Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Divinity II - Dragon Knight Saga [X360]

Huttu

Well-Known Member
Noniin tipashti postiluukusta tämä peli ja on nyt pelailtu muutama tunti.

Peli: Dragon Knight Saga (Divinity II)
Tekijä: Larian Studios
Pelityyppi: Roolipeli
Pelaajat: 1
Demo: Ei

Ainakin mitä nyt on alkuun pelannut niin ihan helvetin mahtava peli. Miten tätä oikein kuvailisi, joku outo sekoitus Fablea, Oblivionia sekä Dragon Agesia voisi olla paikallaan. Peli maailma on sinänsä avoin mitä nyt tässä alussa olen kokenut, mutta silti hivenen rajoitettu. Mutta se missä nyt olen saanut samoilla on tooooodella iso alue jo itsessään, ja jos olen oikein ymmärtänyt niin pelin pitäisi avautua tuon alkumestan jälkeen tietyn juonikäänteen takia. Tosin samantyylinen "Fablemainen" eteneminen voi jatkua mutta se ei haittaa koska lääniä on niin penteleen paljon.

Dragon Knight Saga koostuu kahdesta pelistä, Ego Draconiksesta ja Flames of Vengeancesta joka on lisäosa. Molemmissa peleissä on pelattavaa noin 50 tunniksi, joten aikaa saa varmasti kulumaan tähänpeliin. Kun Econ on vetänyt läpi alkaa Flames-lisäosa saumattomasti, tai sitten jos haluaa voi aloittaa lisäosan heti vahvemmalla hahmolla.

Itse pidän erityisesti siitä että tämä peli ei pidä kädestä kiinni kun vaellat Rivellonin maailmassa, vaan joudut oikeasti olemaan korva kuulolla ja silmä tarkkana että minne pitää mennä. Päätehtävät näkyvät kartalla kuten myös tärkeät NPC-hahmot, mutta ei juuri muuten helpoteta, sivutehtäviä on ihan rutosti. Ja pelissä löytyy myös paljon lorea kirjojen ja dialogin muodossa, siitä pidän myös. Ja usein myös tehtävissä voi joutua lukemaan kirjoja jotta tietää minne mennä ja mitä tehdä.

Juonesta sen verran että pelihahmo on Dragon Slayer noviisi joka lähtee ryhmänsä mukana tappamaan ensimmäistä lohikäärmettää, mutta kohtalon oikusta sankarimme päätyykin vastapuolelle, eli lohharien riveihin ja oppii samalla että paha Damien aikoo nostaa armeijansa jälleen, ja hänet on pysäytettävä.

Pelissä on periaatteessa neljä hahmoluokkaa joista alkupuolella valitaan yksi, nämä ovat soturi, maagi, pappi ja ranger. Hahmoaan voi kuitenkin tasonnousun yhteydessä kehittää kuinka haluaa ja lopulta saadaankin aikaan varsin useita kombinaatioita. Viholliset eivät skaalaudu pelaajan mukana, joten pelistä löytyy alueita joihin ei matalan tason sankarilla ole asiaa, ja sitten taas kehityksen huomaa kun ennen haasteellisista vihuista tulee lohharin ruokaa.

Peli on myös varsin haastava, alussa tuntuu että vihut ovat ihan heittopusseja, mutta haasteellisuus nousee varsin äkkiä, ja kuolo voi korjata varomattoman sankarin hyvinkin äkkiä. Tekemistä ja kerättävää löytyy ihan hillittömiä määriä aina kasveista, jalokiviin, malmeihin, ruumiinosiin (kyllä :D ) aseisiin ja panssareihin, sormuksia, amuletteja ja muuta rihkamaa löytyy tonneittain.

Ei tämä nyt tietty ihan täydellinen peli ole, käyttöliittymä on hivenen kankea mutta siihen tottuu pian. Ääninäyttely on aika perinteistä keskitasoa, suurimmaksi osaksi hyvää. Mutta suosittelen kyllä kaikille roolipelien ystäville, peli on varsin halpakin näinä päivinä.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Onkos pelissä kaupunkeja/kyliä? Itseäni kiinnostaisi kovasti shoppailla ja pyöriä erilaisissa kaupungeissa/kylissä ostellen erilaista tavaraa.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Mitä nyt tälleen alusta voi sanoa niin on, alkukylän jälkeen pääsee Broken Valley nimiseen alueeseen josta löytyy varsin viehättävä maalaiskylä, ja sieltä löytyy ostettavaa ja paljon tekemistä.

Luulisin että pelistä löytyy useampia kyliä tai kaupunkeja. Plus sitten se että tässä saa vissiin oman Battletowerin joka vähän on niin kuin kaupunki? Voit lähetellä palvelijoita hakemaan yrttejä yms, en siis vielä ole tuota tornia saanut mutta näin latausruuduissa lukee välillä. Ja sitä tornia pystyy vissiin päivittämään. Toivoisin kanssa että tässä olisi useampia kyliä.

Se on tässä kivaa että tutkiminen palkitaan, sillä ei koskaan tiedä minkä kulman takana on ovi luolaan tai kaivokseen tai vaikka huijaava kauppias. Penteleen heppu myi hienoja maagisia esineitä ja myöhemmin ne paljastu huijauksiksi.

Tyrmät ja luolat on muuten hienosti tehty, ja melko tunnelmallisia.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Ehkä tuota keväällä alelaarista sitten poistaa pelihyllyynsä.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Uijjuma, vaikuttaa erittäin lupaavalta :cool: Vaikuttaa siis enemmän kuin nappiostokselta meikäläisen makuun tämä speli, millään malttaisi odottaa, tilaus näet on vetämässä tästäkin, 30.11. lähti amazonista liikkeelle.

Kiitokset hutulle tiedotteesta :cool:
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Hutulta hyvä kirjoitus kylli. Pisti kiinnostamaan aivan erilailla kuin nuo jutut mitä olen lukenut tästä. Tämähän olisi oiva joululahja minulle ja eukolle.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Tietty jokaisella on oma makunsa pelien suhteen mutta meikäläiseen tämä uppoaa paremmin kuin hyvin. Tässä on mukavasti kaikkea, perinteisia puzzlejakin löytyy.

Uskaltaisikohan laittaa sellaisen arvion ilmoille pelimaailman koosta, että Fable 2:n Albion itsessään mahtuisi jo Sagan ensimmäisen pelialueen, Broken Valleyn sisälle. Tämä on myös etenemiseltään niinkuin Fable, mutta hurjasti isompi ja vapaampi, tarkoitan siis maailman rakennetta.

en tiedä tarkkaan kuinka kauan olen pelannut, ehkä vähän yli 15h, ja olen vielä ensimmäisellä alueella, tehtäviä on kesken ja paljon tutkittavaa, mutta kävin pikaisesti seuraavalla alueella kun sinne voi vapaasti mennä. Sieltä paljastui vähintään yhtä iso vuonoinen alue jossa näytti olevan ihan pirusti samoiltavaa ja tehtävää.
 
Eikös tämä ole julkaistu jo vuosi sitten ja lytättiin bugisena joka paikassa? Onko bugit korjattu tähän uudelleenjulkaisuun?
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Kyllä pitää paikkansa. Alkuperäinen peli sisälsi vain tuon Ego Draconiksen, ja oli kuuleman mukaan todella buginen viritys, julkaisija antoi Larianille niin hirvittävät julkaisupaineet että peliä jouduttiin lähettämään kauppoihin raakileena. Myöhemmin ilmeisesti julkaisija meni konkkaan ja Larian sai tilaisuuden tuunata peliään, ja teki siihen huimasti päivityksiä ja ymppäsi mukaan lisäosan. Larianin mukaan peli on nyt siinä tilanteessa missä sen piti oikeasti vuosi sitten olla.

Mitä nyt itse olen pelannut niin en ole törmännyt oikeastaan yhtään bugiin. Ainut harmi mikä välillä nostaa päätään on hivenen pitkät latausajat, mutta ei ne kuitenkaan ole niin pitkät että alkaisi ärsyttämään.

Latausajat on tyyliin niin että kun menee vaikka isompaan luolaan, se lataa joku 6-7 sekuntia, ja kun tulee luolasta ulos se lataa maailmaa joku 30 sekuntia, itseäni tuo ei haittaa mutta joku elitisti voi vetää herneen nenään.

Nyt molemmat pelit saakin samassa paketissa reippaasti pudotettuun hintaan. Kannattaa kokeilla jos tykkää ropeista, jos ei muuta niin venaa vaikka että hinnat vielä putoaa, tosin joku 40e 100 tunnin pelistä ei ole paljoa.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Eli tämä versio on ns. päivitys-lisäosapaketti? Mistä tuota saa ja mihin hintaan? Kiinnostaa kovasti jos ei tarvitse mitään ladata livestä. :D

Ja minua ei kyllä haittaa lainkaan vaikka pitää latausruutua tuijottaa, kunhan itse peli vain on kunnossa ja ei tarvitse ylimääräistä säätää. Pitänee laittaa pukille kirje menemään, melkeinpä kaikki muut sellaiset pelit onkin tullut hankittua mitkä on kiinnostaneet edes etäisesti.

Edit; itse itselleni vastaten, sitähän tämä juurikin on. Päivitetty versio pelistä, eli ainakin pahimmat bugit ja muut on nuijittu. Loistavuutta. Ei tosiaan hinta ole paha jos n. 40e todella pitkästä pelistä, pistän innokkuuden piikkiin sokeuteni.

Miten Huttu tässä on tuota mikromanagerointia, voiko paljon säätää?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mua kiinnostaa lähinnä että onko siellä olon tuntua, avoin maailma jossa saa touhuta omiaan ja runsaasti tekemistä? Oblivion iski itselle kuin miljoona volttia kun pelasin sen ekan kerran vuosi sitten gotyna ja vastaavaa olen odottanut sen jälkeen.

Jos oblivionissa kiinnosti nimenomaan avoin maailma, samoilu ja tuo miekka ja magia -osasto niin uppoaako tämä? Itselle ei juonella ole niin merkitystä, huumori ja hauskat tehtävät tärkeämpiä.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Eli tämä versio on ns. päivitys-lisäosapaketti? Mistä tuota saa ja mihin hintaan? Kiinnostaa kovasti jos ei tarvitse mitään ladata livestä. :D

Edit; itse itselleni vastaten, sitähän tämä juurikin on. Päivitetty versio pelistä, eli ainakin pahimmat bugit ja muut on nuijittu. Loistavuutta. Ei tosiaan hinta ole paha jos n. 40e todella pitkästä pelistä, pistän innokkuuden piikkiin sokeuteni.

Miten Huttu tässä on tuota mikromanagerointia, voiko paljon säätää?

Omani tilasin discshopista ja makso joku 42 euroa, tuli kahdessa päivässä. En tiedä onko heillä peliä varastossa kun silloin kuin tilasin peliä oli jäljellä kaksi kappaletta.

Mikromanagerointia hmm? On tässä ehkä jonkin verran esim. tuon Battletowerin kanssa kun niitä sen tornin eri osa-alueita voi parantaa oliko kolmesti muistaakseni, nuo tapahtuu sivutehtävien kautta. Eri parannuksista on tietty hyötyä kun saa vaikka tehtyä voimakkaampia pulloja alkemiaosastolla, tai vaikka necromancer-osastolla tulee myyntiin parempia ruumiinosia sekä parannuksia luomukseesi.

Voit siis koota eri ruumiinosista itsellesi lemmikin, eri osilla on eri vaikutuksia jotka päättää esim. tuleeko lemmikistäsi soturi, maagi tai ranger tai joku sekoitus noista. Noista saa aikaan aika groteskin näköisen lemmikin :D

Aseisiin ja panssareihin sekä sormuksiin ja amuletteihin voi laittaa kiinni joko charmeja, tai sitten tornissa voi enchanter laittaa niihin kiinni jalokiviä joista saa mukavia boonuksia riippuen kivistä. Charmit ovat sellaisia pienempiä boonuksia vaikka eri skilleihin.

Hahmoaan voi tietty manageroida taitopisteillä, viisi eri polkua joissa jokaisessa taisi olla joku 10 eri taitoa, voit vapaasti rakentaa sellaisen hahmon kuin haluat. Lohikäärmemuotoa voi myös kehittää vastaavasti taitopisteillä mutta siinä ei ollut kuin vissiin 6 erilaista taitoa.

Aseet ja muut peli generoi satunnaisesti niinkuin esim. Diablossa. Jos et löydä hyvää miekkaa tai muuta kaupoista niin tsekkaa hetken päästä uudestaan. Samaten peli generoi arkkuihin ja muihin esineet jonkun tietyn random-kaavan mukaan, yhdellä kertaa arkussa voi olla omena, toisella kerralla joku hyvä sormus, vyö tai korvakoru. Settiesineitä löytyy myös tyyliin Diablo.

Sankarilla on myös kyky lukea npc-hahmojen ajatuksia expa-maksua vastaan, yleensä mitä kovempi npc, sitä korkeampi maksu mutta hyöty voi olla myös suurempi. Toi ekspa maksu ei mene kokonaisekspasta pois eli tasolla ei voi laskea tuon takia, vaan se menee pankkiin josta se vähenee kun tapat vaikka örmyn tai suoritat tehtävän. Tuolla ajatusten luvulla voi saada tietää jotain salasanoja taikaoviin, sivutehtäviä, skillpointteja tai vaikka vinkkejä haudattuihin aarteisiin yms.


Mua kiinnostaa lähinnä että onko siellä olon tuntua, avoin maailma jossa saa touhuta omiaan ja runsaasti tekemistä? Oblivion iski itselle kuin miljoona volttia kun pelasin sen ekan kerran vuosi sitten gotyna ja vastaavaa olen odottanut sen jälkeen.

Jos oblivionissa kiinnosti nimenomaan avoin maailma, samoilu ja tuo miekka ja magia -osasto niin uppoaako tämä? Itselle ei juonella ole niin merkitystä, huumori ja hauskat tehtävät tärkeämpiä.

Maailma tässä on vähän samantyylisesti rakennettu kuin Fablessa mutta pirusti laajempana. Eli tässä ei ole niinkään samanlaista avointa maailmaa kuin Oblivionissa, mutta lääniä on silti tosi paljon. Pelialueet siis koostuu aina julmetun kokoisista "hubeista" ja näissä hubeissa on ihan tolkuton määrä luolia, tyrmiä ja paljon sivutehtäviä. Hubeista toiseen voi myös siirtyä mutta kannattaa varautua siihen että vihut ovat korkeammalla tasolla joten pataan voi tulla, ja varmaan tuleekin jos eksyy väärään paikkaan.

Pidän itseasiassa tämän pelin ratkaisusta tuon maailman suhteen, kun vaikka Oblissa ja Fallouteissa ne maailmat oli yhtenäiset ja tosi isot, niin tuntui silti että siellä paljon tyhjää tilaa, tässä kaikki on luontevasti ja nätisti niin tuntuu että ei tule tylsiä hetkiä kun aina bongaa vähän väliä jonkun luolan tai kaivoksen tai jonkun. Tässä pelissä tosiaan kannattaa tutkia paikkoja rauhassa, se palkitaan yleensä. Kirjoja kannattaa lukea myös koska niistä voi saada vinkkejä tehtäviin, ja ne tuo mukavaa lorea pelin tapahtumiin ja maailmaan.

Tässä pelissä on aika oivallista sarkastista huumoria joka uppoaa itseeni aika hyvin, ja tekemistä riittää ihan hirveesti, ja sivutehtävät ovat olleet ihan mielenkiintoisia. Toki sinne on mahtunut myös niitä perusjuttuja kuten tapa kaikki jostain paikasta, mutta valtaosa tehtävistä on ollut ihan hyviä ja hauskoja tehdä ja joissakin on ollut valinnanvaraakin, esim. yksi alkupään tehtävä jossa piti murtaa vartijoiden pyynnöstä yksi varas ulos vankilasta siinä toivossa että tämä varas kertoisi sankarille heidän leirin sijainnin. Saat sijainnin selville ja voit päättää että kerrotko sen vartijoille vai pidät omana tietonasi ja menet varkaiden leirille. No mä kerroin niin myöhemmin sain lisätehtävän auttaa vartijoita tuhoamaan varkaiden leirin. En tiedä mitä tapahtuu jos sen tiedon pitää itsellään.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Onks kontrollit hyvät (voiko skillejä nopeasti käytellä)? Jos Sacred 2 olet pelannut niin miten siihen vertaisit niitä? Huonommat vai paremmat? Itseä aina epäilyttää tämän tyyppisten pelien kohdalla noi eniten. Onhan se hiirellä ja näppäimistöllä parempi iskee taikaa, mutta juurikin Sacred 2 tuntu padillä ohjauskin yllättävän hyvältä.

Ja "vaatiko" tarina ensimmäisen osan peluuta Divine Divinityn.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Ei tarvitse olla pohjalla ensimmäisen Divinityn peluuta.

Kontrollit on ihan ok, tosin asetetut näppäiment herätti aluksi kummastusta. Vasemmalla olkanäppäimellä jutellaan ihmisille, avataan arkkuja ja ovia. Vasen liipasin lukittuu viholliseen ja oikealla liipaisimella hypitään.

Muuten taitojen käyttö on samaantapaan toteutettu kuin Sacred 2:ssa, eli voit laittaa niitä vaikka D-padiin tai laittaa niitä värinappeihin. D-padiin voit laittaa neljä skilliä, ja sitten värinappeihin voit laittaa kolme, koska yksi napeista on varattu meleelle tai jouselle. Voit myös laittaa pulloja noihin seitsemään pikanäppäimeen.

Sanoisin että hivenen huonommat ainakin pikanäppäinten osalta, mutta sitten taas Sacredissa ei tarvinnut hyppiä tai lukittautua viholliseen niin siinä jäi nappeja enemmän. Kyllä tässä noilla pärjää, tietty jos tekee jonkun hahmon jolla on hyökkäystaitoja tolkuttomasti niin varmasti tulee pulaa napeista.

Tämä Divinity II on siis kuvattu kolmannesta persoonasta, tyyliin Fable. Hahmon inventaario voi välillä olla hivenen hankala, varsinkin kun jostain syystä Larian on ajatellut että on hyvä idea laittaa kirjat samaan lokeroon jalokivien, yrttien ja ruumiinosien kanssa. Niin se on varsinkin hankalaa löytää se kirja jonka juuri sait ja haluaisit lukea kaiken sen kaman joukosta. Toki ne kirjat ovat sentään omana ryhmänä siellä mutta silti saat aina skrollata alas ja etsiä sen sieltä. He olisivat voineet laittaa ne kirjat päälimmäisiksi koska siinä kyseisessä listassa ne kirjat on ainoat joilla voi tehdä jotain, niitä muita yrttejä sun muita käytetään muualta. Muuten inventoorio on ihan jees, tehtäviin liittyvät esineet ovat omassa lokerossaan.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Kiitos vastauksista. Todella kattavaa! Kontrollit tosiaan huolettaa hiukan, mutta mihinpä sitä pelimies ei tottuisi. Ainakin kertomasi ja katsomani perusteella tämä on fantsupoikain pakkohankinta. :p
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Kun näitä kirjotuksia tässä olen lueskellut niin kyllä aika varma hankinta tämä on ja aika halpakin jos peli kestää noin 100 tuntia. mutta yksi asia on jäänyt miettimään että pystyykö tässä tekemään ihmissuhteita niin kuin fable:ssa?
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Kun näitä kirjotuksia tässä olen lueskellut niin kyllä aika varma hankinta tämä on ja aika halpakin jos peli kestää noin 100 tuntia. mutta yksi asia on jäänyt miettimään että pystyykö tässä tekemään ihmissuhteita niin kuin fable:ssa?

Ei pysty.

Ja tässä ei sitten viholliset enää spawnaa kun ne kerran tappaa. Sinänsä ei haittaa koska tässä mennään paljon ristiinrastiin muaailmaa niin jatkuvasti spawnaavista vihuista olisi enemmän haittaa kuin huvia. Hahmonkehitys kuitenkin toimii loistavasti niin haastetta piisaa kokoajan.
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

Kertookohan tuo vanha Divinityn demo paljon tästä uudesta tekeleestä?
 
Vastaus: Divinity II - Dragon Knight Saga [360]

En tiedä kun en ole kokeillut, en edes tiennyt että demo on olemassa. Se on varmaan siitä vanhasta versiosta joten luulen että siitä ei ihan oikeaa kuvaa saa, voihan sitä tietty kokeilla kun se pelin perusta ei varmaan pahemmin ole muuttunut.
 
Ylös Bottom