäyksiä. Toki nelospätkällä en tajunnut ens alkuun, että nytpä pätkä olikin huonommassa kunnossa kuin ekalla kierroksella. Pohjasi sitten ihan kunnolla just sopivissa paikoissa, pompautti ihanasti ja piti käydä vähän metsähallituksen puolella.
 
Ajelin walesin bimmerillä..
Kovilla kumeilla alotin ..aika liukasta oli..kyllä ykkös dirttiin verrattuna selkeesti vaikeempi ajaa..tarviis varmaan urissa pysyä enempi tai jotain..toisinaan nakkeli miten sattuu
Ja nippa nappa lapasessa pysy..mut ei topiakaan kärkikahinoihin..
Luulenpa et jos tässä tosiaan tuo tie muuttuu..ni hyövääkö sitä paljon käydä "hinkkaamassa"?
Ja uskotella kovia aikoja ajavansa

Juu varmaan kannattaa nakella ne kovat renkaat ens alkuun mäkeen ;) Tokihan se tien kunto vaikuttaa myös aika paljon. Mullahan tuo ainakin on takavetojen kanssa vähän vaikeeta eikä uskalla tuutata tulemaan kuten nelivedoilla. Aika monesti yllättää peräpään yhtäkkinen pidon menetys keskellä mutkaa. Sitä en vaan tajua, että miten se sillai napsahtaa irti. Varmaan ajan jotenkin väärin tai sitten säädöissä ois petrattavaa. Varmaan joku tämän foorumin takapotkumestari vois heittää vinkkiä..
 
Juu varmaan kannattaa nakella ne kovat renkaat ens alkuun mäkeen ;) Tokihan se tien kunto vaikuttaa myös aika paljon. Mullahan tuo ainakin on takavetojen kanssa vähän vaikeeta eikä uskalla tuutata tulemaan kuten nelivedoilla. Aika monesti yllättää peräpään yhtäkkinen pidon menetys keskellä mutkaa. Sitä en vaan tajua, että miten se sillai napsahtaa irti. Varmaan ajan jotenkin väärin tai sitten säädöissä ois petrattavaa. Varmaan joku tämän foorumin takapotkumestari vois heittää vinkkiä..

Eikös säätöbugi oo vieläkin, vai joko ne korjas sen? Eli en usko että kukaan säätää yhden pätkän takia välitystä kummempaa, vielä. Lukon säädöillä noi ois ainakin helppo taltuttaa omaan makuun sopivaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom