Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DNA 4G mokkula Sierra Wireless Aircard 762S ja XBOX live

Anari56

New Member
Hommasin 4G mokkulan. Liven yhteystesti valittaa että NAT on "strict". Eli NAT pitäisi saada avaoimeksi. Kokeilin porttien avaamista laitteen omalla hallintasoftalla, mutta yhteydet katkesivat kokonaan ja tehdasasetukset piti palauttaa mokkulaan. Osaisiko joku hiukan väänellä rautalankaa. Oon aika palikka näiden juttujen kanssa. DNA:n oma tekninen tuki neuvoi ottamaan yhteyttä XBOXin omaan asiakaspalveluun, mutta epäilen hiukan että sieltä ei löydy apua tämän laitteen asetusten säätämiseen. HALP!!
 
Vastaus: DNA 4G mokkula Sierra Wireless Aircard 762S ja XBOX live

Minulla on ollut sama mokkulanruoska DNA:n liittymällä muutaman kuukauden ja olen täysin samaa asiaa selvitellyt nyt rapian viikon.
Olisi kiva pelata vaikka Halo 4:sta netissä nyt kun sekin peli on ajankohtainen, mutta vanhasta kokemuksesta tiedän että strictillä (tai edes moderatella) NATilla on turha haaveillakaan kovin jouhevista pelikokemuksista.

Käsittääkseni homma menee näin:
Xbox Liven vaatimat portit on suljettu DNA:n päästä, syynä tietoturva.
DNA - Tekniset tiedot
Käyttäjä itse ei voi tehdä asialle mitään.
Portit on kiinni ja sillä hyvä.
NAT on strict, tykkäsit tai et.

Toki jos joku keksii kyseiseen ongelmaan ratkaisun/kiertotien, kertokaa toki minullekin, sillä kyseinen mokkula on ihan asiallinen laite lukuunottamatta tätä yhteeensopimattomuutta pelikonsolien kanssa.
 
Vastaus: DNA 4G mokkula Sierra Wireless Aircard 762S ja XBOX live

Itekki olen tässä viime aikoina yrittänyt saada tuntien ja tuntien jälkeen STRICTiä openiksi BO2:ssa,alustana toimii siis PS3. Olen tullut myös samaan lopputulokseen kuin Diablos, DNA:n tietoturva käytännön takia ei taida olla mahdollista(?) mitenkään että tämä onnistuu. BO2:Ssa DNA sallii kaikki UDP portit mutta TCP porttia 5223 se EI salli. :(


Onnistuin kuitenkin vaihtamaan NAT tyyppi 3 NAt tyyppi 2:ksi.tähän vaaditaan portti ohjaus,DMZ salliminen,UPNP salliminen, sekä DNS määrittäminen aircard 762s asetuksista.

Puolivahingossa strict muuttui minulla moderateksi, mutta tämän jälkeen palautin tehdasasetukset enkä onnistunut saamaan moderatea takaisin.
Tosin en tiedä onko tuolla strictillä/moderatella hirveesti eroa, jotkut kyllä väittävät että lagi vähenisi moderatella.....

Mutta tosiaan OPENIKSI tällä sierra wireless aircard 762S:llä NATtia ei taia pystyä saamaan sitte millää....mutta jos joku houdini siihen pystyy niin ois kiva kun tänne ilmottelis :D
 
Vastaus: DNA 4G mokkula Sierra Wireless Aircard 762S ja XBOX live

Sama ongelma ollu itellä nyt joku 5kk ja en ole vieläkään keksinyt mitään ratkaisua siihen. DNA:n päästä haistattaa vaa paskat kun jotain kysyy joten sieltä päästä ei mitään apuja tule.
 
Ylös Bottom