Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dishonored

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Oli huhuiltu että tarinan läpipeluuseen ei menisi kuin 6-7tuntia :eek: toivottavasti ei pidä paikkaansa.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Oli huhuiltu että tarinan läpipeluuseen ei menisi kuin 6-7tuntia :eek: toivottavasti ei pidä paikkaansa.

Tuokin riippuu aika paljon millä tyylillä pelaa pelin läpi. Suoraviivaisesti räiskien eteenpäin niin aika varmaan pääseekin hyvin nopeasti läpi.
Tässäkin niitä etenemismahdollisuuksia on useita. Näyttääpä olevan peli jo matkalla itselleni, katsotaan pääsekö huomenna pelailemaan. Innolla odottaen.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Oli huhuiltu että tarinan läpipeluuseen ei menisi kuin 6-7tuntia :eek: toivottavasti ei pidä paikkaansa.

Noh jos vain juokset pelin läpi niin kyllähän tämänkin saa varmaan alle kymmeneen tuntiin menemään. Mutta kukapa hyvää peliä haluaisi vain läpi juosta?
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

IGN:n arvostelun kommenteissa yksi kehuu menneensä kuudessa tunnissa läpi, tappamatta ketään ja lievällä exploraamisella. Jos pitää paikkansa niin on kyllä paha pettymys.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

IGN:n arvostelun kommenteissa yksi kehuu menneensä kuudessa tunnissa läpi, tappamatta ketään ja lievällä exploraamisella. Jos pitää paikkansa niin on kyllä paha pettymys.

Saksassa tuli tosiaan tahkottua kaksi kenttää, joiden oletan olevan osa kampanjaa. IGN:n arvostelun pikavilkaisussa silmään särähti kampanjan yhdeksän tehtävän pituus. Ainakaan nuo kentät pelasi lävitse alta tunnissa, joskin puoliksi räiskien ja puoliksi muita keinoja etsien, mutta ei se kovin lohdullista näkymää pelin kestolle anna. Toisaalta kenttien monipuoliset etenemiset luovat uusintapeluuarvoa, mutta vasta pelatessahan tuo selviää kumpaan se vaaka kallistuu. Kyllä tässä itselleni pienoinen pelko kuitenkin iski.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Oli huhuiltu että tarinan läpipeluuseen ei menisi kuin 6-7tuntia :eek: toivottavasti ei pidä paikkaansa.

Ihan hyvä vaan. Ei kasva tallennustiedoston koko liikaa.
Jäänee PS3 puolella melko marginaaliseksi myynti.
Aika moni on tehnyt periaatepäätöksen ettei koske enää mihinkään missä lukee Sony ja Bethesda yhdessä :D
Jos ihan pakko on päästä kokeilemaan niin sitten käytettyjen hyllystä.
 
re: Dishonored [PS3/X360]

Stiimissähän tuo roikkuu ennakko ladattuna. Perjantain sitten jyystämään, ainakin peliä on vuolaasti kehuttu.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Jäänee PS3 puolella melko marginaaliseksi myynti. Aika moni on tehnyt periaatepäätöksen ettei koske enää mihinkään missä lukee Sony ja Bethesda yhdessä.

Pelin on kehittänyt ranskalainen Arkane Studios, eikä peli ole open world muutenkaan. Siinä mielessä "periaatepäätös" on vähän outo. Ja eiköhän tästä tule joku face off -vertailu muutenkin.

Mutta pelistä ihan yleinen kysymys: Onko tämä jonkinlainen Assassin's Creed -henkinen pläjäys vai mihin peliä voisi verrata (jos nyt on pakko)?
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Mun mielestä mielummin alle 10 tuntia laadukasta kampanjaa kuin monta kymmentä tuntia peliaikaa jossa puolet on turhaa. Monet pelit on mun mielestä liian pitkiä ja alkavat toistaa itseään jossain vaiheessa liikaa. Eihän se määrä korvaa laatua. Mass Effect 2:sta oon tahkonut nyt 25 tuntia ja loppua ei näy, hyvä peli on ei siinä mitään mutta noi hahmojen auttamistehtävät ja planeettojen skannaukset alkaa jo puuduttamaan. Olis tästä voinut vähän tiukemman tehdä niin jaksais ehkä pelata joskus toisenkin kerran. Dishonored kyllä vaikuttaa kiinnostavalta.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Mass Effect 2:sta oon tahkonut nyt 25 tuntia ja loppua ei näy, hyvä peli on ei siinä mitään mutta noi hahmojen auttamistehtävät ja planeettojen skannaukset alkaa jo puuduttamaan.

Olen puhunut tästäkin aiemmin, mutta nämä peliajathan vaihtelevat eri pelaajien kesken. Mulla meni ME2:ssa varmaan yli 80 tuntia, koska pelasin aivan kaiken minkä pystyin (myös skannaus), kolusin paikat ja muutenkin etenin verkkaisesti. Mutta pelinhän voi varmaan pelata 15 tunnissa tms jos niin haluaa.

Ehkä vähän sitä mietin, että miksi jonkun raportti "pelasin pelin x-tuntiin" otetaan aina niin kirjaimellisesti? En muista yhtään peliä jonka itse olisin about koskaan pelannut alle 10 tunnin. Täytyy muistaa myös se että peliarvostelijat eivät yksinkertaisesti voi aina pelata pelejä samaan tahtiin kuin ne jotka pelin lopulta ostavat. Arvostelulla on tietty deadline (usein aika tiukkakin) ja kompromisseja joudutaan tekemään. Tässä on myös yksi syy miksi ihmettelen tätä arvosanojen kovaa painoarvoa, ei kaikkia pelejä olla pelattu täyspainoisesti arvostelua tehtäessä.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Mun mielestä mielummin alle 10 tuntia laadukasta kampanjaa kuin monta kymmentä tuntia peliaikaa jossa puolet on turhaa.

Nimenomaan. Jos nyt ajattelee vaikka jotain Kingdoms of Amaluria, jota itse pelasin 60-70 tuntia, niin iso osa tuosta ajasta oli tylsää juoksemista jumalattoman isojen karttojen halki ja välillä samaa reittiä takaisin. Sivutehtävissä oli paljon laatua "Teleporttaa kohdetta lähimpään pikasiirtymäpisteeseen ja juokse kymmenen kilometriä lyömään ökkömömmiäistä päähän. Palaa raportoimaan."

Itse otan ihan mielelläni pelistä vain ne huippukohdat ja jätän tylsän rutiinipuurtamisen kokonaan väliin. Eikä edes niitä huippukohtia kestä määräänsä enempää. Kymmenen tuntia on oikein sopiva pelin kesto. Saa olla lyhyempikin.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

VG247:ssä löytyy ihan hyvä kirjoitus liittyen Dishonoredin "lyhyyteen".

Dishonored is like your career, your love life and your education – you get out what you put in. If you want to speed run it in six hours you are welcome to do so. If you want to spend upwards of 40 on a save-and-reload completionist run you are at liberty to pursue this. Neither of these extremes appeal to me in the slightest but until the revolution comes I am not in charge of you: nobody can stop you from deliberately not enjoying yourself and then complaining about it on the Internet if that’s what fires your loins.

Don’t be that guy. Give Dishonored a bit of respect, do yourself a favour and remember how to have some fun.

PS. Itekin valitsen paljon mieluummin kuusi tuntia hyvää toimintaa ilman turhaa löysäilyä kuin samaa tupla- tai triplapitkänä hötöllä täytettynä. Mutta varsinaisen Dishonored-mielipiteeni säästän muutaman viikon päästä tulevaan Gamer-jaksoon. :)

Lähde: VG247
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Varmaan se optimaalisin tilanne olisi että peli olisi pitkäikäinen ja hyvällä tarinalla ja mielenkiintoisella tekemisellä höystetty? Itselläni ainakin tulee väkisinkin ryöstetty olo jos peli jota olen odottanut vuoden päivät, johon olen sijoittanut 50-70 euroa (riippuen paikasta josta sen ostaa), on läpäisty mahdollisesti yhdellä istumalla. Jos peli on hyvä sitä voi helpostikkin jauhaa useamman tunnin kerrallaan, varsinkin jos on vapaa viikonloppu.

Nimimerkillä Borderlands 2:sta ekana iltana 6-7 tuntia putkeen, kun on vaan niin koukuttava. Eli tod.näk oisin vetänyt Dishoneredin läpi siinä ajassa, tai ainakin lähelle loppua.

Toki siinä voi itelleen toistaa hypistellen 70 euron kuittia "jooo, mieluummin lyhyt ja hyvä peli kuin mitä tahansa muuta" jep jep, väittäisin että toi on aika pitkälti itsensä huijaamista, sitä yrittää vaan hukuttaa sitä pettymystä tuollaisten päätelmien alle.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Nimenomaan. Jos nyt ajattelee vaikka jotain Kingdoms of Amaluria, jota itse pelasin 60-70 tuntia, niin iso osa tuosta ajasta oli tylsää juoksemista jumalattoman isojen karttojen halki ja välillä samaa reittiä takaisin. Sivutehtävissä oli paljon laatua "Teleporttaa kohdetta lähimpään pikasiirtymäpisteeseen ja juokse kymmenen kilometriä lyömään ökkömömmiäistä päähän. Palaa raportoimaan."

Jatketaan sen verran OT-osastolla, että toisaalta taas noilla isoilla kartoilla/alueilla haahuilussa on eittämättä omat maagiset puolensa myös. Ainakin itsellä oli jotenkin jänskää painaa Fallout 3:ssa (varsinkin alussa kun kaikkea on vähän) eteenpäin kun ei oikein koskaan tiedä mitä edessä on. Ja yleensä sitä tulee edettyä hitaammin ja koko ajan varuillaan. Itse siis miellän, ettei välttämättä se mistä lähtee ja mihin päätyy, vaan se matka siinä välissä.

Toinen mielenkiintoinen esimerkki on esim. MGS2. Pelinhän voi oikeasti juosta läpi aika nopeasti jollain alemmalla vaikeustasolla (varsinkin jos tietää mitä tekee ja miten vihut käyttäytyvät yms), tai sitten pelata pääosin hiipimällä ja hoitemalla vihut yksi kerrallaan hiljaa ja päättäväisesti. Jälkimmäinen vie aikaa, mutta antaa oikeasti huomattavasti paremman pelikokemuksen (ainakin jos peli ei ole tuttu tai sen on jo pääosin "unohtanut" kuten minä).

EDIT: Ainakaan PS3-version laadusta ei kannata huolestua (jos nyt kukaan huolestuikaan):
Face-Off: Dishonored • Face offs • Eurogamer.net
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Tietääkö joku Anttilan hinnoista hirveästi? Netanttilassa pelin hinta näytti olevan julkkarina 49,90 (ps3-versio) mutta onko liikkeissä samat hinnat? Ennakkotilaamaan en kerennyt..

Peli vaikuttaa todella loistavalta, itseäni kyllä myös hieman tuo lyhyys rupesi pelottamaan, mutta monia nykypelejä en ole jaksanut loppuun pelata niiden pituuden takia. Eli toivottavasti sisältö on täyttä rautaa, niin pelin lyhyys ei tässä tapauksessa haittane hirveästi. Normaalisti en pelejä toista kertaa jaksa lävitse pelata, mutta tämän kohdalla saattaa tulla poikkeus.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Välillä liikkeissä on kalliimpaa kuin netanttilassa ja välillä samat hinnat. Ei tuohon mitään omaa logiikkaansa tunnu olevan vaan tuurista kiinni. Itse tilaan aina netistä ja otan toimitustavaksi noudon tavaratalosta niin ei tule postikuluja ollenkaan.
 
Dishonored [PS3/X360 Hype]

Mitä Dishonoredin niukkuuteen tulee, niin tämmöisillä peleillä ei mahdottomasti uudelleenpeluuarvoa ole (ellei new game+), ja jos miljööseen tykästyy kovasti joutuu siinä harmittelemaan sitä kahdeksaa tms tuntia.

Omakohtaisesti viihdyn hyvissä miljöissä vähän liikaakin. Taisi Witcher 2n kello olla jo jotain 30 h kun rantakylästä lähdin etiäppäin.

Fiilistelyä ei voita mikään jos fiilisteltävää on. Itse on myös sen luontoinen, että hyvän kirjan loppuminen sapettaa pirusti.

Itse hankin pelin Steamista Green Man Gamingin koodilla, 37 euroa.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

Tietääkö joku Anttilan hinnoista hirveästi? Netanttilassa pelin hinta näytti olevan julkkarina 49,90 (ps3-versio) mutta onko liikkeissä samat hinnat? Ennakkotilaamaan en kerennyt.
Taitaa olla liikkeessäkin 49,95e, koska siellä on keskusvaraston tyhjennys kampanja päällä nyt. :)
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360 Hype]

julkaisu traileria


[video=youtube;XMCzCvR-O8M]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XMCzCvR-O8M[/video]


Toivottavasti pelistä löytyy myös riittävästi haastetta kun noita yliluonnollisia kykyjä löytyy, joiden edessä vartijat yms on ihan voimattomia. Ainakin noiden videoiden perusteella näyttää aika vaivattomalta. Ei ole mitään mieltä pelata jos epäonnistumisen mahdollisuus on aika epätodennäköinen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom