Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT Rally

Vastaus: DiRT Rally

16km ouninpohjaa on WRC kalustolla varmistellen varovasti ajaenkin sellainen kokemus, että kädet tärisee kokoajan.

Oli pakko tuon kakariston tutun risteyksen takia tuo ajaa
Oonko ymmärtäny oikein että Käytännössä kaikki Suomen pätkät tässä pelissä perustuu Ouninpohjan pätkään?
Jolla on oikeesti muistaakseni semmonen 34km pituutta.
34km kaasupohjassa! :D
 
Oonko ymmärtäny oikein että Käytännössä kaikki Suomen pätkät tässä pelissä perustuu Ouninpohjan pätkään?
Jolla on oikeesti muistaakseni semmonen 34km pituutta.
34km kaasupohjassa! :D

Simo valaisi asiaa tuolla aikaisemmin. Mutta siis Suomen kaikki pätkät on pelkkää ouninpohjaa ja parhaimmillaan sen voi ajaa kahdessa pätkässä, tai neljässä.

Jos haluaa vähän paremmin hioa Ouninpohjan saloja, niin tässä hyödyllistä tietoa miten Codemasters on pätkää pilkkonu, jotta reenaaminen helpottuu huomattavasti. Eli kannattaa aloittaa noista lyhyistä ensin ja mennä oikeassa järjestyksessä läpi. Reverset voi unohtaa ja on kyl yks paskin idea peleissä ikinään. Ajelisin mieluummin ralleissa vaikka samaa pätkää 2 kertaa, kuten oikeastikin, niin näkee esim. miten aika parani ekalta vedolta toiseen. Harmi, että Careerissa ei voi itse koota ralleja. Liigoissa sentään voi.

Ouninpohja
Kontinjärvi->Kakaristo
Kailajärvi->Naarajärvi->Iso Oksajärvi->Kotajärvi

Ouninpohja Reverse

Pitkäjärvi->Hämelahti
Järvenkylä->Oksala->Jyrkysjärvi->Paskuri


https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=470160373 Täs on muuten hyvä ketju, johon joku näppärä koonnut pätkistä satellittikuvat.
 
Vastaus: DiRT Rally

Tuli tästä Pleikkari versiosta mieleen et saako tässä mistään päälle tuota kypärän liikettä?
Näyttää vähän huvittavalta et kuva pysyy tasan samana mennnää sitte 160 tai 60 :D
 
Vastaus: DiRT Rally

[video=youtube;Fs-JFGvdc0A]https://www.youtube.com/watch?v=Fs-JFGvdc0A[/video]
Tässä on meikäläisen Rallicrossin Finaali Renaultilla.
Lähtö on edelleen täys susi vaikka teen sen itse. :D
 
Vastaus: DiRT Rally

Kojelauta, ittee jotenkin ärsyttää se toinen sisäkamera kun tavallaan kaks rattia näkökentässä ja toisessa kädet vielä liikkuu eri tahtiin.
Itse pelaan pädillä(pitäisi kyllä ratti ostaa). Sisäkameralla ajat ovat 10 sekuntia hitaammat kuin ulkokameralla. En vaan osaa ajaa sisäkameralla kun ei näe ympäristöä. Pitäisi yrittää opetella paremmaksi siinä
 
Vastaus: DiRT Rally

Jep. Kyl käsijarru pitää saaha kahvaan..ihan sama millä tavalla. Shifterin sais alle 150€ systema storesta,turhan kallis käsijarrux. Mut toisaalta,150€ menee kuppilaan yhes illas.:p

Onkohan tuo muuten rallipeleissä parempi pystyssä vai vinottain tuo kahva? Mä kun ajattelin sellasta mikä tulis tohon ihan ratin oikealle puolelle ja olisi hieman takakenossa ettei sitä ajaessa söhi vahingossa. Täytyy tonne rattiketjuun heitellä itse idea sit joskus että pysyy tämä dirttikanavana :D
 
Vastaus: DiRT Rally

Kojelauta, ittee jotenkin ärsyttää se toinen sisäkamera kun tavallaan kaks rattia näkökentässä ja toisessa kädet vielä liikkuu eri tahtiin.

Sen ratin saa sieltä asetuksista pois. Ja penkkiä säädettyä miten haluaa, et ehdottomasti sisältä!
 
Vastaus: DiRT Rally

Itsellä on nyt käsijarru kytkinpolkimessa, koska shifteriä ei ainakaan vielä ole. Ensin se oli R2:ssa, mutta se pakotti kädet jotenkin tosi luonnottomaan asentoon ja käsijarrukäännös meni enimmäkseen ihan plörinäksi. Kytkinpolkimessa tuo toimii ihan ok, mutta vaatii vähän orientoitumista.

Nuotit vedän korvakuulolla, mutta välillä on sen verran ohjelmaa, että nuotteja menee ohi ja pakko luntata ruudusta. Itse en kuitenkaan allekirjoita sitä, että kartanlukija olisi jotenkin epäselvä tai ruutugrafiikka huono. Ruutuopaste on ennemminkin silmiinpistämätön, mikä on vain hyvä asia. Joku räikeän graafinen opaste söisi vähän fiilistä ja tulisi varmaan kytkettyä pois kokonaan.

Tuo on toki sellainen asia, joka olisi helppo toteuttaa, koska ei niitä eri logoja kovin montaa edes ole. Siis että olisi muutama erilainen grafiikkatyyli, mistä valita. Sijainnin ruudullakin soisi olevan säädettävissä mielen mukaan, vaikka en sitä itse varmaan siiirtäisikään mihinkään.

Ja on vaikea, voi pojat. Olenkohan vielä yhtään pätkää selvinnyt läpi ilman pakittelua tai palautusta. Välillä menee pitkäkin pätkä hyvin, mutta sitten pääsee joku kohta taas yllättämään. Ehkä pientä yli yrittämistä. Aika olisi kuitenkin parempi, jos vähän hölläisi kaasujalkaa ja sen ansiosta selviäisi ilman kolarointia.
 
Vastaus: DiRT Rally

Sen ratin saa sieltä asetuksista pois. Ja penkkiä säädettyä miten haluaa, et ehdottomasti sisältä!
Onhan se toinenkin kuvakulma sisältä josta ajan, olen ruksannut kaikki avut, hudit, ulkokuvakulmat sun muut pois. antaa ajossa valita näiden kahden väliltä.
 
Vastaus: DiRT Rally

Onhan se toinenkin kuvakulma sisältä josta ajan, olen ruksannut kaikki avut, hudit, ulkokuvakulmat sun muut pois. antaa ajossa valita näiden kahden väliltä.

On, mutta näkymänä ratin takaa on paljon luonnollisempi, kun vain ottaa ratin pois ruudulta ja säätää penkin lähemmäs.

Itsellä on nyt käsijarru kytkinpolkimessa, koska shifteriä ei ainakaan vielä ole. Ensin se oli R2:ssa, mutta se pakotti kädet jotenkin tosi luonnottomaan asentoon ja käsijarrukäännös meni enimmäkseen ihan plörinäksi. Kytkinpolkimessa tuo toimii ihan ok, mutta vaatii vähän orientoitumista.

Nuotit vedän korvakuulolla, mutta välillä on sen verran ohjelmaa, että nuotteja menee ohi ja pakko luntata ruudusta. Itse en kuitenkaan allekirjoita sitä, että kartanlukija olisi jotenkin epäselvä tai ruutugrafiikka huono. Ruutuopaste on ennemminkin silmiinpistämätön, mikä on vain hyvä asia. Joku räikeän graafinen opaste söisi vähän fiilistä ja tulisi varmaan kytkettyä pois kokonaan.

Tuo on toki sellainen asia, joka olisi helppo toteuttaa, koska ei niitä eri logoja kovin montaa edes ole. Siis että olisi muutama erilainen grafiikkatyyli, mistä valita. Sijainnin ruudullakin soisi olevan säädettävissä mielen mukaan, vaikka en sitä itse varmaan siiirtäisikään mihinkään.

Ja on vaikea, voi pojat. Olenkohan vielä yhtään pätkää selvinnyt läpi ilman pakittelua tai palautusta. Välillä menee pitkäkin pätkä hyvin, mutta sitten pääsee joku kohta taas yllättämään. Ehkä pientä yli yrittämistä. Aika olisi kuitenkin parempi, jos vähän hölläisi kaasujalkaa ja sen ansiosta selviäisi ilman kolarointia.

Nyt parin päivän jälkeen tuo kytkinkäsarru on oikeasti jo todella hyvä. Oikeastaan tänään alkoi oppimaan sen kunnolla.

Ja nuotit on selkeät itsessään, mutta puuroutuu muihin ääniin esim kuulokkeilla. Nyt kun pistin ajopenkin ympäri 5.1 kajarit ja kartturi tulee yksin keskikajarista, en tarvitse ruudulla olevia nuotteja enää kuin 1/50:stä varmistamaan mikä se oli. Eli äänilaitteistolla iso merkitys.

Silloin kun ääni oli puuroutunutta, joutui lunttaamaan kaikki nuotit ja se tarkoitti sitä, ettei ehtinyt katsomaan niitä niiden "huomaamattomuuden takia". Nyt kun käytännössä kaikki nuotit kuulee, riittää nuo enemmän kuin hyvin kun hakee vain varmistuksen "kuulinko oikein".

Ja vaikealta tuntui ensin. Tänään aloin ajamaan sen mukaan miten osaan, eli hiljensin rajusti. Nyt ei tänään koko iltana tullut kuin yksi ulosajo, siis yksi. Suomessakin sai R4 luokan mitsulla painella aikalailla kovaa jo.

Kuukausihaasteen kuuteen ekaan pätkään menin tällä hetkellä maailmanlistan toiseksi yli minuutti kärkeä perässä ja siihen "maksulliseen" päivähaasteeseen lykkäsin vahingossa 200 tonnia kiinni, niin oli pakko puristaa. Kakkoseksi siinäkin.
 
Vastaus: DiRT Rally

Mitä kamerakulmaa käytätte?
Vähän riippuu milainen näyttö/TV käytössä ja kuinka lähellä se on, ennen käytin konepelti kuvaa kun oli 23" full hd näyttö käytössä, nykyään sisäkuvakulmaa kaikissa ajopeleissä kun 34" ultra wide näyttö 2560x1080 resoluutiolla ja näyttö seinätelineessä kiinni jonka saa vedettyä ihan niin lähelle naamaa kuin haluaa.

Periaatteessa jos näyttö tarpeeksi iso ja lähellä että saa aidon tuntuisen fov:in niin ehdottomasti sisäkuvakulma, jos ei niin joku muu kuvakulma.

Ja nuotit on selkeät itsessään, mutta puuroutuu muihin ääniin esim kuulokkeilla. Nyt kun pistin ajopenkin ympäri 5.1 kajarit ja kartturi tulee yksin keskikajarista, en tarvitse ruudulla olevia nuotteja enää kuin 1/50:stä varmistamaan mikä se oli. Eli äänilaitteistolla iso merkitys.

Silloin kun ääni oli puuroutunutta, joutui lunttaamaan kaikki nuotit ja se tarkoitti sitä, ettei ehtinyt katsomaan niitä niiden "huomaamattomuuden takia". Nyt kun käytännössä kaikki nuotit kuulee, riittää nuo enemmän kuin hyvin kun hakee vain varmistuksen "kuulinko oikein".

Ja vaikealta tuntui ensin. Tänään aloin ajamaan sen mukaan miten osaan, eli hiljensin rajusti. Nyt ei tänään koko iltana tullut kuin yksi ulosajo, siis yksi. Suomessakin sai R4 luokan mitsulla painella aikalailla kovaa jo.

Kuukausihaasteen kuuteen ekaan pätkään menin tällä hetkellä maailmanlistan toiseksi yli minuutti kärkeä perässä ja siihen "maksulliseen" päivähaasteeseen lykkäsin vahingossa 200 tonnia kiinni, niin oli pakko puristaa. Kakkoseksi siinäkin.

Kannattaa ääniasetuksista laittaa muita ääniä pienemmälle ja kartturi täysille, sitten vaan vahvistimesta lisää volumea. Eikös oikeastikin ralliautossa kartturin ääni tule kypärän sisältä kuulokkeista ja koska kypärä vaimentaa muita ääniä niin muut äänet pitäisi tulla paljon hiljaisempina.
 
Vastaus: DiRT Rally

[video=youtube;TRDYF2qQaDQ]https://www.youtube.com/watch?v=TRDYF2qQaDQ[/video]
Kaks Uusintaa samasta pätkästä Ensin ohjaamosta ja sitten siitä TV kuvasta. :)
 
Vastaus: DiRT Rally

1965_courtland_ala_toms_mini_cooper.jpg



Loin Mini Cooper -liigan, joka on avoin kaikille PS4-version omistajille: KonsoliFIN PS4

Liigan kotisivu: https://www.dirtgame.com/leagues/league/33486/konsolifin-ps4

  1. Monaco, Col de Turini Départ
  2. Finland, Pitkäjärvi
  3. Monaco, Approche du Col de Turini - Montée
  4. Finland, Kailajärvi
  5. Wales, Bidno Moorland Reverse
  6. Finland, Kotajärvi

Skaba alkaa perjantaina puoleltapäivin ja loppuu sunnuntai-iltaan. Tervetuloa!
 
Vastaus: DiRT Rally

Mulla on vähän hifimmät kaiuttimet ja kuulokkeetkin studiotasoa, joten ilmeisesti erottelevuus riittää, koska itse en ole kokenut ongelmia normiasetuksilla edes hieman hiljaisemmalla äänenvoimakkuudella.
 
Ylös Bottom