Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Puuh tulipahan liityttyä näihin teidän sarjoihin ja kun viimeksi on koskenut Dirt rally 1. osan aikaan rattiin, niin on sanottava, että pieni treeni ei olisi ollut pahitteeksi.

Crap Dirt Club

Tähän Walesin ralliin lähdin täydellisen ajamattomuuden jälkeen suoraan radalle. D1 aikaan Wales tuntui sopivan minulle, mutta nyt ei enää riittänyt vauhti eikä taito. Monta spinnausta, parit renkaanvaihdot ja muutenkin heikkoa suorittamista. Maaliin viimeisenä maaliin ajaneista.

4WD Suomi-Sarja

Ekat pari pätkää todella varovaista totuttelua taas ajamiseen pitkän tauon jälkeen. Sen jälkeen alkoi ajo tasoittumaan ja ajat paranemaan. Kuitenkin 3. pätkällä alkoi tulla erinäisiä tapahtumia ja lopulta jäähdytin rikki -> auto kulki enää 60km/h ja lopulta onnistuin jotenkin saamaan vielä tässäkin nopeudessa eturenkaan taittumaan viimeisen pitkän pätkän alkupuolella auton alle. Ei riittänyt intoa enää jatkaa maaliin asti, joten ekasta rallista keskeytys.

Muutama muukin clubi päättyi keskeytykseen, joten ehkä tässä on nöyrryttävä hieman treenaamaan ennen seuraavia ralleja. Tuntuu, että renkaat hajoilevat tässä ykkösosaa helpommin. Onkohan aika kullannut muistot?
 
Puuh tulipahan liityttyä näihin teidän sarjoihin ja kun viimeksi on koskenut Dirt rally 1. osan aikaan rattiin, niin on sanottava, että pieni treeni ei olisi ollut pahitteeksi.

Crap Dirt Club

Tähän Walesin ralliin lähdin täydellisen ajamattomuuden jälkeen suoraan radalle. D1 aikaan Wales tuntui sopivan minulle, mutta nyt ei enää riittänyt vauhti eikä taito. Monta spinnausta, parit renkaanvaihdot ja muutenkin heikkoa suorittamista. Maaliin viimeisenä maaliin ajaneista.

4WD Suomi-Sarja

Ekat pari pätkää todella varovaista totuttelua taas ajamiseen pitkän tauon jälkeen. Sen jälkeen alkoi ajo tasoittumaan ja ajat paranemaan. Kuitenkin 3. pätkällä alkoi tulla erinäisiä tapahtumia ja lopulta jäähdytin rikki -> auto kulki enää 60km/h ja lopulta onnistuin jotenkin saamaan vielä tässäkin nopeudessa eturenkaan taittumaan viimeisen pitkän pätkän alkupuolella auton alle. Ei riittänyt intoa enää jatkaa maaliin asti, joten ekasta rallista keskeytys.

Muutama muukin clubi päättyi keskeytykseen, joten ehkä tässä on nöyrryttävä hieman treenaamaan ennen seuraavia ralleja. Tuntuu, että renkaat hajoilevat tässä ykkösosaa helpommin. Onkohan aika kullannut muistot?

Renkaat hajoo helpommin munkin näppituntumalla, varsinkin softit. Huolloissa kannattaa muuten korjata myös koria, lisää hyvin kokonais kestävyyttä, muutenkin tässä on paljon pieniä juttuja jotka joutuu opettelee uusiks.
 
2H Uusi seelanti

Taisi olla tämänkertainen 2H jonkun MM-rallin lisäluokka (4WD vetomiehet) sillä sen verran uriintuneilla teillä jouduttiin tuleen.

Urat vei autoa ja auto miestä joten valitsin riskittömän taktiikan, eli tarkasti keskellä tietä melkoisella pumppailulla.

Ei spinnejä (melkein spinni EK4) eikä rengasrikkoja eli silläviisiin puhdas mutta ei kovin nopea ajo.
 
2h NZ

Tuli otettua pienet päikkärit töiden jälkeen ja vähän tuntui käyvän ukko hitaalla.
Ensinnäkin katsoin, ettei huoltoja ole ja valitsin väärät renkaat. Huollon jälkeen softit alle ja alkoi muutenkin vähän heräilemään.
Sellaista perusvarmaa ajoa ilman turhaa rykimistä.
 
4WD Suomi-Sarja Ruotsi Mitsubishi Evo X

Pelon sekaisin tuntein baanalle, kun näki että tulossa on lumisadetta.
Ensimmäinen Ek lähti tulemaan ihan kivasti ja rytmi löytyi heti alusta. Pätkä
tuli läpi ilman mitään ohjelmaa.
2 Ek:lle lähtiessä huomasin, että säädöt kadonnut bugin myötä, ja pätkällä tulikin
ulkoiltua pari kertaa kun auto muuttui niin radikaalisti. Tuntui kuin olisi tylsillä luistimilla luistellut!

