Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

On ollut melko surkeaa tämä oma suorittaminen. Nyt lähdin Uuteen Seelantiin ja eka pätkä oli aika hakemista, kun ei oo tota tullut hirveesti ajettua. Toinen tuntui jo paremmalta, mutta sitten ilmeisesti tuli tuo päivitys ja sekoitti pelin niin, että ilmeisesti en pääse enää jatkamaan. Ensimmäistä maaliin asti ajettua kisaa odotellessa...
 
On ollut melko surkeaa tämä oma suorittaminen. Nyt lähdin Uuteen Seelantiin ja eka pätkä oli aika hakemista, kun ei oo tota tullut hirveesti ajettua. Toinen tuntui jo paremmalta, mutta sitten ilmeisesti tuli tuo päivitys ja sekoitti pelin niin, että ilmeisesti en pääse enää jatkamaan. Ensimmäistä maaliin asti ajettua kisaa odotellessa...

Juu, noi pelin serverit on aina ollut alhaalla päivitysten jälkeen. Tällä kertaa pari tuntia, nyt pitäisi päästä ajaa, VPG_Screw kävi äsken auraamassa tiet puhtaaksi. Kokeile, jos antaa jatkaa rallia.

Niin ja Puolan ralli saatin päätökseen, joten tässäpä tulokset:
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja Uusi-seelanti/ Pösö 208 R5

Piti taas ajaa niin varmanpäälle maaliin, mutta eipä onnistunut.

Jouduin ajamaan kisan kahdessa osassa yllättävän ja välttämättömän asioilla käynnin vuoksi (ei WC:D) 1-4 ja 5-8 ja rytmihän siinä sitten katosi ja totaalisen aivopierun seurauksena liki heti EK5 alkuun ohjelmaa ja rengasjumppa.

Loppu pätkätkin piti varoa kun ei renkaissa ollut enää reserviä.


EDIT:
2H Wales/ Audi Sport quattro S1

EK1 Kolmanneksi vika oikea takapiikki pahasti pitkäksi. Siviiliautojen seasta takaisin pujotellen tielle, onneksi ei osunut katsojiin, ei vaurioita autoon.

EK2-5 puhdas ajo.

EK6 Todella liukasta! Keula edellä tolppaan mutta matka jatkui ilman isompia vaurioita, muutama sekuntti (ehkä 6-8s) siihen meni.

Kokonaisuutena suoritukseen tyytyväinen mutta pahoin pelkään että Audilla antaa liikaa tasoitusta liukkaassa kelissä.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja Uusi-seelanti/ Pösö 208 R5

Piti taas ajaa niin varmanpäälle maaliin, mutta eipä onnistunut.

Jouduin ajamaan kisan kahdessa osassa yllättävän ja välttämättömän asioilla käynnin vuoksi (ei WC:D) 1-4 ja 5-8 ja rytmihän siinä sitten katosi ja totaalisen aivopierun seurauksena liki heti EK5 alkuun ohjelmaa ja rengasjumppa.

Loppu pätkätkin piti varoa kun ei renkaissa ollut enää reserviä.

Nyt pitääkin olla tarkempana renkaiden kanssa, monta ottaa mukaan, jos menussa käynti, pätkän jälkeen, ei korjaa enää rengasta. Kerran käyttänyt sitä kikkaa, kun oli vain yksi vararengas mukana ja meni kaksi.

Edit. Kisarapsa 2H/Wales/B-ryhmä

Luokan tutuimmalla autolla liikkeelle. Jousitusta vähän hienosäädin, ettei pohjaa ja pidensin välityksiä. Kohtuu ajettavalle tuntui Lancia.

Fingtr oli ehtinyt aloittamaan jo rallin ja nakuteltiin hyvää tasaista kisaa. Toki B-ryhmäläisellä tulee helposti tilanteita, niin paikat vaihtu harva se pätkä. EK3 loppuun tein huolimattomuutta penkasta kaadon ja yleisö käänsi auton tiellä takaisin renkailleen. Huollon jälkeen EK4 alussa töhöilin kunnolla spinnin, sekä aitaan ja syyläri meni. Onneks kone kesti EK5 loppupuolelle asti. EK6:lle lähdin 7s perässä, pätkivällä koneella. Ajattelin vetää pienellä riskillä, ehkä sitten onnistuu. Pätkä meni hyvin ilman tilanteita, Lanciaa oli suhkot helppo viedä, kun tehot oli tippunut. Ilmeisesti kilpakumppanille oli käynyt pätkällä jotain, sillä eroa oli lopussa omaksi hyväksi 15s.

Sieltä tullaan varmasti vielä ohi, mutta olipa hauska ajaa, kun koko kisan oli vääntöä sijoituksesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran on ollut menoja viime aikoina ettei ole ehtinyt kisailemaan, mutta nyt kerkesin ajamaan.

4WD Suomi-sarja Uusi-Seelanti

EK1 lähti surkeasti liikkeelle, kun ensimmäisissä mutkissa osui penkkaan ja auto pyörähti ja pakilla piti etsiä oikea suunta. Sitten auto ei meinannut vähän aikaa pysyä tiellä millään, mutta sain vähän rauhoitettua ajoa ja pääsin ilman isompia haavereita pätkän maaliin. EK2 tuli paremmin, pikkuvirheitä ja muutamassa mutkassa väärä ajolinja. EK3 meni alkuun ihan ok, kunnes helpossa paikassa lipsahti takakulma penkkaan, mistä auto kimposi keula edellä aitaan, mikä rikkoikin jäähdyttimen. Loppupätkästä moottori alkoi pätkimään ja heti perään meni jarrutus pitkäksi ja taas kolahti penkkaan ja pyörähti. Tällä kertaa hajosi takarengas. Pätkän maaliin raahauduttiinkin ilman toista takakumia. Neloselle vaihdettiin kontista uusi rengas alle ja pumppailtiin huudattamista vältellen pätkä vain läpi. Hämmästys maalissa oli suuri kun otin kärkeä 10s kiinni. Taisi olla muillakin ohjelmaa...

Huollossa pähkäiltiin paljon, mitä jätetään korjaamatta, ja lopputuloksena kori, valot ja pakoputki jäivät epäkuntoon. Muut osat quick fixillä kasaan, 5s tuli sakkoa. Unohdin vaihtaa omat säädöt seuraavalle pätkälle, mutta ei se mitään.

EK5 ja EK6 tuli pyörähdettyä, EK7 alkupäässä kolahti taas penkkaan ja meni rengas. En vaihtanut rengasta vaan ajoin maaliin. Aika plusmiinus nolla ratkaisu, kun eroa kärkeen tuli 1:07. Vikassa huollossa ei ehtinyt kuin moottorin ja syylärin korjaamaan. Vikalla pätkällä kävi sitten jotain ihan kummallista. Ajoin aivan tavallista linjaa s-mutkien läpi ja yhtäkkiä auto pomppaa kuin olisi ihan kunnolla penkkaan ajanut. Tämän seurauksena etukulma osuu puuhun ja rengas hajoaa vanteelle. Ajoin sitten maaliin. Otin videolle pätkät tällä kertaa, erityisesti tuon vikan pätkän ihmeellinen pompun keskellä tietä otin vielä replaysta talteen, koitan uppia nähtäville.
 
2H Wales kisaraportti

Ykkösellä soi ovikello puolivälissä pätkää ( peli pauselle) ja siitä alkoi semmoinen reilu tunnin palaveri. Kun palasin pelin ääreen niin polkimetkin oli niin sekaisin, että painoin käsijarrua (kytkin poljin) kun piti painaa jarrua eli siitä pyörähdin pihalle. Kröönholmin kanssa oli ihan hyvää kisaa kun molemmat kohelsi vissiin saman verran, parilla vikalla pätkällä tuli sitten vähän takkiin.

Mitä porukka tykkäs nyt oli kaikki tiet laitettu kuluman osalta low tai none eli ei ollu mitään kauheeta urastoa?
 
2H Wales
Otin vaihtelun vuoksi pösön alle.
EK1 puolivälissä pyörähdys, EK2 meni takapiikki pitkäksi ja peruutin metsästä vielä toiselle puolelle tietä ojaan. Puolivälin jälkeen ajoin vielä kylki edellä puuhun, rengasrikko. EK3 myös loppupäässä rengasrikko.
Huollossa auto kuntoon ja loppupätkät tietä pitkin maaliin.
 
2H Wales kisaraportti

Ykkösellä soi ovikello puolivälissä pätkää ( peli pauselle) ja siitä alkoi semmoinen reilu tunnin palaveri. Kun palasin pelin ääreen niin polkimetkin oli niin sekaisin, että painoin käsijarrua (kytkin poljin) kun piti painaa jarrua eli siitä pyörähdin pihalle. Kröönholmin kanssa oli ihan hyvää kisaa kun molemmat kohelsi vissiin saman verran, parilla vikalla pätkällä tuli sitten vähän takkiin.

Mitä porukka tykkäs nyt oli kaikki tiet laitettu kuluman osalta low tai none eli ei ollu mitään kauheeta urastoa?

Hyvä oli tien puolesta ajaa. Vähemmän ylimääräistä haastetta, pystyi ajamaan paremmin omia linjoja ja pitookin enemmän, kuin kuluneella.
 
Tuossa vielä video Suomi-sarjan vikan pätkän tilanteesta. En edelleenkään käsitä mihin auto tuossa tökkää.



Johan pomppas, vielä keskellä tietä. Varmaan vaan bugitti, ellei jousituksessa ollut vikkaa.

Edit. Ajoin tuohon samaan, näkymättömään töyssyyn. Pitääpä tehdä Codemastersin foorumille bugi-ilmoitus.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja

Harmillisesti eilen ajettua 2. pätkää ei toimitsijat muistaneet kirjoittaa tuloslistoille, joten meikäläiselle merkittiin DNF. Ajelin sitten harjoitusmielessä kuitenkin 3. ja 4. pätkät ja kyllä on myönnettävä, että kyllä kärjessä mennään todella kovaa. Tuntuu, että pitää pätkät osata ulkoa, että olis edes pientä saumaa taistella edes top 10 -sijoituksista. Monessa kohdassa huomaa, että aa tossa olis voinut mennä vielä kovempaa ja vieläkin useammassa kohtaa huomaa, että aa tuosta ei voinutkaan mennä näin lujaa. :D

Jos ens kaudelle ottais tavoitteeksi päästä edes jossain rallissa maaliin saakka ilman, että täytyy auto työntää maaliin.

Ps. Onko kellään tiedossa mitään RWD -autoilla ajettavaa aktiivista clubia? Olis kiva testata, että miten oma vauhti riittää noilla H2 luokan autoilla.

Pss. Miten hitossa Argentiinassa pystyy nostamaan vauhtia? Tuntuu koko ralli ihan matelulta ja tuloslistojen perusteella sitä se myös on. Melko ärsyttävä ralli tullut tuosta itselle. Pitääkö vaan hinkata ja jossain kohtaa huomata, että alkaa tulla vauhtia?
 
4WD Suomi-Sarja New Zealand

Päätöskisaan ajattelin lähtee sitikalla kokeilee. R5 autot ei omaan räpylään sovi ollenkaan joten ei ollu hirveitä odotuksia kisasta. Ek1:llä puhkesi puolenvälin jälkeen rengas joten raahauduttiin maaliin kolmella. Ek:t 2 ja 3 tultiin varovaisesti, mutta silti pari spinnausta sattui matkalla. Ek 4 ja oikee takarengas puhkesi jo pätkän alussa niin oli pakko ruveta vaihto hommiin. EK:t 5-8 ajeltiin vaan läpi että pääsee maaliin ja saa edes jotain pisteitä. Nyt jään jännäämään pystyykö FINGTR ajamaan paremmin ja voittamaan minut pisteissä :)
 
Viimeksi muokattu:
Ps. Onko kellään tiedossa mitään RWD -autoilla ajettavaa aktiivista clubia? Olis kiva testata, että miten oma vauhti riittää noilla H2 luokan autoilla.

Aktiividuudesta en tiedä mutta jos kiinnostaa niin laitetaan klo 19 alkamaan Flying Finnsiin 3EK:n rallispecial vaikka H2 kalustolla?

Ei tietoa vielä mikä maa.

EDIT: Heh! Melkein onnistu kisan teko.
Noo, lämppärinä ajettavissa NYT 3 pätkää

EDIT2: H2rwd USA klo 19.15-20.45
Lyhyt 3EK rallispecial

:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja New Zealand

Päätöskisaan ajattelin lähtee sitikalla kokeilee. R5 autot ei omaan räpylään sovi ollenkaan joten ei ollu hirveitä odotuksia kisasta. Ek1:llä puhkesi puolenvälin jälkeen rengas joten raahauduttiin maaliin kolmella. Ek:t 2 ja 3 tultiin varovaisesti, mutta silti pari spinnausta sattui matkalla. Ek 4 ja oikee takarengas puhkesi jo pätkän alussa niin oli pakko ruveta vaihto hommiin. EK:t 5-8 ajeltiin vaan läpi että pääsee maaliin ja saa edes jotain pisteitä. Nyt jään jännäämään pystyykö FINGTR ajamaan paremmin ja voittamaan minut pisteissä :)

NZ on kyllä tienreunus rotvalleinneen yksi haasteellisimmista ralleista ajaa puhtaasti. Ei mennyt ittelläkään nappiin, vaikka lähdin tekee varmaa ajoo :D Pari rengasrikkoa ja tukku pyörähdyksiä tuli tehtyä. Nyt kans seuraillaan tilannetta, muuttuuko loppusijoitus, oon heti sun ja Fingtr:n perässä pisteissä.
 
Konsolifin 1 Ruotsi

EK1 meinasi maalisuoralla lähteä lapasesta ja toinen maalitolppa kolaten pätkän maaliin, EK3 yksi nypynylitys meni väärällä linjalla ja joutui hangesta hakemaan vauhtia. Huollossa ei tarvinnut koko aikaa käyttää.
EK4-6 ilman sen suurempia tapahtumia, EK7 alussa tuli taas kosketus hankeen, muttei mitään isoja vaurioita. Loppupätkät tuli ihan ok, lukuunottamatta EK11, joka meni koko matkalta hangessa roikkumiseksi.
 
Flying Finn pikakisa Usa

Ek1 ja 2 niin lujaa kun pääsee. Ek3: 90 mutkassa pyöräytin keulan puuhun ja kerran liusui hieman ojan puolelle.
 
Flying Finn USA

Ykkösellä hävis alussa äänet pelistä ja auto pyörähti samalla, EK2 ihan ok ajoa, kolmosella lopussa pyörähdys ja piti pakilla hakea vauhtia.
 
Ylös Bottom