Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT Rally

Vastaus: DiRT Rally

[video=youtube;M-hbolH3ojA]https://www.youtube.com/watch?v=M-hbolH3ojA[/video]
Tuossa nyt muutama Lähtö esimerkki miten SURKEASTI mä lähden niissä Rallicross kisoissa.
Mitä mä teen väärin? Osaisko joku neuvoa? Niillä Supercar luokan autoilla lähden kuitenki samaa tahtii muiden kans no ne onki sit nelivetoja eikä veto lopu kesken niin kuin näissä lähdöis.
Tässä on alla tuo Peugeot joka näkyy näissä siinä edessä....
 
Vastaus: DiRT Rally

Hyvinhän se meni eka liiga vain 8 minuuttia kärjestä :D. 3. pätkä ainoa missä näytti tulleen vain n. 24 s lisää eroa. Se taiskin olla ainoa missä ei tullu ajettua kertaakaan ulos. Ensimmäinen Suomi etappi meni myös tuossa mielessä hyvin ennen sitä täydellistä romutusta, toinen yritys menikin vähän normaalimmin muutamalla ulosajolla. Ens osakilpailuun takatuupparit käyttöön niin se ero on lähempänä tuntia kuin puolta. Hyvä että noita liigoja on tässä, niin näkee miten paljon on jäljessä "kuskeja" ite oon aika monesti matkustaja tässä pelissä.

Nyt sain sen Subarun sentään ostettua niin sillä tuntuu jo pysyvän tielläkin kovalla vauhdilla. Kyllä etuvetoisillakin yleensä pysyy mutta ei muuten niin hyviä ajettavia.
 
Vastaus: DiRT Rally

[video=youtube;M-hbolH3ojA]https://www.youtube.com/watch?v=M-hbolH3ojA[/video]
Tuossa nyt muutama Lähtö esimerkki miten SURKEASTI mä lähden niissä Rallicross kisoissa.
Mitä mä teen väärin? Osaisko joku neuvoa? Niillä Supercar luokan autoilla lähden kuitenki samaa tahtii muiden kans no ne onki sit nelivetoja eikä veto lopu kesken niin kuin näissä lähdöis.
Tässä on alla tuo Peugeot joka näkyy näissä siinä edessä....
Laitat vain kaasun pohjaan ja päästät käkkärin. Joissain lähöis ehkä ei ehtinyt olla kiekat tapissa. Ajoitus on tärkeä,auttamattomasti jäät jos vähänkään myöhästyt. Välil tuntuu,ett kakkosellä lähtee paremmin..riipuen välityksistä.
Professional levelillä lähtöni oli aika tasasia koneen kans ja mentiin rintarinnan ekamutkaan. Joskus sain unelma lähön,mut siinä lähetään aika riskillä ja varaslähtöjä tullut,joten jokerikiekan oon joutunut ajaa kahesti. Voitto tuli kuitesti professional levelistä ja seuraavax eliten kimpuun. Luulen elite levelin olevan mulle jo liian kova.

Tulispa lisää ratoja/autoja rallicrossiin.:)


Edit: Hyvin olitki pärjännyt supercareilla. Noilla 1600:lla en oon ajanutkaan vielä.
 
Vastaus: DiRT Rally

En taia ite osallitua,ku ei varmaa pumppu kestä jännitystä.:eek:

liigassako on mahdollista restart ottaa jos huonosti menee.

Jännittävää pitääkin olla, mutta ei nyt vihelletä peliä kuitenkaan poikki heti ensimmäisestä pellolle ajosta. Siellä on mahdollisuus vetää EK uusiksi. Kisaajia on nyt jo yli 30. Itsellä vielä kellottamatta, viimeistään huomenna sunnuntaina lyödään talla pohjaan.

Liiga löytyy hakusanalla: KonsoliFIN PS4

On muuten ihan eri peli ratilla! Huone on täynnä käsiä kun lähtee tässä pyörittämään. Sitä ralliajon flow-tilaa tulee vastaan kun onnistuu pitkän matkaa menemään ilman sivuosumia (harvinaista täällä). Ongelmana on löytää käsijarrulle paras paikka ratista (T150).
 
Vastaus: DiRT Rally

Jännittävää pitääkin olla, mutta ei nyt vihelletä peliä kuitenkaan poikki heti ensimmäisestä pellolle ajosta. Siellä on mahdollisuus vetää EK uusiksi. Kisaajia on nyt jo yli 30. Itsellä vielä kellottamatta, viimeistään huomenna sunnuntaina lyödään talla pohjaan.

Liiga löytyy hakusanalla: KonsoliFIN PS4

On muuten ihan eri peli ratilla! Huone on täynnä käsiä kun lähtee tässä pyörittämään. Sitä ralliajon flow-tilaa tulee vastaan kun onnistuu pitkän matkaa menemään ilman sivuosumia (harvinaista täällä). Ongelmana on löytää käsijarrulle paras paikka ratista (T150).
Ite laittasin käkkärin R2 nappiin ja rattiketjus olevaan kysymykseesi kepistä..voit myös laittaa käkkärin keppiin, jos kytket kepin pleikkaan. Jos kytket kepin rattiin ja laitat käkkärin sekventaalin "gear up",käkkäri toimii myös oikeasta läpyskästä ja pitäis ylösvaihto laittaa johki nappiin.
Harkitsen toisen kepin hommaamista käsijarrux.
 
Vastaus: DiRT Rally

Laitat vain kaasun pohjaan ja päästät käkkärin. Joissain lähöis ehkä ei ehtinyt olla kiekat tapissa. Ajoitus on tärkeä,auttamattomasti jäät jos vähänkään myöhästyt. Välil tuntuu,ett kakkosellä lähtee paremmin..riipuen välityksistä.
Professional levelillä lähtöni oli aika tasasia koneen kans ja mentiin rintarinnan ekamutkaan. Joskus sain unelma lähön,mut siinä lähetään aika riskillä ja varaslähtöjä tullut,joten jokerikiekan oon joutunut ajaa kahesti. Voitto tuli kuitesti professional levelistä ja seuraavax eliten kimpuun. Luulen elite levelin olevan mulle jo liian kova.

Tulispa lisää ratoja/autoja rallicrossiin.:)


Edit: Hyvin olitki pärjännyt supercareilla. Noilla 1600:lla en oon ajanutkaan vielä.
Juu ajan kyllä erissä ajamalla vähintään toiseksi mut sitten finaalissa kun vastaan tulee 5 autoo on aika työlästä tuon surkeen lähdön jälkee yrittääkään voittaa. Semeissä riittää se kakkos tila.
 
Vastaus: DiRT Rally

Siinä otat päässäsi rytmin kun aika vähenee ja go teksti ei edes näy vielä ruudulla, kun voi jo lähteä liikkeelle. Eli ajoitus on kaiken a ja o.

Ykkösvaihde myös aika isoksi, ettei tarvitse heti vaihtaa.
 
Vastaus: DiRT Rally

Rallicrossi myös todella hauska ajaa tässä, tekoäly antaa haastetta mutta ajaa myös fiksusti. Hauskoja myös ajaa nuo nelivetoiset rallicross autot, eilen tuli parit kisat tuota crossia ajettua kun malttoi hetkeksi pätkiltä poistua.
Mahdoton auto ajaa tuo Lancia 037, eilen kun oli päivähaaste tuolla ajettava. Takapyörillä ei tuntunu yhtään pitoa olevan ja en edes maaliin saakka selvinnyt.
 
Vastaus: DiRT Rally

Pystyykö tekemää liigaa,ettei tiä pätkiä tai autoja ennakkoon? Ois kyl hyvä tietää millä autolla ajais,mut jos pätkät tulis lottona.
Yritin tutkia tätä,mut huonon engannin ymmärrykseni takia en saanut vastausta.
Rallicrossliigan voi näköjään myös tehä.

Onlinepuolella ois saanu olla myös rallikisa mahdollisuus,joko yhteislähtönä(haamut) tai väliaikalähtönä.
Mut puutteista huolimatta on ehkä paras ajopeli mitä oon ajanut.:)
Enkä oo törmänny bugeihin vielä,vaik niitäkin varmasti on.
 
Vastaus: DiRT Rally

Itselle ei rallicross nopealla kokeilulla oikein iskenyt. Mineillä oli ihan hauskaa, mutta noilla tykeillä vääntämimen syheröisellä radalla on melkoista adhd menoa. Vaikea päästä kunnon rytmiin ollenkaan, etenkin Norjan Hell on tosi epämukava rata jotenkin.

Kyllä tämä itselle on aika puhtaasti rallipeli, ellei tuohon rallicrossiin saada vähän lisää ratoj sekä autoluokka tai kaksi. Tuossahan olisi ihan täydellinen pohja tehdä joku jokkistyylinen luokka tms. Pientä ns. fan serviceä toivoisin kehittäjiltä, koska nuo kaksi lisäpelimuotoa ovat vielä suht ohkaisella pohjalla.

E. Bugeja on tullut itselle vastaan tasan yksi. Pienen kolarin jälkeen katosivat moottoriäänet kokonaan ja kuului enää pelkkä turbon suhina. Seuraavalle EK:lle tuo palautui taas normaaliksi.
 
Vastaus: DiRT Rally

Lancia 037 on takavetoinen auto. Sen 2.0 litrasesta rivinelosesta irtoaa 350hp, jos tämä vastaa viimeisintä kehitysversiota EVO 2:sta, jonka moottorin jäähdytystä muutettiin. Joten se on todella hankala hallita. Se yleensä pärjäsikin asfalttiralleissa. Itse en ole vielä peliä päässyt pelaamaan, koska verkkokaupan toimitukset.
 
Vastaus: DiRT Rally

Mielenkiinnosta kysyisin, kuinka löysällä/voimakkaalla pidätte rattienne voimapalautetta? (T300-sarjalaiset lähinnä itseäni kiinnostaa, mutta kertokaa toki muidenkin rattien omistajat)

Äkkiseltään tuntuisi, että ralli olisi kuluttavinta T300:lle.
Vielä en ole peliä hommannut..
 
Vastaus: DiRT Rally

Mielenkiinnosta kysyisin, kuinka löysällä/voimakkaalla pidätte rattienne voimapalautetta? (T300-sarjalaiset lähinnä itseäni kiinnostaa, mutta kertokaa toki muidenkin rattien omistajat)

Äkkiseltään tuntuisi, että ralli olisi kuluttavinta T300:lle.
Vielä en ole peliä hommannut..


8FED010B24518F9B86F2962DAA361B2C4A9B03E1
 
Vastaus: DiRT Rally

Ulkoa muistelen, että noi rattia vääntävät voimat ovat itsellä vähän alle 100% ja iskarit sekä luistoefekti vähän suurempi. Ei tämä erityisen kova mielestäni ratille ole. Vauhdissa ohjaus on realistisen kevyt ja vähemmän tässä tulee muutenkin väännettyä moottoria vastaan kuin esimerkiksi Pcarsissa. Forcet toimivat tässä pelissä mielestäni tosi hienosti ja johdonmukaisesti. Niillä ei ehkä ole vastaavaa vaikutusta nopeuteen kuin pcarsissa, mutta fiilikseen sitäkin enemmän. Se on hieno tunne, kun ratti kevenee samalla, kun heität auton pienessä luistossa nypyn yli mutkaan ja alastulossa nytkäyttää vähän käsille. Se vain tuntuu... oikealta.
 
Vastaus: DiRT Rally

Huomauttaisin alemmasta kuvasta että ne efektit jotka ovat 0%, eli: Wheel Friction, Tyre Slip ovat ns. purkitettuja fake efektejä joita ei kyllä oikeassa autossa tunne.
 
Vastaus: DiRT Rally

Muistakaa peliyhteisöjen puolella dirt rally liiga ketju, sieltä voi katsastaa suomiporukan liigoja.

Tänään alkoi minun järjestämä Kitcar Champions nimellä oleva kausi, jossa ajetaan kaikki rallit rallifiilistä mukaellen. Eli 8 EK:ta per ralli (neljä pisintä kahteen kertaan), vain kaksi huoltoa/tallennus mahdollisuutta rallia kohden, eikä restart mahdollisuutta. Eli varovasti saa ajella!
Joka rallia on aikaa ajaa neljä päivää ja kausi loppuu 2.5 klo 23.45.

Ottakaahan osaa. Autona helpot F2 luokan etuvedot, eikä autoa tarvitse itse omistaa!

Ajoin nyt itse tuon ensimmäisen maan, eli Monte Carlon läpi...

Eikä hyvin mennyt. 3 ekaa pätkää meni varmistellen perus aikoja ajaen. Nelos EK:lla tuli luottoa liikaa ja yhdestä jää kohdasta pitkäksi ja kaiteeseen -> rengasrikko. Matkaa maaliin 3/4, mutta päätin yrittää kolmella renkaalla, enkä ottanut 1,5 minuutin aikasakkoa.

Luulin et tulee huolto, mutta ei tullutkaan, enkä tiennyt että EK välissä rengas vaihdetaan. Yritin vitos pätkän alussa melkein puoliminuuttia vaihdattaa rengasta joka oli jo vaihdettu.

Kutos pätkä menikin sit ihan nappiin, vaikka autoa ei kovin ehjäksi enää saatu huollossa. Kutos pätkälle vedin melkein puolen minuutin parannuksen ekaan yrittämään nähden, vaikka sillonkaan virheitä ei tullut.

Siitä innostuneena seiska pätkä aivan penkin alle. Lunta satoi ja joka mutkassa seinässä. Viimeisellä pätkällä rengasrikko samassa mutkassa kuin ensimmäisellä kerrallakin, nyt otin aikasakon. Vikalla pätkällä kahdesti sakon turvin auto irroitettiin penkasta myös.

Eli mun 61min kokonaisajasta saa perusvarmalla ajollakin 4-5 min pois ja rattimiehet varmaan 10. :(

Kolmen päivän päästä sitten ruotsinralliin rauhallisemmalla otteella!
 
Vastaus: DiRT Rally

Huomauttaisin alemmasta kuvasta että ne efektit jotka ovat 0%, eli: Wheel Friction, Tyre Slip ovat ns. purkitettuja fake efektejä joita ei kyllä oikeassa autossa tunne.
Kukin tyylillään. Itse haluan tuntea ratin kautta ne efektit, mitä ei voi tuntea "perseellä". Etenkin Pcarsissa tuo vaikuttaa suoraan kierrosaikoihin. Jos ratin tuntumasta haluaa oikeasti realistisen, niin eipä se juuri ollenkaan tärise tai väännä vastaan, koska modernissa WRC autossa on sähköinen ohjaustehostin sekä niin hyvät iskarit, ettei salettiin hakkaa käsille.
 
Vastaus: DiRT Rally

Mites noihin liigoihin pääsi pelin kautta liittymään? Ompun liiga kiinnostaisi.
Menin Legues, mutta mitään ei löydy.
Dirtin omilta nettisivuilta kyllä löytyi tuolla linkillä ja olen rekistöröitynyt.
 
Ylös Bottom