Loput pätkät tuli ilman mitään ohjelmaa ja jopa lumisade pätkätkin tuli ihan ok.
Kärki miehen (JCarelian tällä hetkellä) vauhtiin ei pystynyt vastaamaan. Toinen sija
tällä hetkellä ja kärkeen jäi +00:23.881.
Tyytyväinen jos viiden sakkiin kuuluu kisan päättyessä.
 
4WD Suomi-Sarja, Ruotsi ja Mitsu

Just liityin tähän clubiin ja olihan tuo mukava kurvailla Ruotsin maalla. Mitsu on kyllä mukavan tuntoinen auto ajella ihan perus säädöilläkin ainakin mun mielestä.

Alussa kattelin, että Vpg_screw paahtaa ihan odotetusti karkuun, mutta muiden kanssa voisi olla mukavan tiukat väännöt. Koitin sitten tulla sen minkä uskalsin. Vähän piti välillä könytä penkkoja, mutta muuten tuli suht siististi. Kutospätkän jälkeen huomasin sitten yllättäen oleva keulilla kun kärkimiehelle oli ilmeisesti tapahtunut jotain ikävää.

Heavy snow pätkät oli kyllä aika karmeita, mutta ihmeesti niistä vaan hengissä selvisi. Välillä piti huudella Mitsulle, jotta mene nyt kele suoraan! :)
 
2H

Kaks ekaa pätkää meni heräilles ja ihmetellen miks ei kulje sit kolmosel alko ajo taas löytyy ei kummempia tapahtumia mitä nyt pari kertaa tuli ysikymppi silmille mut käkkäril sai pelastettuu ja maalii asti päästiin
 
Tehdään touhusta vielä hieman mielenkiintoisempaa ja raotetaan pahimpien kaahaajien vauhdin salaisuuksia. Jatkossa 4WD Suomi-Sarjan FB-sivuilla tulosten lisäksi, kisavideoita joistakin kovimmista vedoista. Tervetuloo katsomaan ja osallistumaan.

 
Viimeksi muokattu:
Group B WT Ruotsi

Tuli ihan viime tingassa ajettua tämä.
Alku tosi vaikea, ei oikein sumun ja lumituiskun takaa nähnyt mitään, ja silmät vuosivat kuin olisi sipulia leikannut. Kauheaa pumppailua, mutta silti penkkoja kolistellen ja muutama pyörähdys, joista yksi vieläpä katon kautta ympäri. Pysyin kuitenkin VPG_SCREWistä 18s päässä. EK5 eteenpäin lähti kulkemaan paremmin ja pohja-aikoja alkoi tulla.
EK8 jälkeen tuli käytyä asioilla, ja sieltä suoraan jatkamaan. No heti EK9 alkuun pamahti keula edellä puuhun, ja syyläri meni rikki. Loppupätkä meni ihan hyvin, mitä nyt moottorin merkkivalo syttyi lopussa. Silti pohjat ja nousu kärkeen. Pari seuraavaa pätkää rauhallisemmin pätkivällä koneella läpi, ja vikalla sitten rääkättiin viimeisetkin mehut koneesta. Riitti voittoon.
 
2H Uusi-Seelanti

Heti ekan pätkän alussa tuli osuttua maavalliin ja rengashan siinä hajosi. En viitsinyt koko pitkää pätkää ajaa kolmella renkaalla, niin vaihdoin uuden tilalle. EK2 tuli ihan ok, kolmosella pääsi liukkaus yllättämään ja vauhtia piti hakea ojan pohjalta. Huollossa auto nippa nappa kuntoon ja EK4 meni ihan jees. Vitosen alussa tuli pyörähdettyä.
 
4WD Suomi-Sarja, Ruotsi

Ei mennyt ihan niinku Strömsössä. :D
Alkuun lähti ihan hyvin ja kolmannella pieni spinni. Hamran pätkällä sitten pieni leikkaus hieman liikaa sisältä heti jo alkutaipaleella ja meni eturengas. Auto oli kuitenkin ajettava ihan vanteellakin, joten en jäänyt sitä vaihtelemaan. Minuutti tuli pataan kärkeen.
Seuraavalla taas sitten voltit ja sitä seuraavalla pohjat. Seiskalla onnistuin löytämään hangesta taas jotkut kivet ja molemmat eturenkaat rikki! Terminal damagehan siitä tuli, kun molemmat etuset vanteilla. Kiitos ja näkemiin, Ruotsissa oli kiva piipahtaa :)
 
Mikä on porukalla steering saturatio ratissa, muutin oman 40:stä 55:een? Tuntui että puolassa pysyi paremmin tiellä niillä nopeilla osuuksilla.
 
4WD Suomi-sarja Ruotsi

Pätkät ennen huoltoa menivät ilman suurempia murheita, jotain pieniä penkassa käväisyjä vain. EK5 oli hankala, kun keli oli mitä oli. Tutussa paikassa tuli kaadettua, onneksi renkaat ja tekniikka kestivät tällin. Kutosella myös vaikeuksia tien hahmottamisessa, mutta varmasti ajamalla läpi. Loput pätkät samoin ilman isompia tilanteita läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom