Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT Rally

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Routa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DiRT Rally

Antakaa perusvinkkejä tähän, ostin Black Friday alesta 20 eurolla.
Opettele kuulolla ne nuotit. Tässä on epäselvät merkit mutta selkeä ääni kartturilla. Muissa peleissä tuntuu olevan toisinpäin. Tämä tapa on parempi omasta mielestä.
 
Vastaus: DiRT Rally

Opettele kuulolla ne nuotit. Tässä on epäselvät merkit mutta selkeä ääni kartturilla. Muissa peleissä tuntuu olevan toisinpäin. Tämä tapa on parempi omasta mielestä.
Itse olen tuosta erimieltä. Ei tuosta brittimongerruksesta saa oikein selvää, kun se vaikka luettelee Suomen pätkällä kolme mutkaa peräkkäin ja samalla luettelee sinne joukkoon ihan turhaan ostoslistan ja puhelinluetteloa. :D

Merkit olisi ihan ok, mutta siellä on virheitä ja osa niistä tulee myöhässä. Lisäksi välillä voisi varoittaa jostain vaarallisesta kohdasta, mutta on ihan turha mainita jotain rekkaa, joka on viisi metriä tiestä.

RBR ja moni muu vanha rallipeli on nuotituksen suhteen parempi. Sebastian Loeb Rallysakin on selkeä ja riittävä info, kunhan vaihtaa brittikartturin jenkiksi. Siinä vain on liikaa bugeja nuotituksessa.
 
Vastaus: DiRT Rally

Latasin Storesta ku oli parilla kympillä. Mukava päästä tätäki kokeileen. RBR:ää tuli kymmenen vuotta sitte hakattua Sidewinderilla. Ihan ei taida tämä yltää samaan, mutta mukava kokeilla ralliaki välillä.
 
Vastaus: DiRT Rally

Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmia kuunnella nuottia, hyvin selkeät ja informatiiviset. Välillä tarkistan grafiikasta nuotin, jos keskittyminen on herpaantunut, mutta en niistä katsomalla pystyisi ajamaan mitenkään.
 
Vastaus: DiRT Rally

Antakaa perusvinkkejä tähän, ostin Black Friday alesta 20 eurolla.

Kalibroi ratti jos sellainen vain on ja pelinratti asetuksiin vähän kannattaa perehtyä (forset sun muut) ja kaikki ajo avut tietenkin pois päältä & manuuali vaihteisto viel .. :)
Joku tuossa ihmetteli kun kalibrointi ei onnistu normaalisti kuten muissa peleissä .
Johtunee varmaan siitä että ensin käännetään kaikki esim. oikeaan ja sitten 90 astetta takaisin vasempaan ja se on siinä .
Niistä numeroista on helppo todeta missä kohtaa tulee 90 käänneettyä takaisin :)
Onko ohjaus nyt "keskellä " Asian voi tarkistaa vielä siitä kun palaa takaisin siitä kalibroinnista , siinä ne numerot taas näyttää sen..

Tämän kun tekee niin pelin sisäkuvakulman ratti alkaa liikkumaan samaa tahtia käsiesi kanssa ja muutenkin ainakin mun mielestä tarkkenee toiminta.. voi tosin olla et kuvittelen vain

lisätään nyt vielä että sitten kun oppii vaikeimmalla tasolla voittamaan koneen noin 10 sek tai yli perpätkä palautuu taas maan pinnalle kun netissä kokeilee muita vastaan ajaa
 
Vastaus: DiRT Rally

Tämähän oli helvetin hauska ainaki tuolla 1600 escortilla. Muita autoja en juuri kokeillu vielä. Nauranu aina nuita hanskojen käyttöä simuissa, mutta tässähän niitä oikeesti tarvis :D Asfaltti oli kyllä aika perseestä ja sit se että elämiä oli ku kissalla konsanaan. Täysin varma että nyt tuli tuho, niin pomppas vaan tielle takasin. Tämä rikkoi vähän illuusiota.
 
Vastaus: DiRT Rally

Täytyypä kyllä sanoa, että ei oo piiitkäään aikaan ollu mitään autopeliä näin mukava ajaa. Ja käytännössä ihan yksin ajelua. Järjetöntä :D ymmärrän kyllä hehkutusta mitä tässäki ketjussa on ollu. Oishan tään voinu aikasemminki ostaa..
 
Vastaus: DiRT Rally

Kalibroi ratti jos sellainen vain on ja pelinratti asetuksiin vähän kannattaa perehtyä (forset sun muut) ja kaikki ajo avut tietenkin pois päältä & manuuali vaihteisto viel .. :)
Joku tuossa ihmetteli kun kalibrointi ei onnistu normaalisti kuten muissa peleissä .
Johtunee varmaan siitä että ensin käännetään kaikki esim. oikeaan ja sitten 90 astetta takaisin vasempaan ja se on siinä .
Niistä numeroista on helppo todeta missä kohtaa tulee 90 käänneettyä takaisin :)
Onko ohjaus nyt "keskellä " Asian voi tarkistaa vielä siitä kun palaa takaisin siitä kalibroinnista , siinä ne numerot taas näyttää sen..

Tämän kun tekee niin pelin sisäkuvakulman ratti alkaa liikkumaan samaa tahtia käsiesi kanssa ja muutenkin ainakin mun mielestä tarkkenee toiminta.. voi tosin olla et kuvittelen vain

lisätään nyt vielä että sitten kun oppii vaikeimmalla tasolla voittamaan koneen noin 10 sek tai yli perpätkä palautuu taas maan pinnalle kun netissä kokeilee muita vastaan ajaa

Mistähän tuota vaikeustasoa saa säädettyä?
 
Vastaus: DiRT Rally

Siitä saa säädettyä että nouset championshipissä ylemmäks. Se alkaa helpoimmasta ja omasta mielestä ei muutu missään vaiheessa. Vaikka pitäis vaan vaikeammaksi mennä. Tässä pelissä ei helpolla voita. Paitsi jos on oikeasti hyvä ajamaan.
 
Vastaus: DiRT Rally

Pitkästä aikaa tuli pelattua. Kyllä tässä kieltämättä alkanu pistää silmään nuo nuottivirheet. Ei pysy välillä kartturilla se rytmi mihin aikaan ilmoittaa.
Pahimpia on kyllä nuo liian myöhään tulevat. Ja välillä omasta mielestä liian aikaisin jotka ei tosin aiheuta muuta kuin turhaa jarruttelua.
Joskus tulee sitten ihan turhia nuotteja mitkä vaan sekoittaa kun ite ei edes huomaa kuoppaa tai nyppylää eikä jopa kaikkia mutkia kun omasta mielestä on ihan suora pätkä edessä. Siihen 100m matkalle tuntuu olevan 10 nuottia joista ite ei tarviis varmaan yhtään. Kaikki nuo kyllä helpottus jos osais radat ulkoa. Mulla tulee vaan niin pitkiä taukoja pelikertojen välillä että moni kohta on unohtunu.
Ja vielä loppuun jos saisin ite valita niin Monte Carlot ja kaikki muutkin Asfaltti pökäleet ois maksullista lisäsisältöä myöhemmissä rallipeleissä. On ne niin ankeita.
 
Vastaus: DiRT Rally

Mun mielestä taas pelistä menee into silloin, kun EK:t osaa ulkoa, koska se ei ole enää rallia.

Itsekin yks päivä koitin pitkästä pitkästä aikaa ja säätelin forceja.

Mulla on julkaisusta asti olleet netistä otetut säädöt, jossa kaikki arvot oli suht pieniä. Nyt googlailin ja T300:lle suositeltiin tosi isoja arvoja melkein kaikille asetuksille.


Mun säädöillä tuntuma oli ihan hyvä, mutta mitään kuoppia tms. ei tuntunut, eikä käytännössä mitään efektejä.
No nyt googlailun jälkeen tuntuu kaikki efektit ja kuopat jne todella hyvin. Nyt ongelmana on vain se, että kun kääntää rattia, siellä moottori yrittää kääntääkin rattia lisää, joka ei tunnu luonnolliselta. Tuntuma muistuttaa etäisesti kamalaa WRC 5/6 pelejä. Siinä on sama ongelma.

Haluaisin nyt siis pitää tuon voimakkuuden efekteissä, mutta saada itse kääntymisessä forceja pienemmäksi. Eli mitä arvoa lähden säätämään?
 
Vastaus: DiRT Rally

Miusta taas rallipeleis peli paranee ku pätkät tulee tutummaks ni pystyy enemmä nauttimaan siitä itse ajamista ja voi tykittää tosissaan menemään.
 
Vastaus: DiRT Rally

Tuli eilen ajeltua pitkästä aika PC:llä ja laitoin WW Pololla Ruotsissa menemään. Forcet heitin kaikki 100% ja sen jälkeen ne kaksi rengasforcea 0% (constant ja dynamic). Ne vähensi sitä turhaa vääntämistä ja pystyi lumella ajamaan "perstuntumalla". Muistaakseni samoilla asetuksilla asfaltilla ratti menee aika kuolleeksi ja silloin pitää laittaa sitä constant forcea päälle.

PC:llä tietenkin vaikuttaa myös Thrustmasterin Control Panelin asetukset ja en muista onko mulla mitään forcemodia käytössä.

Samojen pätkien hinkkaaminen vie vähän rallifiilistä pois, vaikka toisaalta nykyään oikeastikin ajetaan Suomessa ja Maailmalla aika samoja pätkiä uudestaan jotka kuskit tuntee etukäteen. Toisaalta nyt on Codemasters pystynyt panostamaan noihin pätkiin ja ne on tarkasti tehtyä käsityötä, eikä mitään geneeristä putkea kuten WRC:t ja Loeb. Miinuksena on se, että ne tulee liaan tutuiksi ja kaikki kahaa niitä vain täysillä urku auki. Toki, jos pelissä olisi parempi pidonmallinnus, kaasun ja jarrun käytöllä olisi oikeasti merkitystä niin se varmaan vähentäisi tuota hotlappausta.

Viime viikon ralliblogissa mainittiin, että menee ensi vuoden puolelle paljastukset tulevasta.
 
Vastaus: DiRT Rally

Miusta taas rallipeleis peli paranee ku pätkät tulee tutummaks ni pystyy enemmä nauttimaan siitä itse ajamista ja voi tykittää tosissaan menemään.


Samojen pätkien hinkkaaminen vie vähän rallifiilistä pois, vaikka toisaalta nykyään oikeastikin ajetaan Suomessa ja Maailmalla aika samoja pätkiä uudestaan jotka kuskit tuntee etukäteen. Toisaalta nyt on Codemasters pystynyt panostamaan noihin pätkiin ja ne on tarkasti tehtyä käsityötä, eikä mitään geneeristä putkea kuten WRC:t ja Loeb. Miinuksena on se, että ne tulee liaan tutuiksi ja kaikki kahaa niitä vain täysillä urku auki. Toki, jos pelissä olisi parempi pidonmallinnus, kaasun ja jarrun käytöllä olisi oikeasti merkitystä niin se varmaan vähentäisi tuota hotlappausta.

Toki ne ajaa nykyisin samoja pätkiä, mutta kerran vuodessa. Ei se ole mitenkään sama asia, että pelissä opettelet pätkät ulkoa, eikä ole mitään varovaisuutta ajossa, kun tietää täydellisen ajolinjan.

Se on juuri rata ja rallipelien ero. Radalla ymmärrän hinkkaamisen (vaikka itse en sitäkään tykkää tehdä, vaan kisata). Rallissa osa ideaa on juuri se, ettei tiedä mitä eteen tulee ja niiden tilanteiden hallinta nopeilla reflekseillä.
Sen vuoksi en aja rallipelejä netissä, koska en arvosta yhtään niitä, jotka hinkkaa pätkät siten et menee ulkomuistista ja ote yritän pitää joka pätkälle mukana yllätyksiä.

Eli esim Dirtissä ajan koko kauden ja vasta seuraavalla kaudella ajan seuraavan kerran saman pätkän. Muistan keske ajan yksittäisiä mutkia/mutka yhdistelmiä, mutta en todellakaan ulkoa. Niitä on nautinto aina ajaa.

Jokainen siis toki ajakoot siten miten itse nauttii. Itse vain haluan ajaa rallin rallina.

Tuli eilen ajeltua pitkästä aika PC:llä ja laitoin WW Pololla Ruotsissa menemään. Forcet heitin kaikki 100% ja sen jälkeen ne kaksi rengasforcea 0% (constant ja dynamic). Ne vähensi sitä turhaa vääntämistä ja pystyi lumella ajamaan "perstuntumalla". Muistaakseni samoilla asetuksilla asfaltilla ratti menee aika kuolleeksi ja silloin pitää laittaa sitä constant forcea päälle.
Mulla on nyt melkein kaikki 150%, joskin tiputin pari arvoa sataseen, mutta täytyy koittaa noita kahta tiputtaa nollaan tai lähelle, kiitos.
 
Vastaus: DiRT Rally

Lähinnä ne kohdat haluaisin ulkoa muistaa missä nuotti tulee väärään aikaan tai siis liian myöhään. Suurimmaks osassa tässä on minusta hyvä kartturi. Muutenhan on ihan mukava ajaa kun ei osaa ulkoa. Sehän just on rallin suola. Radat on sitä varten että voi hot lappia vetää. Ja se perkeleen ASFALTTI. Liekkö ois Loebkään niin monta pyttyä voittanu pelkällä hiekalla. Sen käsityksen oon saanu että se oli ihan ylivoimainen just kovalla pinnalla.
 
Vastaus: DiRT Rally

Jos erikoiskokeiden pituudet kasvatettais vaikka 50km niin sillä sitä ulkoaoppimista vois ainakin viivästyttää.
Toinen ois automaattisesti generoituvat EK:t. Jatko-osaan saattaa olla tulossa muokkautuva tienpinta, sekin vähän rajoittais ulkomuistista ajamista, ku soralla/lumella ois joka kerralla eri urat sun muut.
 
Vastaus: DiRT Rally

Tälläiset asetukset nyt laitoin. Asfaltilla tuntui todella kivalta. Soralla ehkä vähän liian raju, mutta parempi kuin mun vanhat asetukset. Lumella taas ei kyllä enää tuntenut keskikohtaa ollenkaan ja pitkillä suorilla kovaa ajettaessa ei saanut pidettyä autoa hallinnassa.

95ceaf1cb22733cba25b4000917e862c.jpg
 
Vastaus: DiRT Rally

Ja vielä loppuun jos saisin ite valita niin Monte Carlot ja kaikki muutkin Asfaltti pökäleet ois maksullista lisäsisältöä myöhemmissä rallipeleissä. On ne niin ankeita.

Itse olen pitkästä aikaa rallipelin ostaneena eri mieltä. Esimerkiksi Saksa on tosi hyvä ralli harjoitteluun, sillä en mä Suomessa pysy tiellä ollenkaan :D
 
Vastaus: DiRT Rally

Saksa on nautinnollisin paikka ajaa. Tykkään todella kovasti. Monten liukkaus ei ole mun makuun, eikä ruotsi.
 
Vastaus: DiRT Rally

Omat lempparit on Suomi, Wales ja Monte.

Ois kyl hieno jos tulis tommosii 40-50km pitkiäkin eekoita.
 
Ylös Bottom